راه ترقی

آخرين مطالب

رحمانی فضلی: آمریکا در ایجاد جنگ داخلی در ایران شکست خورده است سياسي

رحمانی فضلی: آمریکا در ایجاد جنگ داخلی در ایران شکست خورده است
  بزرگنمايي:

راه ترقی- دکتر «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز گذشته(شنبه) در تماس تلفنی با «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه گفت وگو کرد.

وزیر کشور در این گفت وگوی تلفنی، ضمن تبریک عید سعید فطر به وزیر کشور، دولت و مردم ترکیه و ضمن تشکر از تماس تلفنی همتای ترکیه ای خود از موضع وزیر کشور ترکیه در محکوم کردن اقدام آمریکا تشکر کرد و گفت: دولت امریکا درصدد است به هر طریق در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کند.
رحمانی فضلی با یادآوری حمایت های آمریکا از تروریست های دشمن مردم ایران از جمله، منافقین و سلطنت طلب ها و سایر معاندین گفت: در جریان اغتشاشات آبان ماه سال گذشته، رسانه های آمریکایی در تحریک اغتشاشات و کمک به آن، هر آنچه که در توان داشتند به میدان آوردند اما به نتیجه مطلوبشان نرسیدند.
رئیس شورای امنیت کشور یادآوری کرد: امنیت داخلی کشور برای مردم ما، دولت و برای رهبری ما امر بسیار مهمی است و به هیچ وجه به کشورهای بیگانه بویژه امریکا اجازه مداخله در مسائل کشور، داده نمی شود.
رحمانی فضلی تصریح کرد: آمریکا تمام مردم ایران را حتی در این شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا تحریم کرده است و بنده و فرماندهان ناجا هم بخشی از مردم هستیم که تحریم شدیم.
وزیر کشور با محکوم کردن حمایت های آمریکایی ها از تروریست های منطقه مثل داعش و تکفیری ها اظهار داشت: کشورهای منطقه از جمله کشورهای همسایه باید تلاش کنیم در جهت تقویت امنیت منطقه و تعمیق مناسبات سیاسی اقتصادی و امنیتی، بیش از گذشته فعال باشیم. 
وزیر کشور با اشاره به شکست امریکایی ها در سیاست های یکجانبه و ظالمانه آنها در منطقه خاطر نشان کرد: اقدامات اخیر دولت امریکا، مصرف داخلی دارد و مرتبط با انتخابات آمریکا است و به طور قطع، نتیجه ای برای طراحان در پی نخواهد داشت. 
وی ضمن ابراز خرسندی از همکاری های خوب بین ایران و ترکیه در حوزه های مختلف، از جمله  در زمینه مسائل مرزی، مقابله با جرایم سازمان یافته و تروریسم اظهار داشت: ارتباط ‌و تعاملات نیروهای امنیتی،انتظامی و نظامی دو کشور بسیار خوب  است و باید در این خصوص، نقاط تماس  را تقویت کنیم و همکاری مشترک را بیشتر کنیم.
رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم ممانعت از انجام اقدامات خراب کارانه از سوی نیروهای تروریستی در مرزهای مشترک ایران با کشور های همسایه افزود: در این زمینه، برای انجام هر گونه همکاری آماده هستیم و دغدغه های طرفین حتماً در تعاملات سطوح ذیربط دو وزارتخانه پیگیری خواهد شد.
وزیر کشور در بخش دیگری از مکالمه تلفنی همتای ترکیه ای خود خواستار افزایش فعالیت های مناطق مرزی اقتصادی، بازارچه ها و گذرگاه ها  در جهت تقویت بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور شد. وی در همین زمینه با اشاره به گشایش ایجاد شده برای کامیون های برخی از دیگر کشورها و در عین حال، مشکلات موجود برای تردد کامیون های ایرانی در مرزهای ترکیه خواستار اقدام مؤثر همتای خود در این زمینه و تسهیل و گشایش در این خصوص شد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات حادث در خط لوله گاز میان ایران و ترکیه توسط تروریست ها در خاک ترکیه، خواستار پیگیری های جدی همتای خود برای تسریع در روند تعمیرات این خط لوله شد.
وزیر کشور ضمن تشکر از همکاری های مرزی ابراز امیدواری کرد با توجه به ارتقاء و انتصاب فرمانده سابق مرزبانی ایران به عنوان جانشین ناجا، همکاریی های بین مرزبانان دو کشور تقویت شود.
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با مرور تلاش های آقای سلیمان سویلو برای گسترش همکاری ها گفت: ما جنابعالی را  دوست و برادر خودمان می دانیم و از همکاری ها محبت های شما تشکر می کنیم.
وزیر کشور با اشاره به توفیقات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و یادآوری اینکه به یاری خدا بسیاری از شهرهای ایران در وضعیت سفید قرار گرفته است گفت: در تمامی زمینه ها مخصوصا مقابله با کرونا آمادگی کمک به کشور دوست و برادر ترکیه را داریم.
وزیر کشور در همین زمینه افزود: اکنون اکثر فعالیت ها در ایران با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ترویج استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی و سایر آموزش های لازم به مردم در حال بازگشایی است.

اقدام آمریکا در تحریم وزیر کشور ایران را محکوم می کنیم 

وزیر کشور ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تبریک عید فطر، با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تحریم دکتر رحمانی فضلی گفت: از نظر ما، این اقدام صحیح نیست و ما آن را محکوم می کنیم.

سلیمان سویلو با اشاره به اینکه آمریکایی ها هر زمان که ذهنشان با مساله ای مواجه می شود، به تهدید و تخریب و تحریم دست می زنند، خاطر نشان کرد: ما در کنار شما هستیم و بر این موضع ثابت قدم هستیم.

وی با ابراز خرسندی از موفقیت های ایران در مهار ویروس کرونا بر لزوم تبادل تجربیات و همکاری های دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

وزیر کشور ترکیه همچنین نسبت به پیگیری موارد مطرح شده از سوی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد: دیدارهای حضوری مسئولان وزارت کشور دو طرف در آینده نزدیک تجدید شود.

رحمانی فضلی نیز با تبریک مجدد عید فطر بر آمادگی برای میزبانی از همتای خود در ایران تأکید کرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/127266/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی