راه ترقی

آخرين مطالب

روحانی: ناکارآمدی دولت،‌ ادعایی نارواست سياسي

روحانی: ناکارآمدی دولت،‌ ادعایی نارواست
  بزرگنمايي:

راه ترقی- حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم شیروان با اشاره به اینکه 14 ماه است که بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران تحمیل کرده است، اظهار کرد: تحریم‌هایی که اگر علیه هر ملت دیگری انجام می‌شد، آن ملت از پای در می‌آمد، اما ملت قهرمان، مقاوم، غیور و هوشمند ایران در این 14 ماه با قدرت مقابل آنها ایستادگی کردند.

وی افزود: آمریکا در هر مسیری که حرکت کرد چه مسیر اجتماعی، چه سیاسی و چه حقوقی شکست خورد. در سازمان ملل و اجتماعات گوناگون در هفته اخیر در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ کشوری به آنها اعتنا نکرد. در اجلاس شورای حکام هم جز آمریکا و یکی دو کشور دیگر تمام کشورها از ایران حمایت کردند. این به معنای موفقیت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دادگاه بین‌المللی که از آمریکا شکایت کردیم، در مرحله اول آمریکا محکوم شد. افکار عمومی دنیا آمریکا را محکوم کرد. آنها در منطقه ما در افغانستان، عراق، سوریه و یمن شکست خوردند. اگر کسی ادعا کند ملت ایران در سایه فشارهای وارده دچار تزلزل شده است، حرفی ناروا، ناصحیح و دروغ گفته است.

ناکارآمدی دولت،‌ ادعایی نارواست

روحانی در ادامه با بیان اینکه اگر کسی امروز مدعی شود در نظام اسلامی، نظام و دولت ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند، سخنی ناصحیح و ناروا بر زبان آورده است، اظهار کرد: ما در کشور مشکل داریم و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم اما در عین حال دست به دست هم داده‌ایم و در کنار هم ایستاده‌ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه عبور از این مشکلات شعار نیست، بلکه بر اساس آمار و دلایل این سخن مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: هر کشوری که در مضیقه قرار می‌گیرد به دلیل کاهش درآمد، بدهی‌اش افزایش می‌یابد اما ما در مدت 14 ماهی که در فشار شدید تحریم قرار گرفته‌ایم، بدهی خارجی دولت‌مان کاهش یافته است؛ در سال 96 بدهی خارجی ما 12 میلیارد و 400 میلیون بوده است اما امروز این بدهی به 9.5 میلیارد رسیده است و این کاهش بدان معناست که ملت ما ملتی پیروز و موفق بوده است.

رئیس جمهور ادامه داد: کاهش 25 درصدی بدهی خارجی دولت به این معناست که با وجود اینکه در سختی قرار گرفته‌ایم، نه تنها به سمت بیگانگان، خارجی‌ها و صندوق‌های بین‌المللی دست دراز نکرده‌ایم، بلکه روی پای خود ایستاده‌ایم و مخارج‌مان را در حد امکان تأمین کردیم و در عین حال بخشی از بدهی‌های سال‌های گذشته را نیز پرداخت کردیم.

روحانی همچنین با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده طی سال‌های گذشته گفت: مسلماً امروز بیکاری یکی از مشکلات بزرگ کشور است و همه باید تلاش کنیم تا جوانان و مردان و زنان ما مشغول به کار و تلاش شوند و از بیکاری فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه در کشور همچنان بیکاری وجود دارد، ادامه داد: آمار بیکاری در کشور تا پارسال 12.1 درصد بود اما امروز این آمار به 10.8 درصد رسیده است و از بهار پارسال تا بهار امسال 321 هزار اشتغال ایجاد شده است که در این زمینه باید از مردم، کشاورزان، صنعتگران، کارآفرینان، کسبه و تمام کارگران تشکر کنم؛ چرا که این اقشار بودند که در کشور اشتغال ایجاد کردند و زمین را آباد و ما را از گندم خودکفا کردند.

رئیس جمهور با اشاره به مشارکت و حضور اقشار مختلف جامعه در کمک‌رسانی به سیل زدگان اخیر در کشور، گفت: دولت توانست با کمک ملت بزرگ ایران در پناه قدرت الهی راهی را انتخاب کند که امروز بسیاری از مردم به خانه‌هایشان بازگشته‌اند و بسیاری از مردم که خانه‌هایشان ویران شده است، ان‌شاءالله تا پایان سال به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

روحانی بیان کرد: در شرایط سخت سیل اخیر همه ملت ایران و دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی در حد توان امکانات‌شان را بکار گرفتند و ملت شاهدند که امروز ما در کشور سختی داریم، اما دلمرده نیستیم، بلکه دل زنده هستیم؛ ما امروز در کشور با مشکلات مواجه هستیم اما روحیه بلندی در برابر دشمنان خود داریم و در هوای گرم و سرد، روز روشن و شب تاریک در کنار یکدیگر هستیم و همه اقوام و مذاهب قومیت‌ها با هم برادر هستیم؛ امروز خدا راه وحدت، اتحاد، تعاون و کمک به یکدیگر را پیش روی ما قرار داده است.

روحانی با بیان اینکه در سفر به خراسان شمالی 10 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: علی رغم تمام مشکلات، تمام سختی‌ها، طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی شمش آلومینیوم در جاجرم افتتاح می‌شود. در این طرح 1,700 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. در حوزه برق و آب هم 3,700 میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود. بخش فاز بخار و پست برق نیروگاه گازی شیروان هم افتتاح می‌شود. سد و کانال‌های انتقال آب در منطقه چندیر افتتاح می‌شود. با این افتتاح آبرسانی به 30 روستا با جمعیت 21 هزار نفر انجام شده و آبیاری 560 هکتار و اشتغال‌زایی 2500 نفر تأمین می‌شود.

مدعیان شکست اقتصاد ایران در کاخ سفید،‌ اشتباه می‌کنند

رئیس جمهور ادامه داد: در سال 92 میزان تولید برق ما 69 هزار مگاوات بوده است که امروز این میزان به 81 هزار مگاوات رسیده، یعنی در 6 سال 12 هزار مگاوات برق اضافه شده است. آنهایی که می‌گویند ملت ایران از مسیر پیشرفت بازمانده و آنهایی که در کاخ سفید ادعا می‌کنند اقتصاد ایران را شکست می‌دهند، بدانند حرف‌شان اشتباه است.

روحانی خاطرنشان کرد: در آغاز انقلاب کشور 19 سد داشت. در سال 92، 144 سد داشتیم و الان 179 سد ملی در کشور فعال است. یعنی در 6 سال گذشته 35 سد تکمیل و افتتاح کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در این سفر 811 میلیارد تومان طرح و پروژه را آغاز می‌کند، گفت: بخش‌هایی از وعده‌های سفر سال 94 به استان محقق شده و بخش‌هایی نیمه کاره است، اما به‌جای 625 میلیارد تومان اعتبار وعده داده شده، 880 میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در تهران استاندار و مقامات استانی به ما گفتند که دو پروژه بزرگراه بجنورد به گرگان و راه آهن برای استان اهمیت زیادی دارد و ما هم تصمیم گرفتیم تا پایان دولت دوازدهم این دو پروژه را تکمیل کنیم. بنابراین 200 میلیارد تومان برای بزرگراه بجنورد به گرگان و 200 میلیارد تومان هم برای راه آهن جوین به اسفراین اختصاص دادیم. یعنی در مجموع 400 میلیارد تومان برای راه و راه آهن اختصاص دادیم.

روحانی در پایان با اشاره به تخصیص هفت میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ورزشی استان، اظهار کرد: مجموعه اعتبارات تهیه شده در این سفر 5,500 میلیارد تومان خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/69964/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی