راه ترقی

آخرين مطالب

آخرین اخبار از انتخابات شورایاری ها / از اعلام میزان ردصلاحیت ها تا ضوابط تبلیغات کاندیداها اجتماعی

آخرین اخبار از انتخابات شورایاری ها / از اعلام میزان ردصلاحیت ها تا ضوابط تبلیغات کاندیداها
  بزرگنمايي:

راه ترقی- با توجه به اینکه امسال اولین دوره انتخابات شورایاری هاست و نه تنها ثبت نام بلکه رای‌گیری هم به صورت مکانیزه انجام می‌شود.از ابتدا با حواشی همراه بود که هنوز هم در برخی مواقع با حاشیه هایی همراه است .این انتخابات قرار بود تا پایان سال گذشته برگزار شود اما به علت مخالفت برخی نهادهای فرادستی از جمله وزارت کشور برگزار نشد و علت آن نیز این اعلام شد که در قانون به این موضوع اشاره نشده و بالاخره پس از حل موانع  قرار است این انتخابات برگزار شود ولی پس از ثبت نام و تمدید مهلت و پایان زمان مقرر ثبت نام رئیس سازمان بازرسی اعلام کرده که این انتخابات را قانونی نمی دانیم  و ابهاماتی در این راستا ایجاد شد که سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون برگزاری انتخابات شورایاری ها در تهران اظهارداشت: در این مورد دو مصوبه لازم الاجرا وجود دارد، اول اینکه شورای اسلامی شهر تهران مصوبه ای را در خصوص تشکیل شورایاری‌ها در محله های پایتخت وضع کرده است که این مصوبه در راستای اجرای ماده 90 قانون شوراها به هیأت تطبیق مصوبات ارسال و مورد اعتراض این هیأت واقع نشده است.
وی افزود: در ترکیب این هیأت نیز یک قاضی عالی رتبه منتخب رئیس قوه قضاییه مطابق نص صریح قانون عضویت دارد و بر اساس همان قانون، هم اکنون این مصوبه قطعی و لازم الاجرا شده است.

برگزاری انتخابات شورایاری ها با توجه به مصوبه های موجود قانونی
از سوی دیگر رییس شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه انتخابات شورایاری ها برگزار می شود، گفت: برگزاری انتخابات شورایاری ها با توجه به مصوبه های موجود قانونی است.
 مرتضی الویری  با اعلام این خبر گفت: مجوز برگزاری انتخابات را سازمان بازرسی کل کشور صادر نمی کند.این سازمان می تواند نسبت به یک فرایند انتقاد داشته باشد و تذکرات قانونی خود را ارائه دهد.سازمان بازرسی کل کشور می تواند برمبنای تشخیص خود تذکرات لازم را به دستگاه های اجرایی ذیربط بدهد، ولی اینکه دستگاه اجرایی به این تذکر عمل کنند به مصوبات قانونی که در آن زمینه وجود دارد بر می گردد.
رییس شورای عالی استان ها ادامه داد: برگزاری انتخابات شورایاری ها یک موضوع مسبوق به سابقه است؛ شورای اسلامی شهر تهران برای اولین بار این انتخابات را برگزار نمی کند؛ بلکه این انتخابات در چهار دوره گذشته برگزار شده و در این دوره هم بودجه ای که برای شورایاری در نظر گرفته ایم، مورد تایید فرمانداری قرار گرفته است.  

میزان ردصلاحیت کاندیداها
از طرفی نشست کمیته اجرایی برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد و در این جلسه آخرین اخبار مربوط به تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورایاری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گفته محمدرضا جوادی یگانه، رییس ستاد انتخابات شورایاری ها در این دوره کم ترین میزان ردصلاحیت کاندیداها در مقایسه با دوره های قبل اتفاق افتاده است.
همچنین مقرر شد در روزهای آتی در برخی از نواحی مانور انتخابات برگزار شود تا ایرادهای احتمالی در نحوه برگزاری انتخابات شناسایی و رفع شود.


تبدیل انتخابات شورایاری‌ها را به یک رویداد بزرگ 
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در نشست این هفته دورنگاه به انتخابات شورایاری‌ها اشاره کرده و گفته است :این انتخابات نماد مشارکت مردم در مدیریت شهر تهران است؛ از همین روست که برگزاری درست آن بر نگاه شهروندان به مدیریت شهری پایتخت تاثیر به‌سزایی دارد. باید برای جلب مشارکت مردم در این انتخابات تلاش کنیم، چرا که این خود یک قدم بزرگ به سوی رفع مشکلات شهر خواهد بود.
او نگاه شهرداری تهران را برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف با حضور مردم دانست و تاکید کرد: یکی از ابزارهای نیل به این هدف، حضور جدی شورایاران در عرصه‌های محلی است.
محمدی در همین راستا از مدیران روابط‌عمومی مناطق خواست با تلاش‌های رسانه‌ای خود، انتخابات را به یک رویداد بزرگ برای مردم تبدیل کنند تا همه صدای این رخداد را بشنوند.

ضوابط تبلیغات کاندیداها
به 4 مردادماه نزدیکتر می شویم و تنور انتخابات شورایاری ها داغ تر می شود . در این راستا ، هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران در اطلاعیه ای ضوابط تبلیغات کاندیداها در این دوره را اعلام کرد.
 در اطلاعیه مذکور آمده است: «پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در تاریخ جمعه 4 مردادماه در مساجد و محلات تهران برگزار می شود و کاندیداها فرصت دارند از تاریخ 1398/04/29 لغایت 1398/05/02 با رعایت ملاحظات قانونی تبلیغات لازم برای معرفی برنامه های خود را پیگیری کنند.
براین اساس، هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران به منظور رعایت حقوق شهروندی و لحاظ مصالح شهر و مردم، مجموعه دستورالعمل هایی را در خصوص نحوه تبلیغات کاندیداهای محترم تدوین کرده است. بدیهی است رعایت دستورالعمل های مذکور از سوی تمامی داوطلبان الزامی است.

ماده یک: فعالیت های مجاز تبلیغاتی نامزدها
1- کاندیداهای محترم می توانند پس از اعلام رسمی اسامی و با رعایت کلیه قوانین و مقررات و مفاد این دستورالعمل در مهلت تعیین شده توسط هیات اجرایی انتخابات، نسبت به انجام فعالیت های تبلیغاتی اقدام کنند.
2- تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط بلامانع است.
3- داوطلبان می توانند برای عضویت در شورایاری محله ائتلاف تشکیل دهند.
4- کاندیداها می توانند با رعایت مندرجات این دستورالعمل از طریق نصب پوستر،پلاکارد، تراکت، جزوه و بروشور اطلاعات نسبت به معرفی و تبلیغ خود اقدام کنند. ابعاد پوسترهای تبلیغاتی نباید بیش از70 × 100 سانتی متر باشد.
5- کاندیداها در صورت تمایل به تشکیل ستاد انتخاباتی در سطح محله مکلف اند همزمان با آغاز به کار ستاد تبلیغاتی نشانی و محل ستاد و مشخصات کامل مسئول ستاد را به صورت کتبی و به امضای خود (کاندیدا) به هیات اجرائی منطقه اعلام کنند.
6- درج مدارک تحصیلی و سوابق خدمتی و اجرایی توسط کاندیداها مشروط به وجود مستندات قابل ارایه به هیات های اجرایی و نظارت در پوستر، پلاکارد وتراکت های تبلیغاتی بلامانع است.
7- استفاده از عکس کاندیداها در تراکت و بروشورهای تبلیغاتی با رعایت ضوابط و مقررات مندرج در این دستورالعمل بلامانع است.
8- برگزاری برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف کاندیداهای انتخاباتی و طرفداران آن ها در مکان های محصور و مجاز بدون ایجاد هرگونه مزاحمت برای شهروندان محترم و سایر کاندیداها و با رعایت کلیه قوانین و مقررات و موافقت هیات اجرایی منطقه بلامانع است.
تبصره: کاندیداهای انتخاباتی مکلف اند 24 ساعت قبل از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم پرسش و پاسخ یا سخنرانی نشانی دقیق محل و ساعت آن را کتباً به هیات اجرایی منطقه اعلام کنند.

9- استفاده از نظرات شخصیت ها (بدون ذکر عنوان و سمت اداری و رسمی آن ها)، مجامع، احزاب و گروه های مجاز در تایید کاندیداهای انتخاباتی با ارایه و انتشار مستندات و اجازه کتبی از طرف آنان (شخصیت ها) در تبلیغ کاندیداها بلامانع است.
10- کاندیداها می توانند با انعقاد قرارداد و پرداخت وجه آن از خدمات شرکت پست به منظور ارسال بسته های تبلیغاتی خود استفاده کنند.
11- تبلیغ کاندیداها در جراید و روزنامه ها با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تبلیغات مجاز است.

ماده 2 : ممنوعیت های تبلیغاتی نامزدها:
1- انجام هرگونه تبلیغات در خارج از مهلت تعیین شده.
2- هرگونه تبلیغ زودتر از موعد مقرر و 24 ساعت قبل از شروع انتخابات و روز رای گیری.
3- هرگونه دسترسی غیرمجاز یا تغییر در محتوای تبلیغاتی سایر کاندیداها.
4- نصب پوستر، پلاکارد و ... روی شیشه اماکن صنفی خصوصی ساختمان ها و بدنه خودروهای شخصی بدون کسب اجازه رسمی و کتبی از مالکان آن ها.
5- نصب هرگونه تبلیغ بر روی تاسیسات شهری شامل ساختمان های اداری، باجه تلفن عمومی، پل های مخصوص تردد عابر پیاده، خودروهای دولتی و نهادهای عمومی و اتومبیل، پست برق، صندوق پستی و دیوار اماکن عمومی.
6- استفاده از بلندگو و راه اندازی کاروان های شادی در معابر عمومی جهت تبلیغ کاندیداها.
7- پاره، مخدوش یا معدوم کردن عکس و آثار تبلیغاتی سایر کاندیداها.
8- هرگونه استفاده از نام و عناوین و تصاویر شخصیت های حقیقی و حقوقی بدون اخذ رضایت کتبی آنان.
9- درج و اظهار هرگونه مطلب خلاف واقع در اوراق تبلیغاتی.
10- اظهار یا درج هرگونه مطلب تبلیغاتی که امکان ارایه مستندات آن به هیات های اجرایی و نظارتی منطقه وجود نداشته باشد.
11 – تبلیغ علیه کاندیداها و هتک حرمت و حیثیت آن ها به هرطریق که باشد.
12- درج یا اظهار نظر مطالب خلاف واقع.
13- دادن وعده های غیرواقعی و غیر مرتبط با وظایف و اختیارات انجمن شورایاری محله.
14- عدم رعایت صداقت و راستگویی در تبلیغات، سخنرانی ها و جلسات پرسش و پاسخ.
15- استفاده از دفاتر شورایاری و کلیه اماکن متعلق به شهرداری و موسسات تابع و سراهای محلات برای تبلیغ.
16- دیوارنویسی، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محیط سخنرانی یا ستاد تبلیغاتی.
17- استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آن ها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر میزان) استفاده می کنند.
18- فعالیت تبلیغاتی مجریان و ناظران انتخابات برای کاندیداهای انتخاباتی.
19- الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی کاندیداها روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی.
20- نصب هرگونه عکس و آثار تبلیغاتی کاندیداهای انتخاباتی در محل شعبه ثبت نام و اخذ رای در زمان رای گیری.»

لازم به ذکر است؛ کلیه کاندیداهای محترم پنجمین دوره انتخابات انجمن های شورایاری مکلف اند ضمن رعایت اصل صداقت و راستگویی و پرهیز از تخریب سایر کاندیداهای محترم در کلیه فعالیت های تبلیغاتی خود، از انجام هرگونه اقدام مغایر با موارد مندرج در این دستورالعمل پرهیز کرده و احترام به قوانین و مقررات عمومی و حقوق شهروندان محترم را به عنوان یک اصل تخطی ناپذیر مدنظر قرار داده و بدان عمل کنند.
کلیه مسئولیت های قانونی ناشی از فعالیت های تبلیغاتی توسط ستادهای انتخاباتی و طرفداران آن ها بر عهده شخص کاندیداها بوده و داوطلبان پاسخگوی آن خواهند بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/71265/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟