راه ترقی

آخرين مطالب

سه تغییر در یک شب؛ اوج بی‌برنامگی در نوروزخانه فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه ترقی- علاوه بر لغو کنسرت این گروه، به جای آن گروه لیان از بوشهر برنامه خود را در برج میلاد برگزار خواهدکرد اما آنچه مخاطبان خانه‌نشین کنسرت‌های نوروزخانه دیشب شاهد آن بودند کنسرت رحیم شهریاری هنرمندی بود که نامش در برنامه‌ریزی‌های کنسرت نوروزخانه از ابتدا دیده نمی‌شد.

در راستای تمهیدات اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری برای تشویق و ترغیب مردم به در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران با 15 اجرا در حال برگزاری است. 

در این راستا قرار بود امشب هموطنان مخاطب کنسرت های نوروزخانه شاهد هنرنمایی هنرمندان گروه رستاک باشند اما از صبح امروز مشخص شد که شامگاه امشب چهارشنبه 13 فروردین نوروزخانه و برج میلاد میزبان گروه لیان از بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان خواهد بود. اما آنچه نهایتا بر روی صحنه برج میلاد و در مقابل صندلی های خالی به روی صحنه رفت گروه رحیم شهریاری بود که نامش از ابتدا در برنامه ریزی منتشر شده از سوی عوامل اجرایی نوروزخانه دیده نمی‌شد.

صبح امروز گروه رستاک با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اعلام کرد: همراهان عزیز، کنسرت آنلاین گروه رستاک که قرار بود در تاریخ سیزدهم فروردین برگزار شود به زمان دیگری موکول شد و به زودی تاریخ دقیق این اجرا از طریق اینستاگرام رسمی گروه اطلاع رسانی خواهد شد.

در همین راستا، مهدی فرشی مدیر برنامه های گروه رستاک  درباره این تغییر برنامه گفت: تغییر زمان اجرای ما از سوی گروه رستاک صورت نگرفته است و این تغییر برنامه در کنداکتور برنامه های نوروزخانه اتفاق افتاده است و ما مشکلی برای اجرای امشب نداشتیم و از هواداران خود تقاضا داریم تا برای اطلاع از زمان اجرای گروه رستاک در کنسرت های نوروزخانه به صفحه رسمی ما مراجعه کنند.

ساعاتی بعد  کنداکتوری قبل از طریق کانال تلگرامی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ منتشر شد که در آن  علاوه بر تغییر زمان اجرای گروه رستاک، برنامه اجرای کنسرت سینا سرلک که پیش از این قرار بود در تاریخ 20 فروردین اجرا شود به تاریخ 19 فروردین تغییر یافته است و تاریخ اجرای گروه رستاک به تاریخ 20 فروردین موکول شده است.

هرچند که مدیر برنامه های گروه رستاک گفته که زمان برگزاری کنسرت رستاک از طریق صفحه اینستاگرامی این گروه اعلام خواهد شد. اما تغییرات و بی برنامه گی ها به این مورد ختم نشد و مخاطبان کنسرت های نوروزخانه شب گذشته شاهد کنسرت رحیم شهریاری بودند.

رحیم شهریاری و نغمه‌های آذربایجانی

این هنرمند در اجرای شب گذشته خود قطعاتی از آثار قدیم و جدید خود و قطعات فولکوریک آذری نظیر: سنی من یامان سویرم ( تو را بیش از اندازه دوست دارم)، یاواش یئری (آهسته راه برو)، علی بالا باشماخلارین یاغلارام ( علی جان کفشهایت را واکس خواهم زد)، اولماز اولماز ( نمی‌شود نمی‌شود)، آیریلیق (جدایی)، باخ باخ ( ببین ببین)، ساری گلین (عروس بلوند)، آذری قیز(دختر آذربایجانی)، را برای مخاطبان در خانه اجرا کرد.

تشکر از کادر درمانی کشور و قدردانی از نیروی انتظامی برای امنیت شب‌های خلوت 

وی در قسمتی از اجرای خود از زحمات کادر درمانی کشورمان در این روزهای سخت تشکر کرد و همچنین گفت: در این شب های خلوت شهرهای کشورمان ما این امنیت و آرامش کامل را مدیون زحمات پرسنل نیروهای انتظامی هستیم و از همین جا وظیفه خود می‌دانم از زحمات این عزیزان تشکر کنم.

نگاهی به نوروزخانه

 اجرای کنسرت‌های آنلاین با صندلی‌های خالی به‌منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه و تشویق آن‌ها به ماندن در خانه و قطع زنجیره ابتلا به بیماری کووید 19، به همت شهرداری تهران آغاز و با 15 اجرا به صورت آنلاین دنبال می‌شود.

مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از (جمعه 8 فروردین)، با اجرای امید حاجیلی در مقابل صندلی های خالی اما با حضور شهروندان در فضای مجازی و به صورت زنده در برج میلاد آغاز شده و با احتساب کنسرت شب گذشته رحیم شهریاری، وحید اسداللهی، مهدی جهانی و روزبه بمانی و رضا یزدانی در شب های نوروزخانه و مجموعا در شش اجرا به روی صحنه رفته اند.

در همین رابطه علی سعد مدیر روابط عمومی ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) پیشتر گفته بود که با شیوع بیماری کرونا در کشور، ساترا به عنوان متولی و رگولاتور رسانه‌های صوت و تصویر، پیگیری ایده‌ای را که از قبل وجود داشت تسریع کرد و اقدام جدیدی در حوزه پخش صوت و تصویر در کشور شکل گرفت که آن هم امکان پخش زنده برای رسانه‌های صوت و تصویری در بستر فضای مجازی در ایام شیوع کرونا بود که پیش از این ممنوع و غیر قانونی بود.

آغازی با پنج میلیون بازدیدکننده

غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، روز یکشنبه در پست توئیتری خود نوشت: با یک ابتکار 5 میلیون تماشاگر آنلاین که برای مبارزه با کرونا به کمپین در خانه بمانیم پیوسته اند؛ اولین کنسرت زنده از اجراهای مطرح ترین خوانندگان ایرانی در برج میلاد را دیدند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده: برنامه‌های کنسرت‌ها از پلتفرم‌های داخلی مانند فیلمنت، لحظه، سیمای همراه، تماشاخونه، فیلما، مهر، هاشو، پویا رسانه، شبکه مد، نواز، نوا، لایواستیج، نماوا، پویا رسانه، ام پی فور، تی وی پلاس، گپ فیلم، گیلان مدیا از جمعه 8 فروردین آغاز شده و هر شب در ساعت 21  پخش می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/104183/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

واژگونی پراید حادثه آفرید

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی