راه ترقی

آخرين مطالب

سهم من در مقابله با کرونا برپایی مسابقه قرآنی است فرهنگ و هنر

سهم من در مقابله با کرونا برپایی مسابقه قرآنی است
  بزرگنمايي:

راه ترقی- احمد ابوالقاسمی گفت: از همان روزهایی که اخبار شیوع ویروس کرونا در کشور منتشر شد، احساس کردم یک فضای ناامیدی در میان برخی افراد بوجود آمده و با برگزاری یک مسابقه در فضای مجازی و انتخاب آیات امیدبخش تلاش کردم تا فضای امید ایجاد کنم.

وی افزود: در 12 اسفند که ثبت نام مسابقه امید آغاز شد، تصور نمی کردم تا این اندازه استقبال شود و اینک پس از 15 روز شاهد ارسال فایل تلاوت توسط 580 قاری در اینستاگرام هستیم که امروز مرحله نهایی آن به پایان می رسد.

این داور صوت و لحن اضافه کرد: برخی افراد از کشورهای دیگر مانند آلمان، ترکیه، استرالیا و عراق شرکت کرده اند و نکته جالب این است که علاوه بر حضور کودکان شش و هفت ساله تا پیرمرد 66 ساله برخی از قاریان ممتاز در این مسابقه حضور دارند.

وی افزود: همه فایل های ارسالی را در مرحله اول خودم داوری کردم و به 66 نفر از برگزیدگان این مرحله صد هزار تومان هدیه دادم. البته بخشی از هدایا را برخی افراد نیکوکار پذیرفتند که در حدود 10 میلیون تومان شد.

ابوالقاسمی اضافه کرد: برای داوری مرحله نیمه نهایی و نهایی از اساتیدی همچون غلامرضا شاه میوه اصفهانی، محمدرضا پورزرگری و صالح اطهری کمک گرفتیم که میان 33 تلاوت داوری کردند و در مرحله سوم بنده به همراه سه داور مطرح شده و همچنین با کمک نظر مردم به انتخاب بهترین تلاوت ها می پردازیم.

وی افزود: به شش نفر از برگزیدگان جوایزی معادل 700 هزار تومان هدیه داده می شود که چهار نفر از آنان از میان بزرگسالان و دو نفر نوجوان خواهد بود. البته به تعدادی از بهترین هایی که راهشان دور است و نمی توانند به تهران بیایند، یک سال خدمات اینترنتی رایگان ارائه خواهم داد و سایر علاقه مندان نیز می توانند این آموزش ها را از طریق اینستاگرام دنبال کنند.

در این مسابقات معیارهای تجوید، صوت و لحن لحاظ می شود ولی کیفیت تلاوت برای ما مهم است و توانستیم استعدادهای خوبی را در این مسابقه شناسایی کنیم.

ابوالقاسمی درباره آیات انتخاب شده برای تلاوت گفت: شرکت کنندگان در این مسابقه در مرحله اول آیه 186 سوره بقره را تلاوت کردند که سراسر این آیه امید است. یعنی زمانی که بندگان ناامید می شوند، باید به خدا امیدوار باشند و دعا کنند که تاثیرگذار است. و هرگاه بندگان من، از تو در باره من بپرسند، (بگو) من نزدیکم، و دعای دعاکننده را  به هنگامی که مرا بخواند، اجابت می‌کنم، پس (آنان) باید فرمان مرا گردن نهند و به من ایمان آورند، باشد که راه یابند.

ابوالقاسمی افزود: در مرحله دوم قاریان یک فایل تلاوت از آیات 31 تا 35 سوره قاف را ارسال می کنند و در مرحله سوم آیات 33 تا 37 سوره محمد (ص) را قرائت می کنند که این آیات نیز درباره بهشت است.

کلام الهی در آیات سوره قاف می فرماید: و بهشت را برای پرهیزگاران نزدیک گردانند بی‏‌آنکه دور باشد. [و به آنان گویند] این همان است که وعده یافته‏ اید و برای هر توبه‏ کار نگهبان حدود خدا خواهد بود. آنکه در نهان از خدای بخشنده، بترسد و با دلی توبه‏ کار باز آید. به سلامت و شادکامی در آن درآیید که این روز جاودانگی است. هر چه بخواهند در آنجا دارند و پیش ما فزونتر هم هست.

ترجمه آیات سوره محمد (ص) اینگونه است: ای کسانی که ایمان آورده‏اید خدا را اطاعت کنید و از پیامبر او نیز اطاعت نمایید و کرده‏های خود را تباه مکنید. آنان که کفر ورزیدند و مانع راه خدا شدند سپس در حال کفر مردند هرگز خدا از آنان درنخواهد گذشت. پس سستی نورزید و [کافران را] به آشتی مخوانید که شما برترید و خدا با شماست و از ارزش کارهایتان هرگز نخواهد کاست. زندگی این دنیا لهو و لعبی بیش نیست و اگر ایمان بیاورید و پروا بدارید خدا پاداش شما را می‏دهد و اموالتان را [در عوض] نمی‏خواهد. اگر [اموال] شما را بخواهد و به اصرار از شما طلب کند بخل می‏ورزید و کینه‏های شما را برملا می‏ کند.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است. بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. برهمین اساس و به ابتکار ایرنا و روزنامه ایران پویشی برای فراخوان عمومی به مسؤولیت‌پذیری جمعی در برابر کرونا به راه افتاده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/102923/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی