راه ترقی

آخرين مطالب

شرایط سخت فیلمبرداری سریال پُربازیگر دفاع‌مقدس فرهنگ و هنر

شرایط سخت فیلمبرداری سریال پُربازیگر دفاع‌مقدس
  بزرگنمايي:

راه ترقی - تسنیم /این روزها آنتن سیما دغدغه سرگرم‌کردن و دلچسب بودن برای مخاطب را دارد تا مخاطب پای تلویزیون بنشیند تا کرونا هرچه‌ زودتر زمینگیر شود. البته بار سنگین آن به دوشِ گروه‌های سریال‌ساز و برنامه‌ساز افتاده که در شرایط سخت جلوی دوربین قرار می‌گیرند. یکی از این گروه‌ها که کار سختی را در خرم‌آباد پیش می‌برند مجموعه تلویزیونی "ایل‌دا" است. 
تلاش برای رسیدن به آنتن 40 سالگی دفاع‌مقدس
علیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی از سختی شرایط فیلمبرداری این روزها گفت که تنها انگیزه‌شان رسیدنِ به ایام 40 سالگی دفاع‌مقدس است تا مردم با دیدنِ سریالی پُربازیگر،‌ لحظاتی هرچند کوتاه از فکرِ کرونا و شرایط کرونایی بیرون بیایند. او درباره آخرین وضعیت این سریال تلویزیونی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: بیماری کرونا شرایط را برای همه مشاغل سخت کرده از جمله کار ما که ریسک بالایی دارد. خوشبختانه همه عوامل و هنرمندان ما پای کارند،‌ هیچ مشکلی وجود ندارد و همه تلاشم بر رساندنِ "ایل‌دا" به آنتن ایام 40 سالگی دفاع‌مقدس است.
تهیه‌کننده "ایل‌دا" در پاسخ به این سؤال که راما قویدل و محمد کمانگیر در سلامت‌اند و به کار برگشته‌اند، توضیح داد: خدا را شکر راما قویدل از ابتدا هم حال خوبی داشت و یکسری شایعاتی در فضای‌مجازی ایجاد شد. اما محمد کمانگیر در تهران و بر سر کار تئاتری که داشت دچار کرونا شده بود و ما همان‌جا معالجه و درمانش کردیم. بحمدالله او هم سرکار آمده و کارش را پیش می‌برد. هیچ مشکلی به لحاظ بیماری در پروژه نداریم و با پروتکل‌های بهداشتی و جدیّت در اجرایش کار را پیش می‌بریم. 

راه ترقی


نمایی از سریال "ایل‌دا"
نیمه دوم شهریورماه پایان تصویرداری
او درباره بازیگران حاضر در تصویربرداری روزهای پایانی "ایل‌دا" و پایان تصویربرداری، گفت: عده‌ای از بازیگران مثل پوریا پورسرخ، کوروش سلیمانی و خسرو شهراز در این قسمت‌ها بازی ندارند و در نتیجه کنار ما نیستند و بقیه هنرمندان و عواملمان بر سر کار حاضرند. فکر می‌کنم تا نیمه دوم شهریورماه تصویربرداری "ایل‌دا" به پایان برسد. 
پخش از کدام شبکه؟
سبط احمدی درباره زمان پخش و شبکه‌ای که "ایل‌دا" را پخش می‌کند، افزود: سیما برای قرار دادنِ سریال‌هایش در کنداکتور به چیدمانی متنوع و اصولی می‌اندیشد به همین‌خاطر باید ببینیم که چه سریال‌هایی در کدام شبکه‌ها کنار هم قرار می‌گیرند و "ایل‌دا" به کدام شبکه می‌رود؟ آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند مجموعه‌های تلویزیونی از کدام شبکه‌ها و در چه زمانی روی آنتن بروند. سریال ما ان‌شاءالله کارش را در روزهای آینده به پایان برساند و پیش از این هم برای ایام 40 سالگی دفاع‌مقدس طراحی شده و به آنتن برسد اما باز هم تصمیم با سیما و سیمافیلم است. 

راه ترقی


نمایی از سریال "سامو بندری"
بلاتکلیفی "سامو بندری"
سبط احمدی در پاسخ به این سؤال که تکلیف "سامو بندری" چه زمانی روشن می‌شود و به آنتن می‌رسد، گفت: سال گذشته سریال را تحویل داده‌ایم و مسئولین باید تصمیم بگیرند که چه زمانی کار را به آنتن برسانند. هر موقع صلاح دانستند حتماً این سریال هم به آنتن خواهد رسید. 
به گزارش خبرنگار تسنیم، این روزها سریال "ایل‌دا" در خرم‌آباد ادامه دارد و سکانس‌های مربوط به جنگ در ارتفاعات خرم‌آباد در گرمای 43 درجه در حال تصویربرداری است. تصویربرداری صحنه‌های جنگ در خارج از شهرک دفاع مقدس و انتقال ادوات جنگ به منطقه خرم‌آباد کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است که با همکاری گروه در حال پیشروی‌ است. گروهی متشکل از 180 نفر در این منطقه به فعالیت و آماده‌سازی صحنه‌ها مشغول‌اند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزهای سخت کرونا را سپری می‌کنند. 

راه ترقی


نمایی از سریال "ایل‌دا"
"ایل‌دا" یکی از مجموعه‌های پربازیگر و از تولیدات سیما فیلم است. در این مجموعه بیش از 35 بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون با گریم‌های متفاوت فعال‌اند همچنین بیش از 100 بازیگر تلویزیون و تئاتر لرستان در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند. "ایل‌دا" تهیه‌کنندگی سید علی‌رضا سبط احمدی و کارگردانی راما قویدل به نویسندگی نوشین پیرحیاتی در حال تولید است.
بازیگران این سریال عبارت‌اند از مجید مظفری (صالح خان)، پوریا پورسرخ (ایرج)، فاطمه گودرزی (دا گل)، خسرو شهراز (نصیر خان)، جعفر دهقان (استوار کاکاوند)، کاظم هژیرآزاد (شیرعلی خان)، کوروش سلیمانی (شیرزاد)، غلامرضا علی‌اکبری (شیخ رحیم)، سینا رازانی (کریم)، مهدی صبایی (منصور)، مسعود چوبین (مثقالی)، رضا نجفی (عمو برفی)، آوا داروئیت (هاویر)، بهروز چاهل (دکتر هندی)، محمدصادق ملک (جابر و قادر)، سیامک ادیب (قباد)، معصومه بافنده (آساره) پویان گنجی (یاور)، دریا مرادی دشت (گندم)، زینب قادری (گلاره)، مسعود امین ناجی (بهادر)، طیبه دوست (زیور)، منصور نواصری (کامل)، امید محمدنژاد (کیومرث)، فاطمه آقابابایی (ننه نازار)، پیمان کرم‌زاده (گروهبان واحدی)، ناهید عساکره (راحیل)، سید امیر سالار قوامی (سیاوش)، رائد تمیمی (کامل)، سینا قاسمی نصر (گودرز) و محمد کمانگر (امید).
سریال دیگر این تهیه‌کننده تلویزیون که هنوز تکلیفش برای پخش روشن نشده، "سامو بندری" است. همان‌طور که آقای تهیه‌کننده اشاره کردند خیلی وقت است این مینی سریال را تحویل داده‌اند، حتی چندی پیش قبل از "شاهرگ" که مینی سریالی به نام "رهایی" پخش شد، نام "سامو بندری" برای باکسِ سریال شبکه دو سیما به میان آمد، حتی مهیای آنتن شد اما در دقیقه 90، "رهایی" تکراری با "سامو بندری" جایش را عوض کرد. بنابراین سریال جایگزین "بچه‌مهندس3" در لحظات پایانی "رهایی" مسعود تکاور شد. 
سریالی که مدت‌ها منتظر آنتن است و معلوم نیست چه مشکلی دارد که تاکنون نتوانسته رنگِ آنتن را ببیند. مجموعه چند قسمتی که ابراهیم فروزش ساخته است و چند مرتبه تا الان در کنداکتور شبکه دو قرار گرفته و در لحظات آخر جایش را با سریالی دیگر عوض کرده است. "سامو بندری" در بندر بوشهر تصویربرداری شده و قصه آن با فضای جنوب همخوانی ندارد. بر همین اساس جمعی از افراد حاضر در این مجموعه از بازیگران خوب بوشهری‌اند.
در خلاصه این داستان آمده: سامو تنها پسر ناخدا صبور، نوجوان بندری، باهوش، پر شر و شور و ماجراجوست. او درگیر اتفاق‏‌هایی پیچیده و عجیب می‌‌شود و خانواده و دوستانش هم درگیر ماجرا‌های خودش می‏‌کند. نیت او در هر ماجرا پاک و صادقانه است، اما ناخواسته باعث بر هم زدن آن بندر کوچک می‏‌شود و برای خودش و اطرافیانش دردسر ایجاد می‌کند...
حسن پورشیرازی، مائده طهماسبی، علی اوسیوند، مهدی فقیه، آریاوا رستمی، کورش زنگویی، ناهید ثناگو، مرتضی نوری فیروزی، لیلا دمان، عباس باکو، خلیل چراغ‌زاده، محمد گتوتی‌زاده، اسماعیل عاشوری، حدیث سیرجانیان، سیدرضا حسینی، مهدی عبدی، عبدالکریم محمودنیا، یوسف فهمیده، سید احمد صداقتبخشی و ... در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/153552/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد