راه ترقی

آخرين مطالب

شهمیری؛ شمشیربازی که در سالن وزنه‌برداری تمرین می‌کند ورزشی

شهمیری؛ شمشیربازی که در سالن وزنه‌برداری تمرین می‌کند
  بزرگنمايي:

راه ترقی- شاید اگر پیش از المپیک 2012 لندن کسی از موفقیت تیم شمشیربازی ایران سخنی به میان می‌آورد تعجب کارشناسان بخش‌های مختلف را به همراه داشت. رشته‌ای که اکنون دیگر ناشناخته نیست بلکه با موفقیت‌های کسب شده در چند سال اخیر، تبدیل به یکی از قدرت‌های جهانی شده و اسفندماه سال 98 توانست سهمیه تیمی المپیک را کسب کند. درخشش  «مجتبی عابدینی» در المپیک 2016 ریو را می‌توان نقطه عطفی در موفقیت‌های این رشته دانست.  

البته موفقیت‌های اسلحه سابر تنها به رده سنی بزرگسالان ختم نمی‌شود بلکه در رده سنی امید نیز تیم ایران پس از کره‌جنوبی که قدرت نخست جهانی به شمار می‌رود عنوان نایب قهرمانی آسیا را در آبان 1398 از آن خود کرد. یکی از اعضای آن تیم که به مدال نقره رسید «احمدرضا شهمیری» بود.

جوانی که امید است با روند کنونی بتواند به عنوان یک نخبه ورزشی جایگزین بزرگان این رشته در سطح ملی شود. او چند مدال کشوری دارد و با تیم امید ایران عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. وی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از سختی‌های پیش روی این رشته سخن به میان آورد و گفت: با وجود این سختی‌ها به دنبال موفقیت کشورم در سطح جهان هستم.

متن کامل گفت وگوی شهمیری با ایرنا به شرح زیر است؛

فخری در شمشیربازی تحول ایجاد کرد

شمشیربازی ایران در اسلحه سابر تا سال 2011 مانند امروز شناخته شده نبود. تغییبر تحولات از زمانی شروع شد که «پیمان فخری» با حمایت فدراسیون سرمربی تیم ملی بزرگسالان شد. تفکر فخری و حمایت فدراسیون تحول ویژه‌ای در شمشیربازی ایجاد کرد. او در شمشیربازی اسلحه سابر یک انقلاب به راه انداخت. او حتی به رده‌های سنی پایه توجه کرد و پیشرفت امروز نتیجه کار این توجه است.   کار اصولی سرمربی بزرگسالان در رده‌های سنی پایه به گونه‌ای بود که می‌شود حدس زد که در آینده جایگزین مناسب برای تیم بزرگسالان کنونی نیز وجود دارد.  

به دنبال حضور در تیم بزرگسالان هستم

«پیمان فخری» از وضعیت تیم‌های پایه بی‌خبر نیست و بر آن نظارت دارد. من نیز تمام تلاش خود را دارم و با تمام وجود تمرین می‌کنم. رویایم این است که بتوانم در آینده برای تیم بزرگسالان نیز افتخار آفرینی کنم. در رده سنی امید با وجود سختی ها مدال نقره آسیا را کسب کردیم. این مدال در شرایطی بود که تنها به کره‌جنوبی تیم برتر جهان باختیم.  

مازندران مهد ورزش است

آب و هوا و شرایط استان مازندران به گونه‌ای است که قهرمانان زیادی در رشته‌های مختلف دارد. توجه به این همه قهرمان توسط نهادهای مختلف سخت است و موجب شده برای تامین بسیاری از تجهیزات و حتی امکانات مشکل داشته باشیم.

تجهیزات شمشیربازی به یورو است

برای فراهم کردن تجهیزات رشته شمشیربازی نیاز به کالای وارداتی داریم که در شرایط کنونی هم واردات آن سخت است و هم نرخ ارز به گونه‌ای است که امکان تهیه آن برای ورزشکاری مانند من سخت است.  با نرخ یورو امروز باید بگویم برای خرید یک ست کامل شمشیربازی نیاز به نزدیک به 80 میلیون تومان پول دارم.   برای کسی که پشتیبان و حامی مالی ندارد چگونه تهیه این وسایل ممکن است. رشته ما نیاز به نگاه ویژه دارد.  

نگاه مسوولان استان باید تغییر کند.

فدراسیون وظیفه حمایت از تیم‌ ملی و اعزام آن به المپیک را دارد چون با نتایج کنونی احتمال کسب مدال از سوی نفرات اسلحه سابر ایران وجود دارد. ادعا نداریم که فدراسیون باید برای تهیه لباس و وسایل شمشیربازی به ما کمک کند اما مسوولان استانی باید دید خود را نسبت به ورزشکاران عوض کنند. آنها باید از ما حمایت کند. چرا باید کسی مانند من که دارم زندگیم برای ورزش صرف می کنم،  مورد حمایت قرار نگیرد؟

در سالن وزنه‌برداری تمرین می‌کنم

باید از بچه‌های وزنه‌برداری استان مازندران تشکر کنم.   «محمدرضا براری» ملی‌پوش المپیکی و دارنده مدال طلای آسیا و «امیرمحمد رحیمی» کمک کردند تا من در سالن وزنه‌برداری تمرین کنم. پایه تمرین من فقط بدنی است.  اکنون تمرینات بدنسازی خود را زیر نظر آقای براری و با همکاری امیرمحمد رحیمی عضو تیم وزنه‌برداری جوانان پیگیری می‌کنم. امیدوارم با پایان تمرینات بدنسازی به تمرینات فنی ورود کنم.   

عابدینی مشکل اشتغال دارد

 هنوز نمی‌دانم باید از چه کسی کمک بخواهیم البته من اولین نفر نیستم از این شرایط گلایه دارم آخرین نفر آن نیستم. زمانی که مجتبی عابدینی هنوز مشکل اشتغال دارد من دیگر باید چه ادعایی داشته باشم.

فدراسیون همیشه به مشکلات ما گوش می‌دهد

هر وقت که با رییس فدراسیون مسائل را در میان گذاشتیم به مشکلات گوش داد اما او نمی تواند به راحتی کمک کند او از تیم امید حمایت دارد ولی اینگونه نیست که او بخواهد حامی مالی به ما معرفی کند. نمی دانم چرا شهرداری براساس ماده و قانونی که برای حمایت از ورزشکار بومی دارد اقدام نمی‌کند. من گلایم برای پول نیست بلکه به دنبال آن هستم که با این حمایت‌ها بیشتر پیشرفت کنم.  

لازم است روی اسلحه سابر سرمایه گذاری شود

در شمشیربازی اسلحه سابر جور دیگر رشته ها را می کشد زمانی که در قهرمانی آسیا مدال می‌گیرد، پس باید حمایت شود. زمانی که عابدینی در المپیک می‌درخشد باید حمایت شود. ما در اسلحه سابر به عنوان تیم برتر آسیا کسب سهمیه کردیم. انشاءالله در اسلحه اِپه و فلوره بتوانیم به سطح بالایی برسیم و کسب سهمیه کنیم.

با آمدن عابدینی امیدها بیشتر شد 

در چند ماه گذشته 2 اتفاق مبارک در ورزش استان مازندران رخ داده است. «حسن رنگرز» به عنوان مدیر کل ورزش استان مازندران انتخاب شد. او یک مدیر بومی و خود یک قهرمان نامدار استان است امید داریم با حضور وی رشته شمشیربازی در استان توسعه پیدا کند. من در سالنی تمرین می‌کنم که 40 متر مربع فضا دارد. البته مطمئنم که شمشیربازی در استان رشد خواهد کرد چون ما از هیچ به اینجا رسیدیم و اگر زیرساخت فراهم باشد بدون شک خیلی از نوجوانان به این رشته خواهند آمد.  

یکی دیگر از خبرهای خوش برای شمشیربازی استان انتخاب «معین عابدینی» به عنوان رییس هیات شمشیربازی استان است. این انتخاب یک خبر بسیار خوب برای شمشیربازان مازندران به شمار می‌رود زیرا عابدینی خود از پیشکسوتان و مربیان سازنده این رشته به شمار می‌رود. بی‌تردید نگاه او بر محور توسعه این رشته در استان است و این برای نسل جدید یک خبر امید بخش به شمار می‌رود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/178031/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

جرائم مالی، تنها راه درآمدزایی فدراسیون فوتبال

روایت میراسماعیلی از لغو اعزام جودوکاران به مسابقات قهرمانی آسیا

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

آهنگ معین زد رو از خود معین زد قشنگ‌تر خوندن!

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

بازیکنان تیم ملی در جلسه فنی وحید شمسایی

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

بچه بال مگسی رو واکس زده!