راه ترقی

آخرين مطالب

ساخت 4224 مسکن کارگری در مازندران وزارت رفاه

ساخت 4224 مسکن کارگری در مازندران
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با حضور مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، اصغری مدیر کل و رییس شورا، مدیران عضو، تشکل های کارگری، رییس اتاق تعاون به میزبانی بهزیستی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامران اصغری با اشاره به رونمایی از سامانه‌های شفافیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دستگاه‌ها نظارت داشته باشند تا سامانه شفافیت و پنجره واحد مجوزها به درستی اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه تاکید مقام عالی وزارت شفافیت در پرداخت تسهیلات است، بیان کرد: در بخش تسهیلات کارا از سال 96 تاکنون تسهیلات زیادی به روستاییان از صندوق توسعه ملی توسط بانک های عامل پرداخت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین تامین مسکن را از اساسی ترین نیاز یک خانواده اعلام کرد و گفت: ساخت و تهیه مسکن برای قشر آسیب‌پذیر با توجه به شرایط موجود در جامعه سخت شده است.
اصغری از انعقاد تفاهم نامه بین وزارت تعاون و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن ویژه اقشار آسیب‌پذیر در سطح کشور خبر داد.
وی با اشاره به مفاد تفاهم نامه برای ساخت مسکن که سه قشر آسیب پذیر حوزه کارگری شامل کارگران شاغل، کارگران بازنشستگان و مقرری بگیران سازمان تامین اجتماعی را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: قشر زحمتکش کارگر با حداقل دستمزد دچار مشکلات زیادی هستند که نیاز بوده توجه ویژه ای به این قشر شود.
وی با اعلام این که جلسات زیادی برای بهتر اجرا شدن این تفاهم نامه و تعهدات با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی در استان برگزار شده است، ادامه داد: در مجموع 200 هزار واحد مسکونی مناسب و ارزان قیمت و مقرون به صرفه به صورت ملی در شهرهای هدف و استانهای کشور برای قشر کارگری ساخته می شود.
اصغری سهم استان مازندران از 200 هزار واحد مسکونی را 4 هزار و 224 واحد مسکونی برای سه قشر کارگری اعلام کرد و گفت: این افراد از بین کسانی که در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کرده بودند و شرایط لازم رو داشتند، مشخص شدند که از این تعداد 99 واحد برای زنان سرپرست خانوار کارگر و 264 واحد برای دهک یک تا سه کارگری در نظر گرفته شده است و برش شهرستانی متناسب با جمعیت شهرستانی تعیین شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز با اشاره به اینکه 10 دستگاه اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان هستند، گفت: تصمیمات خوبی در این شورا گرفته که تاکنون 98 درصد مصوبات اجرایی شده است.
تعیین یک شعبه از هر بانک برای استفاده افراد دارای معلولیت
مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری همایش استانی شهرداران و همچنین جلسه‌ای با نظام مهندسی استان در حوزه مناسب سازی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل بهزیستی مازندران اهتمام ویژه در خصوص مناسب سازی اماکن و معابر عمومی در دستگاه های دولتی است.
فرزاد گوهردهی با اشاره به اینکه مناسب سازی تنها برای افراد دارای معلولیت نیست افزود: بر اساس برآوردها حدود 35 الی 40درصد از افراد جامعه نیازمند استفاده از امکانات مناسب سازی هستند بنابراین سالمندان، کودکان و زنان باردار از جمله گروه هایی هستند که موقتا یا دائما نیاز به استفاده از امکانات مناسب سازی شده پیدا خواهند کرد.
گوهردهی با اشاره به اینکه مازندران دومین استان کشور از نظر رشد سالمندی است، تصریح کرد: با توجه به این که جامعه به سمت سالمندی پیش میرود ضروریست تا برنامه ریزی صحیحی جهت فراهم کردن امکانات برای حضور مناسب و موثر سالمندان در فضاهای عمومی در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اختصاص 30 امتیاز از مجموع امتیازات جشنواره شهید رجایی به موضوع مناسب سازی افزود: دستگاه های دولتی در چهار شاخص مناسب سازی از جمله ورودی، سطح شیبدار، آسانسور و سرویس های بهداشتی ارزیابی میشوند که در اخرین ارزیابی حدود 33 درصد ادارات کل، این شاخص ها را رعایت کرده اند.
مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به وضعیت مناسب ادارات کل از نظر رعایت استانداردهای مناسب سازی تصریح کرد: انتظار میرود در ادارات شهرستانها نیز علی رغم فرسودگی ساختمانها یا مشکلات مربوط به عدم تملیک، نهایت تلاش برای سهولت دسترسی پذیری افراد دارای معلولیت بکار گرفته شود.
وی خواستار تعیین یک شعبه از هر بانک در شهرستانها برای استفاده افراد دارای معلولیت شد و خاطرنشان کرد: به پیشنهاد بهزیستی مازندران طراحی ATM مخصوص نابینایان در دستور کار قرار گرفته که این موضوع با استقبال خوب ریاست سازمان بهزیستی روبرو شده است.
در ادامه تفاهم نامه ساخت مسکن اقشار آسیب پذیر در راستای طرح اقدام ملی توسط مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی تشریح شد و مدیر کل راه و شهرسازی استان وهر یک از اعضای شورای رفاه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
در این جلسه هریک از مدیران کل حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و تلاشهای دستگاه مربوطه ‏به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.‏

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/169240/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی