راه ترقی

آخرين مطالب

افتتاح بخش مرکزی کریدور شمال به جنوب کشور تا 8 روز آینده اقتصاد

افتتاح بخش مرکزی کریدور شمال به جنوب کشور تا 8 روز آینده
  بزرگنمايي:

راه ترقی- تلاش دولت این است که تا سال 1400 بیش از 9 پروژه آزادراهی را به افتتاح برساند و پیش‌بینی شده است با افتتاح این 9 آزادراه، ١٩٠ میلیون نفر مسافر و ٢٣٥ میلیون تن بار در سال به ظرفیت حمل‌و نقل اضافه ‌شود.

این 9 پروژه آزادراهی، در مجموع 660 کیلومتر طول دارد که با تکمیل آن 25 درصد ساخت آزادراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید را شامل می‌شود.

«آزادراه کنارگذر جنوبی تهران»، «بخشی از آزادراه اراک - خرم‌آباد» حد فاصل خرم‌آباد تا بروجرد به طول 67 کیلومتر «آزاد راه شیراز-اصفهان حد فاصل شیراز تا ایزدخو» به طول 225 کیلومتر، «یک باند از آزادراه منطقه 2 تهران- شمال به طول 22 کیلومتر «تکمیل آزادراه منجیل به رودبار» به طول 9 کیلومتر و ادامه «آزادراه تبریز به سمت مرند» به طول 53 کیلومتر از جمله پروژه‌های مکمل شبکه ترانزیتی کشور هستند که با افتتاح هر کدام از آنها ترافیک به سمت یکی از مرزهای کشور روان و تسهیل می‌شود.

«آزادراه حرم تا حرم از سمنان تا گرمسار به طول 50 کیلومتر» و  «آزادراه مراغه-هشترود به طول 42 کیلومتر» نیز از دیگر پروژه هایی آزادراهی است که سهم قابل توجهی در تکمیل محورهای ترانزیتی کشور دارد.

ویژگیهای آزادراه در آستانه افتتاح «سردار سلیمانی»

«آزادراه شرق اصفهان» در فاز یک و دو با طول 63 کیلومتر اکنون آماده افتتاح است و تا 8 روز دیگر زیر بار ترافیک می رود. این آزادراه بخش مرکزی کریدور شمال ـ جنوب کشور است که از تبریز شروع می‌شود و تا بوشهر امتداد دارد و حلقه مرکزی رفت و آمدهای شمال و جنوب کشور است.

‌برآورد اولیه، عبور 35 هزار خودرو در روز از این مسیر آزادراهی است که در کاهش فاصله بین اصفهان تا تهران نقش مهمی دارد، اما تأثیر اصلی آن کاهش زمان سفر بین شمال و جنوب کشور است، یعنی فاصله بین شمال تا جنوب کشور با احداث این شبکه آزادراهی تا حدود 80 کیلومتر کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی پیش تر درباره ویژگی‌های این آزادراه به ایرنا گفته بود: «آزادراه شرق اصفهان» یکی از چند پروژه مهم جهش تولید است که به عنوان شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید که از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود.

این آزادراه که به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده از کیلومتر 30 آزادراه اصفهان - نطنز - کاشان شروع و به طول 93 کیلومتر به سمت شرق ادامه می‌یابد و بخشی از وعده دولت برای نزدیک شدن رقم شبکه آزادراهی به ٥ هزار کیلومتر است. آزادراه شرق اصفهان از سال 85 نیمه کاره رها شده بود و ساخت آن از اواخر سال 95 و اوایل سال 96 با مشارکت 70 درصدی صندوق بازنشستگی کشوری و 30 درصدی وزارت راه و شهرسازی سرعت گرفت.

«محمد باقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابتدای امسال اعلام کرد که سال 99 یک سال پر رخداد در حوزه افتتاح طرح‌های زیر ساختی خواهد بود که وزارت راه و شهرسازی این نهصت را آغاز کرده است و سازمان برنامه و بودجه پشتیبانی همه این طرح‌ها را به نمایندگی از دولت به عهده دارد. وی اعلام کرده بود که آزادراه شرق اصفهان نیز حلقه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب کشور خواهد بود که در راستای برنامه جدی این دولت برای تکمیل کریدورهای ترازیتی با هدف افزایش سهم جابجایی بار در کشور و البته در منطقه است.

عملیات این پروژه بعد از 10 سال وقفه، در اواخر سال 95 و اوایل سال 96 با مشارکت 70 درصدی صندوق بازنشستگی کشوری و 30 درصدی وزارت راه و شهرسازی فعالیت خود را از سر گرفته شد.  نقش این آزادراه در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش زمان سفر، کاهش هدر رفت سوخت، کاهش تصادفات منجر به فوت، رفع مشکلات ترافیکی شهر اصفهان و ایجاد ارتباط شمالی – جنوبی و شرقی – غربی در کشور بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

در احداث این آزادراه بیش از 400 نفر به شکل مستقیم و بین 2 تا 3 برابر همین تعداد نیز به شکل غیر مستقیم مشغول کار و فعالیت هستند. این تعداد قطعاً با احداث مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، جایگاه‌های سوخت و… می‌تواند بیش از 2 هزار شغل دائم ایجاد کند. تکمیل و نصب نیوجرسی‌های وسط و روشنایی‌های این پروژه به زودی افتتاح می‌شود و شرکت آزادراه شرق سپاهان احداث، نگهداری و بهره‌برداری از این آزادراه برعهده خواهد داشت.

دولت تلاش دارد آزادراه‌های در دست ساخت را بر اساس پیشرفت فیزیکی و تأثیر بیشتری که در شبکه ترانزیتی دارد با موافقت سازمان برنامه و بودج هو تقویت منابع  هر چه زودتر به افتتاح برساند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/192586/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد