راه ترقی

آخرين مطالب

از تعیین شرط سنی برای پست‌های مدیریتی تا تعیین تکلیف ساختمان‌های شهرداری تهران اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- علی اعطا ضمن تشریح مهم ترین مصوبات شورا در سال ٩٨ گفت: در سالی که گذشت ٢٢5 مصوبه در شورای شهر تهران به تصویب رسید که یکی از آنها با توجه به وقوع سیل در استان های گلستان، لرستان و خوزستان در همان روزهای ابتدایی سال 98 تحت عنوان«مجوز به شهرداری تهران جهت مساعدت به سیل‌زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان» بود که براساس آن شهرداری می بایست تا سقف ده میلیارد تومان به مناطق سیب زده کمک می‌کرد.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی مراکز آموزش علمی-کاربردی شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات یکی دیگر از مصوباتی بود که در نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته در شورای شهر تهران به تصویب رسید در آن جلسه به درخواست اعضاء مقرر شد در راستای چابک سازی و ساماندهی تشکیلات شهرداری، به جای فعالیت 9  مرکز آموزش علمی – کاربردی، حوزه‌های ایمنی و آتش نشانی و حمل ونقل و ترافیک، چهار مرکز در مراکز علمی آموزشی شهرداری، فعالیت خود را ادامه دهند. به این ترتیب در کنار مراکز آموزشی علمی - کاربردی حوزه‌های ایمنی و آتش نشانی وحمل ونقل و ترافیک، دو حوزه فرهنگی، اجتماعی و فناوری، نوسازی و شهر هوشمند نیز می‌توانند در چهار مراکز آموزشی شهرداری فعالیت خود را ادامه دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تصویب طرح«  الزام شهرداری تهران به شناسایی، ساماندهی، تهیه شیوه‌نامه و اصلاح تابلوهای راهنمای مراکز تاریخی و گردشگری» در روز هفتم خرداد ماه سال گذشته گفت: بررسی تابلو ها و اصلاح آن برای استفاده گردشگران از مراکز تاریخی و تفریحی شهرداری امری ضروری به نظر می رسد زیرا سهم تهران با توجه به ظرفیت بالقوه موجود در جذب گردشگران نسبت به بقیه شهرها کمتر است و به نظر می آمد با ساماندهی تابلو ها بسیاری از مشکلات گردشگران در این حوزه رفع و علاقه مندان می توانند در شناسایی این اماکن موفق باشند.

 وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مصوبات شورا  با توجه به تصمیم به برگزاری انتخابات شورایاری ها در سال ٩٨ مصوبه ای تحت عنوان «اصلاح موادی از مصوبه تشکیل انجمن‌های شورایاری شهر تهران» بود، اضافه کرد: مطابق اصلاحات انجام شده اجازه هرگونه فعالیت سیاسی و مالی از  شورایاران گرفته شد و ما به طور مشخص قید کردیم که آنها حق دخالت در امور اجرایی، اداری و مالی شهرداری، شورای شهر، مدیریت محله و سایر سازمان ها را نخواهند داشت که در ادامه به همین منظور در روزهای پایانی خرداد ماه سال گذشته« آیین‌نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌های شهر تهران» به تصویب رسید و سرانجام انتخابات شورایاران را نیز با همکاری دولت،مجلس و... برگزار کردیم.

اعطا تاکید کرد: گزارش تفریغ بودجه سال 1396 شهرداری تهران و گزارش تلفیقی حسابرسی از عملکرد مالی (حساب درآمد و هزینه) شهرداری تهران برای سال مالی منتهی به سال 93 نیز از جمله دیگر مواردی بود که در سال ٩٨ به تصویب رسید.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به تصویب طرح «الزام شهرداری تهران به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار کلیه ساختمان‌ها در تملک شهرداری تهران» در تیر ماه سال گذشته افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تعداد قابل توجهی از ساختمان‌های در تملک شهرداری تهران سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه و پروژه‌های مشارکتی یا بدون دریافت پروانه عملیاتی ساختمانی ساخته شده‌اند و یا پس از اتمام عملیات ساختمانی، گواهی‌های لازم برای آن ها صادر نشده است. شهرداری تا پیش از این خود را مکلف به اخذ پروانه‌های ساختمانی نمی‌دانسنت و به همین علت برای ساختمان‌های در تملک شهرداری پروانه دریافت نمی شد؛ اما حالا با این مصوبه همه ساختمان ها از جمله املاک متعلق به شهرداری باید پایان کار بگیرند.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف شورا در دوره پنجم، استفاده از نیروهای جوان در پست های مدیریتی بود، تصریح کرد: از این رو در روزهای پایانی شهریور ماه سال گذشته «افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست های مدیریتی و ارتقای سهم و نقش آنان در مدیریت شهرداری تهران» به تصویب رسید و براساس آن شهرداری تهران موظف شد به منظور بهره‌گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند، در انتصابات آتی خود حداقل 50 درصد از عناوین پست‌های مدیریت، سطوح ارشد (تا سن 45 سال)، میانی (تا40 سال)، پایه (تا 35 سال) و عملیاتی (زیر30 سال) را با رعایت آیین‌نامه طبقه‌بندی مشاغل مصوب شهرداری تهران و با اولویت نیروی انسانی موجود و در نظر گرفتن شایستگی‌های مدیریتی و شرایط عمومی، از میان نیروهای جوان منصوب کند.

اعطا با اشاره به تصویب «سند جامع سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تهران» افزود: بسترسازی برای بهره‌گیری موثر از قابلیت‌های شهر و شهرداری تهران از طریق تسهیل جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و مشارکت‌های عمومی- خصوصی از جمله اهداف تصویب این مصوبه بوده است. در این مصوبه نحوه سرمایه گذاری، نحوه شناسایی و جذب سرمایه گذار، تضامین مورد نیاز و غیره نیز پیش بینی شده است.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، «اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز مبتنی بر ارزش اکولوژیکی درختان»، «استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی در معرض آسیب» و «نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی نظارت فنی و عوارض استفاده موقت در شهر تهران» از جمله دیگر مصوباتی بود که در سال گذشته به تصویب رسید.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به تصویب بودجه شهرداری در سال ٩٩ اضافه کرد: یکی از مواردی که هر ساله در روزهای پایانی در دستور کار شورای شهر تهران قرار می گیرد، بررسی بودجه سال آینده است. به همین منظور بررسی بودجه سال ٩٩ شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت و پس از چندین جلسه بحث و بررسی، جمع کل منابع و درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال آینده شهرداری تهران 35 هزار و 74 میلیارد و 418 میلیون و 200 هزار تومان پیش بینی شد که از این مبلغ 15 هزار و 955 میلیارد و 432 میلیون و 200 هزار تومان مربوط به درآمدهای ناشی از عوارض عمومی، عوارض اختصاصی و بهای خدمات و همچنین درآمدهای حاصل از مؤسسات انتفاعی شهرداری است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در روزهای پایانی سال شاهد بروز و شیوع ویروس کرونا در پایتخت بودیم، گفت: اعضای شورای شهر تهران با وجود اینکه در زمان شیوع کرونا در حال بررسی بودجه سال٩٩ شهرداری تهران بودند؛ اما اتخاذ تصمیماتی در راستای کنترل شیوع این بیماری را فراموش نکردند و طرح دو فوریت «الزام شهرداری تهران برای انجام اقدامات لازم جهت تاب‌آوری شهر برای پیشگیری و کاهش آلودگی ناشی از کرونا ویروس» از سوی اعضای شورای شهر به تصویب رسید و بودجه ای ١٠ میلیاردی برای مقابله با کرونا از سوی شهرداری تهران به این موضوع اختصاص یافت.

اعطا با اشاره به دیگر مصوبات شورای شهر در این راستا گفت: همچنین در راستای ارایه تسهیلاتی به شهروندان تهرانی در شرایط شیوع کرونا لایحه «مساعدت و حمایت از مؤدیان و شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا» به تصویب رسید که با تصویب این لایحه مهلت پرداخت عوارض شهرداری تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 99 تمدید شد.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: همچنین پیشنهاد کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران مبنی بر ارائه مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی برای املاکی که فرم اعلام عوارض آنها تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان است، بر اساس محاسبات سال ٩٨ تا پایان اردیبهشت ماه سال ٩٩ به منظور ارائه تسهیلات به شهروندان در پی شیوع ویروس کرونا به تصویب رسید.

اعطا تصریح کرد: در ادامه مصوبات کرونایی شورای شهر تهران، طرح «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین( ذی‌نفعین) پروژه های ساختمانی برای ارایه تاییدیه نمای ساختمان به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا» به تصویب رسید که براساس این طرح برای پرونده های شهرسازی که تمامی اسناد و مدارک صدور پروانه ساختمانی را ارائه کردند و صرفاً در انتظار تأییدیه نمای ساختمان هستند با اخذ تعهدات قانونی سه ماهه پروانه ساختمانی صادر می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/104310/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

واکنش حسینی مانع از گلزنی بازیکنان شمس آذر شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت

الهامی: استقلال، پرسپولیس و برزیل تفاوتی ندارند

رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏

گل سوم استقلال به شمس‌آذر توسط مرادمند

گل اول مس رفسنجان توسط واسعی

جیمی‌جامپ وطنی در آغوش گلر برزیلی (عکس)

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

تصاویری از تجمع و حمایت از عملیات تنبیهی «وعده صادق» در صنعای یمن

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست