راه ترقی

آخرين مطالب

محیط زیست جای سیاسی کاری نیست اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- عیسی کلانتری با بیان اینکه مساله محیط زیست یک موضوع فرا ملیتی، فرا قومیتی و فرا مرزی است، بیان کرد: راهبرد سازمان حفاظت محیط زیست کشور دستیابی به توسعه پایدار است و خواسته های این سازمان ملیتی و قومی و جناحی و شخصی نیست.
رییس سازمان حفاطت محیط زیست کشور گفت: جهان با هشت میلیارد جمعیت و با ظرفیت های محدود به شدت در حال تهدید شدن است و تخریب محیط زیست موجب مهاجرت های بزرگ در جهان شده است.
کلانتری ادامه داد: بهبود وضعیت زیست انسان ها و جانداران حفظ حقوق نسل های بعدی از مهمترین وظایف محیط زیست است و اگر حقوق آنها رعایت نشود توسعه پایداری رخ نداده است.
وی گفت: حفظ محیط زیست به معنای کار نکردن نیست برخی حامیان محیط زیست نسبت به کارهای عمرانی منتقد هستند در حالیکه برای رفاه مردم کار عمرانی الزامی است ولی باید این فعالیت ها حداقل خسارت به طبیعت وارد شده و این خسارت ها جبران شود.
رییس سازمان حفاطت محیط زیست کشور با بیان اینکه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه گذاری هستیم بیان کرد: در کشور بیش از سه میلیون تن دانش آموخته بیکار داریم که حاکمیت و ملت مکلف به ایجاد اشتغال و درآمد برای این افراد هستند.
کلانتری اضافه کرد: امروز متوسط برای اشتغال یک دانش اموخته در کشور 120هزار دلار سرمایه گذاری صورت گیرد، بنابراین ایجاد سه میلیون و 300هزار فرصت شغلی برای طبق تحصیلکرده کشور نیازمند 400میلیارد دلار سرمایه گذاری است.
وی تاکید کرد: محیط زیست نمی توان در برابر ایجاد فرصت های شغلی بی تفاوت باشد اما خلق فرصت های شغلی و ایجاد ثروت نیز نباید مخرب محیط زیست باشد و این در کنار هم توسعه پایدار را رقم می زنند.
رییس سازمان حفاطت محیط زیست کشور با قدردانی از وزیر نفت گفت: در دو سال گذشته وضعیت بیش از 2برابر سوخت های فسیلی بهبود یافتند؛ دو سال پیش متوسط گوگرد در گازوئیل بیش از 500وی پی ام بود اما هم اینک به زیر 100وی پی ام رسیده است.
کلانتری بیان کرد: با توجه به اینکه الان تمامی بنزین ها استاندارد یورو چهار دارند مشکل کنونی کشور سوخت نیست بلکه نحوه تولید موتور است که خوب تولید نمی شود.
وی گفت: شاخص بین المللی حداکثر بهره برداری از آب های تجدیدپذیر در تمامی جهان مثل آب باران و برف منهای تبخیر باید 40درصد باشد، متوسط 10سال گذشته در ایران 100میلیارد متر مکعب بوده است.
معاون رئیس جمهوری بیان کرد: کشوری اگر می خواهد حقوق نسل های آینده را حفط کند نباید بیش از 40درصد استفاده کند و در ایران برای تحقق این رقم باید حداکثر 40میلیارد متر مکعب آب در سال در بخش کشاورزی، صنعت، آشامیدنی، خدمات و بهداشت مصرف شود اما هم اینک در ایران بالا 90میلیارد متر مکعب آب مصرف می شود.
کلانتری ادامه داد: روزانه هر فرد 800گرم و در مجموع 64هزار تن پسماند در کشور تولید می شود که این رقم خیلی بیشتر از زباله تولیدی کشورهای دارای درآمد سرانه 40هزار دلار در سال دارند بوده در حالیکه ایران 5هزار دلار است.
وی درباره فرسایش مواد ژنتیکی اظهار داشت: فرسایش در ایران بسیار بیشتر از متوسط جهانی است که این وضعیت تضییع حقوق آیندگان است
معاون رئیس جمهوری بیان کرد: امروز بیش از سه میلیون قبضه اسلحه غیر مجاز در کشور وجود دارد و ارقام یادشده موید این است که شاخص های محیط زیست کشور خوب نیست و برای بهبود آن همت مردم می خواهد.
کلانتری افزود سازمان حفاظت محیط زیست هفت هزار کارمند دارد که سه هزار و 200دتن از انها محیط بان هستند که یک دوازده هزارم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و با این توان نمی توان کاری کرد و کشور همه باید محیط بان شوند.
وی گفت: حضور حیات وحش در کنار جاده در نزدیک ملوسان نهاوند برای یافتن غذا نشان از قحطی نیست بلکه بیانگر وجود امنیت و ارتقای فرهنگ مردم است و این رفتار باید توسعه داد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره وضعیت منابع آبی همدان تاکید کرد: آب را باید در داخل استان جستجو کرد و بیرون از استان آبی برای شما به وجود نمی آید چرا که جمعیت زیاد و تقاضاها نیز زیاد شده است.
کلانتری ادامه داد: بیلان منفی 300میلیون متر مکعب آب در استان همدان شرق این استان را گرفتار کرده و این وضعیت با گذر زمان نیز بیشتر می شود.
وی خواستار تجدید نظر جدی در نظام کشت همدان شد و اضافه کرد: یونجه، چغندر قند و سیب زمینی بیشترین مصرف آب را دارد و این سه محصول در استان همدان کشت می شود در حالیکه آب های زیر زمینی همدان قدرت مقابله با این مصرف را ندارند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: حذف 22چاه نیروگاه شهید مفتح مشکل آب استان همدان را حل نمی کند، چرا که 300میلیون متر بیلان منفی یعنی 1200چاه و این وضعیت مصرف آب اگر به سرعت تراز نشود همه شهر همدان تا 15سال آینده از بین می رود.
کلانتری ادامه داد: ایران بعد از روسیه دومین کشور هدر دهنده انرژی است و سالانه در ایران 850هزار تن معادل پنج هزار دلار انرژی مصرف شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/69570/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی