راه ترقی

آخرين مطالب

سیستان و بلوچستان 22 روز پس از سیل نوشتارها

سیستان و بلوچستان 22 روز پس از سیل
  بزرگنمايي:

راه ترقی - وطن امروز / متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
نماینده زاهدان در گفت و‌گو با «وطن‌امروز»: قطع راه‌های ارتباطی مانع آب‌رسانی به روستاهای آسیب‌دیده می‌شود
22 روز پس از سیل سیستان‌وبلوچستان، با وجود اینکه کمک‌رسانی به مردم این استان ادامه دارد اما سیل‌زدگان با مشکلات فراوانی مواجهند.
به گزارش «وطن امروز»، سیل سیستان‌وبلوچستان از نظر وسعت جغرافیایی و میزان خسارات در جنوب و جنوب شرق کشور کم‌سابقه بود. بیش از 3 هزار میلیارد تومان خسارت سیل سیستان‌وبلوچستان برآورد شده و با توجه به گستردگی سیل در استان، رهبر انقلاب دستور رسیدگی فوری به مشکلات این استان را دادند. گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران، ارتش و نهادهایی چون هلال‌احمر به کمک مردم سیستان‌وبلوچستان شتافتند. با وجود کمک‌رسانی و امدادرسانی همه‌جانبه اما مردم سیستان‌وبلوچستان همچنان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. حل مشکلات زیست‌محیطی، تامین آب شرب سالم و بازسازی راه‌های استان سیستان‌وبلوچستان باید اولویت امدادرسانی به سیل‌زدگان باشد و لازم است دولت برای این مسائل برنامه‌ریزی و اقدام عاجل و همه‌جانبه کند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «وطن امروز»، درباره مشکلات استان سیستان‌و‌بلوچستان پس از سیل اخیر گفت: اگر چه آحاد مردم، نهادهای انقلابی، جهادگران و سازمان‌های دولتی برای رفع تدریجی مشکلات مردم در این منطقه پای کار هستند اما توقع داریم دولت در این راستا توجه بیشتری به سیل‌زدگان کند، چرا که اکنون مردم این استان در شرایط بسیار سختی قرار دارند.
حسینعلی شهریاری عمق فاجعه در پی وقوع سیل ویرانگر سیستان‌و‌بلوچستان را قابل توجه دانست و گفت: مشکلات این منطقه به این زودی‌ها برطرف نمی‌شود، چرا که بیش از نیمی از زیرساخت‌های استان تخریب یا دچار مشکل شده‌ است از طرفی خانه‌های خیلی از مردم خراب و کشاورزی و دامدارای آنها نابود شده است. وی با بیان اینکه بسیاری از سیل‌زدگان سیستان‌و‌بلوچستان با گذشت بیش از 20 روز از وقوع سیل در این منطقه همچنان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند، افزود: سیل خسارات فراوانی را به سیستم زیرساختی بویژه سیستم آبرسانی و ارتباطاتی وارد کرده است. خیلی از شهروندان و ساکنان روستا‌ها در این منطقه هنوز آب آشامیدنی ندارند. البته کار مرمت و راه‌اندازی شبکه آب و برق مناطقی که قبلا دارای سیستم لوله‌کشی و برق‌رسانی بوده‌اند تا حدودی انجام شده است اما خیلی از روستا‌های این استان همچنان مشکل آب آشامیدنی دارند. 
شهریاری به وجود خشکسالی‌های پی در پی در این استان کم‌برخوردار اشاره کرد و افزود: سا‌ل‌هاست مردم سیستان‌و‌بلوچستان به دلیل کمبود نزولات جوی دچار مشکل کمبود آب هستند. این پدیده باعث شده آب آشامیدنی خیلی از روستا‌های استان از طریق تانکر تامین شود. اکنون که سیل خیلی از راه‌های ارتباطی را قطع کرده، مشکل تامین آب شرب برای خیلی از روستا‌های استان سخت شده است.
وی روند کند تعمیر زیرساخت‌های این استان را ناشی از رسیدگی به دیگر استان‌های سیل‌زده چون لرستان، خوزستان و گلستان عنوان کرد و افزود: البته استان سیستان‌و‌بلوچستان قبل از وقوع سیل نیز از زیر‌ساخت‌های لازم برخوردار نبود؛ کمترین میزان بزرگراه و راه روستایی متعلق به این استان پهناور است. این استان حتی یک کیلومتر آزاد‌راه ندارد. شهریاری به تلاش جهادگران برای رفع مشکل سیل‌زدگان استان سیستان‌و‌بلوچستان اشاره کرد و افزود: مردم این استان همواره پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند و از حمایت‌ها و زحمات جهادگران و یاری‌رسانان تشکر می‌کنند.
* سیستان‌و‌بلوچستان همچنان آب شرب ندارد
نماینده مردم سیستان‌و‌بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: با گذشت بیش از 20 روز از حادثه سیل و پر شدن سدها همچنان با مشکل کمبود آب شرب مواجهیم.
امیرحمزه قادری درباره آخرین اقدامات انجام شده در سیل اخیر اظهار داشت: بنده از سیل همدلی و مهربانی مردم ایران تشکر ویژه دارم. یک بار دیگر مشخص شد ما چه مردم با عزت و با غیرتی داریم که بدون توجه به مسائل قومی، جناحی و مذهبی عمل کردند. امدادگران ما در استان سیستان‌و‌بلوچستان خود مردم بودند و جلوتر از نهادهای دولتی و هلال‌احمر به کمک شتافتند. وی تأکید کرد: برای مردم سیستان‌و‌بلوچستان مشخص شد این حکمت خداوند بود که عمق محرومیت‌های ما مشخص شود و مسؤولان با این محرومیت‌ها آشنا شوند. قادری یادآور شد: مشکلات زیرساختی در استان سیستان‌و‌بلوچستان همچنان پابرجاست؛ مردم این استان 20 سال به دنبال باران بودند و دعا می‌کردند باران ببارد و از این سیل زیاد ناراحت نشدند، اگر چه کشاورزی و سرمایه قوم بلوچ که دام است از بین رفت و هکتارها زمین و باغات موز نابود شد ولی ما بابت این بارش‌های الهی خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر می‌کنیم. وی بیان داشت: اگر زیرساخت‌ها آماده نباشد، قطعا این فاجعه مجددا اتفاق می‌افتد.
نماینده مردم سیستان‌و‌بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در حالی که بیش از 20 روز از وقوع سیل در استان سیستان‌و‌بلوچستان می‌گذرد، کماکان مشکل آب شرب داریم. از سوی دیگری سدهای پیشین و سیدان کاملا پر شده و 117 میلیون مترمکعب آب فقط در سد پیشین ذخیره شده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/140816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس