راه ترقی

آخرين مطالب

به اشتراک‌گذاری تجربیات مقابله با کرونا در دیدار مجازی شهرداران تهران و بوداپست

شهردار تهران: کرونا نشان داد که مرزهای قراردادی و سیاسی بین کشورها را به رسمیت نمیشناسد و همه در یک کشتی هستیم/ شهردار بوداپست: تحریم ها علیه ایران غیرعادلانه است و باید پایان یابد شهرداری تهران

شهردار تهران: کرونا نشان داد که مرزهای قراردادی و سیاسی بین کشورها را به رسمیت نمیشناسد و همه در یک کشتی هستیم/  شهردار بوداپست: تحریم ها علیه ایران غیرعادلانه است و باید پایان یابد
  بزرگنمايي:

راه ترقی - شهردار تهران در دیدار مجازی با شهردار بوداپست بر وجود تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران تاکید کرد و از اقدامات شهر تهران در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت.

پیروز حناچی، شهردار تهران در ادامه گفتگوهای مجازی خود با شهرداران کلانشهرهای دنیا، این‌بار با شهردار بوداپست دیدار آنلاین داشت و ضمن تبریک به او برای انتخاب مجدد به این سمت، گفت: گرچه تهران و بوداپست شهرهای خواهر خوانده هستند اما شرایط سخت و اپیدمی ویروس کرونا باعث انتقال تجربیات شده است. ایران از روزهای آخر سال 1398 خورشیدی به شدت درگیر موضوع کروناست. پاندمی کرونا و اپیدمی شدن آن در شهری مثل تهران مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد. کنترل ویروس کرونا در کلانشهری مانند تهران با جمعیت 8.5 میلیون نفری، کار بسیار سختی است. ضمن آنکه سایر شهرهای ایران هم درگیر این موضوع شده بودند.
حناچی ادامه داد: وزارت بهداشت ایران در این شرایط سخت، سیاست هوشمندانه‌ای را در پیش گرفت که نتیجه مثبتی داشت. به موازات غربالگری، تلاش کرد تا سایر بیماران به بیمارستان‌ها گسیل نشوند و تنها آن دسته از بیمارانی به بیمارستانها مراجعه می‌کنند که نیازمند مراقبت‌های ویژه باشند و سایر بیماران که وضعیت مناسبی دارند، در منزل قرنطینه شوند. این کار باعث شد که در شرایط حاد اپیدمی، ظرفیت بیمارستان‌های کشور با ظرفیت بیمارانی که شرایط مراقبت ویژه داشتند، برابری کند و چه بسا بیشتر باشد. همچنین با استفاده از تجربیات شرایط جنگ، ایجاد بخش‌های اضطراری برای مراقبت‌های ویژه کرونایی در بیمارستانهای بزرگ تهران و سایر نقاط کشور، بسیار کارگشا بود. تولید ماسک، تولید مواد بهداشتی و تولید ونتیلاتور بخشی از این تلاش‌ها بود. به نظر میرسد در حال حاضر ایران از وضعیت حاد دوماه گذشته فاصله گرفته است. هم میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا کاهش پیدا کرده و هم ظرفیت پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.
او تاکید کرد: خوشبختانه گزارش‌ها نشان می‌دهد که 90درصد مردم به صورت طبیعی فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی مراقبت از شرایط کرونا را رعایت می‌کنند. 50درصد میزان ابتلا در حوزه حمل‌ونقل عمومی مثل مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها اتفاق می‌افتد. علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی در وسایل حمل‌ونقل عمومی، استفاده از ماسک هم در مترو اتوبوس و تاکسی الزامی شده است
حناچی گفت: کرونا نشان داد که مرزهای قراردادی و سیاسی بین کشورها را به رسمیت نمیشناسد و تمام مردم سرنشینان یک کشتی هستند. شهرداری تهران، گرمخانه‌هایی را برای کسانی که سرپناه ندارند، تجهیز و ضدعفونی کرد که در شرایط حاضر، حتی یک مورد ابتلای فرد به ویروس کرونا هم گزارش نشده است. همچنین اقداماتی در جهت همبستگی جهانی در ابتدا با ووهان چین و سپس با سایر شهرهای درگیر ویروس کرونا روی میدان آزادی تهران به‌صورت ویدئو مپینگ انجام شد.
شهردار تهران در خاتمه تاکید کرد: ارتباطات و همکاری‌های تهران-بوداپست باید ادامه داشته باشد. پیش از این قرار بوده این دو شهر، در زمینه‌های فرهنگی همکاری داشته باشند، که امید است در شرایط پس از کرونا زمینه این همکاری هم فراهم شود
شهردار بوداپست:
گرگولی کاراچونی شهردار بوداپست نیز در این دیدار گفت: در این روزهای سخت، شهرداران شهرهای خواهرخوانده باید بتوانند همدیگر را ببینند و تجارب خود را ردوبدل کنند. بوداپست همبستگی خود را هم در رابطه با بیماری کرونا و هم در مورد واقعه اسفناک تصادف هفته گذشته ابراز می‌کند. امید است این اتفاقات ناگوار به زودی پایان یافته و همکاری‌های گذشته بین تهران و بوداپست ادامه یابد
کاراچونی افزود: خوشبختانه میزان، شیوع این بیماری در مجارستان کمتر از سایر کشورهای اروپایی بود. بر اساس گزارش‌ها، میزان کسانی که در مجارستان به این بیماری مبتلا شدند کمتر از نیم درصد بوده است. انضباط مردم مجارستان به کنترل شیوع کرونا بسیار کمک کرد. هم‌اکنون اوج این بیماری در مجارستان به پایان رسیده و می‌توان امید داشت که روال زندگی روزمره، مانند گذشته آغاز شود.
او گفت: شهرداری بوداپست، استفاده از ماسک را هم در وسایل نقلیه عمومی و هم در هنگام ورود به مغازه‌ها، اجباری کرد. همینطور در درجه اول توجه فراوانی به وضعیت سلامت سالمندان شد، زیرا شیوع این بیماری بین آنان بیشتر است. بسیاری از مردم در مجارستان، شغل خود را از دست دادند و رکود اقتصادی بیشتر از قبل خواهد بود.
کاراچونی ادامه داد: مسلماً تحریم‌ها وضعیت اقتصادی ایران را بیشتر از مجارستان تحت تاثیر قرار خواهد داد. بوداپست ضمن غیرعادلانه دانستن تحریم‌ها، با ایران ابراز همدردی می‌کند. کمک‌های انسان دوستانه نباید متوقف شود. این تحریم‌ها باید هرچه زودتر پایان یابد تا کشورهای دیگر هم بتوانند کمک‌های خود را گسترش دهند.
شهردار بوداپست اضافه کرد: اینکه همه مردم در یک کشتی قرار دارند، مطلب درستی است و باید تمام ابرشهرهای جهان هم متوجه این موضوع باشند و برای رفع چالش‌های منطقه‌ای و جهانی تلاش کنند. شهرهای دیگر دنیا که خواهرخواندگی دارند هم می‌توانند نقشی در حل این چالش‌ها داشته باشند.
شهردار بوداپست در بخش دیگری از صحبت‌هایش خواستار گسترش روابط تهران-بوداپست و دیدار با شهردار تهران شد و گفت: شهرداری شما روابط خوبی با شهرهای اروپایی دارد. بوداپست هم گسترش این روابط را خواهان است.
امیدوارم دیدار با شما بتواند همکاری‌های دوجانبه این دو پایتخت را گسترش دهد.
گرگلی کاراچونی ضمن اشاره به علاقه مردم مجارستان به فرهنگ ایران، گسترش روابط جهانگردی را خواستار شد و گفت: شهرداری‌ها می‌توانند پس از گذر از این بحران، زمینه همکاری‌های دوجانبه در جهت گسترش جهانگردی را فراهم کنند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/117905/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

موقعیت عالی که عیسی آل کثیر از دست داد

گل اول پرسپولیس به صنعت نفت توسط دانیال اسماعیلی فر

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت که افساید اعلام شد

راستش رو بگو، چند سالته؟مصاحبه دیدنی جود بلینگام با ریو فردیناند

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

ایرانی‌ترین غیرایرانی

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

درآمد عجیب از زباله گردی

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن