راه ترقی

آخرين مطالب

چگونه برندها مشهور می‌شوند؟ نوشتارها

چگونه برندها مشهور می‌شوند؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی- داود احمدی در حاشیه همایش رونق تولید که با حضور صاحبان صنایع و مدیران واحدهای تولیدی استان برگزار شد، با بیان این‌که امروزه دغدغه اکثر مدیران صنایع این است که تولید خود را افزایش داده و بتوانند به‌تبع آن سود خود را افزایش دهند، اظهار کرد: این موضوع در سال جاری اهمیت بیشتری پیدا کرده و مدیران صنعتی و تولیدی باید بیشتر به آن بپردازند و مواردی که می‌تواند به این موضوع کمک کند را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: معضل ما این است که خارج از مرزهای کشور، حرفی برای گفتن نداریم؛ درست است که چه به‌اجبار، به خاطر بسته شدن واردات بسیاری از کالاها و یا به اختیار، بعضی از کالاها در ایران فروخته می‌شوند، اما اگر بخواهیم آن‌ها را در بازار جهانی عرضه کنیم حرفی برای گفتن نداریم و حتی در داخل هم نمی‌توانیم با رقبای و برندهای خارجی رقابت کنیم.

وی افزود: فعالیت کسب و کارهای ما به مثابه این است که هم اکنون که عصر و زمان استفاده از صلاح سرد در جنگ تمام‌شده است و ما می‌خواهیم در جنگ با دشمنان و رقبای خودمان که صلاح گرم دارند، از صلاح سرد استفاده کنیم و پیروز شویم، این نشدنی است و این طرز تفکر بسیاری از مدیران منقضی شده است و ما متأسفانه هنوز در ایران در بسیاری از صنایعمان با همان تفکر منقضی کسب‌وکارمان را مدیریت می‌کنیم، اما چرا این اتفاق می‌افتد؟

احمدی بیان کرد: دلیلش این است که متأسفانه مدیران ما به دنبال نتایج فوری می‌گردند و به دنبال سودهای آنی هستند و خیلی نگاه بلندمدت و استراتژیک ندارند، البته خیلی از مدیران در جواب می‌گویند که این‌قدر بازار کنونی متلاطم و پر افت و خیز شده است که نمی‌شود نگاه استراتژیک داشت و ما در جواب می‌گوئیم اگر ممکن نبود شرکت‌های بزرگ دنیا چنین روندی را در پیش نمی‌گرفتند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم صنعتمان رشد کند و تولیدمان رونق پیدا کند باید در درجه اول کیفیتمان رونق پیدا کند، به دنبال آن باید فروشمان رونق پیدا کند به دنبال آن باید مارکتینگ و بازاریابی‌مان رونق پیدا کند و در نهایت برندهایمان رونق پیدا کند.

مدرس برندینگ استان یزد در ادامه گفت: وقتی‌که صنایع کشورمان را موردبررسی قرار می‌دهیم، می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها هنوز در گروه تولید محور و تعدادی نیز در دسته فروش محور هستند ولی هنوز صنایع و مدیرانی را در دسته و حوزه بازار محور و برند محور نمی‌بینیم و این بزرگ‌ترین ایراد صنعت ماست.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم سازمان‌هایی که در ایران هستند را دسته‌بندی کنیم و برای هرکدام راهکاری در پیشبرد این هدف در نظر بگیریم می‌توان آن‌ها را به چهار دسته تقسیم کرد که هرکدام رویکرد مخصوص به خود را دارند.

این مدرس برندینگ خاطرنشان کرد: دسته اول سازمان‌هایی هستند که فقط و فقط به تولید فکر می‌کنند و هیچ دغدغه دیگری ندارند و اصلی‌ترین دغدغه‌شان این است که تیراژ تولید به حدی برسد که هزینه‌ها را پوشش دهد و مازاد بر آن سودی هم داشته باشند. به این گروه از سازمان‌ها، سازمان‌های تولید محور گفته می‌شود؛ مدیران این سازمان‌ها بر این عقیده هستند که بدون هیچ فعالیت خاص و مازادی، فقط با تولید کردن، تقاضا وجود دارد و ما می‌توانیم بفروشیم.

احمدی اظهار کرد: گروه دوم مدیرانی هستند که یک درجه از گروه قبلی ارتقا یافته و متفاوت‌تر فکر می‌کنند، آن‌ها بر این معتقدند که ما باید محصولی باکیفیت تولید کنیم در این صورت این محصول باکیفیت در بازار به فروش خواهد رسید و روی ویژگی‌ها و تمایزهای محصولشان متمرکز می‌شوند تا درنهایت محصول باکیفیتی داشته باشند و بازار را در حیطه خود قرار دهند. این دسته سازمان‌های محصول محور می‌گویند.

وی ادامه داد: گروه سوم گروهی هستند که عقیده‌شان بر این است که حتی اگر محصول باکیفیتی هم داشته باشیم باید چاشنی‌هایی برای فروش محصول وجود داشته باشد و عواملی مثل تخفیف، جشنواره، هدایا می‌تواند در کنار محصولشان قرار گیرد تا بتوانند محصولشان را راحت‌تر بفروشند. به این گروه سازمان‌های فروش محور گفته می‌شود.

وی عنوان کرد: دسته بعدی گروهی هستند که قبل از این‌که محصولی را تولید کنند و یا خدمتی را ارائه دهند برای توسعه و رشد محصولات و خدماتشان اصلی‌ترین چیزی که در نظر می‌گیرند نیاز مشتری است؛ قبل از این گروه هیچ‌کدام از صنایع یا گروه‌ها و سازمان‌ها به نیاز مشتری فکر نکرده بودند، در این گروه که به آن گروه بازار محور گفته می‌شود نگاه به مشتری ایجاد می‌شود و مشتری و نیازهایش در نظر گرفته می‌شود و رفتار مصرف‌کننده را تحلیل می‌کنند و بر مبنای آن محصولی را تولید می‌کنند که مطابق میل مخاطب و مشتری باشد.

این مشاور و مدرس برندیگ استان بیان کرد: گروه پنجم از فعالین اقتصادی گروهی هستند که به آن‌ها برند محور گفته می‌شود. این گروه عقیده‌شان بر این است که نه‌تنها ما باید محصولی تولید کنیم که کیفیت داشته باشد و مطابق با نیاز مشتری باشد بلکه فراتر از محصول فیزیکی، ما باید یک ارتباط ذهنی هم با مخاطب برقرار کنیم و بتوانیم یک باور عمیق در ذهن و قلب مخاطب ایجاد کنیم.

احمدی افزود: این گروه عقیده‌شان بر این است که اگر ما بازاریابی می‌کنیم و اگر ما محصولی را به مخاطب می‌فروشیم بهتراست که به دنبال یک رابطه بلندمدت سودآور باشیم که بتوانیم در آینده هم از این رابطه استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم روزی برسد که مخاطب ما با انتخاب خودش نه به‌اجبار بین کالای ما و کالای خارجی، کالای ایرانی را انتخاب کند آن روز، روزی هست که ما توانسته‌ایم تفکر بازار محور و برند محور را به‌درستی در ذهن مدیرانمان نهادینه کرده باشیم، تا آن‌ها هم با تفکری که مدیران دنیا دارند مدیریت می‌کنند کسب‌وکارشان را مدیریت کنند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/64572/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت