راه ترقی

آخرين مطالب

مردم درگیر مبارزه با «ویروس کرونا»؛ مدعیان اصلاحات مشغول انتشار «ویروس شایعه» نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه ترقی - کیهان / متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روزنامه اعتماد روز گذشته در یادداشتی به قلم عباس عبدی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«قضیه کرونا و سرعت گسترش آن در ایران را باید از زاویه سیاسی نیز تحلیل کرد...در همین چند روز آمار فوتی‌ها به حداقل 20 نفر رسیده و شاید برخی دیگر از فوتی‌ها نیز مربوط به این بیماری باشند که هنوز آزمایش نشده‌اند. بنابراین حداقل باید چند صد بلکه چند هزار نفر مبتلا شده باشند تا این تعداد فوتی را شاهد باشیم...این واقعیت چه ربطی به وضعیت سیاسی ایران دارد؟...هم حاکمیت شکاف درون ساختاری دارد...و هم شکاف عمیقی میان حکومت و مردم وجود دارد...حالا مسئله‌ای در ابعاد کرونا پیش ‌آمده و می‌بینیم دولت چین با چه اقدامات، چه اقتداری و چه برنامه‌هایی را برای مقابله با آن اجرا می‌کند، اقداماتی که کوچک‌ترین آنها نیز در حد و اندازه‌های دولت و حکومت ما نیست. چه رسد به اینکه تصمیمات مهمی از جمله قرنطینه کردن قم را در خواب و خیال هم ببینند، چه رسد به اینکه بخواهند اجرا کنند...امروز کار به جایی رسیده که...با تعطیلی احتیاطی مراسم زیارتی و مذهبی مخالفت می‌کنند و این وضعیت در نهایت موجب دین‌گریزی شدید جامعه شده است».
عبدی در ادامه نوشت:«اگر یادتان باشد تا این قضیه کرونا مطرح شد، گفتند این ویروس سیاسی است و برای کاهش مشارکت انتخابات است. گویی که مردم صف بسته بودند رای دهند، یک عده آمدند و گفتند کرونا آمده فرار کنید!! در حالی که تا آن زمان حداقل یک ماه بود که کم‌کاری شده بود. بروند خدا را شکر کنند که پیش از انتخابات موضوع مطرح شد و الا اکنون همه مردم می‌گفتند که حکومت قطعا اطلاع داشته و برای انتخابات اطلاع‌رسانی نکرده است. ساخت قدرت در ایران ناتوان از اعمال اقتدار به برخی از مناطق و اقشار است. شاید یکی از عللی که این ویروس از قم آغاز شد، همین اقتدارگریزی برخی اقشار است که موجب این بحران شده است. برخی افراد خود را تافته جدابافته می‌دانند. عوام‌زدگی نیز به نوعی روی دیگری از همین وضع است... با این رسانه رسمی(نیز)هیچ اتفاق مثبتی در کشور رخ نخواهد داد. مردمی که از این رسانه و غالب در آن به تنگ آمده‌اند به خلوت گوشی‌های خود پناه برده‌اند و با بمباران خبری راست و دروغ مواجه هستند. چنین مردمی هیچ‌گاه احساس آرامش نخواهند کرد».
التهاب آفرینی در جامعه به سبک زنجیره‌ای‌ها
روزنامه سازندگی نیز روز گذشته در حالی که اکثر مقامات مسئول وحتی شخص رئیس‌جمهور هرگونه تصمیم مبنی بر قرنطینه شهرها را منتفی اعلام کرده‌اند، تیتر یک خود را به موضوع قرنطینه شهرهای درگیر کرونا اختصاص داد و نوشت: «اعلام قرنطینه شدن شهر قم از سوی مسئولان در شرایطی که زیرساخت‌های آن مهیا نیست می‌تواند به پیشگیری از گسترش ویروس کرونا کمک کند یا خود می‌تواند بحران دیگری را رقم بزند؟ بسیاری از شهروندان تهرانی از افزایش چند برابری قیمت برخی از اقلام خوراکی مانند سیر، زنجبیل و لیمو خبر دادند در این شرایط گمانه‌زنی‌هایی در مورد قرنطینه شدن وجود دارد و بیم آن می‌رود که در صورت اعلام خبر قرنطینه این شهر نایاب و کمیاب شدن بسیاری از اقلام مصرفی مردم و احتکار آن از سوی عده‌ای سودجو ضربات جبران ناپذیری بر زندگی مردم وارد کند».
این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین در سرمقاله خود نوشت: اگر شیوع این بیماری چند هفته یا خدای نکرده چند ماه طول بکشد چه اتفاقات اقتصادی ممکن است رخ دهد؟!»
روزنامه همدلی هم در گزارش تیتر یک خود با عنوان « حمله کرونا به مجلس و دولت » نوشت: « دیروز بعد از آنکه حسن روحانی رئیس‌جمهوری با خنده در میان جمعی از مقامات درباره رد شدن کرونا، صحبت می‌کرد کمی بعد اعلام شد که معاون وزیر بهداشت به کروناویروس مبتلاست. دقایقی بعد هم محمود صادقی در توییتی اعلام کرد که او هم کرونا مثبت شده است. اما از همه نگران‌کننده‌تر وضعیت ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت است، چرا که او در روزهای گذشته بارها با مقامات مختلف کشور درباره کرونا از نزدیک جلسه برگزار کرده است.»
تروریسم سیاسی و رسانه‌ای کشنده‌تر از کرونا
گفتنی است مدعیان اصلاحات به ماهیگیری سیاسی برای اهداف قبیله‌ای و شخصی مشهور است، در تازه‌ترین اقدام به کاسبی از کرونا مشغول شده است. حجم «سیاه‌نمایی» و «ادعاهای بی‌پایه و اساس» و «خودتحقیری» رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب در ماجرای ویروس کرونا به حدی زیاد است که در رقابت با بسیاری از یادداشت‌های رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا، با اختلاف فاحش در صدر است.
واقعیت این است که اصلاح‌طلبان بدون توجه به منافع ملی و عزت مردم ایران، از هر اتفاقی برای سیاه‌نمایی و القای چندصدایی در حاکمیت و تکرار دروغ اختیارات محدود دولت و القای گزاره غلط شکاف عمیق میان حاکمیت و مردم بهره می‌برند.
متاسفانه هراس افکنی ظرف شش هفت سال اخیر، تبدیل به ابزار کسب رای از سوی برخی سیاست بازان شد. مردم را ترساندند و خود را منجی جا زدند. رسانه‌های دشمن نیز به آنها به خاطر تزریق ویروس «احساس ناتوانی‌»، ضریب و پژواک داده‌اند و فضای مجازی، معبر اجرای این عملیات تروریستی شده است.
اما اگر سیاستمدارانی برای استخدام این حربه وسوسه شوند، در اصل منفعل بودند، نه فعال. از جایی به بعد، آنها از موج هراس افکنی و دستکاری ذهنی جا می‌مانند. رندان دغلکارتری هستند که بیشتر بترسانند و مخاطبان را منفعل‌تر کنند. بیماری کرونا و هیچ بیماری دیگری را نباید دست کم گرفت؛ باید تدبیر، مهار و مداوا کرد و به مردم آگاهی داد. اما به نظر می‌رسد کُشنده‌تر از کرونا، ویروس تروریسم سیاسی و رسانه‌ای است که اعصاب و روان مخاطبان را آماج حمله قرار می‌دهد.
هیولاسازی بازندگان انتخابات از مجلس یازدهم
روزنامه آرمان روز گذشته در مطلبی با عنوان«رئیس‌جمهور و تیغ تیز مجلس یازدهم» نوشت : « تردیدی نمی‌توان داشت که مجلس یازدهم قریب به 3ماه دیگر با یک هجمه سنگین علیه دولت و شخص آقای روحانی کار خود را آغاز خواهد کرد. در واقع از هم‌اکنون قابل پیش بینی است که بسیاری از چهره‌های اصلی تندرو که وارد مجلس یازدهم شده‌اند و حتی چهره‌های معتدل همچون آقای قالیباف فرصت را از دست نداده و هرجا که تریبونی پیدا کنند به دولت روحانی انتقادکرده است. اما هنوز مجلس یازدهم رسما آغاز به کار نکرده که حملات سنگین علیه آقای روحانی وارد فاز جدیدی شده است، لذا سیاستی که ظرف 3 سال گذشته شروع کرده‌اند بسیار سنگین‌تر ادامه خواهد داشت.»
این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه مدعی شد: «همانطور که می‌دانید سیاست تندروها ظرف چند سال اخیر این بوده که با حمله و انتقاد از روحانی کلیه مشکلات و مسائل کشور را بر سر وی بریزند. این سیاست را بعد از تشکیل مجلس هم ادامه خواهند داد و جدا از زیر فشار قرار دادن وزرای کابینه و شخص رئیس جمهور ممکن است که حتی در صدد استیضاح وی برآیند. پرسش اساسی آن است که آیا مسئولان با استیضاح حسن روحانی و یا حتی رای کبود و برکناری وی موافقت خواهند کرد یا خیر. ممکن است نمایندگان با استیضاح موافقت نمایند تا توجه افکار عمومی به این سمت جلب شود که مشکلات کشور زیر سر آقای روحانی است اما اینکه آیا با برکناری وی موافق باشند، جای تردید دارد. در عین حال مجلس یازدهم تلاش خواهد کرد که شماری از وزرا و ایضا شماری از استانداران، مسئولان و مدیران شرکت‌های بزرگ دولتی را تغییر دهند. اما سؤال اینجا است که به هر حال این سیاست را نمی‌توان تا آخر دنیا ادامه داد. »
گفتنی است یکی از شاخصه‌های رفتار قبیله‌ای اصلاح‌طلبان، هیولاسازی از رقیب است. این طیف نه ظرفیت پیروزی در انتخابات را دارد و نه جنبه شکست در انتخابات.اگر در انتخابات پیروز شود، به مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم پشت می‌کند و وقتی زنگ حساب می‌رسد، به دروغ مدعی می‌شود که اختیارات محدودی داشت و عملا کاری از دستش برنمی آمد!اگر هم در انتخابات شکست بخورد، یا با دروغ تقلب کشور را ماهها دچار آشوب می‌کند، یا با هیولاسازی از رقیب، مردم را از آینده‌ای وحشتناک می‌ترساند. همه اینها به این دلیل است که طیف اصلاحات هیچ طرح و برنامه‌ای برای اداره کشور ندارد و در ضمن مسئولیت‌پذیر هم نیست.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/101225/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوبی‌های محبوب زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403