راه ترقی

آخرين مطالب

چراغ جشنواره کودک آنلاین از تهران تا اصفهان روشن شد فرهنگ و هنر

چراغ جشنواره کودک آنلاین از تهران تا اصفهان روشن شد
  بزرگنمايي:

راه ترقی- سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دیروز (یکشنبه 27 مهر) با برگزاری آئین افتتاحیه، اکران دو فیلم سینمایی و برگزاری نشست‌های رسانه‌ای عوامل این دو فیلم در «خانه جشنواره» و برگزاری یک پنل مجازی در حوزه «تولید مشترک» رسماً آغاز به کار کرد.

در زمینه اکران آنلاین هر سه پلتفرم معرفی شده از سوی جشنواره، از صبح دیروز و طبق برنامه از پیش اعلام شده، فیلم‌هایی را در دسترس کاربران خود قرار دادند که همه افراد امکان خرید و تماشای این آثار در منزل را داشتند.

اما افتتاح چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران یکی از مهمترین برنامه‌ها روز نخست جشنواره فیلم کودک بود که حوالی ساعت 16 و با حضور برخی از مدعوین در مرکز ایده‌پردازی صبا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حبیب ایل‌بیگی مدیر این بخش که طبق اعلام قبلی به‌صورت زنده از بسترهای ارتباطی جشنواره سی‌وسوم در فضای مجازی پخش شد. گفت: از 842 اثر المپیاد 64 اثر در بخش فیلم و ایده انتخاب شده‌اند. 31 دختر و 33 پسر از 24 استان در این المپیاد حضور خواهند داشت. با وجود اینکه ما تا چندی پیش نسبت به برگزار شدن و نشدن این رویداد تردید داشتیم، اما استقبال بهتری به نسبت سال گذشته صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: در این دوره خراسان رضوی، اصفهان و همدان بیشترین متقاضی را داشتیم. از روز دوشنبه کلاس‌ها با حضور اساتید و مربیان آغاز می‌شود و از هر گروه یک ایده به بخش نهایی راه می‌یابد.

مدیر بخش المپیاد فیلمسازی نوجوانان این را هم گفت که از ساعت 9 بچه‌ها در گروه‌ها با اساتید تا ساعت 12 در سه کلاس در مورد پرورش ایده گفت‌وگو می‌کنند. ساعت 14 تا 15 و30 دقیقه هر روز یکی از داوران المپیاد که از فیلمسازان مطرح هستند با نوجوانان گفت‌وگو می‌کنند و ضمن انتقال تجربه به سوالات آنان پاسخ می‌دهند.

ایل بیگی خاطرنشان کرد: ساعت 16 تا 18 جلسه نقد و بررسی فیلم‌های راه یافته به این دوره برگزار می‌شود. امسال فیلم‌ها در آپارات بارگذاری شده‌اند و داوری فیلم‌های پذیرفته شده در المپیاد، توسط مرضیه برومند، ایرج طهماسب و رسول صدرعاملی انجام می‌شود.

اما مراسمی که سی‌وسومین جشنواره فیلم کودک را رسمیت بخشید آئین افتتاحیه این رویداد بود که با حال و هوایی بسیار متفاوت از دوره‌های قبل در اصفهان برگزار شد. این مراسم که در محوطه آزاد هم‌جوار با چند مجتمع مسکونی برگزار می‌شد، میزبان علاقمندانی بود که از داخل منزل و از پشت پنجره‌های مجتمع مسکونی نظاره‌گر مراسم بودند.

آئین افتتاحیه جشنواره با پخش نماهنگی از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی آغاز شد و به سنت رویدادهای مشابه بخش عمده آن به سخنرانی شهردار اصفهان و دبیر جشنواره اختصاص پیدا کرد.

قرائت بیانیه جشنواره به‌صورت دو زبانه توسط دو نوجوان از بخش‌های جالب‌توجه آئین افتتاحیه بود. مراسمی که به صورت زنده از بسترهای اینترنتی جشنواره در حال پخش بود.

از 13 فیلم بلند داستانی حاضر در جشنواره سی‌وسوم، روز گذشته دو فیلم سینمایی در سینما فرهنگ تهران روی پرده رفت. انیمیشن لوپتو و فیلم سینمایی مسیر معکوس در جدول اکران روز اول «خانه جشنواره» در پایتخت قرار داشتند.

نشست رسانه‌ای گفت‌وگو با عوامل هر دو فیلم، پس از اکران و با اجرای محمدرضا مقدسیان منتقد سینما برگزار شد.

محمدحسین صادقی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی لوپتو در این نشست گفت: در این شرایط ساخت فیلم کودک و نوجوان انیمیشن کار راحتی نیست به عشق بچه‌های سرزمین من این کار را انجام می‌دهیم اما متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که از حضور بچه‌ها در سالن سینما محروم هستیم و امیدوارم که هرچه سریع‌تر این مشکل و بیماری از جامعه ما رخت بربندد تا لحظات شادی را با بچه‌ها را تجربه کنند.

دومین نشست رسانه‌ای روز نخست جشنواره هم به فیلم مسیر معکوس ساخته ابوالفضل جلیلی اختصاص داشت. جلیلی در این نشست با جمعی از بازیگران نوجوان فیلمش حضور داشت که بخشی از نشست به شرح روابط همین گروه و تجربه متفاوت حضور این تیم در فرآیند تولید یک فیلم اختصاص پیدا کرد.

یکی دیگر از بخش‌های جشنواره سی‌وسوم که در روز نخست به‌صورت مجازی کلید خورد تا بخش «بین‌المللی» این رویداد را پررنگ‌تر کند، برگزاری اولین پنل تولید مشترک فیلم با حضور میرولیوب ووکویچ و میرکو بوجویچ از کشور صربستان و علی مصفا و رائد فریدزاده از ایران بود.

علی مصفا، بازیگر و تهیه‌کننده مطرح کشورمان هم با اشاره به تجربیات قبلی خود از جمله تهیه کنندگی فیلم یلدا و همچنین همکاری با کشورهای چک و اسلواکی از شرایط و ویژگی‌های تولید مشترک فیلم در عرصه جهانی گفت و به موانع و سختی‌های آن اشاره کرد.

برنامه‌های امروز جشنواره

در روز دوشنبه 28 مهر 99 و از طریق پلتفرم فیلمو فیلم‌های به یادم باش ساخته مجتبی سعیدزاده به مدت 84 دقیقه، حکم مادری به کارگردانی سیامک صرافت به مدت 90 دقیقه، شماره 29 ساخته هادی رحیمی خواص به مدت 104 دقیقه بارگذاری می‌شوند. همچنین برای بسته فیلم کوتاه داستانی 8 فیلم از خودگذشته، امروز هم نه، آب سرد، سیاهی، قرنطینه، کامیون، گاومیش و مات به مدت 59 دقیقه و برای بسته پویانمایی 9 فیلم زاک و زیک، قدم یازدهم، قطار قشنگ من، کاش، گرگ‌ومیش، گل چراغ، لذت پرواز، ناجی و ناهار در چمنزار به مدت 58 دقیقه در نظر گرفته شده است. فیلم خارجی بیله به مدت 104 دقیقه و فیتیله و ماه‌پیشونی به مدت 120 دقیقه دیگر فیلم‌هایی هستند که برای نمایش در فیلیمو در نظر گرفته شده‌اند.

یک فیلم از شش فیلمی که در روز دوم این رویداد فرهنگی در نماوا نمایش داده می‌شود مختص به ناشنوایان است. علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های پیله و پروانه به کارگردانی محمد صالحی‌نژاد دهکی را به مدت 77 دقیقه، گل مهربونی ساخته داریوش احمدیان را به مدت 75 دقیقه، خداحافظ سینما ساخته یاسر احمدی را با مدت زمان 86 دقیقه از طریق پلتفرم نماوا تماشا کنند. همچنین فیلمی برای نمایش در بخش کرونا روایت و وب سری در نظر گرفته شده است. فیلم شماره 29 ساخته هادی رحیمی خواص نیز به مدت 104 دقیقه ویژه ناشنوایان نمایش داده می‌شود. فیلم پرنده کوچک خوشبختی به مدت 110 دقیقه آخرین فیلم این پلتفرم در دومین روز جشنواره سی‌وسوم است.

در پلتفرم تیوا نیز فیلم‌های بازیگوش‌ها ساخته نادره ترکمانی به مدت 85 دقیقه، هدیه به کارگردانی مسعود فرخنده طینت‌فرد به مدت 95 دقیقه، سلیم ساخته وحید پاکزاد به مدت 78 دقیقه نمایش داده می‌شود. برای بسته فیلم کوتاه نیز 6 فیلم آنتی ویروس، جبران می‌کنم، دو دل، رنگین کمان، شوفر و شهر عسل به مدت 58 دقیقه و برای بسته پویانمایی 9 فیلم اتاق 21، اشک باران، بعله!، پژواک، چهره، خورشید آسمان خورشید کاشی، زونامی، صدای من صدای او و من ایرانی‌ام به مدت 62 دقیقه در نظر گرفته شده است.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند دو فیلم خارجی شاهین‌ها به مدت 98 دقیقه و پرنسس امی به مدت 78 دقیقه و مهر مادری را به مدت 90 دقیقه در روز دوم و از طریق تیوا تماشا کنند.

کارگاه «تکنیک‌های بازیگری معاصر در فیلم‌های کودکان و نوجوانان» در بخش بین‌الملل از ساعت 11 تا 13 و کارگاه «اصول زیبایی‌شناسی سینما برای نوجوانان» در بخش ملی از ساعت 13 تا 15 برگزار خواهد شد. این دو کارگاه از طریق تلویزیون تعاملی تیوا نیز پخش خواهد شد.

همچنین امروز، «پنل تولید مشترک» با پاکستان رأس ساعت 17 به صورت برخط برگزار خواهد شد. اجرای کنسرت آنلاین برگزیدگان موسیقی جوان از اصفهان در روز دوم جشنواره در ساعت 22 برگزار می‌شود.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 27 مهر تا 2 آبان به دبیری علیرضا تابش برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/183187/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

جرائم مالی، تنها راه درآمدزایی فدراسیون فوتبال

روایت میراسماعیلی از لغو اعزام جودوکاران به مسابقات قهرمانی آسیا

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

آهنگ معین زد رو از خود معین زد قشنگ‌تر خوندن!

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

بازیکنان تیم ملی در جلسه فنی وحید شمسایی

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

بچه بال مگسی رو واکس زده!