راه ترقی

آخرين مطالب

بیمارستان فوق تخصصی نیروی انتظامی آماده خدمات رسانی به بیماران کرونایی است اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- آیت اله عبادی افزود: در جریان گزارش موارد اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور، جلسات متعدد مدیریت  و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا با تدابیر معاون بهداد ناجا در بیمارستان تشکیل شد و تمهیدات مراقبتی و پیشگیرانه در برابر شیوع ویروس کرونا اعم ازآموزش های چهره به چهره و مستمر به مراجعین، بیماران و کارکنان، تامین امکانات، مواد مصرفی و تجهیزات مراقبتی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در همین راستا دستگاه چهره نگاری جایگزین دستگاه انگشت نگاری حضور و غیاب کارکنان شد و گندزدایی و ضدعفونی مستمر اماکن عمومی، تشدید نظارت ها و تمهیدات بهداشتی در خصوص روند تهیه، پخت و توزیع غذا در آشپزخانه بیمارستان و توزیع ماسک ودستکش بین کارکنان خدماتی و درمانی به اجرا درآمد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج) ناجا با اشاره به کمبود و افزایش قیمت ماسک درنتیجه افزایش تقاضا در بازار و سوء استفاده دلالان بیان کرد: با همت و ابتکار همکارانم در این مرکز درمانی، یک نمونه ماسک طبی سه لایه با ایمنی لازم و قابلیت اتوکلاو طراحی شده است  که روزانه به طور متوسط 200 الی 250 عدد از این نمونه ماسک در خیاط خانه بیمارستان تولید و در اختیار کارکنان درمانی و خدماتی قرار می گیرد.

سرهنگ عبادی با اشاره به هم زمانی شیوع بیماری کرونا با شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی در کشور و افزایش مراجعات به اورژانس بیمارستان گفت: به منظور کنترل ترددها به اورژانس و در راستای تدابیر مراقبتی و پیشگیرانه از شیوع بیماری، چادر تریاژ(سطح بندی بیماران) در محوطه بیمارستان برپا شده است و بیماران با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا به صورت سرپایی در این چادر تحت غربالگری و پایش قرار می گیرند.

دکتر عبادی ادامه داد: در صورت برخورد با موارد مشکوک به بیماری کرونا این بیماران تحت تدابیر مراقبتی و بهداشتی از طریق آمبولانس کدگذاری شده ویژه حمل بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی پذیرش کننده انتقال می یابند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج) ناجا با تصریح این که بیمارستان های ناجا در همه حال به ویژه شرایط بحران در کنار کارکنان و عموم مردم هستند اظهار کرد: آمادگی داریم در صورت نیاز با همه ظرفیت ها در امر پذیرش و درمان بیماران کرونا با سایر بیمارستان های معین همکاری کنیم.

وی با اشاره به روحیه جهادی کارکنان درمانی و خدماتی و ظرفیت های آزمایشگاهی این مرکز درمانی بیان کرد: در صورت تخصیص تجهیزات و کیت های تشخیصی، آماده همکاری با وزارت بهداشت در زمینه ارائه خدمات تشخیصی و درمانی بیماری کرونا هستیم.

عبادی با تاکید بر این که هر علامتی اعم از عطسه، سرفه و آبریزش نشانه بیماری کرونا نیست گفت: افراد با داشتن این علائم لزوما به کرونا مبتلا نشده اند بنابراین بهتر است در منزل بمانند، استراحت کنند و مایعات گرم بنوشند و در صورت عدم بهبودی به پزشک مراجعه کنند.

وی یادآور شد: بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا رعایت اصول اولیه بهداشت فردی به ویژه شست و شوی مرتب و با دقت دست‌ها  و خودداری از رفت و آمدهای غیر ضروری در شهر و حضور در اجتماعات است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود 50 کشور از جمله آمریکا،  فرانسه، استرالیا، تایلند،  مالزی،  کره جنوبی،  ژاپن،  کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه 23 بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.       

همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.

روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.

از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.      در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا،  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه هفته جاری اعلام کرد: 300 هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.  

علی رضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت روز گذشته (دوشنبه) گفت: تاکنون هزار و 501 نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 66 نفر فوت کرده‌اند.

با این حال پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی،  قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/101669/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

موزیک ویدئوی متفاوت از قطعه وطنیِ همایون شجریان

موسیقی بی‌کلام زیبا و آرامش‌بخش «بهشت» با هنرمندی پیدر بی هلند

نماهنگ تماشایی آرون افشار بنام «شب رویایی»

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969