راه ترقی

آخرين مطالب

هرکجا افتخار بوده؛ نام ارتش جمهوری اسلامی نیز بوده است سياسي

  بزرگنمايي:

راه  نو- آقای روحانی در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان ماه پیامبر و ماه میلاد ائمه هدی (ع) و به ویژه میلاد سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ولیعصر امام زمان (عج) و همچنین در تقارن با روز پاسدار گفت: من این روز مبارک ارتش و روز پاسدار که در تقارن با همین روز است؛ به همه پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب، بسیج ، پرسنل ناجا، خانواده های عزیز جانبازان عزیز، آزادگان، همه ایثارگران و به ویژه فرماندهی کل نیروهای مسلح تبریک و تهنیت عرض می کنم.
وی افزود: از آغاز انقلاب اسلامیِ کشورمان تا امروز، هر کجا غرور، افتخار، پیروزی، ایستادگی، صبر و مقاومت و دلاوری بوده است نام ارتش جمهوری اسلامی ایران و فداکاری این عزیزان در کنار این مفاهیم، ارزشمند حضور داشته است.
رئیس جمهور گفت: ارتش با انضباط، انگیزه، اخلاق، آموزش کافی و همچنین سلاح و تجهیزات مدرن و آمادگی کامل همواره یک قدرت مهم بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آب و خاک و میهن ما بوده است.
ارتش، اهدافی را که در قانون اساسی برای آن تعریف شده است، همواره سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهد
­رییس جمهور گفت: وظیفه ارتش، طبق قانون اساسی، حراست از تمامیت ارضی سرزمین ما، حفظ نظام جمهور ی اسلامی ایران و استقلال کشور است و همواره ارتش ما این سه هدف مهمی که در قانون اساسی برای آن آمده است؛ از یاد نمی برد و سرلوحه اهداف، سیاست ها و فعالیت های خود قرار می دهد.
آقای روحانی در سخنان خود در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: ارتش ما با ابتکار و خلاقیت؛ چه در ایام دفاع مقدس و چه پس از آن، برای صنایع دفاعی کشور در کنار سایر رزمندگان، آمادگی کافی در همه مقاطع حساس، نشان داده است که کشور، در برابر توطئه های بیگانگان، دارای بازوی توانمندی می باشد.
وی گفت: همواره، ارتش در چارچوب قانون و در چارچوب انضباط، مسیر و راه و وظیفه خود را بی کم و کاست و بدون منت و بدون هیچ ادعایی انجام داده است؛ هیچ‌گاه در برابر انجام وظایف خود از دولت یا از ملت جایگاهی را نخواسته است؛ همواره در پی انجام وظیفه خود بوده است با اینکه سیاست را خوب می فهمد اما هرگز در بازی های سیاسی وارد نشده است و به وصیت و دستور امام راحل (ره) بخوبی عمل کرده است.
رییس جمهور ادامه داد: اگر در رژیم گذشته در کنار فسادهای اقتصادی، گاهی نام صاحب منصبان ارتش آن روزگار برده می شد؛ امروز در هیچ فسادی در جامعه و کشور ما نامی از امیران و بزرگان ارتش وجود ندارد؛ این به معنای دست پاکی و اخلاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی تصریح کرد: ما به ارتشی قوی، سپاهی قدرتمند و بسیجی آماده نیاز داریم؛ ما در منطقه بسیار حساسی بسر می بریم، منطقه بسیار حساس غرب آسیا یا خاورمیانه؛ آن جایی که در طول 40 سال گذشته، شاهد توطئه های مختلف و بی شرمانه بودیم؛ هرگاه قدرت های خارجی؛ حضور پیدا کردند، از نفت و منابع اقتصادی این سرزمین و از حساب و ذخائر کشورهای این منطقه نام برده‌اند.
 
امنیت ما در سایه اقتدار ارتش و سپاه است
­رئیس جمهور گفت: امنیت ما در سایه اقتدار ارتش و سپاه مقتدر، بسیج و نیروی انتظامی است و پشتوانه آنها نیز ملت بزرگ ایران است.
آقای روحانی در مراسم رژه روز ارتش، افزود: در منطقه ای حساس زندگی می‌کنیم که قدرت های متجاوز در اطراف ما لانه کرده اند و برخلاف مقررات بین المللی، حضور غیر قانونی و نامشروع دارند.
وی گفت: این قدرت ها در امور منطقه دخالت می کنند و گروه های تروریستی هم به عنوان ابزارکار قدرت های بزرگ، برای ایجاد بی ثباتی در منطقه به‌وجود آمده اند؛ بنابراین،کشور ما نیاز به نیروی مسلح مقتدر و بازدارنده دارد تا هم مقابل قدرت ها بایستد و هم به تروریست ها اجازه ندهد که به خاک این سرزمین چشم طمع داشته باشند.
رییس جمهورگفت: اگر در 40 سال، فراز و نشیب گذشته، ملت ایران همواره پیروز بوده است؛ در سایه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مقتدر بوده و پشتوانه آنها نیز ملت بزرگ ایران است؛ ارتش و نیروهای مسلح، در کنار مردم و مردم؛ پشتیبان ارتش و نیروهای مسلح بوده اند.
وی گفت: در سال 58 که تظاهرات زیادی در خیابان ها برای ابراز وفاداری به نظام برگزار می شد، شعار مردم آن بود که؛«مردم فدای ارتش» و ارتشی ها جواب می دادند که:«ارتش فدای ملت» و این همان شعار و ادامه راه ماست و در ادامه راهی است که در پیش داریم.
آقای روحانی با اشاره به اینکه ارتش، نقش مؤثری در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، ایفا کرده است، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر، در مسائل منطقه و جهان تأثیرگذاریم؛ در حالی که نیروهای نظامی ما مانند نیروهای سیاسی ما به دنبال تنش نیستند و در پی صلح هستند اما قرآن کریم به ما آموخته است که صلح و ثبات درکنار اقتدار ممکن است یعنی؛ در سایه قدرت مشروع است که می توان به ندای صلح دیگران پاسخ مثبت داد.
وی تصریح کرد: کشورهایی احساس اقتدار می کنند که به نیروهای بومی خود متکی باشند و نیروی عاریه‌ای، نمی تواند اقتدار عاریه‌ای بیاورد.
 
کشورهای منطقه ما نباید به دنبال اقتدار عاریه ای از جانب قدرت های بزرگ باشند
رئیس جمهور گفت: کشورهای منطقه ما نباید به دنبال اقتدار عاریه ای از جانب قدرت های بزرگ و یا یک رژیم نامشروع در این منطقه باشند.
آقای روحانی در مراسم روز ارتش در مرقد مطهر امام (ره) افزود: اقتدار واقعی از آن نیروهای مسلحی است که در کنار مردم و با حمایت مردم وظیفه خود را انجام می دهند.
رئیس جمهور گفت: من در اینجا به صراحت می گویم ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همه توان و قدرت به هر تجهیزی که برای دفاع از این کشور نیاز داشته باشند و به هر سلاحی که نیاز آنها باشد دولت در کنار آنها و فرهیختگان جامعه و صنعتگران ما و شرکت های دانش بنیان برای ایجاد آن تجهیزات و تسلیحات در کنار نیروهای مسلح خواهد بود.
آقای روحانی افزود: ما به دنیا می گوییم هر سلاحی که نیاز داشته باشیم عمدتا تولید می کنیم و یا اگر لازم باشد تهیه می کنیم منتظر سخن آنها، موافقت آنها و نظر مثبت آنها نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود اما در عین حال به کشورهای منطقه اعلام می کنیم اساس سیاست ما درقبال شما حسن همجواری است و حسن همجواری یعنی همسایگی خوب ما، می خواهیم همسایه خوبی برای شما باشیم و شما هم همسایه خوبی برای ما باشید.
رئیس جمهور گفت: ما قصد تجاوز به شما را نداریم و همانطور که فرماندهی معظم کل قوا در روز بعثت تصریح کردند، ما نیازی نداریم که به منافع دیگران و یا به سرزمین دیگران تجاوزی داشته باشیم کشوری بزرگ با منابع عظیم و ملتی بزرگ و فرهیخته داریم و در طول ده ها و صدها سال گذشته هیچ گاه کشور ایران کشور متجاوز به کشورهای همسایه و منطقه نبوده و همواره به کمک دولت ها و ملت ها به پا خاسته است.
آقای روحانی افزود: ما خواهان روابط صمیمانه، برادرانه با همسایگانمان هستیم و به آنها می گوییم سلاح، تجهیزات، موشک، هواپیما و تانک های ما علیه شما نیست بلکه برای بازدارندگی به دنبال تقویت نیروهای مسلح خود هستیم.
رئیس جمهور گفت: ما در قدم نخست بازدارندگی و در قدم دوم دفاع مقتدرانه هستیم بنابراین شما را درمورد ایران نگران نکنم و به قدرت های بزرگ اشاره می کنم که منطقه را پر از باروت نکنند.
 
منطقه را پر از باروت نکنید
رئیس جمهور خطاب به کشورهای جنگ طلب گفت: منطقه را پر از باروت نکنید، برای منافع خودتان و دلارهایی که می خواهید از ذخایر کشورهای عربی این منطقه به تاراج ببرید، منطقه را از سلاح های مختلف پر نکنید.
آقای روحانی در مراسم گرامیداشت روز ارتش، افزود: سلاح های شما نه می تواند آورنده استقلال برای کشورهای منطقه باشد و نه می تواند ترس و رعبی را برای ملت های بزرگی همچون ایران به وجود بیاورد.
وی گفت: اموال مردم مسلمان این منطقه را تارج نکنید، تاجرانه با کشورهای این منطقه مواجه نشوید، ذخایر آنها را نبرید و کارخانه های اسلحه سازی خودتان را روز به روز توسعه ندهید.
رئیس جمهور تاکید کرد: راه در این منطقه و جهان برای صلح و ثبات، مذاکره سیاسی برای حل مشکلات و برقراری رفتار مسالمت آمیز است.
آقای روحانی تصریح کرد: ما به اقتدار و قدرت نظامی خودمان توأم با تنش زدایی ادامه می دهیم و می دانیم نیروهای مسلح ما در هر شرایطی آماده اند تا از استقلال، عزت و حیثیت کشورشان دفاع کنند.
وی در پایان گفت: درود و سلاممان را نثار می کنیم به روح امام بزرگوارمان، همه شهیدان، شهیدان ارتش، سپاه، بسیج، سایر نیروها و همه عزیزانی که توانستند به خوبی از کشور و استقلال ما دفاع جانانه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/13391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟