راه ترقی

آخرين مطالب

12 و 13 فروردین دو روز تعیین‌کننده در شرایط کرونایی استان مرکزی اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- بهروز اکرمی اظهار کرد: در روزهای 12 و 13 فروردین تردد از درب منزل، جز برای کسانی که بواسطه شغل دولتی یا شغل های خدماتی باید در محل کار حضور یابند ممنوع است و پلیس راهنمایی و رانندگی حتما با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد کرد، البته موارد استثنا که در این دور روز راهی محل کار می شوند باید کارت شناسایی و حکم ماموریت بهمراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ورود به مراکز تفریحی و بوستان های استان در این دو روز ممنوع و تجمع در کلیه بوستان ها نیز ممنوع است، افزود: خودروها حق پارک در اطراف مراکز تفریحی، گردشگری و بوستان ها ندارند و اگر نسبت به کار اقدام شود، توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد.  

اکرمی ابراز امیدواری کرد که در این دو روز کمترین تردد را در شهرها و روستاها شاهد باشیم و با بیان اینکه ورود کلیه افراد از خارج استان به داخل ممنوع و تردد از داخل استان به خارج نیز ممنوع است، گفت: در 26 نقطه استان کنترل های لازم انجام می شود و بیش از 500 نفر از ماموران ناجا و بسیج این کنترل ها را انجام می دهند.

وی گفت: با گذشت سه روز از انجام طرح فاصله گذاری اجتماعی، 150 واحد صنفی متخلف پلمب، بیش از 100 مورد جریمه 500 هزار تومانی اعمال و 15 خودرو نیز در این مدت توقیف شده است.

اکرمی اظهار کرد: تا این سه روز بیش از 40 هزار نفر غربالگری شدند که 15 نفر مشکوک اعلام شده و به مراکز ذیربط معرفی شدند.

وی همچنین با اشاره به افزایش مصرف بنزین در روز 11 فروردین نسبت به روز قبل از آن و با بیان اینکه این افزایش شاید بدلیل این بوده است که افراد قصد مسافرت در روز آینده را داشته اند، افزود: در روز دهم فروردین 9 درصد افزایش مصرف بنزین صورت گرفته و در روز نهم چندان افزایشی در مصرف بنزین نداشته ایم.

اکرمی با بیان اینکه امید است با کمک مردم در این دو روز که محدودیت تردد اعمال می شود وضعیت بیماری به خوبی مدیریت شود، گفت: تنها مسیری که برای توقف این بیماری در تمام دنیا طراحی شده ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال است. مردم استان تا حدودی این مورد را رعایت کردند اما کافی نیست و اگر مردم به هر دلیلی این موضوع را جدی نگیرند، ممکن است در مغرض آسیب قرار بگیریم.

وی اظهار کرد: در مجموع وضعیت استان روز به روز در حال بهتر شدن است و این دو روز تعطیلی وضعیت ما را مشخص تر خواهد کرد. اگر مردم همکاری کنند، وضعیت بهتر از این هم خواهد شد و در غیر این صورت ممکن است وضعیت ما بعد از دو روز تعطیلات بدتر شود، به تعبیر دیگر، رفتار مردم در این دو روز بسیار تعیین کننده است.

اکرمی با بیان اینکه جزو استان هایی هستیم که از پیک کرونا خارج شده ایم، اما این کافی نیست و باید تا جایی که در توان داریم کمک کنیم که به شرایط ثبات دست پیدا کنیم، افزود: ما هم اکنون در زمینه تولید و توزیع الکل در سراسر استان هیچ مشکلی نداریم. در زمینه تولید و توزیع ماسک و دستکش مشکلات جزئی وجود دارد که ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری برای رفع این مشکل است.

وی در ادامه گفت: به کمیسیون کارگری ماموریت داده شده که با همکاری اداره کل کار، اداره کل صمت و حوزه اقتصادی استانداری مشخص کنند که کارگاه ها، کارخانجات و شرکت هایی که ادامه فعالیت آنها ضرورت دارد و شرکت هایی که فعال شدن آنها ضرورت ندارد مشخص شود و در جلسه پنجشنبه تصمیم خواهیم گرفت که چه شرکت هایی از روز شنبه ادامه فعالیت بدهند و چه شرکت هایی به تعطیلی ادامه دهند.

اکرمی اظهار کرد: هنوز برآورد دقیق و شفافی از اثرات اقتصادی این بیماری در استان، کشور و جهان وجود ندارد و هر آنچه عنوان می شود تنها در حد برآورد است. یقینا این بیماری اثراتی بر اقتصاد جهانی، ملی و استان خواهد داشت. تعدادی به بیکاران افزوده می شود و تولید ناخالص داخلی کاهش می یابد، این موارد توسط کارشناسان اقتصادی در دست بررسی است.  

وی افزود: در این رابطه یک گزارش دقیق بهمراه پیشنهادات و راهکارهای اقتصادی توسط استاندار به مبادی ذیربط ملی از جمله معاون اقتصادی رییس جمهور و وزرای مربوطه ارسال شده و امید است با اجرایی شدن این پیشنهادات بخشی از آلام اقتصادی جامعه که متاثر از این بیماری است کاهش یابد.

اکرمی با اشاره به کمک مردم و خیرین به مراکز درمانی، کمک شرکت های بزرگ درون استان به دانشگاه علوم پزشکی و اعتباراتی که از طرف وزارت بهداشت به این دانشگاه اعطا شده گفت: این اعتبارات پاسخگوی نیازهای واقعی ما برای مقابله با این بیماری نیست، در نتیجه مکاتباتی از سوی استاندار با رئیس سازمان مدیریت و وزیر بهداشت صورت گرفته تا استان بتواند از اعتبارات ملی بیشتر استفاده کند.

وی اظهار کرد: برای درمان این بیماری هزینه ای از افراد دریافت نمی شود و هر کسی با هر شرایطی برای دریافت خدمات درمانی بیماری کرونا به بیمارستان ها مراجعه کند تحت پوشش درمانی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/104094/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟