راه ترقی

آخرين مطالب

محصص: فوتبال زنان ایران دیگر زنگ تفریح تیم های شرق آسیا نیست ورزشی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- فوتبال زنان ایران هنوز راه زیادی برای پیشرفت در عرصه های بین المللی دارد. فوتبالیست های ایرانی در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از ماه های پایانی سال 97 تا اردیبهشت ماه 98 در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافتند اما نتوانستند نتایج قابل قبولی را در این رقابت ها کسب کنند.
تیم فوتبال بزرگسالان با سرمربیگری مریم آزمون در 14 فروردین در مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی فوتبال زنان آسیا در دوحه قطر برای کسب سهمیه بازی های المپیک شرکت کرد. این تیم در گروه C با تیم های چین تایپه، فیلیپین و فلسطین همگروه شد و در نخستین دیدار برابر فیلیپین با 2 گل شکست را پذیرفت. همچنین در دومین مسابقه با 9 گل فلسطین را از پیش رو برداشت.
اما با شکست چهار بر یک در برابر تیم چین تایپه شانس حضور در مرحله پایانی مقدماتی المپیک 2020 توکیو را از دست داد.
تیم فوتبال دختران زیر 19 سال نیز با هدایت کتایون خسرویار در رقابت های قهرمانی آسیا از 6 تا 10 اردیبهشت به میزبانی ویتنام شرکت کرد. این تیم در گروه B به مصاف تیم های ویتنام، لبنان و کره جنوبی رفت. اما در دیدار نخست برابر ویتنام به تساوی یک بر یک دست یافت، در بازی دوم مقابل کره جنوبی شکست را با نتیجه 2 بر صفر پذیرفت و در نهایت با پیروزی پنج بر یک برابر لبنان به کار خود در این رقابت ها پایان داد.
در واقع ایران به دلیل تعداد کارت های زرد و قرمز داده شده بیشتر، شانس صعود از گروه خویش را از دست داد. همچنین خسرویار پس از این مسابقات راهی آمریکا شد و با پذیرش سرمربیگری سه تیم آکادمی رین اف سی، این تیم را در انتظار سرمربی جدید گذاشت.
همچنین تیم فوتبال دختران زیر 16 سال با سرمربیگری شادی مهینی 12 اسفند در دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا در استرالیا شرکت کرد و در گروه نخست به مصاف تیم های استرالیا، لائوس و ویتنام رفت. این تیم در نخستین دیدار برابر استرالیا با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و دیدار دوم خود را با نتیجه 2 بر صفر به میزبان واگذار کرد. بازی سوم برابر ویتنام را با تساوی بدون گل به پایان رساند و از صعود به مرحله بعدی بازماند.
این دیدارها هر کدام تجربه ای برای ملی پوشان محسوب می شود که می تواند راهگشای آنان در مسیر موفقیت های بعدی در عرصه های برون مرزی باشد. موضوعی که رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال به آن اشاره کرد و با ارزیابی این بازی ها در سطح آسیایی، پیشرفت فوتبال زنان را نسبت به گذشته قابل قیاس ندانست.

**از بازی تیم ها در مسابقات آسیایی راضی بودیم
«مرتضی محصص» اظهار داشت: هفته گذشته جلسه ای را برای ارزیابی عملکرد هر سه مربی رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسال در کنار حسین عبدی مشاور این تیم ها تشکیل دادیم. برنامه های قبل و در حین بازی ها را در برابر حریفان در کمیته فنی بررسی کردیم. ارائه بسیار خوبی به وسیله هر سه مربیان مهینی، آزمون و خسرویار صورت گرفت و از بازی تیم ها در مسابقات راضی بودیم.
وی درخصوص گزینه سرمربیگری تیم فوتبال زنان زیر 19 سال، گفت: هنوز فرصت زیادی برای انتخاب سرمربی این تیم داریم زیرا اکنون فوتبالیست های زیر 19 سال دیداری ندارند و فعلا تصمیمی برای گزینه سرمربیگری نگرفتیم. کتایون خسرویار یکی از بهترین ها برای فوتبال زنان ایران بود. گرچه خبر ندارم که سرمربی گری در ایران را رها کرده یا خیر و آیا می خواهد که به ایران بازگردد یا نه اما زمانش که برسد سرمربی تیم جوانان را اعلام می کنیم.

** سرمربیان سرمایه های فوتبال کشور هستند
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال بیان کرد: شاگردان زن بسیاری در کلاس هایم در همه جای آسیا و در سطوح مختلف حضور داشتند. به جرات می توانم بگویم که سرمربیان زن ما از شایستگی و لیاقت بسیار بالایی برخوردارند و هیچ چیزی کمتر از مربیان ژاپنی ندارند. مربیان حاضر در ایران از تجربه بسیار خوبی برخوردارند.
وی حضور حسین عبدی در کنار سرمربیان تیم ها را نشان از ضعف آنها ندانست و افزود: عبدی خیلی به این سرمربیان کمک کرد تا تجربه بیشتری را بدست بیاورند و این امر بیانگر ضعیف بودن سرمربیان این رده های سنی نیست. بلکه فوتبال زنان با فوتبال مردان سالیان سال فاصله دارد زیرا بسیار دیر شروع کردیم. سرمربیان سرمایه های فوتبال کشور هستند و با توجه به تجربه های آنها تصمیم می گیریم تا می توانیم سرمربیان دیگری را انتخاب کنیم یا خیر. زیرا چون ما مربیان شایسته دیگری داریم که می توانند به جمع فوتبال زنان ایران اضافه شوند و قوی تر کار کنند.
محصص عنوان کرد: با وجود آنکه 10 سال از تشکیل فوتبال زنان در ایران گذشته است اما به آینده خیلی خوشبین هستم. گرچه برنامه شرکت در رقابت های بین المللی هر سال هم سخت تر می شود و باید برنامه ریزی بلندمدتی را برای تحقق این برنامه ها داشته باشیم.

**پیشرفت فوتبال زنان با گذشته قابل قیاس نیست
وی در بخش دیگری از سخنانش به ارزیابی بازی های اخیر هر سه رده سنی فوتبال زنان پرداخت و ادامه داد: تمامی بازی های برون مرزی اخیر هر سه رده سنی فوتبال زنان را به دقت نگاه کردم و متوجه پیشرفت بسیار این تیم ها شدم. این اواخر فوتبال بهتری را بازی کردیم. سرمربیان و کادر فنی بسیار زحمت کشیدند اما در رده نوجوانان هنوز به زمان نیاز داریم. نباید نگران مقام آوری نوجوانان باشیم گرچه در آینده ای نزدیک مقام هم در این رده بدست می آوریم. اما رده سنی زیر 19 سال و بزرگسال اهمیت بیشتری دارد و باید هم به دنبال مقام باشیم.
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال یادآور شد: امسال در رده سنی زیر 19 سال در مسابقات آسیایی گام های مهمی را برای صعود برداشتیم. ما نیمه دوم مستحق پیروزی بودیم حداقل باید بازی به نفع ما تمام می شد. موقعیت های خیلی زیادی را از دست دادیم. این دیدارها برای پیشرفت در آینده به ما امید می دهند. اگر بخواهیم ناامید باشیم اشتباه بزرگی کردیم و آماتوری فکر می کنیم چون پیشرفت را می توانیم در همه سطوح فوتبال زنان مشاهده کنیم. همچنین تیم بزرگسالان در بازی با چین تایپه بی نظیر ظاهر شد، گرچه این دیدار را به تیم حریف با نتیجه 4 بر یک واگذار کرد.
وی عنوان کرد: در مدتی که با فوتبال زنان همراه بودم و کلاس های مختلفی را برگزار کردم. با مشاهده تمرینات فوتبالیست ها به این نتیجه رسیدم که فوتبال زنان در مقایسه با سالهای گذشته بسیار پیشرفت کرده است. دعوت هایی که برای تورنمنت های مختلف به فدراسیون می رسد، نشان دهنده جایگاه بالا و احترام بیشماری است که فوتبالیست های ما در سطح بین المللی کسب کرده اند.
محصص بیان کرد: دیگر تیم های فوتبال زنان در مقابل کره، ویتنام و با چندین گل نتیجه را واگذار نمی کند، آن روزها گذشته است. منتهی برنامه های فراوانی برای بهتر شدن این ر ده های سنی درآینده داریم. هنوز فرصت انتخاب افراد لایق برای کمک رساندن به تیم های ما وجود دارد. همچون «محمد حبیبی» مشاور فنی تیم ها که با تصمیم های فوق العاده توانسته در زمینه پیشرفت دروازه بان ها از سطح پایه، قدم های موثری بردارد. علاوه بر آن عبدی هم خیلی زحمت کشید و کادر فنی بی نظیر کار کرده است.
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: خیلی ها با صحبت های ما موافق نیستند و برای آنان احترام قایل هستم اما به نظرم فوتبال زنان پیشرفت کرد. فدراسیون تا آنجایی که امکان داشت تیم های خارجی را دعوت و راهی تورنمنت های خارجی کرد و تا آنجایی که می توانست در رشد فوتبال زنان گام برداشت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/65211/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی