راه ترقی

آخرين مطالب

انتقاد وزیر بهداشت از واردات داروی با مشابه داخلی اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص جزئیات جلسه امروز فراکسیون مستقلین با «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزیر بهداشت در این جلسه از طرح پزشک خانواده انتقاد کرد و آن را سد راه درمان برای مردم دانست.

وی افزود: وزیر بهداشت در این جلسه بر ریل گذاری برای اجرای سیستم ارجاع و پرونده‌های الکترونیکی تاکید کرد و از تشکیل پرونده الکترونیکی برای 75 میلیون نفر در 4 ماه خبر داد.

جعفرزاده ادامه داد: وزیر بهداشت درباره آزمایش‌های هزینه‌بر در حوزه بهداشت ودرمان گفت که برای آزمایش «د3» در سال 96، 150 میلیارد تومان هزینه شده است در حالی که برای همین آزمایش در بهترین کشورهای دنیا، 10 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

به گفته نمکی در این جلسه  18 هزار مرکز روستایی فعال است و 140 هزار طبیب در  این مراکز فعالیت می‌کنند و توزیع در این حوزه عادلانه نیست؛ ما فوق تخصص داریم و پزشک عمومی تربیت نکردیم.

وی همچنین از هشدار وزیر بهداشت نسبت به پزشکان بیکار خبر داد و گفت: در جلسه امروز از سهمیه خاص فرزندان اعضای هیات علمی در نقل و انتقالات دانشگاهی انتقاد شد.

 نمی توانیم دانشجویان دانشگاه‌های درجه سه و چهار را به دانشگاه‌های داخلی منتقل کنیم

 وزیر بهداشت در این جلسه با اشاره به کمبود دو هزار نفر عضو هیات علمی در وزارت بهداشت گفت:‌ موضوع انتقال دانشجویان خارج از کشور هم باید استاندارد داشته باشد.  ما نمی‌توانیم دانشجویان دانشگاه‌های درجه 3 و 4 را به دانشگاه‌های داخلی انتقال دهیم.

جعفرزاده همچنین از انتقاد وزیر بهداشت نسبت به عملکرد سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان غیر شفاف و غیرقابل نظارت عمل می‌کند؛ عمده مسائل سازمان غذا و دارو دست بخش خصوصی است؛ اکنون عملکرد این سازمان شفاف شده و روزانه تصمیمات کمیسیون‌های آن رصد می شود.

 انتقاد از عملکرد سازمان غذا و دارو

نماینده رشت همچنین از عزم وزیر بهداشت برای مبارزه با فساد خبر داد و گفت: سازمان غذا و دارو در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است.

جعفرزاده گفت: وزیر بهداشت در این جلسه  این را هم گفت که تعداد داروهای کمیاب در کشور در مقایسه با سال قبل به یک سوم کاهش یافته است به طوری که سال گذشته تعداد داروهای کمیاب 50 قلم بوده که اکنون به 20 قلم رسیده است. علاوه بر این وزیر بهداشت این را هم گفت که مردم نگران کمبود دارو نباشند و از داروخانه‌ها هم خواست برای داروهای خارجی تبلیغ نکنند.

 ارزبری 1.3 میلیارد دلاری داروهای وارداتی

عضو فراکسیون مستقلین به نقل از وزیر بهداشت ادامه داد: در سال 97، به میزان 97 درصد داروی تولید داخلی، 550 میلیون دلار ارز برده است، اما 3 درصد داروهای وارداتی به میزان 1.3 میلیارد دلار ارزبری داشته است؛ اگر این واردات داروهای با مشابه داخلی را رها نکنیم، سالانه 44 میلیارد دلار برای ارز دارو بودجه لازم است و 1.2 درصد از GDP کشور برای تامین دارو مصرف می‌شود در حالی که در مترقی‌ترین کشورها این رقم  6 تا 7 دهم درصد است. اما مصرف داروی ما دو برابر دنیاست.


 اقدامات وزارت بهداشت

وی همچنین از 14 عملکرد ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قول وزیر بهداشت خبر داد و عنوان کرد: تکمیل و استقرار پرونده الکترونیک، شروع استقرار سیستم ارجاع و پزشک خانواده و راهنماهای بالینی در سطح ملی، راه اندازی و استقرار خانه‌های بهداشت عشایری به تعداد 400 واحد جهت عشایر کوچرو، اجرای طرح مدارس بدون پوسیدگی با ترمیم و رسیدگی به دندان‌های یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی تا پایان سال، راه اندازی 40 بیمارستان با 6 هزار تخت در نقاط محروم و استان‌های مرزی در سال 98 از عملکرد وزارت بهداشت است.

 راه اندازی 100 درصد اورژانس جدید در سال 97، راه اندازی 140 کلینیک تخصصی در سال 98 در استان های محروم، راه اندازی 600 پروژه بهداشتی شامل خانه بهداشت، تسهیلات زایمان، محل زندگی پزشک، آموزشگاه بهورزی در سال 98، آغاز پروژه هر خانه یک پایگاه سلامت از نیمه دوم سال 98، اجرای طرح تحول آموزشی با جامعه محور کردن آموزش ها از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در ماه‌های اخیر بوده است.
به گفته وزیر بهداشت در جلسه امروز فراکسیون مستقلین، شروع برنامه های طب سنتی با ادغام در آموزش، پژوهش و درمان، پیگیری مجدانه برنامه جهت رایگان نمودن درمان ناباروری و ترغیب زوج های جوان به فرزندآوری و ایجاد مرکز مشاوره، ادامه طرح تحول نظام سلامت با تقویت هسته‌های کاهش پرداخت از جیب بیمار، حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص، سازگاری طبیب با نقاط محروم  از دیگر  اقدامات وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی به شمار می‌رود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/77418/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد