راه ترقی

آخرين مطالب

هفته بهزیستی و خبرهای خوب برای معلولان شهرداری تهران

هفته بهزیستی و خبرهای خوب برای معلولان
  بزرگنمايي:

راه ترقی - اخبار مختلفی در زمینه جامعه هدف و مددجویان سازمان بهزیستی کشور به مناسبت هفته بهزیستی از 21 تا 25 تیر ماه اعلام شده که از جمله آنها می‌توان به این خبر اشاره کرد که از سال 1385 تاکنون، 126 هزار مسکن به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی واگذار شده است.

به گزارش شهر ،25 تیر ماه در تقویم رسمی کشور روز «بهزیستی و تامین اجتماعی» نامگذاری شده و به این مناسبت اخبار مختلفی از سوی مسئولان سازمان بهزیستی کشور اعلام شد و نوید گام های بلندتر بهزیستی را برای جامعه هدف دارد.
اکنون 931 مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی با هدف ارتقای سطح کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت فعالیت می کنند و 818 هزار فرد دارای معلولیت از خدمات حمایتی مانند مستمری، حق پرستاری، کمک هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب بهره مند شده اند و علاوه بر آن سازمان بهزیستی کشور، 484 هزار فرد دارای معلولیت در 99 درصد روستاهای کشور با برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه شناسایی شده اند.
یکی دیگر از خبرهای خوب برای افراد دارای معلولیت نیز طی ماه های اخیر این بوده که با ابلاغ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اجرای قانون سه درصد استخدام معلولان در دستگاه های دولتی الزامی شد.
اعطای تسهیلات مسکن به افراد دارای معلولیت نیز یکی دیگر از اقدامات خوبی است که به ویژه در ماه های اخیر به آن اهتمام ویژه ای شده است؛ از 2100 واحد مسکونی واگذار شده، 466 واحد به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و هزار و 634 واحد نیز به سایر خانوارها مانند خانوارهای دارای یک فرد معلول و زنان سرپرست خانوار اختصاص می یابد؛ این واحدها با همراهی وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سپاه، خیرین مسکن ساز و بسیج سازندگی با متوسط متراژ 75 متر با تسهیلات بانکی تا 40 میلیون تومان و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارها ساخته شده است.
برای مسکن خانوارهای دو معلول به بالا نیز 550 میلیارد تومان تامین اعتبار شده که از این میزان 310 میلیارد تومان هم هزینه شده است. هرچند که در حال حاضر صد هزار خانوار پشت دریافت نوبت مسکن هستند که برای تامین مسکن این تعداد به بیش از سه هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.
اختصاص 73 درصد بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان
درباره اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان نیز وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال 98 اولین بار بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان تخصیص یافت، اعلام کرد: بودجه در نظر گرفته شده در این بخش 1100 میلیارد بود که 776 میلیارد یعنی 73 درصد آن تخصیص یافته است.
او با بیان اینکه دو هزار و 330 میلیارد تومان در سال 98 مستمری برای یک میلیون و 69 هزار خانوار پرداخت شده است، افزود: همچنین بعد از تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان برای شروع اجرای قانون در خصوص ماده 27 پرداخت کمک هزینه نگهداری از معلولان شدید و خیلی شدید دهک‌های یک تا سه آغاز شد به طوریکه 280 میلیارد تومان در سال به شکل هر سه ماه یکبار مبلغی برای 191 هزار خانوار پرداخت می‌شود.
رییس سازمان بهزیستی افزود: حق پرستاری افراد معلول دارای ضایعه نخاعی شامل 26 هزار خانوار در سال معادل 174 میلیارد تومان پرداخت می‌شود که سرانه هر نفر 554 هزار تومان است. این مبلغ در گذشته به شکل سرانه 200 هزار تومان بود. برای فرزندان معلول در مراکز شبه خانواده نیز سرانه 925 هزار تومانی در ماه پرداخت می‌شد که به شکل الکترونیکی و متمرکز روی کارت بانکی آنها قرار می‌گیرد.
معلولان و خانه های کوچک حمایتی
در هفته بهزیستی، شاهد راه اندازی چهل خانه کوچک حمایتی و گروهی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن بودیم؛ افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید، نیازمند نگهداری در مراکز هستند و قرار است آنها از مراکز بزرگ و از آسایشگاه ها به سمت مراکز کوچک سوق داده شوند.
برای توانبخشی معلولان، سالمندان و افراد دارای اختلال روان مزمن نیز 485 میلیارد تومان در نظر گرفته و پرداخت شد.
همچنین برای کاردرمانی و فیزیوتراپی و توانبخشی به ازای هر فرد در مراکز درجه یک مبلغ 627 هزار تومان در ماه پرداخت می‌شود. برای مراکز درجه دوم 562 هزار تومان پرداخت می شود که این هم طبق مصوبه هیئت وزیران برای 1314 مرکز انجام می شود.
در ارتباط با تأمین وسایل بهداشتی افراد دارای معلولیت و دارای ضایعه نخاعی علاوه بر بحث حق پرستاری که به 524 هزار تومان افزایش پیدا کرده، سرانه تامین وسایل بهداشتی آنها از ماه جاری به دو برابر افزایش پیدا میکند یعنی از 80 هزار تومان تا 100 هزار تومان به مبلغ 160 هزار تا 200 هزار تومان بسته به ضایعه نخاعی، گردنی و کمری افزایش می‌یابد که برای 27 هزار و 876 خانوار این کار انجام شده است.
در حوزه پیشگیری از معلولیت نیز تاکنون یک میلیون و 800 هزار نفر از خدمات مشاوره ژنتیک در کشور به منظور پیشگیری از معلولیت ها بهره مند شدند.
سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهاد متولی امور افراد دارای معلولیت، به موجب لایحه قانونی سال 1359 در جهت تحقق مفاد اصول 3، ٢١ و ٢9 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/146011/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی