راه ترقی

آخرين مطالب

صالحی امیری: پرونده جودو ملی است ورزشی

صالحی امیری: پرونده جودو ملی است
  بزرگنمايي:

راه ترقی- سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران و در آستانه روز خبرنگار افزود:  رسانه در گذشته ابزار و بستر انتقال بود اما اکنون هدف است و  می تواند در جهت توسعه یا تخریب اهداف ملی عمل کند. اگر در ایران، استقلال در گفتمان را به رسمیت بشناسیم و ابزار فشار را از روی خبرنگار برداریم اتفاقات قشنگی رخ می دهد.

وی گفت: خبرنگاران قضاتی هستند که باید عادلانه و آگاهانه کار کنند. خبرنگاران باید عادل و آزاد باشند. البته شکافی بین ما و رسانه ایجاد شده است. معتقدم رسانه ها در هر نقطه ای هستند باید مشاور مدیران باشند. در واقع رسانه سمت مشاور داشته باشد نه سمت ناظر. کار رسانه نه تخریب ، نه تجلیل بلکه کار رسانه نقد سازنده است.  

رییس نهاد بین المللی ورزش کشور درباره آخرین وضعیت پرونده جودوی ایران در در دادگاه عالی ورزش اظهار داشت: جودو یک پرونده ملی است که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به صورت مشترک برنامه را پیش می‌برند. اگر روند رسیدگی به این پرونده عادلانه دنبال شود، جودوی ایران سربلند بیرون خواهد آمد.

وی درباره کناره گیری سید نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو و یکی از اعضای تیم مذاکره کننده در دادگاه بین المللی ورزش را تکذیب کرد و گفت:  این پرونده با حضور مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان، سجادی، داورزنی، زارعیان سرمربی تیم ملی جودو، آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون و برخی دیگر دنبال می شود.

رییس کمیته ملی المپیک اطمینان داد که نهادهای ورزشی کشور انگیزه حداکثری را برای دفاع از منافع ملی دارند و امکان ندارد برای فدراسیونی چالشی ایجاد شود و ما سکوت کنیم. اما باید بدور از هرگونه حاشیه مسیر پرونده دنبال شود و رسانه‌ای کردن موضوع کمکی به جودو نمی‌کند.

صالحی‌امیری می گوید: در این پرونده وقت اصلی برای وکیل است و تنها پنج دقیقه زمان به شهود داده شده است. ما باید روی لایحه و دفاع قوی کار کنیم. از روز اول علی نژاد به عنوان مسوول پرونده جودو انتخاب شد چون رییس کمیسیون بین الملی کمیته هم هست.

فدراسیون ها تا آغاز برگزاری اردوها بودجه خود را ذخیره کنند 

رییس کمیته ملی المپیک درباره بودجه فدراسیون‌ها با توجه به اینکه اردوی بر گزار نمی کنند و آیا نظارتی در این باره انجام می گیرد؟ توضیح داد: راهبرد ما درسال جاری برنامه ریزی چهارساله است و بر این اساس دنبال می کنیم. در سه سال گذشته ما هر سال 10 درصد بودجه فدراسیون‌ها را افزایش دادیم و تعهدات خود را کامل پرداخت کردیم. 
صالحی‌امیری ادامه داد: تلاش ما این بود هر چه روی کاغذ می‌آوریم اجرایی کنیم. اینطور نبوده تعهدی روی کاغذ باشد اما اجرایی نشده باشد. امسال هم 10 درصد بودجه را افزایش دادیم.  روز گذشته با رییس سازمان برنامه و بودجه نشستی داشتیم و تلاش داریم منابع را به هر قیمت به ورزش بیاورم. ما 25 درصد بودجه را پرداخت کردیم و در ادامه هم این کار صورت می‌گیرد.

وی افزود: بودجه باید اندوخته شود تا زمانی که فعالیت اردوها آغاز شود و  فدراسیون‌ها از بودجه استفاده کنند. از طرفی فدراسیون‌ها برای بازسازی، تجهیزات می‌توانند از بودجه استفاده کنند. فدراسیون ها 70 درصد هزینه عملیاتی را اکنون انجام نمی‌دهند. بودجه ما مستقیم است در حالی که هزینه‌های غیرمستقیم بسیار زیاد است.

رییس ان او سی درباره کمک پنج میلیارد تومانی برای فدراسیون‌های المپیکی هم گفت:  به 10 نفر از المپین‌ها ریالی پول پرداخت می‌کنیم، هزینه اعزام، لباس، پاداش پای سکو، حق ماموریت، پاداش مربیان و دیگر را برای بازی‌های مختلف داریم. به عنوان نمونه برای المپیک یک میلیون دلار پیش‌بینی کرده‌ایم و باید 20 میلیارد خرید کنیم که مبلغی از آن خریداری شده است. 200 میلیون تومان در هیات اجرایی برای قایقرانی تصویب کردیم که تجهیزات بخرند. 3.5 میلیارد تعهد کردیم نیمسال دوم به المپین‌ها بدهیم. هر فدراسیونی اعم از فوتبال، بسکتبال، تا هاکی و گلف منابع و مصارف خود را می‌توانند روی سایت بگذارند.

شورای نگهبان ابهامات اساسنامه کمیته را مطرح کرد

صالحی امیری درباره رفع ابهامات اساسنامه کمیته ملی المپیک توضیح داد: از 2 سال قبل شورای نگهبان اعلام کرد اساسنامه موسسات، شرکت‌ها باید به تصویب آنها برسد. این موضوع اختلافی است بین شورای نگهبان، دولت و مجلس. مجلس و دولت می‌گویند این موضوع باید در این 2 دستگاه باشد. شورای نگهبان به عنوان یک نهاد قانونی فرادستی است و ما باید به آنها پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: از طرفی 2 سال طول کشید اساسنامه در هیات اجرایی، مجمع و دولت به تصویب برسد. ما اساسنامه جدید نداریم و اصلاحات در آن صورت گرفته است و شورای نگهبان اعتراضی روی اصلاحات ندارد. یک مساله وجود دارد که مربوط به اصل اول المپیک است که در این مورد اصلاح منشور از عهده کمیته ملی المپیک خارج است. ما هم در 2 مقطع (قبل و بعد از انقلاب) این منشور را پذیرفته‌ایم. شورای نگهبان اساسنامه را رد نکرده بلکه ابهامات را مطرح کرده است.

رییس کمیته ملی المپیک می گوید:  این نهاد ورزشی به همراه دولت و شورای نگهبان باید جلسه‌ای را برای رفع ابهام برگزار کنیم. اگر روی این موضوع مقاومت شود با نپذیرفتن منشور از حضور در همه رویدادهای بین‌المللی محروم می‌شویم. این بسیار خطرناک است. ما، دولت و شورای نگهبان در تعامل سازنده این مساله را برطرف خواهیم کرد.

کمیسیون ورزشکاران جزیزه نیست

صالحی امیری درباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران که چندی پیش برگزار شد  گفت: بهداد سلیمی مشاور من و زهرا نعمتی دختر من است اما من اصلا نمی‌دانستم نعمتی می‌خواهد نامزد شود. من تاکید می‌کنم در هیچ انتخاباتی دخالت نکردم. من اعتقاد دارم رقابت در کمیسیون ورزشکاران سازنده بود. هادی ساعی، میراسماعیلی، عابدینی و سایر قهرمانان مورد احترام ما هستند. برخی گفتند چرا 2 نفر اضافه شدند؟ از کمیته بین المللی المپیک سوال کردیم آنها گفتند برای تعادل رییس می‌تواند تعدادی را معرفی کند اما باید در اقلیت باشد.

وی ادامه داد:در کمیته بین المللی المپیک 12 نفر منتخب و 11 نفر انتخاب رییس هستند. ما هم برای تعادل می‌توانستیم 14 نفر را معرفی کنیم ولی این کار را نکردم تا ورزشکاران خودشان با هم رقابت و انتخاب کنند. کمیسیون‌ها نقش مشورتی دارند. ما 230 نفر در کمیسیون‌ها داریم و نباید طوری صحبت کنیم که فکر کنند کمیسیون ورزشکاران یک جزیره دیگر است. ما هم بنای هیچ‌گونه دخالتی را در کمیسیون نداریم و رسالت کمیته پدری است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/153374/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد