راه ترقی

آخرين مطالب

چرا پول فروش سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نمی‌شود؟ اقتصاد

چرا پول فروش سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نمی‌شود؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی- فروش سهام عدالت از حدود سه ماه پیش آغاز شده است، در حالی که برخی از مشمولان این سهام همچنان نسبت به این موضوع که پول حاصل از فروش سهام هنوز بعد از مدت‌ها واریز نشده یا مبلغ ناچیزی واریز شده است، اعتراض دارند.

در خرداد ماه و باگذشت چند روز از آغاز فروش 30 درصد از سهام عدالت بود که بیش از نیمی از سهامدارانی که اقدام به فروش سهام خود کرده بودند نسبت به مبلغ واریزی از محل فروش سهام معترض بوده و با تماس‌های مکرر با  خبرگزاری ایرنا، اعلام می‌کردند مبلغ واریز شده از سوی بانک‌ها به حساب این افراد بابت فروش سهام، کمتر از مبلغ اصلی است.

به دنبال مطرح شدن چنین صحبت‌هایی از سوی سهامداران، «حسین علایی» معاون سازمان خصوصی‌سازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا خبر مربوط به خرید 30 درصدی سهام عدالت توسط بانک‌ها با قیمتی کمتر از نرخ تعیین شده را تکذیب و اعلام کرد چنین ادعایی صحت ندارد.

حال با گذشت حدود سه ماه از آغاز فروش سهام عدالت، هنوز هم اعتراضات سهامداران نسبت به عملکرد بانک‌ها جهت واریزی مبلغ فروش سهام عدالت از بین نرفته و اعلام می‌کنند که برخلاف صحبت‌های انجام شده از سوی مسوولان همچنان بعد از گذشت چند ماه، پولی به حساب آنها واریز نشده یا مبلغی کمتر از فروش به حساب آنها واریز شده است.

یکی از دارندگان سهام عدالت به خبرنگار ایرنا اعلام کرده است: از خرداد ماه از طریق درگاه بانکی اقدام به فروش سهام خود کرده‌ام اما بعد از گذشت حدود سه ماه هنوز پولی به حساب واریز نشده است، در این خصوص بارها به بانک مراجعه کرده‌ام اما مسئولان حاضر در بانک اعلام کرده‌اند این مساله هیچ ارتباطی به ما ندارد و اطلاعاتی نسبت به این موضوع نداریم.

یکی دیگر از این مشمولان سهام عدالت در اعتراض به نحوه واریز پول حاصل از فروش سهام عدالت به ایرنا گفت: بیش از دو ماه است که به دلیل نیاز شدید به وجه نقد سهام خود را فروخته‌ام اما تا حدود یک ماه پیش هیچ پولی به حسابم واریز نشده بود و بعد از یک ماه فقط حدود دو هزار و 500 تومان واریزی از فروش سهام عدالت داشته‌ام و اکنون بعد از حدود دو هفته، دوباره واریزی بسیار کمی به مبلغ سه هزار تومان داشته‌ام و با چنین واریزی‌های از فروش سهام عدالت نه تنها نتوانستم مشکل مالی خود را برطرف کنم بلکه به دلیل بی نظمی‌های موجود در واریزی پول از فروش سهام خود بسیار پشیمان هستم.

مشمولان سهام عدالت شکایت کنند

در این زمینه حسین فهیمی امروز (چهارشنبه)  اعلام کرد: از بین مشمولین سهام عدالت تاکنون موردی که پول حاصل از فروش سهام عدالت به حساب مردم واریز نشده باشد و بعد از چند ماه فقط مبلغ بسیار کمی به حساب آنها واریز شود را نداشته‌ایم، اگر برای فردی چنین مشکلی پیش آمده است باید این موضوع را در قالب گزارش جهت شکایت ابلاغ کند تا بتوان رسیدگی لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که فرد اقدام به ثبت سفارش فروش کرده باشد اما به دلیل عدم تکمیل اطلاعات وارد شده به درخواست فرد ترتیب اثر داده نشده و سهام فرد به فروش نرفته است که حال بتوان پولی را برای فرد واریز کرد.

فهیمی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، اعلام شد برای شناسایی مشتری، نیازی به مراجعه حضوری فرد و ارائه هیچگونه اسناد و مدارکی نیست بلکه فرد باید فقط دو اطلاعات مبنی بر شماره شبای بانکی و تلفن همراه را داشته باشد تا بتوان نسبت به فروش سهام فرد مذکور اقدام کرد.

به گفته سخنگوی سهام عدالت، افرادی که اطلاعات تلفن همراه و شماره شبا را به طور دقیق در سایت وارد کرده باشند به خواسته آنها رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: از 10 خردادماه تاکنون بالغ بر یک میلیون و 900 هزار نفر سهام خود را فروختند و بیش از هفت هزار و 100 میلیارد تومان به حساب افراد واریز شده است که این رقم عدد قابل توجهی به نظر می‌رسد؛ بنابراین علت اینکه به سفارش برخی از افراد رسیدگی نشده، اطلاعات ناقصی است که ثبت شده است.

فهیمی با تاکید بر اینکه ما خود را متعهد به حفاظت از دارایی مشمولین سهام عدالت کرده‌ایم، گفت: اجازه نمی دهیم افرادی که اطلاعات اولیه آنها کامل نیست سفارش فروش بگذارند زیرا ممکن است فردی خود را جایگزین مشمول سهام عدالت کرده باشد و سفارش فروش را ثبت کند.

سخنگوی سهام عدالت تاکید کرد: برای جلوگیری از چنین تخلفی که می‌تواند بسیار هم پرهزینه باشد در حوزه شناسایی فرد سخت‌گیری بسیاری را خواهیم کرد.

وی افزود: افراد برای اطلاع از صحیح بودن اطلاعات خود باید به سامانه https://sahamedalat.ir/ مراجعه و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعلام کنند.

فهیمی با بیان اینکه افرادی که اعلام می‌کنند بیش از 10 روز است سفارش فروش داشته‌اند اما هنوز به درخواست آنها رسیدگی نشده است بهتر است سفارش خود را دوباره به صورت غیرحضوری در شبکه یکی از کارگزاری‌ها وارد کنند، خاطرنشان کرد: اگر در ادامه ثبت سفارش فروش، خطای عدم اعتبار تلفن همراه یا شماره شبا داده شد باید به سامانه سهام عدالت به آدرس https://sahamedalat.ir/ مراجعه و اطلاعات وارد شده را اصلاح کنند.

وی درباره اعتراض مردم جهت عدم پاسخگویی بانک‌ها برای واریز نشدن پول حاصل از فروش سهام عدالت گفت: همه شعب بانک‌ها به مراکز اطلاعاتی بازار سرمایه متصل نیستند و در این زمنیه با مشکلاتی برای پاسخگویی به مردم مواجه هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/158976/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان

خاندوزی: تمام بدهی های کشور تا سال 1402 را به صفر رساندیم

واقعیت پیامکی که تهرانی ها را نگران کرد

نماینده کارگران در شورای عالی کار: تولید، دلاری محاسبه می شود حقوق کارگران ریالی!

درویش، اولین مدیرعامل دوران خصوصی پرسپولیس

نوری: واگذاری استقلال و پرسپولیس دغدغه هواداران را برطرف می‌کند

حسن‌زاده: پرسپولیس می تواند فصل را با قهرمانی به پایان برساند

بلیت فروشی دیدار تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد

حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم

همه احتمالات توپ طلا؛ برنده را حدس بزن

ایتالیانو جدی‌ترین گزینه هدایت تیم فوتبال ناپولی

نسل طلایی استقلال با حضور حیدری، جباری و آندو

وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد

ناراحتی آرتتا برای پوچتینو

رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

فرار لحظه آخری اسماعیل

ویدئویی زیرخاکی از هنرمندان بزرگ تاریخ سینمای ایران

گزارشی از تک آهنگ‌های جدید/ شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت

ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند

آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی از زبان وکیل خانواده

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

رقیب سرسخت ایران در عراق

قیمت عینک شنا هم نجومی شد؛ حدود 10 میلیون کنار بگذارید!

دلیل کاهشی شدن قیمت سکه

حضور بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در آیین واگذاری

فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری

بهترین زوج‌های خسرو حیدری در دوران فوتبال

ورزشگاه اراک در حال بازسازی؛ حضور هواداران لغو می‌شود؟

آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی

مسیر اینتر تا قهرمانی بیستم در سری‌آ

خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا

هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند

چگونه پل پوگبا از فوتبال محروم شد

فرصت‌طلبی مسی به رونالدو چربید!

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

بخش‌هایی از هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب

عکس یادگاری افراد حاضر در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ با حضور احمدیان

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیسی افتتاح شد

استاد دانشگاه پاکستان خطاب به رئیسی: شما ایرانی‌ها پادشاه و شیر جهان اسلام هستید

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

اشک امیرعلی نبویان بخاطر عشق زیاد به همسرش

آهنگ جدید/ «بارون بارونه» با صدای سینا درخشنده

معاون وزیر کشور: "طرح نور" با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد

بازدید مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده