راه ترقی

آخرين مطالب

١4٠ هزار تن نفت با بارنامه جعلی فروخته شده است اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده علیرضا زیباحالت منفرد امروز یکشنبه به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه انقلاب برگزار شد.

نجفی معاول اول دادستان تهران گفت: در چارت سازمانی بانک مالزیایی FIIB زیباحالت منفرد مشاور مخصوص و مدیر عملیات اجرایی بانک بوده است همچنین زیباحالت منفرد به عنوان نماینده بانک ارزش برای اداره بانک اختیارات کامل داشته است.
وی افزود: بر اساس مستندات موجود در پرونده، زیباحالت منفرد در بانک اسلام مالزی به عنوان نماینده و نمونه امضای او معرفی شده است. درحالی که  آقای منفرد می گوید نقشی نداشته است اما چرا پنج سال فراری بوده و از خود دفاع نکرده است.
معاون اول دادستان تهران خاطرنشان کرد: متهمان از این دست افراد باهوشی هستند؛ زنجانی و تیم اش تا یک سال با دروغ های بزرگ و اغواگری اعلام کردند که پول موجود است و در حق بیت الملل موجب خسارت شدند و کوتاه نمی آیند و می گویند خدمت کردیم در حالی که خیانت کردند.
نجفی تصریح کرد: نقش زیباحالت منفرد کم نبوده است، او کارمزدهای قابل توجهی اخذ کرده است. مالزی را خوب می شناخته و ارتباط خوبی با برخی مقامات داشته و طبق قانون مجازات اسلامی افراد در این پرونده بر اساس ارتکاب جرم محاکمه می شوند.

 

وکیل مدافع بابک زنجانی: مسئولیت انتقال و فروش نفت با زیباحالت منفرد است 

 وکیل مدافع بابک زنجانی در دادگاه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیباحالت منفرد معروف به جعبه سیاه پرونده نفتی بابک زنجانی گفت: مسئولیت انتقال، انبار کردن و در نهایت فروش نفت با آقای زیباحالت منفرد بوده است.

رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی با اشاره به اینکه منفرد در جلسه دادگاه با مظلوم نمایی منکر نقش تعیین کننده خود در پرونده نفتی شده است، گفت: بابک زنجانی موکل من تنها از طریق تلفن و ایمیل بر کارها نظارت داشته است و منفرد به صورت فیزیکی حضور داشته و کارها را مدیریت می کرده است.
وی افزود: حکم قطعی علیه موکل من صادره شده است و من در این جلسه برای کشف حقایق و نشان دادن نقش کلیدی آقای منفرد مطالب خود را مطرح می کنم.
کوهپایه زاده گفت: آقای منفرد شرکت ایزو متعلق به بابک زنجانی را با جعل امضا به نام خود و حسابدارش آقای معاذ کرده است که اسناد آن را تقدیم دادگاه می کنم.
کوهپایه زاده ادامه داد: بعد از زندانی شدن بابک زنجانی آقای منفرد با شخصی به نام فرزاد بازرگان مسئول امور بین المللی شرکت نیکو وابسته به شرکت ملی نفت ایران  وارد فعالیت شد.

وی اظهار داشت: به طور مشخص علیرضا زیباحالت منفرد نقش خود را انکار می کند در حالی که فعالترین، مهمترین و کلیدی ترین نقش را در محموله های نفتی داشته و زنجانی با تلفن و ایمیل در جریان امور قرار می گرفته است.
وکیل بابک زنجانی گفت: ردیابی ماهواره ها و عدم تحویل محموله های نفتی، حضور پررنگ و متناقض در اسناد و بارنامه ها همچنین ارتباط وی با آقای بازرگان مواردی است که ایشان باید در مورد اینها به دادگاه توضیح دهند و اگر دادگاه مصلحت دانست برای کشف حقیقت زنجانی نیز در دادگاه حاضر شود.

زیباحالت منفرد: شرکت ایزو را به زنجانی انتقال دادم 
پس از آن، قاضی صلواتی از زیباحالت منفرد خواست تا برای ارائه توضیحات در جایگاه قرار گیرد.
زیباحالت منفرد درباره شرکت ایزو گفت: این شرکت در اداره ثبت شرکت های کشور مالزی به نام من و حسابداری ثبت شده بود و هیچگاه نامی از زنجانی در شرکت ایزو نبوده و نیست.
وی ادامه داد: مدتی بعد آقای زنجانی از من خواست تا مالکیت شرکت ایزو را به ایشان منتقل کنم که با مراجعه به دفتر اسناد رسمی در مالزی و طی دو وکالت نامه جداگانه سهام و کلیه اختیارات شرکت ایزو را به زنجانی انتقال دادیم تا او برای ارتباط با شرکت نفت ارائه دهد.
زیباحالت منفرد تاکید کرد: در همه اسناد شرکت ایزو نامی از زنجانی با عنوان سهامدار، مدیرعامل یا هر سمت دیگری نبوده و نیست.
کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی در واکنش به سخنان زیباحالت منفرد گفت: این انکار از سوی زیباحالت منفرد از عجایب است و گویی او می گوید اکنون شب است و مستنداتی دارم که به دادگاه تقدیم می کنم.
زیباحالت منفرد گفت: دادگاه می تواند از وزارت نفت در این خصوص استعلام بگیرد زیرا همه اسناد را در ختیار دارند.
وی درباره آشنایی خود با آقای بازرگان نیز توضیح داد: بازرگان و اکرمی مدیران شرکت HK در هنگ کنگ بودند؛ زمانی که محموله های میعانات گازی توسط گمرک چین در شرف مصادره بود، اصرار داشتند حتما باید این قرارداد به شرکت دیگری تبدیل شود؛ در آن زمان زنجانی گفت نمایندگان HK بیایند شرکت ایزو را تحویل بگیرند.
زیباحالت منفرد اضافه کرد: من شرکت دیگری به نام شرکت «پترو مستر» ثبت کردم و در جلسه ای که با جشن ساز داشتم و زنجانی مستأصل شده بود، به پیشنهاد من این شرکت را به آقای جشن ساز پیشنهاد دادند.
زیباحالت منفرد دلیل ارتباط خود با مدیران شرکت HK را انتقال شرکت پترو مستر عنوان کرد و گفت: بر اساس این انتقال محموله میعانات نفتی به سلامت در اختیار شرکت پترو مستر قرار گرفت؛ چنانچه هنوز هم از مخازن دالیان، وزارت نفت استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: بازرگان در همان زمان از وزارت نفت بازنشسته شد و با توجه به اینکه من در آن زمان خانه مالزی و دومینیکا را تأسیس کرده بودم، از آقای بازرگان که در هنگ کنگ مستقر بود دعوت کردم که اگر توانایی در هنگ کنگ دارد، شرکت تالی را ثبت کنند البته نمیدانم که این شرکت ثبت شده یا نه و تنها دو بار که بازرگان به مالزی سفر کرده بود و بعد از بازنشستگی ایشان بود بر حسب مهمان نوازی وی را دعوت کردم.
زیباحالت منفرد اظهار داشت: هر اقدامی را با آقای زنجانی هماهنگ می کردم؛ زمانی که سیف الله جشن ساز  مدیرعامل شرکت نیکو از من دعوت کرد تا برای پاره ای توضیحات به سوئیس بروم، به بابک زنجانی گفتم و رفتم.
وی ادامه داد: فرزندم در سوئیس تحصیل می کرد به آنجا رفتم و به دفتر شرکت نیکو رفتم. انتظار داشتم آقای جشن ساز در جلسه باشند اما شخصی به نام صفاتی مدیر مالی شرکت نیکو و دانشور که گویا پیش از این نماینده مجلس بود، در جلسه بودند.
زیباحالت منفرد گفت: وقتی به من درباره LC به مبلغ ٣٣٠ میلیون یورو گفتند، گفتم بعید است بانک مالزی برای این مبلغ یک بانک تحریم شده LC صادر کند.
زیباحالت منفرد اظهار داشت: گویا یکی از افراد حاضر در جلسه با بابک زنجانی تماس گرفته بود چون بعد از آن زنجانی در مسیر برگشت با من تماس گرفت و گفت «منفرد فکر نکن با تخریب من می توانی با وزارت نفت کار کنی؛ چهار وزیر، چند نماینده و بانک مرکزی پشت من است».
محموله های نفتی کجا رفته است؟
در ادامه کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی خطاب به زیباحالت منفرد گفت: اسناد مربوط به بارنامه ها و ردیابی ماهواره ها نشان می دهد که محموله های نفتی به مقصد نرسیده است.
وی ادامه داد: شکایتی در خصوص تعارض بارنامه ها از سوی موکلم در شعبه سه بازپرسی مطرح و پرونده مفتوح است.
پس از آن، زیباحالت منفرد گفت: اگر دادگاه صلاح می داند می تواند آقای بازرگان را به دادگاه دعوت کند. مدتها است که از بازرگانی خبر ندارم ایشان مشکل بینایی دارد.
پس از آن قاضی صلواتی از زیباحالت منفرد خواست در رابطه با نرسیدن محموله های نفتی توضیح دهد که او پاسخ داد: اسنادی را که موکل زنجانی در مورد آنها صحبت می کند، ندیده ام. هیچگونه جعلی در بارنامه ها انجام ندادم.
قاضی صلواتی در ادامه از متهم خواست درباره مستندات آقای شمس توضیح دهد.
زیباحالت منفرد اظهار داشت: شرکت گلان ماری کشتی هایی را برای انتقال محموله های نفتی اجاره داده بود که مسئولان آن بارها با زنجانی دیدار داشتند و من تنها واسطه بودم.
وی ادامه داد: شمس گفته که بر اساس گزارش نماینده CGS تنها در محموله یک کشتی آب مشاهده شده است؛ من هیچ وقت بالای یک کشتی نفت کش نرفته ام و نمی توانم بدون مجوزهای لازم وارد کشتی شوم اما شرکت گلان ماری این توانایی را داشته است.
زیباحالت منفرد درباره ماجرای جلسه با مدیران وزارت خارجه گفت: قبل از دستگیری زنجانی تماسی از یکی از مشاوران وزارت خارجه که از دوستانم بود، دریافت کردم و او خواست تا با یکی از مدیران مسئول در وزارت خارجه تماس بگیرم.
وی اضافه کرد: روز قدس بود که تماس گرفتم و این فرد را آقای صادقی قهاره می شناسد و می تواند استعلام بگیرد.
زیباحالت منفرد افزود: به ایران آمدم و در جلسه ای که در مهمانسرای وزارت خارجه برگزار شد، با مدیران وزارت خارجه و دو مدیر از شرکت نفت کش صحبت کردم.
وی ادامه داد: آنها گفتند شخصی به نام دمیتریس نفت کشی اجاره کرده اما بعد از تحریم اقدام به خرده فروشی محموله در آب های مالزی کرده و چون مجوز لازم برای این اقدام را نداشته است، از سوی دادستان مالزی نفت کش توقیف و خدمه کشتی بازداشت شده اند.
زیباحالت منفرد گفت: در آن جلسه از من خواستند به هر قیمتی شده محموله را به ایران بازگردانم. به مالزی برگشتم و از ماهاتیر محمد خواستم در این رابطه به دادستان مالزی توضیح دهد و او را مجاب کردند که محموله متعلق به ایران است و همان روز مجوز رفع توقیف را گرفتم.
وی اظهار داشت: اگر من می خواستم درآمدهای ناثواب بدست آوردم، می گفتم این کار هزینه داشته اما هیچ هزینه ای دریافت نکردم.
پس از آن قاضی صلواتی گفت: این توضیحات ارتباطی به سوالات و موضوعات دادگاه نداشت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/65498/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد