راه ترقی

آخرين مطالب

صنعتگران علیه کرونا؛ نظارت بر بازار تقویت می‌شود اقتصاد

صنعتگران علیه کرونا؛ نظارت بر بازار تقویت می‌شود
  بزرگنمايي:

راه ترقی- «نداریم»، «موجود نیست»، «هنوز توزیع نشده». این جملات را بارها از داروخانه‌ها و خانه‌های بهداشت مناطق مختلف شنیدیم. مردم برای خرید محلول‌های ضدعفونی کننده و ماسک به هر داروخانه‌ای که می‌روند با چنین جواب‌هایی روبه‌رو می‌شوند. همین امر دوندگی مردم را دوچندان کرده است. مسئولان وزارت صمت می‌گویند تولیدکنندگان هیچ زمان با این حجم از درخواست ماسک و محلول ضدعفونی کننده روبه‌رو نشده بودند، پس باید پذیرفت که رشد ناگهانی تقاضا باعث شده که شاهد افزایش تقاضای خرید ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده باشیم وگرنه؛ تولید مشکلی نداشته است.


این صحبت اگر برای سه هفته پیش بود اکثر خریداران ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده که این روزها جواب «نه» می‌شنوند، می‌پذیرفتند ولی از هفته‌های پیش هشدارها مبنی بر ورود کرونا به ایران داده شده بود. از این‌رو ،برخی از تحلیلگران براین باورند که کارخانه‌های تولیدکننده ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده و تولیدکنندگان لباس بیمارستانی باید در حالت آماده باش قرار می‌گرفتند که در صورت نیاز حجم تولید را بالا ببرند و نگرانی از نبود نقدینگی و کمبود مواد اولیه نداشته باشند. با توجه به شرایط پیش آمده و دستورات پی در پی دولتمردان، روز گذشته مسئولان وزارت صمت از چند تولیدکننده ماسک در کشور بازدید کردند تا وضعیت تولید آنها را بررسی و مشکلات احتمالی را برطرف کنند. بازدید میدانی آنها گویای آن بود که تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند و هیچ تولیدکننده‌ای ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده را به واسطه‌ها نمی‌دهد.


مهدی صادقی نیارکی، سرپرست امور صنایع وزارت صمت به «ایران» گفت: تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت خود در حال تولید هستند و تمام سعی ما بر این است که تولیدکنندگان بدون مشکل در تأمین مواد اولیه و نقدینگی فعالیت کنند، در این راستا، وزارت صمت از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد. او ادامه داد: عمده مشکلات واحدهای تولیدکننده ماسک تأمین انرژی، مواد اولیه، اجزا و قطعات تولید و نیروی انسانی است. آنگونه که وزارت صمت گزارش داده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داده تا همه امکانات واحدهای تولیدی انواع ماسک بهداشتی فیلتردار و ضدعفونی کننده‌ها با بسیج همه امکانات، تولید محصولات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را به صورت شبانه روزی انجام دهند. 


رحمانی ادامه داد: شرایط موجود کشور به گونه‌ای است که همه باید بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به فکر سلامت خود و جامعه باشیم و قطعاً تولیدکنندگان مانند دوران مختلف این مهم را عملیاتی خواهند کرد. در این زمینه کیوان گردان، مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفته است: در تلاشیم تا امکانات و تسهیلات لازم را برای واحدهای تولیدی فعال در زمینه ماسک فراهم کنیم تا با همه قوا به تولید بپردازند.
گردان خاطرنشان‌ کرد: اکنون تولید در کارخانجات مختلف در جریان است و ما به دنبال تولید با حداکثر ظرفیت هستیم، اما توزیع ماسک‌ها بر عهده وزارت بهداشت است که اکنون از داروخانه‌ها گرفته شده و به خانه‌ها و مراکز بهداشت سپرده شده است.

عطف گزارش
دستور رئیس جمهوری

با توجه به چنین شرایطی حسن روحانی، رئیس جمهوری از دستگاه‌های اقتصادی خواست که برای مقابله همه‌جانبه با «کرونا» اقدام‌های لازم را انجام دهند. به دستور رئیس جمهوری، سازمان برنامه و بودجه مکلف شد، هرگونه بودجه مورد نیاز برای مقابله همه جانبه با ویروس کرونا را تأمین کند. همچنین وزارت صنعت باید همه تجهیزات و وسایل درمانی و مرتبط را در اسرع وقت تولید و تأمین کند. سومین بخشی که فصل الخطاب قرار گرفته وزارت راه است، این وزارتخانه مکلف شد با همکاری شهرداری تهران همه تدابیر لازم در پایانه‌های کشور، مراکز بین جاده‌ای و نیز وسایل حمل و نقل عمومی و مترو را اتخاذ کند. با دستور رئیس جمهوری، روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولیدکنندگان ماسک و ضدعفونی کننده‌ها خواست به صورت شبانه روزی تولید داشته باشند تا دیگر داروخانه‌ها و خانه‌های بهداشت به مراجعین جواب منفی ندهند. از سویی قرار شد با فوریت و خارج از نوبت مشکلات تولیدکنندگان ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده حل شود. در این میان باید به موضوع احتکار ماسک و ضد عفونی کننده‌ها هم اشاره‌ای داشت. تولید محدود و پیش‌بینی کمبود این دو کالا باعث شد تا برخی از سودجویان خریدهای انبوه داشته باشند و این کالای مصرفی را با قیمت‌های بالا به مردم بفروشند. تا زمانی‌که توزیع گسترده ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده صورت نگیرد، بازار دلالان داغ خواهد بود و مردم برای تهیه ماسک باید چشم امیدشان به این افراد سودجود باشد. در این میان سازمان حمایت وعده داده که جلوی این افراد را خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهد دلالان بازار ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده را در اختیار بگیرند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/101017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

موزیک ویدئوی تماشایی با ساز خوش صدای «ویولنسل»

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

گل دوم پاری‌سن‌ژرمن به لورین توسط ام‌باپه

آخرین خبر از بارسلون؛ ژاوی نمی‌ماند!‏

کروس: باید بارسلونا را 4-0 می‌بردیم

منظمی سرپرست دبیرکلی فدراسیون والیبال شد

سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏

رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد!

اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید

نشست خبری محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان قبل از دیدار با پیکان

رضا عنایتی در کنفرانس قبل از بازی پیکان - مس رفسنجان شرکت نکرد

رییس صداوسیما: در ورزش ستاره بودن کافی نیست

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!