راه ترقی

آخرين مطالب

سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مساله فلسطین را به موضوع نخست جهان تبدیل می‌کند گفتگو

سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مساله فلسطین را به موضوع نخست جهان تبدیل می‌کند
  بزرگنمايي:

راه ترقی- مجید تخت روانچی روز پنج‌شنبه  در پاسخ به اینکه سوال مطرح کرد که « سخنرانی امسال روز قدس، توسط رهبر معظم انقلاب انجام خواهد شد. اهمیت این مساله را چگونه می‌بینید و از نظر بین‌المللی چه پیامی را مخابره خواهد کرد؟»

وی افزود: اینکه جمهوری اسلامی ایران روزی را توسط امام (ره) برای حمایت از مردم فلسطین مشخص کرد، اهمیتش روشن است. این نشان می‌دهد که موضوع فلسطین، مساله جهان اسلام است و متعلق به یک یا چند کشور اسلامی محدود نیست.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: موضوعی است که کل جهان اسلام به آن اهمیت می‌دهند و از این نظر به آن توجه می‌شود. امسال به دلیل موضوع کرونا راهپیمایی انجام نمی شود اما رهبر معظم انقلاب سخنرانی خواهند داشت. اینکه بالاترین مقام کشورما در این زمینه سخن خواهند گفت وزن بالایی است که جمهوری اسلامی به مساله قدس می‌دهد.

تخت‌روانچی اضافه کرد: بُعد دیگر اهمیت آن هم این است که در این وضعیتی که موضوع معامله قرن و الحاق مناطق اشغالی اعم از جولان یا کرانه باختری مطرح است، رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌خواهند صحبت و موضع کشور را مطرح کنند که توجه بین‌المللی زیادی را به خود جلب می‌کند.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی علاقمند نیست که ببیند موضوع فلسطین بیشتر در حال مطرح شدن است. اینها در سازمان ملل تلاش دارند که مساله فلسطین در قالب خاورمیانه مطرح شود تا بتوانند به مسایل دیگری بپردازند تا مساله فلسطین کم رنگ شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: هرچه موضوع فلسطین که موضوع نخست جهان اسلام است پررنگ‌تر مطرح شود، طبیعی اس باعث ناراحتی آنها می‌شود. سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این روز از این جهت مهم است که برد بین المللی زیادی دارد و موضوع فلسطین را به مساله نخست جهان تبدیل می کند و باعث می شود در سطح بین‌المللی توجه بیشتری به آن شود.

تخت روانچی در پاسخ به این سوال که جامعه بین‌المللی چه اقداماتی را می‌تواند در متوقف کردن تجاوزگری‌های این رژیم داشته باشد، گفت: مشکل اصلی منطقه مساله اشغالگری رژیم صهیونیستی است که در طول 72 سال گذشته تداوم داشه است.

وی افزود: هر روز می بینیم ک اقدامات سرکوبگرانه این رژیم علیه مردم فلسطین و مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند، تشدید شده و از هر وسیله‌ای برای تداوم این اشغال استفاده کرده است. در این زمینه از حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هم برخوردار بوده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: اگر به نقشه 1948 تا الان نگاه کنید، نشان می‌دهد که این رژیم پله پله تلاش داشته است تا نفوذ خود را گسترش دهد و به سیاست‌های اشغالگرانه خود ادامه دهد.

تخت‌روانچی اضافه کرد: در این زمینه جامعه بین‌المللی تلاش‌های زیادی در سطح سازمان ملل و سازمان‌های منطقه ای داشته و قطعنامه‌های متعددی تصویب شده است. رژیم صهیونیستی با توجه به حمایت‌های آمریکا به ویژه در شورای امنیت و سازمان ملل به این اشغالگری ادامه داده است و هیچ نگرانی هم نداشته است که بخواهد مورد سرزنش سازمان‌های بین المللی، شورای امنیت و دیگر نهادها قرار گیرد.

وی یادآور شد: این رژیم به دلیل حمایت و وتوی آمریکا توانسته است جلوی مصوبات بین‌المللی را در این زمینه بگیرد، آمریکا قطعنامه‌های شورای امنیت را بارها در حمایت از رژیم صهیونیستی وتو کرده است و به نظر می‌رسد این روش را ادامه خواهد داد.

این مقام دیپلماتیک ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: نخستین مساله مهم در سطح بین‌المللی این است که موضع کشورهای مختلف به این نقطه مشخص برسد که رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین را تحت ستم قرار داده است و به مردم جهان نشان داده شود که در این قضیه، مردم فلسطین مظلوم واقع شده و از حق جدایی‌ناپذیرشان محروم شده‌اند.

تخت روانچی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ابتدا و در ادامه افرادی را از جاهای مختلف جهان به سرزمین‌های اشغالی آوردند و مردم اصلی این کشور را آواره ساختند، گفت: اینها مسایلی است که باید برای همه مردم تبیین و تلاش شود که یک صدای واحدی از جامعه بین‌المللی در مقابل این ظلم و ستمی که به مردم فلسطین می رود، شنیده شود.

وی افزود: در سازمان ملل اعم از جنبش غیر متعهد و سازمان همکاری اسلامی فعالیت‌ می‌شود اما واقعیت این است که آمریکا با حمایت زیادی که از رژیم صهیونیستی دارد، جلوی یک حرکت ملموس و معنادار جامعه بین المللی علیه این رژیم را می‌گیرد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: اما نکته مهم این است که واقعیت صحنه و اینکه در فلسطین چه می گذرد، مردم آنجا کجا بودند و الان کجا هستند، این که سرزمین آنها اشغال شده است و یک عده زیادی آواره شده اند و از جاهای دیگر، عده ای را جایگزین آنها کرده‌اند، شناسانده شود.

تخت‌روانچی اضافه کرد: باید مشخص شود که اشغال نمی‌تواند تداوم داشته باشد، اشغال یک سرزمین هرچه قدر هم زمان بگذرد، از دید حقوق بین‌المللی به هیچ وجه رسمیت نمی یابد و امیدواریم به مرور زمان و به یاری خدا مردم فلسطین بتوانند به حقشان برسند.

 پرسیده شد: با توجه به تصمیم‌های جدید رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا درباره کرانه باختری و دره اردن، جنبش عدم تعهد و بسیاری از کشورهای دیگر موضع‌گیری کردند اما به نظر می‌رسد رژیم آمریکا که در گرو نئو اونجلیست‌ها قرار دارد، اهمیتی بر این مواضع قائل نیست و در سه سال گذشته شاهد اقدامات دولت ترامپ در شناسایی قدس به عنوان پایتخت، الحاق بلندی‌های جولان، معامله قرن و الحاق شهرک‌های اشغالی بوده‌ایم. راه پاسخگو کردن این 2 رژیم و واداشتن آنها به عقب‌نشینی چیست؟

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد پاسخ داد: دولت آمریکا چه جمهوریخواه و چه دموکرات در طول این 72 سال گذشته حامی درجه اول رژیم صهیونیستی بودند و تلاش کردند این وضعیت اشغال تداوم یابد، مرگبارترین و بیشترین سلاح را در اختیار این رژیم گذاشتند و ابایی هم نداشتند که آن را مطرح کنند.

تخت روانچی با اشاره به «اقدامات دولت فعلی آمریکا که باعث بغرنج‌تر شدن مساله فلسطین شده است»، اظهار کرد: اینکه بخواهد تصمیم‌های جدید رژیم صهیونیستی را در ارتباط با کرانه باختری، قدس و بلندی‌های جولان به رسمیت بشناسد، شرایط را پیچیده کرده است.

وی با بیان اینکه در سازمان ملل حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است، افزود: غیر متعدها و سازمان همکاری اسلامی اعلام موضع کرده است. در موضوع اخیر الحاق کرانه باختری، فعالیت شدیدی انجام شد و ما هم در این تحرکات بین‌المللی مشارکت داشتیم و از حق مردم فلسطین برای تعیین تکلیف، پایان اشغالگری، رسیدن مردم فلسطین به حق لاینفکشان و بازگشت آوارگان حمایت کردیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: موضع اصلی ما رفراندم است و اینکه مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی سرنوشت و آینده خودشان را تعیین کنند. اینها را به صورت مکتوب و شفاهی مطرح کرده‌ایم.

تخت روانچی به تهدید و ارعاب آمریکا علیه کشورها برای دور کردن آنها از مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: معامله قرن یک طرح کاملا یک طرفه و ضد خواسته مردم و آرمان‌های فلسطین در تایید اقدامات صهیونیست‌ها است. آمریکا به بقیه کشورها فشار وارد می سازد که آن را بپذیرند هرچند که حتما این طرح قبول نخواهد شد و مطمئنا با موفقیت همراه نخواهد بود.

وی افزود: دولت فعلی آمریکا به موضوع فلسطین کاملا از دید رژیم صهیونیستی نگاه می‌کند، از این روهر طرحی بدهد، طرحی است که برای مردم فلسطین پذیرفتنی نیست چرا که منافع رژیم صهیونیستی را در نظر گرفته است. از دید جامعه بین‌المللی هم پذیرفتنی نیست.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: هرچه آمریکایی‌ها با ایجاد جو رعب و وحشت فشار آورند در نهایت مردم دنیا نمی پذیرند که بخواهند چنین وضعیتی را تایید کنند تا منافع رژیم صهیونیستی تامین شود. از این رو، تلاش‌های غیرمتعهدها، سازمان همکاری اسلامی و کشورهای مستقل که خواهان رسیدن مردم فلسطین به حق و حقوقشان هستند باید ادامه یابد.

 پرسیده شد «روز قدس به روز همبستگی مردم سراسر جهان با مردم فلسطین تبدیل شده است، به نظر شما اهمیت روز قدس امسال نسبت به گذشته در چیست و تاثیر حضور و راهپیمایی های مردم در مقابله با اشغالگری چه می تواند باشد؟»

تخت‌روانچی در پاسخ گفت: اینکه یک روزی برای حمایت از مردم فلسطین مشخص شده، پدیده مهمی است که نشان می‌دهد مردم کشورهای اسلامی یا مسلمانان در سراسر جهان از مردم فلسطین حمایت می‌کنند، البته این به معنای بی‌توجهی در سایر روزهای سال نیست.

وی افزود: در این روز، همه مردم در جهت احقاق حقوق مردم فلسطین هم صدا می‌شوند، از این رو اهمیت زیادی دارد و رژیم صهیونیستی هم نسبت به آن حساسیت بسیاری دارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: رژیم صهیونیستی علاقه‌ای ندارد به اینکه کشورهای اسلامی مسلمانان یا آزادگان جهان از مردم فلسطین حمایت کنند، آنها نمی‌خواهند این قضیه پررنگ شود اما واقعیت این است که مردم آزاده جهان به مظلومیت مردم فلسطین و لزوم احقاق حقوق آنها بیشتر می‌رسند.

تخت‌روانچی اضافه کرد: از این رو راهپیمایی روز قدس اهمیت ویژه ای دارد. همبستگی بین المللی، همبستگی جهان اسلام و مردم آزادیخواه جهان در حمایت از مردم فلسطین نقش به سزایی خواهد داشت در اینکه ملت مظلوم فلسطین به حقوق خود برسند. این تلاش ها باید ادامه یابد تا هرچه زودتر به آرمان فلسطین دست یابیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/126328/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد