راه ترقی

آخرين مطالب

تغییر برنامه ها در نوروزخانه؛ لیان به جای رستاک در شب ششم فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه ترقی- در راستای تمهیدات اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری برای تشویق و ترغیب مردم به در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران با 15 اجرا در حال برگزاری است و شامگاه امشب چهارشنبه 13  فروردین نیز نوروزخانه و برج میلاد میزبان گروه لیان از بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان خواهد بود.   پیشتر اعلام شده بود اجرای امشب به گروه رستاک تعلق خواهد داشت.

ساعاتی پیش گروه رستاک با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اعلام کرد: همراهان عزیز، کنسرت آنلاین کروه رستاک که قرار بود در تاریخ سیزدهم فروردین برگزار شود به زمان دیگری موکول شد. و به زودی تاریخ دقیق این اجرا از طریق اینستاگرام رسمی گروه اطلاع رسانی خواهد شد.

در همین راستا، مهدی فرشی مدیر برنامه های گروه رستاک در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا، در باره این تغییر برنامه گفت: تغییر زمان اجرای ما از سوی گروه رستاک صورت نگرفته است و این تغییر برنامه در کنداکتور برنامه های نوروزخانه اتفاق افتاده است و ما مشکلی برای اجرای امشب نداشتیم.

وی افزود: از هواداران خود تقاضا داریم تا برای اطلاع از زمان اجرای گروه رستاک در کنسرتهای نوروزخانه به صفحه رسمی ما مراجعه کنند.

در کنداکتوری که ساعاتی قبل از طریق کانال تلگرامی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ منتشر شده علاوه بر تغییر زمان اجرای کروه رستاک برنامه اجرای کنسرت سینا سرلک که پیش از این قرار بود در تاریخ 20 فروردین احرا شود به تاریخ 19 فروردین تغییر یافته است و تاریخ اجرای گروه رستاک به تاریخ 20 فروردین موکول شده است. هرچند که مدیر برنامه های گروه رستاک در گفت و گوی خود با خبرنگار موسقی ایرنا گفته که زمان برگزاری کنسرت رستاک از طریق صفحه اینستاگرامی این گروه اعلام خواهد شد.

پیش از این قرار بود تا برنامه کنسرتهای نوروزخانه به شرح زیر برگزار شود. گروه رستاک (13 فروردین)، حمید عسگری (14 فروردین)، گروه گیل و آمارد(15 فروردین)، مهدی یغمایی (16 فروردین)، گروه ژوانا (17 فروردین)، حمید حامی (18 فروردین)، لیان بوشهر (19 فروردین)، سینا سرلک (20 فروردین)، اشوان (21 فروردین).

برنامه اجاهای تغییر یافته اجراهای نوروزخانه بصورت زیر خواهد بود.

نگاهی به نوروزخانه

 اجرای کنسرت‌های آنلاین با صندلی‌های خالی به‌منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه و تشویق آن‌ها به ماندن در خانه و قطع زنجیره ابتلا به بیماری کووید 19، به همت شهرداری تهران آغاز و با 15 اجرا به صورت آنلاین دنبال می‌شود.

مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از (جمعه 8 فروردین)، با اجرای امید حاجیلی در مقابل صندلی های خالی اما با حضور شهروندان در فضای مجازی و به صورت زنده در برج میلاد آغاز شده و با احتساب کنسرت شب گذشته وحید اسداللهی، هنرمندانی نظیر مهدی جهانی و روزبه بمانی و رضا یزدانی در شب های نوروزخانه و مجموعا در چهار اجرا به روی صحنه رفته اند.

در همین رابطه علی سعد مدیر روابط عمومی ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) پیشتر گفته بود که با شیوع بیماری کرونا در کشور، ساترا به عنوان متولی و رگولاتور رسانه‌های صوت و تصویر، پیگیری ایده‌ای را که از قبل وجود داشت تسریع کرد و اقدام جدیدی در حوزه پخش صوت و تصویر در کشور شکل گرفت که آن هم امکان پخش زنده برای رسانه‌های صوت و تصویری در بستر فضای مجازی در ایام شیوع کرونا بود که پیش از این ممنوع و غیر قانونی بود.

وی با بیان این که بر اساس تفسیر قانون اساسی، این کار در انحصار صدا و سیماست و دستگاه‌های نظارتی و قضایی روی این مورد حساس هستند و وارد عمل می شوند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های ساترا و برگزاری جلسات متعدد، در نهایت اواخر اسفند دستورالعمل پخش اجتماعات مجازی برای پخش زنده کنسرت‌ها، تئاترها، برنامه های آموزشی و برنامه های مذهبی روی پلتفرم‌های داخلی صادر شد و به محض انتشار دستور العمل، رسانه‌هایی که از نظر فنی این قابلیت را داشتند، درخواست خود را به ساترا فرستادند و پس از آن صلاحیت سنجی آغاز شد.

 برای سنجش صلاحیت رسانه‌ها سه مسأله کلی اهمیت داشت که سعد در این خصوص گفت: پاس کردن قابلیت‌های فنی مورد نظر، معتبر و دارای مجوز بودن رسانه و محتوایی که قرار است از مجرای آن منتشر شود جزو موارد مهم بود. با بررسی این موارد در مدت یک هفته کار تمام وقت، برای 18 رسانه مجوز پخش زنده صادر شد و با یک هماهنگی مناسب در سطوح مختلف حاکمیت، تمام دستگاه‌ها مانند وزارت فرهنگ و شهرداری تهران که قصد داشتند براساس وظیفه خود محدودیت‌هایی را که برای مردم به وجود آمده با چنین امکانی جبران کنند، دست به دست هم دادند و کنسرت مجازی برج میلاد انجام شد.

پخش کنسرت زنده بدون نمایش ساز بی معنی است

وی افزود: هر عقل سلیمی می‌پذیرد که نمایش و پخش کنسرت زنده، بدون نمایش آلات موسیقی امکان ندارد. به علاوه. در دستورالعمل ساترا چنین بندی وجود ندارد و رویکرد ساترا تمایز میان اقتضائات رسانه ملی به عنوان یک رسانه عمومی با رسانه‌های صوتی و تصویری اینترنتی به عنوان رسانه های خصوصی است.

آغازی با پنج میلیون بازدید کننده

غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، روز یکشنبه در پست توئیتری خود نوشت: با یک ابتکار 5 میلیون تماشاگر آنلاین که برای مبارزه با کرونا به کمپین در خانه بمانیم پیوسته اند؛ اولین کنسرت زنده از اجراهای مطرح ترین خوانندگان ایرانی در برج میلاد را دیدند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده: برنامه‌های کنسرت‌هایی که از پلتفرم‌های داخلی مانند فیلمنت، لحظه، سیمای همراه، تماشاخونه، فیلما، مهر، هاشو، پویا رسانه، شبکه مد، نواز، نوا، لایواستیج، نماوا، پویا رسانه، ام پی فور، تی وی پلاس، گپ فیلم، گیلان مدیا از جمعه 8 فروردین آغاز شده و هر شب در ساعت 21  پخش می‌شوند

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/104157/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

صدای این خواننده دل همه رو برد!

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد