راه ترقی

آخرين مطالب

در قرنطینه مسافران ووهان چه خبر است؟ نوشتارها

در قرنطینه مسافران ووهان چه خبر است؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی - فرارو / متن پیش رو در فرارو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
چهار روز از بازگشت تعدادی از دانشجویان ایرانی ساکن ووهان به کشور گذشته است. دانشجویانی که با یک پرواز اختصاصی هواپیمایی ماهان به کشور بازگشتند و حالا به مدت دو هفته در قرنطینه خواهند بود. ظاهرا این دانشجویان در هتلی در تهران تحت شرایط ویژه مستقر هستند.
یک پرواز اختصاصی بامداد امروز (چهارشنبه) دانشجویان ایرانی مقیم شهر ووهان چین، کانون ویروس کرونا را به ایران بازگرداند.
پس از بازگشت کاروان دانشجویان و هموطنان مقیم ووهان و پس از انجام بررسی‌ها و اقدامات اولیه آنها تحت مراقبت‌های بهداشتی به قرنطینه اعزام شدند.
دوره اقامت این کاروان در قرنطینه 14 روز خواهد بود. براساس گزارش‌ها پزشکان و همراهان گروه نیز در قرنطینه قرار گرفتند. دانشجویانی که به کشور بازگشته اند بیش از پنجاه نفراند.
در پرواز اختصاصی ماهان تعدادی از شهروندان دیگر کشور از جمله عراق و سوریه هم حضور داشتند که براساس گزارش‌ها آن‌ها از هواپیما پیاده نشدند. براساس اعلام وزارت بهداشت مسافران در حین معاینات در زمان پرواز، علایم ابتلا به ویروس را نداشته‌اند.
مکان قرنطینه دانشجویان و شهروندان بازگشته از ووهان نامعلوم است. اعلام نشدن مکان قرنطینه برای جلوگیری از به هم خوردن امنیت روانی جامعه کاملا قابل درک است. با این حال در روز‌های اخیر برخی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور با استناد به این موضوع جنگ روانی به راه انداخته اند.
این رسانه‌ها عدم اعلام مکان قرنطینه را در راستای امنیتی کردن فضا ارزیابی کرده اند! ایران اینترنشنال در این باره گزارشی منتشرکرده و به نقل از یک شاهد عینی مدعی شده که مسافران ووهان در هتلی در شهریار قرنطینه هستند. ادعا شده که فضای هتل مزبور امنیتی است و شیشه‌های آن دودی شده است.
همچنین گزارش‌هایی درباره اینکه یکی از مسافران ووهان مشکوک به آلودگی به ویروس کروناست منتشر شد.

راه ترقی


تصویری از اتاق هتل محل قرنطینه مسافران ووهان
اما واقعیت‌های های محل قرنطینه مسافران ووهان چیست؟
گزارش‌ دقیقی در این باره وجود ندارد چرا که حضور خبرنگاران در این محل با ملاحظات بهداشتی هم خوانی ندارد. با این حال در روز‌های اخیر علیرضا وها‌ب زاده خبرنگار حوزه بهداشت و درمان در صفحه توئیتر خود روایت‌هایی از وضعیت قرنطینه مسافران ووهان منتشر کرده است.
وهاب‌زاده خود نیز از مسافران ووهان بوده است و به همراه تیم بهداشتی و درمانی عازم این کشور شده و با این کاروان به کشور بازگشته و در حال حاضر در قرنطینه قرار دارد.
او امروز در توئیتی با اشاره به گزارش شبکه ایران اینترنشنال نوشت: «گزارش خوبی بود. چون به این بچه‌ها اوج رذالت شبکه سعودی رو اثبات کرد. یه چیزایی رو من نمیتونم تعریف کنم. چون باورش سخته. این بچه‌ها آنچنان شست‌شوی مغزی شده بودند که باورشون نمیشد ایران بره دنبالشون. الان هم از پذیرایی متعجبن.»
او درباره دودی کردن شیشه‌ها هتل نوشت: "دو ساعته اینجا رو گرفتن، چون هتل قبلی دقیقه نود کنسل کرد. چجوری میتونن شیشه‌ها رو‌ دودی کنن."
او همچنین با انتشار ویدئویی درباره یک مورد مشکوک به ابتلا به کرونا نوشت: "یکی از بچه‌هایی که از ووهان اومده بود برای تست‌های بیشتر فرستاده شد سه روز بیمارستان یافت آباد بستری بود و خدا رو شکر امروز اطمینان صد در صدی حاصل شد که هیچ مشکلی نداره، اما فعلا پیش ما چهارده روز قرنطینه خواهد بود."
بیمارستان شهدای یافت آباد، به عنوان بیمارستان معین کرونا انتخاب شده است و چند نفر مشکوک به ابتلا به کرونا در این بیمارستان تحت مراقبت ویژه قرار گرفته اند.
علیرضا وهاب زاده درباره وضعیت هتل محل قرنطینه نیز توئیت‌های منتشر کرده است.
این خبرنگار صبح روز سوم نوشته است: «دیروز اینترنت محل قرنطینه وصل شد. راستش تنها سرگرمی این روز‌های بچه‌ها همین چرخ در‌ اینترنت هست. البته تمام اتاق‌ها تلویزیون داره. چون اکثر بچه‌ها دو‌هفته آخر در ووهان کامل قرنطینه بودند نیاز به بسیاری از لوازم مصرفی و وسایل شخصی داشتند که همه براشون تهیه شد.»
او روز دوم نیز درباره محل قرنطینه با انتشر ویدئویی نوشت: "روز دوم قرنطینه روزانه چندین نوبت تمام راهرو‌ها و اتاق‌های بچه‌ها ضدعفونی میشه. راستش ویروس کرونا از پشت رسانه خیلی ترسناک تره وگرنه ما سالهاست به دلیل بیماری‌های غیرواگیر مثل فشارخون و دیابت کشته میدیم، اما کسی حاضر به ترک فست‌فود و مواد قندی نیست."

راه ترقی


ضدعفونی کردن راهرو هتل
او در مورد وضعیت پرسنل هتل محل قرنطینه نیز نوشته است: «کل پرسنل هتل تخلیه شدند و تمام‌خدمات هتل توسط بچه‌ها اورژانس انجام‌ میشه.»
در کنار این گزارش‌ها روز گذشته وزیر بهداشت نیز از محل قرنطینه بازدید کرد. تصاویری از این بازدید منتشر شده است.
برخی دانشجویان حاضر در قرنطینه درپست های اینستاگرامی از حضور وزیر بهداشت قدردانی کردند. این دانشجویان نوشتند که وزیر بهداشت به آنها گل و هدیه داده است.
در قرنطینه مسافران ووهان چه خبر است؟بازدید وزیر بهداشت
درباره آخرین وضعیت مسافران ووهان، امروز جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد وضع عمومی مسافران ووهان بسیار خوب است و قرار است فردا از آن‌ها آزمایش ویروس کرونا گرفته شود.
جهانپور با بیان اینکه به طور کلی کرونا سه تست دارد، گفت: "یک تست پان‌کرونا است که به طور کلی نشان می‌دهد که آیا فرد به ویروس‌های خانواده کرونا ویروس مبتلاست یا خیر. اگر این تست مثبت باشد، دو تست دیگر نیز از فرد گرفته می‌شود. دیگری تست سارس است که نشان می‌دهد آیا این ویروس سارس است یا خیر و دیگری هم اختصاصا تست مربوط به کرونا ویروس جدید 2019 است که در حال حاضر در چین طغیان کرده است"
وضعیت کرونا در ایران
براساس آخرین اعلام از وزارت بهداشت تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا در کشور وجود نداشته است. تاکنون چند مورد مشکوک گزارش شده بود که بنا به گفته مقامات آزمایش‌های کرونا در این موراد منفی بوده است.
با این حال افکار عمومی نگران پنهان کاری‌های احتمالی در این باره است، اما وزیر بهداشت و دیگر مقامات این وزارتخانه بار‌ها تاکید کرده اند هیچ مورد مثبتی مشاهده نشده و در هر شرایطی در این باره پنهانکاری صورت نخواهد گرفت.
در روزهای اخیر سیستم بهداشت و درمان کشور در حالت آماده باش قرار گرفته است.
معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه هنوز موردی از کروناویروس جدید در ایران گزارش نشده و البته باید در این زمینه در آماده‌باش باشیم، گفت: «در این راستا پس از جلسه با معاونت درمان، دستورالعملی به کلیه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ارسال شد تا پرستاران و بویژه پرستاران کنترل عفونت‌ها در جریان آن باشند.»
او در خصوص مصرف ماسک برای جلوگیری از انتقال بیماری کروناویروس، گقت: "نباید وحشت‌زایی کنیم و تنها کسانی باید از ماسک n95 استفاده کنند که در معرض قطرات تنفسی بیماری باشند که خوشبختانه تا کنون نیز موردی از ابتلا به کروناویروس نداشتیم."
براساس گزارش‌ها تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین به 722 نفر رسید. این آمار، بیشترین افزایش روزانه را آمار قربانیان ویروس کرونا، از ابتدای شیوع آن در چین نشان می‌دهد.
همچنین برای اولین بار یک غیرچینی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده است.
سفارت آمریکا در چین، روز شنبه 19 بهمن، اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی شصت ساله مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در ووهان، کانون اپیدمی کرونا در چین، درگذشت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/140811/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک