راه ترقی

آخرين مطالب

ترس جمهوری‌ خواهان از «حمام خون» ترامپ نوشتارها

ترس جمهوری‌ خواهان از «حمام خون» ترامپ
  بزرگنمايي:

راه ترقی - اعتماد /متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
کمتر از 3 هفته تا زمان برگزاری انتخابات امریکا زمان باقی است و برخی جمهوری‌خواهان که از پیشتازی جو بایدن، کاندیدای حزب دموکرات در رقابت‌ها نگرانند، تلاش می‌کنند با فاصله گرفتن از دونالد ترامپ جایگاه خود را در کنگره حفظ کنند. این در حالی است که انتخابات مجلس نمایندگان و مجلس سنا قرار است همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در سوم نوامبر برگزار شود و تحلیلگران معتقدند، فرصت باقیمانده تا انتخابات برای تغییر تاکتیک انتخاباتی جمهوری‌خواهان کافی نیست و این تغییر تاکتیک نمی‌تواند در نتیجه نهایی تاثیرگذار باشد. برای مدت قریب به 4 سال بسیاری از جمهوری‌خواهان کنگره در برابر اظهارات ن‍‍ژادپرستانه ترامپ سکوت کردند، بیانیه‌های تند او را نادیده گرفتند و چشم بر عملکرد فاجعه‌بارش به وی‍ژه در طول دوره شیوع ویروس کرونا بستند. حالا آنها در موقعیتی قرار گرفته‌اند که همین عملکرد ضعیف و رفتارهای ناهنجار به پای حزب جمهوری‌خواه نوشته شده و موقعیت نمایندگان این حزب را در انتخابات کنگره تضعیف کرده است. حالا آنها از یک ‌سو با هزینه‌های سرسام‌آور دموکرات‌ها در انتخابات کنگره مواجه هستند و با توجه به بازخورد بدی که از نظرسنجی‌ها دریافت کرده‌اند بر آن شده‌اند تا با فاصله گرفتن از ترامپ، شانس خود را برای کسب مجدد اکثریت در مجلس سنا حفظ کنند. نیویورک تایمز نوشته است که این تصمیم برخی نمایندگان و سناتورهای جمهوری‌خواه از آن رو اتخاذ شده که آنها شکست رییس‌جمهور فعلی امریکا در انتخابات پیش رو را بسیار محتمل می‌دانند و به همین دلیل قصد دارند زمینه را برای بازیابی توان حزبی به منظور حضور در انتخابات‌های آینده فراهم کنند. 
سناتور جمهوری‌خواه نبرسکا، بن ساس روز شنبه در همین راستا به طرح انتقاداتی تند از ترامپ پرداخت. او در نشست پرسش و پاسخ تلفنی با گروهی از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه به انتقاد از عملکرد رییس‌جمهور امریکا در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت که عملکرد او باعث شده تا بیش از 215 هزار امریکایی جان خود را از دست بدهند و جان بیش از 7 میلیون نفر از شهروندان به خطر بیفتد. به گفته بن ساس، ترامپ رییس‌جمهوری است که «روابطی صمیمی» با دیکتاتورها دارد و سیاست‌هایی اتخاذ کرده که می‌تواند منجر به «به راه افتادن حمام خون جمهوری‌خواهان» در انتخابات پیش رو شود. این اصطلاح پیش‌تر از سوی تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس مطرح شده بود و او با انتقاد از برخی اظهارات ترامپ گفته بود که ممکن است رفتارهای رییس‌جمهور امریکا باعث شود تا جمهوری‌خواهان بازنده انتخابات سنا باشند. در این شرایط سناتور لیندسی گراهام از دوستان نزدیک ترامپ از احتمال شکست او در انتخابات سخن گفته و سناتور میچ مک کانل نیز با طرح انتقادات علنی و تند نسبت به عملکرد دولت امریکا حتی حاضر نشده که در موضوع بسته احیای اقتصادی با دولت همکاری کند.
این وضعیت فقط در مجلس سنا وجود ندارد و فرمانداران جمهوری‌خواه نیز از انتخابات‌ پیش رو بیمناکند. روز پنجشنبه چارلی بیکر، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ماساچوست نیز که پیش‌تر بر سر عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا با او مجادله کرده بود، اعلام کرد در انتخابات پیش ‌رو به او رای نخواهد داد. روز جمعه «لری هوگان» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت مریلند هم گفت که به فردی غیر از ترامپ و بایدن رای خواهد داد. به گزارش پایگاه خبری «هیل» با این حال ترامپ همچنان در پایگاه محافظه‌کار حزب محبوبیت زیادی دارد و رها کردن او در مراحل پایانی رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند موقعیت جمهوری‌خواهانی که برای سمت‌های کمتر با اهمیت رقابت می‌کنند را به خطر بیندازد. با این حال بسیاری این بحث را مطرح می‌کنند که جمهوری‌خواهان باید هر کاری از دست‌شان برمی‌آید برای جدا شدن از ترامپ و حفظ آخرین سنگر خود یعنی اکثریت شکننده جمهوری‌خواهان در سنا انجام دهند. یک قانون‌گذاری سابق حزب جمهوری‌خواه که پیروزی بایدن را پیش‌بینی کرده، پشت کردن جمهوری‌خواهان به ترامپ را دیر دانسته و گفته است: «کمی برای فاصله گرفتن از ترامپ دیر است. بسیاری از جمهوری‌خواهان باید در 4 سال گذشته فاصله می‌گرفتند. شاید در دو یا سه هفته آتی این اقدام تاثیر چندانی نداشته باشد».
زمزمه‌های شکست از درون کارزار انتخاباتی
آکسیوس گزارش داده که برخی اعضای ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ نیز معترفند که شرایط موجود از احتمال بسیار زیاد شکست رییس‌جمهور امریکا در انتخابات حکایت دارد و برخی مشاوران کارزار انتخاباتی زمینه‌سازی برای پذیرش شکست را آغاز کرده‌اند. به نوشته آکسیوس 3 نفر از مشاوران ارشد ترامپ اخیرا با بیل استیپین، رییس ستاد انتخاباتی ترامپ دیدار داشته و به او گفتند که آنها معتقدند در انتخابات بازنده خواهند بود. ترامپ پیش‌تر بارها اعلام کرده بود که اگر در انتخابات شکست بخورد به منزله تقلب و دستکاری در آرا بوده و نتایج را نخواهد پذیرفت. او حتی امکان انتقال مسالمت‌آمیز قدرت پس از انتخابات را رد کرده و تاکید داشت که انتقال قدرتی در کار نخواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد، تغییرات اخیر سبب شده تا مشاوران به فکر زمینه‌سازی‌های احتمالی بیفتند.
وضعیت خوب بایدن در نظرسنجی‌ها
بر اساس میانگین‌گیری RCP از همه نظرسنجی‌ها، جو بایدن هم‌اکنون میانگین 51.5 درصد رای را دارد. باراک اوباما هرگز در مجموع نظرسنجی‌های قبل از انتخابات سال 2008 که منجر به ریاست‌جمهوری دوباره او شد به سطح 50 درصد نرسید. همچنین هیچ کاندیدایی در مدت 19 روز قبل از انتخابات در سه چرخه قبلی حتی باراک اوباما در سال 2008 نتوانستند همچون وضعیت حال حاضر بایدن به 50 درصد برسند. طبق اعلام FiveThirtyEight میانگین رای سراسری بایدن در نظرسنجی‌ها اکنون به قدری بالاست که انتظار نمی‌رود، کالج الکترال در بازی بتواند موثر باشد. در 40 هزار شبیه‌سازی این سایت بایدن در 87 درصد مواقع و اغلب با اکتساب بالغ بر 400 رای کالج الکترال پیروز شده است. تا 14 اکتبر نقشه سایت RealClearPolitics تعداد 197 رای الکترال از مجموع 270 الکترال مورد نیاز را به هیچ کاندیدای نسبت نداده که دلیلش عدم قاطع بودن برتری انتخاباتی است. بایدن در این ستون 216 رای روشن در مقایسه با تنها 125 رای ترامپ دارد. در 2016 RCP نشان داد که هیلاری کلینتون در این بخش به میزان 203 بر 164 بر ترامپ برتری داشت و 171 رای نیز نامشخص و در دسته‌بندی «شیر یا خط» بود. در نهایت ترامپ 83 درصد آرای این بخش را به دست آورد. در 2012 اوباما 89.7 درصد آرای «شیر یا خط»ها را کسب کرده و از تعداد 201 مورد برآورد نهایی به نتیجه 332 در رقابت انتخاباتی با میت رامنی رسید. در 2008 اوباما 68 درصد آرای الکترال «شیر یا خط» را کسب کرده و توانست با نتیجه 365 به 173 جان مک‌کین را شکست دهد. نظرسنجی‌های فعلی در ایالت‌های میدان نبرد نشان می‌دهند که بایدن با احتمال خیلی بیشتری سهم عمده این آرای الکترال محل رقابت را کسب می‌کند. این معاون رییس‌جمهوری سابق در حال کسب 48.7 درصد نمونه‌ها در ایالت‌های محل رقابت در مقایسه با تنها 44.2 درصد متعلق به کلینتون در 2016 است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/183334/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟