راه ترقی

آخرين مطالب

انتقاد عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران

دولت به مدیریت شهری بی توجه است شهرداری تهران

دولت به مدیریت شهری بی  توجه است
  بزرگنمايي:

راه ترقی -  شهرنوشت: شهرداری تهران با وجود 50 هزار میلیارد تومان بدهی انباشته و از دست دادن منابع مالی خود، همچنان در جلوگیری از شیوع کرونا در شهر هزینه کرده که دولت به آن بی توجه است. این در حالی است که شهردار تهران و رئیس شورای شهر در نامه ای مشترک به رئیس جمهور درخواست کمک هشت هزار میلیارد تومانی کرده اند که تاکنون بی پاسخ مانده است. 

زهرا نژاد بهرام ، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهرنوشت درباره کسری بودجه شهرداری به خاطر بحران کرونا گفت: با توجه به کمبود منابع مالی شهرداری به خاطر کرونا، شهردار تهران و رییس شورای شهر در یک نامه مشترک به رییس جمهور درخواست هشت هزار میلیارد تومان کمک مالی به صورت سه هزار میلیارد تومان منابع نقدی و پنج هزار میلیارد تومان به شکل تسهیلات در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.
او با انتقاد از بی توجهی دولت به شرایط سخت اقتصادی مدیریت شهری گفت: دولت به رغم برداشت از صندوق ذخیره ارزی فراموش کرده است که شهرداری تهران به عنوان پایتخت کشور در چه شرایطی است و اگر شهرداری تهران در ثبات و پایداری نباشد و نیازهای مردم در زمینه زندگی شهری تامین نباشد امکان این که بتوانیم تصمیمات کلان بگیریم خیلی دشوار خواهد شد.
این عضو شورای شهر افزود: اگر امروز هفت هزار تن زباله های شهری در تهران به خوبی جمع آوری و امحا می شود، کار ضدعفونی سازی معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی به بهترین شکل انجام می شود، اگر فرایند تدفین درگذشتگان کرونایی با رعایت مسائل بهداشتی به خوبی انجام می شود به خاطر فعالیت های گسترده و دقیق مدیریت شهری است که هزینه های خود را هم دارد، با این همه چرا مدیریت شهری را فراموش کرده اند و به فکر آن نیستند؟ در حالی که شهرداری تهران نیاز به منابع مالی و مساعدت دولت در این زمینه دارد.
او به فعالیت میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در تمام روزهای تعطیل ابتدای سال فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار فعال بودند حتی در روزهایی مثل 13 فروردین به توصیه شورای تامین تعدادی از این فروشگاه ها همچنان فعال بودند و نتیجه این شد که فروش فروشگاه شهروند 130 درصد افزایش داشته است و اینها اهمیت کار شهرداری را نشان می دهد و لازم است دولت همراهی های لازم برای تداوم این خدمات را داشته باشد.
نژاد بهرام درباره حمل و نقل عمومی در شرایط بحرانی کرونا هم گفت: بارها گفته شده است که مترو برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید تعطیل شود و به جای آن ناوگان اتوبوس رانی توسعه یابد تا کرونا بیشتر اشاعه پیدا نکند. تهیه اتوبوس بیشتر هم نیاز به منابعی دارد که باید از سوی دولت تامین شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
این عضو شورای شهر ادامه داد: چرا دولت تعامل با مدیریت شهری پایتخت ایران را فراموش کرده است؟ ثبات و امنیت و ایمنی را برای شهر می خواهند اما هزینه آن را تامین نمی کنند و این شدنی نیست. شهرداری منابع اصلی درآمدی خود را در این روزها از دست داده است. بانک ها هم به دلیل بدهی های انباشته به شهرداری تسهیلات نمی دهند مگر این که دولت کمک کند. مدیریت شهری هم مثل دستگاه های دیگر نیاز به کمک مالی و استفاده از بودجه ستاد کرونا دارد، اما این اتفاق نیفتاده است.
او در پاسخ به این سوال که آیا برای تهران پس از کرونا در شورای شهر بحث شده است؟ گفت: اتفاقا در شورای شهر درباره «بعد از کرونا» هم بحث شده است اما چون معلوم نیست این بحران تا کی ادامه دارد مقرر شده است که مدیریت شهری برنامه های سه ماهه، شش ماهه و یک ساله برای اداره شهر تدوین کند.
او ادامه داد: مدیریت شهری برای سناریوهای پیش روی اداره شهر حساسیت های لازم را داشته است و من خود در جلسه اخیر شورای شهر، در تذکری به شهردار از ایشان خواستم برنامه های کوتاه میان و بلند مدت به ویژه در زمینه تامین منابع و هزینه های جدید برای اداره شهر داشته باشند.همان طور که می دانید علاوه بر کاهش درآمدهای شهرداری، هزینه های جدیدی بابت ضدعفونی سازی معابر و خرید تجهیزات لازم برای برخی بخش ها مثل بهشت زهرا هم به مدیریت شهری تحمیل شده است.
این عضو شورای شهر در ادامه گفت: بیش از "پسا کرونا" باید در قالب مقابله با بیماری کرونا فعلا برنامه ریزی کنیم دکتر حامد مظاهریان - معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا - اعلام کرده است شهرداری برنامه سه ماهه برای اداره شهر در شرایط بحرانی کرونا را آماده کرده و برنامه های شش ماهه و یک ساله هم در حال تدوین است.
نژاد بهرام درباره تذکر اخیرش در شورای شهر مبنی بر چرایی نبودن نماینده شورای شهر در ستاد مقابله با کرونا و واکنش نهادهای ذیربط گفت: در این زمینه متاسفانه هیچ پاسخی نگرفته ام وبه عنوان نماینده مردم اعلام می کنم ستاد تهران موظف است نماینده شورای شهر تهران را جهت تصمیم گیری ها دعوت کند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
او درباره رقم بدهی انباشته مدیریت شهری از سال های قبل گفت: در این زمینه شهردار تهران رقم آن را با اسناد خود ارائه داده است که بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان است تا این لحظه هر چقدر از سوی مدیریت شهری به طلبکاران پرداخت شده معوقات سود این ارقام است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/107955/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس