راه ترقی

آخرين مطالب

تکاپوی انتخاباتی طیف های سیاسی کشور نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه ترقی- انتخابات مجلس و ریاست جمهوی در حالی در پیش رو است که افراد و جریان‌های سیاسی به نوبه خود درصدد برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی‌های بهتر برای حضور پر قدرت در این دوره انتخابات هستند. با این تفاوت که دو جریان سیاسی کشور به عنوان شاخصه‌های اصلی، همچنان رویکردشان نامشخص است. به گزارش گروه نشریات خبری؛ بررسی خبرگزاری ها، روزنامه ها و تارنماهای امروز شنبه 15 تیر ماه نشان می‌دهد که رسانه‌های نزدیک به جریان اصلاح طلب به محورهایی همچون «وضعیت نامشخص جریان های سیاسی»، «فراخوان قالیباف»، «احتمال حضور ناطق نوری در این دوره انتخابات»، «دوری از ناامیدی»، «شعاردهی کاندیدای ریاست جمهوری»، «مشخص نبودن حضور احمدی نژاد در صحنه»، «رای مردم مصداق حق‌الناس» و «دولت اصلاحات نیاز به اصلاحات» پرداخته اند. رسانه‌های نزدیک به جریان اصولگرا نیز در مطالب خود به محورهایی همچون «احتمال تشکل جدید در بین اصولگرایان»، «ایجاد وحدت هدف اصولگرایان»، «انفعال در جبهه اصلاح طلبان»، «تلاش اصلاح طلبان برای حضور بهتر» و «ضرورت ایجاد فضای با نشاط سیاسی برای انتخابات» پرداخته اند.

رسانه های اصلاح طلب

مهم‌ترین گزاره‌های به کار گرفته شده توسط این جریان رسانه‌ای، عبارتند از: در اردوگاه اصولگرایان، از اوضاعی به‌مراتب پیچیده‌تر حکایت دارد؛ اصولگرایان علاقه‌ای به «شورای وحدت» ندارند؛ اصولگرایان، بزرگان‌شان، دل خوشی از یکدیگر ندارند؛ چالش انتخاب میان بد و بدتر؛ آیا انفعال و سستی اصلاح‌طلبان پیروز این چند انتخابات بوده است!؟؛ اصلاح‌طلبان همچنان صندوق رأی را تنها راه دستیابی به خواسته‌های اصلاح‌طلبانه خود می‌دانند؛ تلاش اصولگرایان برای رسیدن به وحدت حداقلی؛ اصولگرایان تصور می‌کنند هرگاه زمینه رأی‌آوری اصلاح‌طلبان کم شد، زمینه رأی‌آوری آنها بیشتر می‌شود.؛ قالیباف نشان داده که به شهردار تهران بودن یا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ماندن بسنده نمی‌کند؛ خود اصولگرایان می‌دانند که درصد اجماع بین آنها تقریباً صفر است؛ بدنه تصمیم‌ساز اصولگرایی چندان تمایلی به حضور جدی‌تر قالیباف ندارد؛ فراخوان قالیباف چندان به مذاق اصولگرایان خوش نیامده؛ بازگشت ناطق با چهره‌ای تازه؛ ناطق نوری شخصیتی نیست که به همین سادگی‌ها احساس تکلیف کند؛ احمدی‌نژاد و حامیانش کوشیده‌اند در نقش اپوزیسیونی درونی ایفای نقش کنند؛ رأی و خواست مردم، مصداق حق‌الناس و امانتی در اختیار مجریان انتخابات.

وضعیت نامشخص جریان های سیاسی

-روزنامه اعتماد عنوان داشت: در اردوگاه اصولگرایان، از اوضاعی به‌مراتب پیچیده‌تر حکایت دارد. چنانکه حتی اگر تمامی این تشکیلات جدید و قدیمی موازی را به معجزه‌ای یک‌کاسه کنیم، باز هم برخی از مهم‌ترین چهره‌ها و جریان‌های تاثیرگذار در جریان اصولگرایی بیرون خط مانده و امکان اتحادشان زیر یک پرچم میسر نمی‌شود. از محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران و نامزد چند دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از جانب اصولگرایان گرفته تا علی لاریجانی، رییس فعلی مجلس شورای اسلامی و طبیعتاً مهم‌ترین گزینه برای ورود به انتخابات مجلس بعد. از محمود احمدی‌نژاد و همراهان تحلیل‌رفته‌اش در این روزگار فطرت گرفته تا سیاستمداران معقول و معتدل نزدیک به جریان سیاسی همچون حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، رییس مجالس سال‌های دور و البته حسن روحانی، رییس‌جمهوری فعلی که اگرچه در این دو انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، گزینه مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود اما هم سابقه سیاسی‌اش از نزدیکی گفتمانی جدی به اصولگرایان میانه‌رو حکایت دارد و هم مواضع اخیرش در دولت دوازدهم. در چنین شرایطی است که به نظر می‌رسد افراد و چهره‌های شاخص و موثر جریان اصولگرا، در نهایت نه با «شاجا» همدلند، نه با «جمنا» همراه. نه علاقه‌ای به «شورای وحدت» دارند، نه چنانکه به‌خصوص این سال‌ها از لاریجانی و نزدیکانش می‌شنویم، تمایلی به ایستادن کنار دیگر اصولگرایان. بنابراین چنانکه می‌بینیم، اگرچه اوضاع اصلاح‌طلبان دیگر همچون اسفند 94 که 30 بر صفر پیروز انتخابات تهران می‌شدند، نیست اما اوضاع اصولگرایان بسیار شبیه به 4 سال قبل، ادوار پیش از آن است. آنها همچنان مشکلی بزرگ دارند و آن، اینکه بزرگان‌شان، دل خوشی از یکدیگر ندارند. آنها نه آنقدر بزرگند که بتوانند با تواضع کنار هم بایستند، نه آنقدر کوچک که یکی را بالا بنشانند و باقی، خود را ذیل آن یکی، جا بدهند.

- «چالش انتخاب میان بد و بدتر» عنوان گزارش روزنامه اعتماد است. در بخشی از آن می خوانیم: کمتر از 7 ماه مانده تا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصولگرایان بلاتکلیفند و اوضاع اصلاح‌طلب‌ها هم چندان تعریفی ندارد. به تعبیری حتی اگر قرار باشد از دشواری‌ها و مشقات انتخاباتی جناح‌های سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس سخن بگوییم، احتمالاً این نوبت، اصلاح‌طلبان جلوتر از اصولگرایان در صف باشند. ادعایی پرتکرار در فضای سیاسی کشور، آن‌هم به این اعتبار که «مردم ناراضی‌اند»، پس چون اصلاح‌طلبان ظاهراً پیروز چند انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر اخیر بوده‌اند، مسوولیت پای آنهاست و باید فکری به حال خود کنند. اما آیا اصلاح‌طلبان به‌واقع پیروز تمامی این انتخابات بودند و آنچه مردم را به گفته برخی ناظران از صندوق رای ناامید کرده، صرفاً انفعال و سستی اصلاح‌طلبان پیروز این چند انتخابات بوده است!؟

-مرتضی الویری عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفت و گو با خبرآنلاین اظهار داشت: اما اگر به هر دلیلی مسیر حرکت اصلاح‌طلبان برای حضور موثر در انتخابات آینده بسته شود به عبارتی قلع و قمع کاندیداها شروع شود و ما به مقطعی برسیم که ببینیم از طریق صندوق رای حتی کوچک‌ترین قدمی نمی‌توانیم برای اصلاحات برداریم به طور طبیعی سرفصل جدیدی باز خواهد شد که ممکن است هیچ لیستی ارائه ندهیم. علت آن هم این است که نمی‌توانیم لیستی را به جامعه معرفی کنیم که در آینده نتوانیم از آن دفاع کنیم. در این شرایط است که باید بگوییم ما لیستی نخواهیم داد.

-روزنامه ایران نوشت: اصلاح‌طلبان همچنان صندوق رأی را تنها راه دستیابی به خواسته‌های اصلاح‌طلبانه خود می‌دانند. با این حال آنچه سعید حجاریان در فروردین ماه سال جاری تحت عنوان «مشارکت مشروط» در انتخابات مطرح کرد، همچنان کانون بحث اندیشه‌ورزان این جریان سیاسی قرار دارد و دیدگاه‌های متفاوتی پیرامون آن مطرح می‌شود؛ از بهزاد نبوی که معتقد است اصلاح‌طلبان باید به جای مأیوس کردن مردم با تمام قوا برای برگزاری انتخابات پرشور تلاش کنند تا مرتضی الویری که می‌گوید جز صندوق رأی راه دیگری نمی شناسد اما به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پیش‌بینی می‌کند که ممکن است اگر کاندیداهای اصلاح‌طلب قلع و قمع شوند این جریان سیاسی از ارائه فهرست اجتناب کند. هر کدام نیز برای نقد و نظر خود دلیلی دارند. با اعلام تلاش اصولگرایان برای رسیدن به وحدت حداقلی روزنامه آرمان می نویسد: جریان اصولگرا درصدد است در فاصله باقی مانده تا انتخابات مجلس به نحوی به سامان‌دهی و شکل‌دهی احزاب و گروه‌های این جریان بپردازد که اگر اجماع حاصل نشد؛ اصولگرایان حداقل به وحدت حداکثری دست یابند. در این راستا محمدرضا باهنر می‌گوید: «ما متأسفانه در غیبت احزاب چارچوب‌مدار قدرتمند در هر انتخاباتی اکثر انرژی‌مان صرف ایجاد وحدت در درون خودمان می‌شود؛ اما ناچاریم روی وحدت کار کنیم چون اگر به وحدت نرسیم اولاً رأی‌مان پراکنده و مشتت می‌شود و ثانیاً عدم اجماع روی رأی مردم هم اثر می‌گذارد. تلاش ما این است که بتوانیم همه این طیف‌ها را زیر یک چتر بیاوریم. به عبارتی دیگر ما نیاز داریم که حداکثر وحدت را داشته باشیم.»

-روزنامه شرق نوشت: «در حالی که در جبهه اصلاح‌طلبی بحث آمدن یا نیامدن تا پای صندوق‌های رأی به هر قیمتی، داغ شده و عملاً به نظر می‌رسد که تا زمان انتخابات ما با دو جبهه و دو رویکرد به انتخابات در اصلاح‌طلبی روبه‌رو باشیم اما اصولگرایان در پوست خود نمی‌گنجند؛ تا جایی که محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، در نشست فصلی این حزب گفته است: «زمینه و فضای رأی اصولگرایان در جامعه فراهم است….» اصولگرایان تصور می‌کنند هرگاه زمینه رأی‌آوری اصلاح‌طلبان کم شد، زمینه رأی‌آوری آنها بیشتر می‌شود. این ادعا با توجه به مجلس هفتم و با کمی اغماض سوم تیر 84 صحیح است اما چیزی که آنها به آن دقت نمی‌کنند یا می‌کنند و ترجیح می‌دهند به روی خود نیاورند، میزان آرای آنهاست. اصولگرایان زمان‌هایی در غیاب و نه حضور رقیب، به قدرت رسیده‌اند که میزان مشارکت مردم پایین بوده است؛ تا جایی که حمید رسایی، نماینده نزدیک به جبهه پایداری در مجلس نهم، اعتراف کرده بود: «اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد، ما بازنده‌ایم. باید تلاش کنیم مشارکت پایین باشد تا ما پیروز باشیم!»

فراخوان قالیباف

-روزنامه اعتماد با تیتر «اعوان و انصار 1400 نفره» نوشت: آنچه در انتخابات 1398 اهمیت دارد «شورای وحدت» است. اصولگرایان که در آستانه هر انتخابات دم و دستگاهی جدید راه می‌اندازند تا به «وحدت» برسند، این‌بار هم تصمیم گرفته‌اند که «شورای وحدت» را تصمیم‌گیر اصلی و جمنا یا احزاب و تشکل‌های دیگری همچون جامعه روحانیت مبارز را در مراتب دیگر قرار دهند. از این روی آنچه امسال باید برای قالیباف اهمیت داشته‌باشد «جمنا» نیست بلکه تشکیلات جدید «شورای وحدت» است که اتفاقاً اعضای آن موثران جریان اصولگرایی به شمار می‌آیند. بنابراین قالیبافی‌ها دو راه پیش رو دارند. آنها یا باید ملازمت و همراهی این شورا با فهرستی که احتمالاً خروجی ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه جهاد است را به دست آورند یا باید به ناچار ملازم شورای وحدت حرکت کنند. البته راه سومی نیز وجود دارد که از دو راه دیگر محتمل‌تر به نظر می‌رسد. اعتماد افزود: قالیباف نشان داده که به شهردار تهران بودن یا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ماندن بسنده نمی‌کند. او درپی نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری یا شاید هم تکیه بر صندلی وکالت است، شاید هم پیش و بیش از هر دو اینها میل به لیدری یک جریان فکری جدید دارد. قرار گرفتن نام محمدباقر قالیباف بعد از «علیرضا زاکانی» و حتی «مهرداد بذرپاش» در فهرست کاندیداهای ریاست‌جمهوری جمنا نشان داد بدنه تصمیم‌ساز اصولگرایی چندان تمایلی به حضور جدی‌تر قالیباف ندارد. حذف دقیقه نودی او کمی بیش از 24 ساعت مانده به انتخابات نیز روشن کرد که او نه تنها فعلاً باید قید اجماع روی نامش را بزند بلکه شانسی هم برای نشستن در کنار رهبران این جریان ندارد. از همین رو بعد از انتخابات به تنهایی پرچم نواصولگرایی را بالا برد و با انتقاد از جریان متبوعش خواست میان حامیان و همراهانش با باقی اصولگرایان مرزبندی مشخصی داشته‌باشد. موضوعی که احتمالاً انشعاب جدیدی در انتخابات پیش رو را رقم بزند.

-روزنامه آرمان عنوان داشت: بیش از 8 ماه به انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس یازدهم در اسفندماه سال جاری باقی است و اصولگرایان همچنان درصدد ایجاد وحدت میان احزاب و گروه‌های متکثر در این اردوگاه سیاسی هستند. گویا دیگر خود اصولگرایان نیز می‌دانند که درصد اجماع بین آنها تقریباً صفر است و انشقاق به حدی بالاست که هیچ‌کس حاضر به تبعیت از دیگری نیست. لذا آنها از فاز اجماع بین احزاب و گروه‌های اصولگرا به سمت و سوی وحدت حداکثری رفته‌اند تا شاید بتوانند هرچه زودتر به این مهم دست یابند. این در حالی است که اخیراً محمدباقر قالیباف مبدع جریان نواصولگرایی بزرگان اصولگرایی را پشت سر گذاشته و جوانان را به حضور در مناصب اجرایی و حضور در انتخابات ترغیب کرده است. امری که چندان هم به مذاق اصولگرایان خوش نیامده است. هرچه باشد اصولگرایان با تمامی اختلافاتی که دارند در یک چیز با هم مشترکند و آن هم اصولگرایی است، اما قالیباف درصدد است جریان جدیدی را با محوریت خود متولد کند. در شرایطی که جمنا، شورای وحدت، جبهه پایداری، مؤتلفه، احمدی‌نژادی‌ها و… ساز خود را می‌زنند معلوم نیست که اصولگرایان در انتخابات پیش رو چه رویکردی پیش خواهند گرفت و پروژه وحدت به کجا خواهد کشید.

احتمال حضور ناطق نوری در این دوره انتخابات

-روزنامه آرمان با تیتر «بازگشت ناطق با چهره‌ای تازه» می نویسد: انتخابات مجلس پیش روست و افراد و جریان‌های سیاسی به نوبه خود درصدد برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی‌های بهتر برای حضور پر قدرت در اسفندماه هستند. گرچه در این بین نباید از تاثیر شخصیت‌های سیاسی اثرگذار بر صحنه سیاست غافل بود. یکی از این شخصیت‌ها حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری است که همواره در زمان انتخابات در محاسبات اعتدالگرایان و مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرد. این در حالی است که اخیراً برخی از بازگشت وی به صحنه سیاست عملی خبر می‌دهند.

-غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مجلس شورای در گفت و گو با تارنمای نامه نیوز گفت: «ناطق نوری شخصیتی نیست که به همین سادگی‌ها احساس تکلیف کند. او تکلیف را در سکوت و هدایت پدرانه جریانات سیاسی می‌داند بنابراین ضرورتی نمی‌بیند که خودش کُت بکَنَد و نامزد انتخابات مجلس شود. البته امکان دارد که آقای ناطق نوری یک خانه تکانی انجام دهد و یک مجموعه دیگری را مدیریت کند». با این حال باید دید که موضع شیخ نور در مورد بازگشت در مقطع فعلی به عرصه سیاست در ایران چگونه است.

دوری از ناامیدی

-به گزارش روزنامه آرمان بهزاد نبوی نایب‌رئیس مجلس ششم گفت: منافع حاکمیت و مردم در برگزاری انتخابات پرشور است. به اصلاح‌طلبان می‌گویم آیه یاس نخوانند و برای پرشورکردن انتخابات دنبال راهکار باشید. [خطاب به شکوری‌راد] مثل شما نمی‌دانم چه‌کار کنیم مردمی که دستشان در گوششان است دستشان را بردارند اما می‌دانم که باید این کار را بکنند. اگر شما حتی دنبال منافع جناحی هم هستید باید انتخابات پرشور باشد؛ کاری نکنید که مردم مایوس‌تر شوند.

شعاردهی کاندیدای ریاست جمهوری

مهدی مطهرنیا، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با «ابتکار» می‌گوید: کاندیداهای ریاست جمهوری همواره در انتخابات سراسر دنیا شعارهایی می‌دهند که فکر می‌کنند در پرتو آنها، می‌توانند زمینه‌های آراء بیشتری را فراهم کنند. این یک امر پذیرفته شده در ادبیات سیاسی است. شاید برخی از کاندیدها به آن شعارها باور دارند و فکر می‌کنند می‌توانند آنها را به بهترین نحو اجرایی کنند. نمی‌شود بر این اساس گفت دلیل حذف آنها از صحنه سیاسی کشور برنامه‌های زمان ریاست‌شان بوده است.

مشخص نبودن حضور احمدی نژاد در صحنه

در بخشی از گزارش روزنامه ابتکار با تیتر «احمدی‌نژادی‌ها و تکرار یک شعار» می خوانیم: احمدی‌نژاد و حامیانش در روزها و ماه‌ها و سال‌های بعد از دوری از پاستور همواره کوشیده‌اند در نقش اپوزیسیونی درونی ایفای نقش کنند، ذیل پرچم اصولگرایی وارد انتخابات خواهند شد یا خیر، موضوعی است که زمان باید آن را مشخص کند ولی اگر قرار باشد اصولگرایان به وحدتی بزرگ نظیر آنچه طیف لاریجانی به دنبالش هستند، تن دهند و از چهره‌هایی چون ناطق‌نوری به عنوان صحنه‌گردان استفاده کنند، بعید است اثری از احمدی‌نژادی‌ها در بین آنان دیده شود هرچند که در این بین نمی‌توان از تلاش‌های پشت‌پرده محمدرضا باهنر برای ایجاد اجماعی بزرگ چشم‌پوشی کرد، با این حال باید دید سرنوشت احمدی‌نژاد و اصولگرایان، این رفقای دیروز و دو قطب دور از هم سپهر سیاست ایران، در روزهای باقیمانده تا دوم اسفند ماه 98 چگونه رقم خواهد خورد.

رای مردم مصداق حق‌الناس

-به گزارش خبرگزاری ایسنا، جمال عرف معاون وزیر کشور ضمن دعوت مجریان انتخابات به در دستور کار قرار دادن دو اصل قانونمداری و بیطرفی، بر ضرورت پرهیز جدی آنان از هرگونه شائبه‌آفرینی از جمله حضور در محافل انتخاباتی یا برقراری ارتباطات خاص و شبهه‌ناک تأکید کرد و اظهار داشت: رأی و خواست مردم، مصداق حق‌الناس و امانتی در اختیار مجریان انتخابات است که باید به هر نحو ممکن از آن حفاظت و پاسداری کرد چرا که انتظار مردم از مسئولان و مجریان انتخابات همین است.

دولت اصلاحات نیاز به اصلاحات

-به گزارش روزنامه مردم سالاری، کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری در چهارمین کنگره حزب وحدت و همکاری ملی گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌تواند با تشکیل پارلمان اصلاحات بخشی از نارضایتی موجود بدنه اصلاح‌طلبان در سراسر کشور از عملکرد دولت را با مشارکت دادن آنان در تصمیم‌گیری‌های جبهه اصلاحات جبران نماید. وی افزود: متاسفانه گاهی می‌بینم برخی اظهارنظرها در مورد مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس یازدهم بازی در زمین اقتدارگرایان است زیرا آنان هیچ تمایلی به فعال شدن اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم ندارند و با الگوی انتخابات مجلس نهم و شورای شهر دوم با کمترین مشارکت از ناحیه مردم می‌خواهند مجلس یازدهم و دولت سیزدهم را تصاحب کنند.

رسانه های اصولگرا

برخی از گزاره‌های به کار رفته در این رسانه‌ها ژیرامون موضوع انتخابات عبارتند از: ظاهراً گواهی فوت جمنا صادر شده؛ به نظر می‌رسد سران جریان اصلاح طلب در ادامه مسیر منفعلانه پیش رفته‌اند. تلاش جریان اصلاح طلبی در شرایط فعلی بر این است که هرگونه التهاب را از فضا دور کند؛ فرماندار و سایر دستگاه‌های دولتی تصمیم گیرنده، خلاف رای مردم تصمیم نخواهند گرفت.

احتمال تشکل جدید در بین اصولگرایان

تارنمای رجانیوز نوشت: ظاهراً گواهی فوت جمنا صادر شده و وقت آن است که یک تشکل جدید شب انتخاباتی رونمایی شود؛ آن هم با دعوت از کسانی مانند علی لاریجانی! مشخص نیست که این تشکل جدید چه تفاوتی با تشکل‌های قبلی دارد که مصباحی مقدم را امیدوار به پیروزی کرده است، اما تجربه چندین باره تشکل‌های سیاسی شب انتخاباتی نشان داده که چنین حرکات نخ‌نماشده‌ای چه نتایج از پیش معینی دارد. شاید چندین انتخابات دیگر باید بگذرد تا اصولگرایان به این موضوع واقف شوند که ایده‌های تکراری نتایج متفاوتی نخواهد داشت!

ایجاد وحدت هدف اصولگرایان

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر در نشست فصلی جامعه اسلامی مهندسین با دبیران استانی اظهار کرد: سیاست راهبردی ما مثل انتخابات گذشته، وحدت حداکثری است و باید بتوانیم حداکثر نیروهای اصولگرا را دور هم جمع کنیم. وی ادامه داد: ما متأسفانه در غیبت احزاب چارچوب‌مدار قدرتمند در هر انتخاباتی اکثر انرژی‌مان صرف ایجاد وحدت در درون خودمان می‌شود. اما ناچاریم روی وحدت کار کنیم چون اگر به وحدت نرسیم هم رأی‌مان پراکنده می‌شود و هم اجماع نداشتن روی رأی مردم اثر می‌گذارد. حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، درباره فعالیت جامعه روحانیت و سایر تشکل‌های انقلابی برای انتخابات مجلس اظهار داشت: تلاش ما برای ایجاد وحدت میان گروه‌های همسو است تا بتوانیم در ایام انتخابات آنچه که صلاح کشور است انجام دهیم.

انفعال در جبهه اصلاح طلبان

کیهان نوشت: به نظر می‌رسد سران جریان اصلاح طلب در ادامه مسیر منفعلانه پیش رفته‌اند. سپردن ریاست فراکسیون امید و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به عارف بدون آنکه از سوی اصلاحات عملکردش مورد نظارت قرار گیرد شاید یک خطای بزرگ بود. گویی سران جریان اصلاحات خسته و کنار رفته و بار هدایت را بر دوش مردی گذاشتند که توان بر دوش گرفتن را نداشت.

تلاش اصلاح طلبان برای حضور بهتر

به گزارش تارنمای مشرق نیوز، «مرتضی الویری»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران پیرامون حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند 98 گفت: تلاش جریان اصلاح طلبی در شرایط فعلی بر این است که هرگونه التهاب را از فضا دور کرده تا امکان حضور فعال در انتخابات فراهم شود ضمن اینکه اصلاح طلبان بر این باورند که تنها راه توفیق در حل مشکلات کشور و البته در چارچوب نظام صندوق رای است و راه دیگری جز صندوق رای نمی شناسیم بنابراین تلاش و امیدواری مان این است که شرایط مطلوبی داشته باشیم تا بتوانیم از طریق صندوق رای مسیر اصلاحات را پیش برده و مشکلات مردم را حل کنیم

ضرورت ایجاد فضای با نشاط سیاسی برای انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز در اولین جلسه تعامل و هم اندیشی احزاب سیاسی اصلاح طلب شیراز، با اشاره به ضرورت ایجاد فضای با نشاط سیاسی و مشارکت گسترده مردم در انتخابات سال جاری، اظهار کرد: هدف از برگزاری این سلسه نشست ها، هم اندیشی و پیگیری مطالبات جریانات سیاسی و استفاده از ظرفیت همه تفکرات و گروه‌های سیاسی به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور است.

امیری با اشاره به تقاضای همه تفکرات و گروه‌های سیاسی مبنی بر بیطرفی فرمانداری در انتخابات، گفت: فرماندار و سایر دستگاه‌های دولتی تصمیم گیرنده، خلاف رای مردم تصمیم نخواهند گرفت؛ ضمن اینکه رعایت عدالت و انتظار بیطرفی بایستی در همه مقاطع تکرار و عدالت نیز رعایت شود، نه اینکه فقط در یک مقطع زمانی که جریان دیگری حاکم است انگشت اتهام را به سوی جریان مخالف نشانه گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/69529/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟