راه ترقی

آخرين مطالب

نشست بررسی برنامه های تحول دیجیتال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد وزارت رفاه

نشست بررسی برنامه های تحول دیجیتال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد
  بزرگنمايي:

راه ترقی - مبانی الکترونیکی کردن فعالیت ها، دارای چهار ضلع مهم فرهنگ استفاده از فن آوری، مدیران معتقد به فن آوری، جسارت در استفاده از آن و و بومی سازی فن آوری است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «اکبر افتخاری»، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری،با بیان این مطلب در نشست بررسی برنامه های تحول دیجیتال وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی اظهار داشت: وظیفه مدیر ارشد هر سازمان، تجمیع این چهار ضلع است و اینکه سیستم را به سمت و سویی هدایت کند تا سازمان به فن‌آوری روز مجهز شود.
وی با بیان اینکه گاهی فن‌آورانه شدن به باری اضافی برای مخاطبان دستگاه ها تبدیل می شود، گفت: لازم است این طرح ها در قالب یک مدل دربیایند تا مشکلاتشان دیده و برطرف شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت : این صندوق با وجود طیف گسترده مخاطبان، در تلاش است تا با ارائه خدمات فن‌آورانه از جمله راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی صبا به نشانی sabasrm.ir به شیوه آسان تر، سریع تر و با قابلیت پیگیری بیشتری پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد. 
وی اضافه کرد: در این درگاه الکترونیکی، بازنشستگان می توانند از انواع خدمات مربوط به فیش حقوقی و حکم، وام قرض الحسنه، خدمات رفاهی، بیمه نامه ها و ارتباط 24 ساعته و پیگیری درخواست ها بهره مند شوند.
به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حمایت از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه های اجتماعی که خدماتی مرتبط با بازنشستگان ارائه می دهند، بخشی دیگری از فعالیت های حمایتی در جهت تحول فن‌آورانه این مجموعه است.
175خدمت الکترونیک در وزارت تعاون و سازمان های تابعه
در این نشست «سید جواد رضوی»، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم ساماندهی اقدامات جزیره ای در ارتباط با تحولات فن‌آورانه، خواستار هماهنگی کارگروه ها و کمیته های مختلف مرتبط با این موضوع شد. 
رضوی با اشاره به اهمیت وجود میز خدمت الکترونیکی نیز گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه آن 210 خدمت ارائه می شود که 175 مورد آنها الکترونیکی شده اند.
وی همچنین ایجاد نظام بیمه الکترونیک را به عنوان یکی از دو پروژه مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموع 23 پروژه اولویت دار دولت برشمرد و گفت: پروژه دیگر مرتبط با وزارتخانه در این حوزه، توسعه و استقرار نظام جامع سلامت الکترونیک است.
رضوی با اشاره به اهمیت آموزش الکترونیکی و توانمندسازی کارکنان دستگاه ها گفت: درگاه درخواست تبادل داده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://api.mcls.gov.ir/ سامانه ای است که در آن جامعه هدف سازمان های تابعه این وزارتخانه می توانند خدمات مورد نظر خود را به صورت فن‌آورانه دریافت کنند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قرار است ذینفعان خدمات را راحت تر دریافت کنند و احساس رضایتمندی بیشتری داشته باشند. 
رضوی همچنین تاکید کرد: با ایجاد امکان اظهارنظر مخاطبان درباره آیین نامه ها و دستورالعمل ها و ضوابط اجرایی، در تلاش هستیم تا سازمان را اثربخش تر کنیم.
حضور 70شرکت در سامانه هوش تجاری صندوق بازنشستگی کشوری
«حمیدرضا رضوانی»، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمان صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی درباره برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه تحول فن‌آورانه گفت: در صندوق بازنشستگی کشوری برنامه های راهبردی درنظر گرفته شده که یکی از راهبردهای اصلی آن با عنوان «تحول دیجیتال» تعریف شده است و ذیل آن برنامه هایی را آغاز کرده ایم.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمان صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به محورهای اصلی فعالیت های دولت الکترونیک، به مدیریت تغییر تکنولوژی، هوشمند سازی و توسعه کانال های ارتباطی و تعاملی نیز اشاره کرد.
رضوانی، فعالیت های ارتقای زیرساخت های فن آوری اطلاعات، مهندسی مجدد فرایندهای موجود و مکانیزه کردن، راه اندازی پروژه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و به روز رسانی مستمر پایگاه اطلاعاتی صندوق را ازجمله فعالیت های زیرمجموعه مدیریت تغییر تکنولوژی برشمرد.
وی گفت: پایگاه اطلاعاتی صندوق به صورت 24 ساعته به روز رسانی می شود و اطلاعات مربوط به احکام و فیش های حقوقی به صورت آنلاین در اختیار بازنشستگان قرار می گیرد.
وی زیر عنوان هوشمند سازی، به یکپارچه سازی سیستم های عملیاتی صندوق و تهیه برنامه فرهنگسازی و توانمند سازی بازنشستگان در استفاده از خدمات الکترونیک اشاره کرد و گفت: استقرار و توسعه سامانه هوش تجاری که از قبل روی آن کار شده و حالا به جریان افتاده است، در این چارچوب قرار می گیرد و قرار است به زودی از فعالیت 56 شرکت در سیستم هوش تجاری صندوق بازنشستگی کشوری (BI) رونمایی کنیم و تعداد شرکت ها تا پایان شهریور به 70 شرکت خواهد رسید.
رضوانی همچنین بر توسعه کانال های ارتباطی و تعاملی به طراحی و پیاده سازی مرکز ارتباط با ذینفعان(SRM)، اتصال به شبکه ملی اطلاعات و درگاه خدمات دولت الکترونیک، استقرار سامانه پاسخگویی الکترونیک، استقرار نظام پیشنهادات برای کلیه ذینفعان، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، بهره گیری از شرکت های دانش بنیان در فعالیت های برون سپاری شده، تعامل با مراکز داده پایه، ارائه خدمات از طریق فن آوری نوین تلفن همراه (افزونه خاتم)، استقرار و گسترش میز خدمت و راه اندازی جریان مستمر تبادل اطلاعات با سازمان هایی مثل بیمه سلامت جهت جلوگیری از همپوشانی اطلاعات تاکید کرد.
آینده فن‌آورانه برای همه صنایع بسیار نزدیک است
در بخش دیگری از این جلسه، «مهدی شامی زنجانی» عضو هیات علمی دانشگاه تهران، با ارائه توضیحاتی درباره مفهوم تحول فن‌آورانه، بر لزوم آموزش تحول فن‌آورانه از لایه های مدیریتی تاکید کرد.
زنجانی با اشاره به قابلیت های فناورانه این تحولات، بر اهمیت مشتری مداری در این فضا تاکید کرد و گفت: کسب و کارهای فن‌آورانه ای که در جامعه امروز ما موفق شده اند، پس از سال ها تلاش و با روش مشتری مداری به اینجا رسیده اند.
وی با تاکید بر اهمیت نقش رهبران الکترونیک در سازمان ها گفت: مدیران الکترونیک نقش اول را در تحول فن‌آورانه ایفا می کنند و کارکنان را به سوی بهره برداری از فرصت های فن‌آورانه سوق می دهند.
در نشست بررسی برنامه های تحول دیجیتال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین نمایندگان صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی هرکدام گزارش هایی در ارتباط با فعالیت های فناورانه سازمان های خود ارائه کردند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/141092/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

آقایی: باید همیشه همینقدر متحد باشیم

استقلال با 11 مهدی‌پور 3 امتیاز گرفت

باقری: خواب دیدم به تراکتور گل می‌زنم

صادقی: آقای درویش برای شما زشت است!

دقیقی: داوران روز خوبی نداشتند؛ خیلی تند با بازیکنانم حرف زدم

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو ورزشگاه آزادی سنگین بود

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

تیمی که یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کند!

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

واکنش حسینی مانع از گلزنی بازیکنان شمس آذر شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت

الهامی: استقلال، پرسپولیس و برزیل تفاوتی ندارند

رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏

گل سوم استقلال به شمس‌آذر توسط مرادمند

گل اول مس رفسنجان توسط واسعی

جیمی‌جامپ وطنی در آغوش گلر برزیلی (عکس)

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک