راه ترقی

آخرين مطالب

چرا بی ام و خودرو پلاگین هیبرید را به تمام برقی ترجیح می‌دهد؟ اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - مسئولان بی‌ام‌و اعتقاد دارند که خودروی پلاگین هیبرید، واسطه‌ای برای تولید مدل‌های تمام برقی نیست و چنین خودروهایی در شرایط کنونی بسیار مفید هستند.

بسیاری از خودروسازان به مدل‌های پلاگین هیبرید (PHEV) به‌عنوان پلی برای برای کمک به تسلط بر بازار نگاه می‌کنند؛ تا زمانی‌که خودروهای تمام الکتریکی ارزان‌تر باشند و بتوانند آسان‌تر شارژ شوند. اما بی‌ام‌و که فناوری هیبرید را به‌عنوان روشی برای صرفه‌جویی در سوخت در کنار مدل‌های تمام برقی مانند i3 می‌بیند، این‌طور فکر نمی‌کند. هم‌اکنون خودروساز آلمانی در کنار محصولات برقی خود، از فناوری هیبرید در مدل 330e بهره می‌گیرد.
خودروهای پلاگین هیبرید شامل یک یا چند موتور الکتریکی هستند که نسبت به خودروهای تمام الکتریکی، به باتری‌هایی کوچک‌تری متصل می‌شوند. به‌طور کلی استفاده از باتری به آن‌ها اجازه می‌دهد که در حالت برقی و بدون انتشار آلایندگی به شعاع حرکتی بین 30 تا 60 کیلومتر دست یابند. با این حال، آن‌ها همچنین دارای یک پیشرانه احتراق داخلی هستند که باتری را شارژ می‌کند و در صورت نیاز چرخ‌ها را هم حرکت می‌دهد. یکی از مزایای خودروی پلاگین هیبرید این است که محدودیت‌های کمتری از نظر شعاع حرکتی دارند؛ زیرا آن‌ها می‌توانند در صورت خالی شدن شارژ باتری، ظرف چند دقیقه باک خود را در پمپ بنزین پر کنند. خودروهای پلاگین هیبرید ارزان‌تر و سبک‌تر از مدل‌های تمام برقی هستند، زیرا ساخت باتری‌های سنگین و پرظرفیت، گران‌قیمت است.
خودروی پلاگین هیبرید همچنین می‌تواند طبق شرایط و مقررات دشوار زیست محیطی که در بعضی از شهرها وجود دارد، سازگار شود؛ مقرراتی که به‌دنبال محدود کردن (و در بعضی موارد حتی ممنوعیت کامل) تردد هر وسیله نقلیه‌ای هستند که باعث تولید و انتشار گازهای آلاینده و دی‌اکسیدکربن می‌شوند. در همین راستا وب‌سایت بی‌ام‌و بلاگ مصاحبه‌ای را با کریستین باک، یکی از مهندسان ارشد خودروساز آلمانی انجام داده است. از او درباره رویکرد بی‌ام‌و سؤال پرسیده شد که این‌طور پاسخ داد: خودروی پلاگین هیبرید، فناوری واسطه نیست و ما آن را به‌صورت بلندمدت دنبال می‌کنیم. برای بسیاری خودروی پلاگین هیبریدی مفهوم بهتری است؛ نه خودروی الکتریکی مجهز به باتری با شعاع حرکتی 600 کیلومتر و باتری 100 کیلووات‌ساعت با هزینه و وزن و محدودیت‌های بیشتر از نظر تولید دی‌اکسیدکربن و تمام این موارد.
آیا خودروی الکتریکی مجهز به باتری، واقعاً پاسخی برای همه چیز است؟ کریستین باک در پاسخ به این سؤال، اضافه کرد که شعاع حرکتی در حالت تمام برقی حدود 80 کیلومتر و حدود 25 درصد بیشتر از مدل پلاگین هیبرید بی‌ام‌و 330e هدف خوبی است. گفته می‌شود که این مدل می‌تواند به لطف بهره‌گیری از باتری 10/3 کیلووات، مسافت 60 کیلومتر را طی کند که حدود یک چهارم ظرفیت باتری نیسان لیف و برابر با ظرفیت باتری بی‌ام‌و X5 xDrive45e است. او ادامه داد: بله، [شعاع حرکتی] 100 کیلومتر بهتر خواهد بود، اما [باتری خودرو] سنگین‌تر و گران‌تر است. نسل اول دارای شعاع حرکتی 30 کیلومتر بود، در حالی که نسل بعدی دارای ظرفیت پیمایش 50 کیلومتر است و خودرویی با شعاع حرکتی 80 کیلومتر خوب به نظر می‌رسد.
بی‌ام‌و قصد دارد تا سال 2023 حدود 25 مدل خودروی الکتریکی به بازار عرضه کند که طبق شنیده‌ها شامل 12 خودروی پلاگین هیبرید و 13 مدل تمام الکتریکی می‌شود. خودروساز باواریا همچنین قصد دارد نسخه‌های پلاگین هیبرید بی‌ام‌و سری 2 اکتیوتورر، بی‌ام‌و سری 3، بی‌ام‌و سری 5 ، بی‌ام‌و سری 7، بی‌ام‌و X3 و X5 را نیز راهی بازار کند. البته در این فهرست نباید بی‌ام‌و i8 را از قلم بیاندازیم. بی‌ام‌و معتقد است که می‌تواند تا سال 2025، هر سال حداقل 30 درصد میزان فروش مدل‌های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی را افزایش دهد و تعداد آن‌ها را در این سال نسبت به سال 2021، به دو برابر برساند.
خودروساز آلمانی در سال 2013 از خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3 رونمایی کرد و حالا با گذشت چند سال قصد دارد در سال 2020، مدل تمام برقی iX3 را پس از عرضه کراس‌اور برقی توسط خودروسازانی مانند آئودی ، مرسدس بنز ، جگوار و تسلا راهی بازار کند. برخی معتقد هستند که دلیل اصلی استعفای هرالد کروگر از سمت مدیرعامل بی‌ام‌و طی هفته گذشته به همین دلیل بوده است. با توجه به این موارد، از باک درباره آینده و عرضه خودروهای الکتریکی سؤال پرسیده شد که این‌طور پاسخ داد: ما جزو اولین‌ها بودیم که با معرفی بی‌ام‌و i3 و i8 خود را نشان دادیم. این تعهد بسیار مثبتی بود. من فکر می‌کنم در نهایت تصمیم درستی گرفته شد وگرنه گام‌های زیاد در فاصله خیلی کم و هدر دادن مقادیر زیادی سرمایه، نتیجه کار می‌شد. سود خودروهای تمام الکتریکی هم‌اکنون به اندازه مدل‌های مجهز به پیشرانه احتراق داخلی نیست. سرمایه‌گذاری متعادل در آینده، پیامی روشن برای کسب پول است. مهم‌ترین کار آماده شدن است، زیرا همه‌چیز در نهایت اتفاق می‌افتد و انعطاف‌پذیری کلید راه است؛ ما باید آماده باشیم.
مقاله‌های مرتبط:
مدل پلاگین هیبرید بی‌ام‌و 330e رونمایی شد نگاه عمیق به بی‌ام‌و 530e هیبریدی
اظهارات کریستین باک، پس از آن مطرح می‌شود که مدتی قبل نیز کلاوس فروهلیش از تغییر به سمت برقی کردن خودروها با نام «هیجان بیش از حد» یاد کرد؛ فروهلیش پیشنهاد کرد که پیش از جا افتادن کامل خودروهای الکتریکی و هیدروژنی، پیشرانه‌های احتراق داخلی همچنان طی سه دهه آینده باقی بمانند. کلاوس فروهلیش در این زمینه گفت: خودروهای برقی مجهز به باتری از نظر مصرف مواد اولیه، هزینه بیشتری دارند و چنین شرایطی با افزایش تقاضا برای مواد خام، ادامه می‌یابد و حتی بدتر می‌شود. در بهترین شرایط پیش‌بینی می‌شود که فروش خودروهای برقی تا سال 2025 حدود 30 درصد باشد؛ به این معنی که حداقل 80 درصد خودروهای ما مجهز به پیشرانه احتراق داخلی خواهند بود (پلاگین هیبرید یا مجهز به پیشرانه احتراق داخلی). یکی از پیشرفت‌های بی‌ام‌و این است که از سیستم‌های الکتریکی 48 ولت استفاده می‌کند که ارزان است و تاحدودی مصرف سوخت و میزان انتشار آلایندگی را کاهش می‌دهد. بک معتقد می‌گوید برای شرکتی که سال‌ها تولیدکننده‌ی خودروهای بنزینی است، در شرایط فعلی مدل‌های پلاگین هیبرید بهترین راه برای رسیدن به فناوری تمام برقی خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/70147/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل دوم پاری‌سن‌ژرمن به لورین توسط ام‌باپه

آخرین خبر از بارسلون؛ ژاوی نمی‌ماند!‏

کروس: باید بارسلونا را 4-0 می‌بردیم

منظمی سرپرست دبیرکلی فدراسیون والیبال شد

سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏

رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد!

اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید

نشست خبری محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان قبل از دیدار با پیکان

رضا عنایتی در کنفرانس قبل از بازی پیکان - مس رفسنجان شرکت نکرد

رییس صداوسیما: در ورزش ستاره بودن کافی نیست

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

اجرای آهنگ «شاید یه شب بارون» توسط مهدی دارابی

ترانه «نیمه گمشده» با صدای حامیم

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

شرط ستاره یووه؛ آلگری بماند، من نیستم!

طاهری در بازی تیم‌های سابق سردار آزمون

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت

اخراج امید ابراهیمی در دیدار الشمال و السد

وزیر ورزش و جوانان: به زودی پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد

رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلویزیون!

"حمید لولایی" به دنبال گنج

دوست داری فنی باشی اما هیچی سردرنمیاری