راه ترقی

آخرين مطالب

خودروهای هیبریدی و برقی به هشدار صوتی مجهز خواهند شد اقتصاد

خودروهای هیبریدی و برقی به هشدار صوتی مجهز خواهند شد
  بزرگنمايي:

راه ترقی - مقام‌های استرالیایی یک گام به معرفی قوانین جدید ایمنی نزدیک شده‌اند که باعث خواهد شد خودروهای تمام‌برقی و هیبریدی به انتشار هشدار صوتی در سرعت‌های پایین مجبور شوند.

مقام‌های استرالیا قصد دارند مقررات جدیدی وضع کنند که باعث می‌شود خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سرعت‌های کم برای هشدار به عابران پیاده کم‌بینا و بی‌توجه به جاده، صدای هشدار دهند. در جلسه‌ی وزرای حمل‌ونقل ایالت‌های فدرال استرالیا در اوایل ماه جاری، پیشنهاد شد خودروهای تمام‌برقی و پیل سوختی هیدروژنی و هیبریدی سیستم هشدار صوتی نصب کنند و بیانیه‌ی اجرای مقررات در اوایل سال 2020 آماده شود. قانون اخیر در استرالیا به‌دنبال قوانینی وضع می‌شود که از این ماه در اروپا اجرایی خواهند شد و قرار است از ماه آینده در ایالات متحده‌ی آمریکا ارائه شود.
قوانین جدید می‌تواند برای اکثر خودروهای برقی بی‌صدا، مشکل جدی ایجاد کند. خودروهای هیبریدی مانند تویوتا پریوس که فروش بیشتری در مقایسه با خودروهای تمام‌برقی دارند، یکی از قربانیان این قانون جدید به‌شمار می‌روند. به‌گفته‌ی کمیسیون فدرال صنایع خودرو استرالیا، خودروهای تمام‌برقی و پلاگین هیبرید کمتر از 0.25 درصد کل خودروهای صفرکیلومتر فروخته‌شده در استرالیا را در سال جاری (کمتر از 1,600 دستگاه از آمار کل 637 هزار و 650 دستگاه) تشکیل می‌دهند.
تویوتا از زمان فروش اولین دستگاه پریوس در سال 2001 در استرالیا، بیش از 100 هزار خودرو هیبریدی در استرالیا فروخته است؛ اما با افزودن فناوری هیبریدی این شرکت به مدل‌های بیشتر، انتظار می‌رود این تعداد در آینده به‌شدت رشد کند. پیش‌بینی می‌شود تویوتا، تنها امسال بیش از 20 هزار خودرو هیبریدی بفروشد که تقریبا دوبرابر آمار کلی 11 هزار و 590 دستگاه خودرو هیبریدی فروخته‌شده در سال 2018 خواهد بود. در‌حالی‌که پریوس در ابتدا تنها محصول هیبریدی تویوتا بود، فناوری هیبریدی موجود در آن، اکنون در محبوب‌ترین مدل‌های خودروساز ژاپنی ازجمله تویوتا کرولا هاچ‌بک و سدان کمری و شاسی‌بلند RAV4 موجود است. سایر مدل‌ها قرار است در آینده به فناوری هیبریدی مجهز شوند.
خودروهای هیبریدی در مقایسه با خودروهای تمام‌برقی هم‌اکنون به‌دلیل تعداد زیادشان، تهدید بزرگی برای عابران کم‌بینا و بی‌توجه به جاده به‌شمار می‌روند. با‌این‌حال، خودروهای هیبریدی که قبلا فروخته شده‌اند و محصولاتی که قرار است در یکی‌دو سال آینده به بازار معرفی شوند، به تجهیزات هشدار صوتی مجهز نیستند و شاید یکپارچه‌سازی مناسب این فناوری با قوانین ازنظر فنی امکان‌پذیر نباشد.
شعبه‌ی استرالیا تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این برهه، هیچ برنامه‌ای برای معرفی سیستم هشدار صوتی روی خودروهای هیبریدی در بازار استرالیا وجود ندارد. با‌این‌حال، به دولت فدرال و مقام‌های ایالتی و سهام‌داران اصلی برای این کار اطمینان خواهیم داد خودروهای ما در آینده الزامات قانونی را برآورده سازند. مقاله‌های مرتبط:
صدای کم خودروهای برقی و عابرین نابینا؛ چالش جدید دولت ها و خودروسازان نگاهی عمیق به ویژگی‌های مثبت و منفی خودروهای برقی
مطالعه‌ی مشترک مرکز تحقیقات حوادث دانشگاه موناش و مؤسسه‌ی ویژن استرالیا در سال 2018 نشان داد 35 درصد از افراد نابینا و کم‌بینای بررسی‌شده با خودرو الکتریکی یا هیبریدی تصادف کرده‌اند یا نزدیک بوده تصادف کنند. خودروهای هیبریدی هم پیشرانه‌ی بنزینی و هم موتور الکتریکی دارند؛ اما اغلب هنگام حرکت با سرعت‌های کم مانند خروج از پارکینگ یا هنگام نزدیک‌شدن به چهارراه عابرپیاده از موتور برقی استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود صدای دیگری جز صدای لاستیک‌های آن‌ها شنیده نشود. کریس ادواردز ، مدیر پشتیبانی و روابط دولتی مؤسسه ویژن استرالیا، در این زمینه گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050، خودروهای الکتریکی 90 درصد از کل ناوگان وسایل نقلیه‌ی استرالیا را تشکیل دهند؛ چنین نتیجه‌ای برای همه‌ی عابران پیاده، به‌ویژه برای افراد نابینا یا کم‌بینا که بیشتر به حواس دیگر مانند شنوایی و لامسه تکیه می‌کنند، درخورتوجه است. به‌نظر نمی‌رسد این مشکل یک‌‌شبه حل شود؛ با‌این‌حال، خوشحالیم اقدامات مهمی درزمینه‌ی مسئله‌ی جدی ایمنی برای همه‌ی عابران پیاده و نه‌فقط افراد نابینا و کم‌بینا انجام می‌شود. مقررات ایمنی جدید در اروپا و ایالات متحده سازندگان خودروهای برقی و هیبریدی را وادار می‌کند محصولاتشان هنگام حرکت با سرعت 20 کیلومتربرساعت، هشدار صوتی منتشر کنند. هم‌اکنون، این هشدارها شبیه صدای وزوز هستند؛ اما صنعت خودروسازی در حال تلاش برای معرفی صداهای شخصی‌سازی شده است.
به همان روشی که طراحان خودرو الزام قانونی چراغ‌های روشنایی روز را برای اضافه‌کردن اثر بصری به‌منظور ایجاد تمایز میان مدل‌های تولیدی خود پذیرفته‌اند، مهندسان خودرو در حال آماده‌سازی صداهای منحصربه‌فرد هستند که مدل خاص خودرو آن‌ها را مشخص می‌کند. به‌دلیل طولانی‌بودن زمان تبدیل ایده از حالت مفهومی به واقعیت، تاکنون هیچ صدای اختصاصی‌ای روی خودرو برقی عرضه نشده است؛ اما کارشناسان می‌گویند این امر تا چند سال آینده آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/80825/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان