راه ترقی

آخرين مطالب

حناچی: شهرداری تهران آماده همکاری با پایتخت‌های اروپایی است اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- وی گفت:‌ اتفاقا اروپایی ها در کارکردن با شهرداری ها نسبت به کار کردن با دولت ها راحت تر هستند و ما می خواهیم از این فرصت استفاده کنیم.

شهردار تهران افزود: ما در خیلی از زمینه ها به خصوص در زمینه پسماند و چالش هایی که در سطح شهر تهران است مانند ترافیک و آلودگی نیازمند استفاده از تجربیات هستیم. به طور مثال در متروی تهران و اتصال آن به متروهای شهرهای دیگر مثل پردیس، پرند، هشتگرد تجربیات خوبی داریم اما در خصوص کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف سوخت فسیلی و کم کربن تجربیات بسیار بی بدیلی در وین و برلین وجود دارد که سعی می کنیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

حناچی دیشب در راس هیاتی از شهرداری و محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران به دعوت «لی یونگ» مدیر کل یونیدو و همتای اتریشی خود «مایکل لودویگ» وارد وین شد.

ملاقات شهردار با برخی همتایان از کشورهای دیگر و ملاقات های تخصصی اعضای هیأت با بخش های مختلف یونیدو نیز در دستورکار این هیات قرار دارد. علاوه بر شرکت در اجلاس و ملاقات با مدیرکل یونیدو، شهردار تهران براساس دعوتی که از سوی شهردار وین صورت گرفته است، با وی و برخی مسؤولان محلی شهر وین نیز دیدار خواهد داشت. همینطور، در این سفر حناچی بازدیدهایی را از مهم‌ترین پروژه های مدیریت شهری وین در حوزه شهر هوشمند، مدیریت پسماند، سیستم‌های امداد و نجات و آتش نشانی شهر و سیستم های حمل و نقل عمومی وین انجام خواهد داد.

شهردار تهران به همراه هیات شهرداری سپس راهی آلمان خواهد تا با شهردار برلین دیدار کند.

حناچی درباره سفرش به وین گفت: ما برای شرکت در اجلاس یونیدو به اتریش آمدیم و موضوع این گردهمایی، هوشمندی و فناوری های نوین به مثابه پلی برای شهر ها است، به  این معنا که موضوع شهر هوشمند، تحول عظیمی را در شهرها به وجود آورده است.

وی افزود:‌ خود وین شهری است که به واسطه همین تحول  برای چندمین سال پیاپی در جهان رتبه اول  را به خود اختصاص داده و ما هم در تهران خوشبختانه در این زمینه زیر ساخت های خوبی داریم. هم در شهرداری تهران و هم در خود تهران به این معنا که یکی از مزیت های ما نیروهای تحصیل کرده و جوانی هستند که در این زمینه ها فعال هستند.

حناچی ادامه داد:‌ ما تلاش کردیم در شهرداری تهران بازار تدوین شده و خوبی را برای جوانان فراهم کنیم و فضای کسب و کار را آماده کنیم. علیرغم همه مشکلات که وجود دارد جهت گیری عمومی  این است که هم در بحران ها و مشکلاتی که در شهر تهران پیشرو داریم از این ظرفیت از جمله در پسماند، ترافیک و آلودگی هوا استفاده کنیم.

حناچی درباره سفرش به برلین هم گفت: این شهر بعد از فروریختن دیوار برلین و پایتختی  آلمان، تحولات زیادی را پشت سر گذاشته ، هم در حوزه گردشگری و هم در حوزه های اقتصادی .

وی گفت:‌در  حوزه های پسماند و آلودگی و استفاده از تجربیات دوچرخه و کاهش در مصرف انرژی و سوخت های فسیلی تجربیات خیلی غنی دارند. شاید به عنوان یکی از کشورهای پرچم دار در کاهش مصرف سوخت های فسیلی آلمان را می توانیم به طور قطع نام ببریم.

وی سپس گفت: همانطور که اطلاع دارید ، نسل اول صنایع در کشور ما توسط آلمانی ها کار شده و بسیاری از این صنایع دیگر تولید نمی شود. آلمانی ها به این موضوع بسیار علاقه‌مند بوده که آثار خودشون را در خارج از کشور حفظ کنند و ما هم می خواهیم آنها را که به عنوان میراث صنعتی هستند حفظ کنیم. به همین خاطر در حال انجام گفت وگو هستیم بتوانیم در صنایعی که در داخل ایران داریم، و خیلی از آن ها در داخل تهران و اطراف تهران هستند با طرف آلمانی همکاری کنیم.

حناچی در پاسخ به سووالی درباره الودگی شهر تهران و بحران اقلیمی هم گفت:‌ اگر مسئولان ما موضوع آلودگی هوا را امسال هم جدی نگیرند در سال بعد مجبور می شوند که جدی بگیرند.

وی افزود:‌توسعه جزایر گرمایشی  در کلان شهرها یک اصل است که علت آن تمرکز و تولید آلاینده های ناشی از تمرکز اتفاق می افتد. اگر ما نتوانیم در مورد تمرکز کاری کنیم اما می توانیم در مورد آلاینده ها کاری کنیم . به طور مثال می توانیم خودروها را به خودروهای برقی تبدیل کنیم، از مصرف سوخت های فسیلی کمتر استفاده کنیم، توسعه دوچرخه و مترو و پیاده روی را داشته باشیم. اینها مسیرهایی هستند که حتی اگر امروز نیاز به آنه ارا حس نکنیم  در آینده شرایط زندگی ما را مجبور خواهد کرد به این سمت حرکت کنیم.

شهردار تهران گفت:‌ما تلاش کردیم راه های کم هزینه تری را هم پیش پا بگذاریم. عادت کردیم به دنبال سوپر من باشیم برای حل مشکلاتمان اما این سوپر من هیچ وقت نخواهد آمد و تمام این مشکلات با دادن اطلاعات و کمک خواستن از سرمایه های اجتماعی از مردم  و کسانی که روی مردم تاثیر گذار هستند امکان پذیر هست.

حناچی عنوان کرد: در انتشار آلاینده های تهران 40 درصد مربوط به خودروهای شخصی هست چون عمدتا تک سرنشین هستند و این نقطه هدف ما است.

وی افزود: در حال حاضر 2 میلیون سفر درون شهری  با مترو پوشش داده می شود که نقطه هدف ما 6.5 میلیون مسافر است و باید مشکلاتی که در سر راه است را برطرف کنیم تا این اتفاقات صورت گیرد.

شهردار تهران تصریح کرد: این امر میسر نیست جز با همکاری مردم. یعنی ما منتظر سوپر من و یا سیمرغ نباید باشیم و بیاییم خودمان به خودمان کمک کنیم. در تمام دنیا هم مثل آمستردام مردم تصمیم گرفتند که بیشتر از دوچرخه استفاده کنند. در تهران در مسیرهای طولانی نمیشود ولی برای مسیرهای کوتاه و محلی می توان از دوچرخه استفاده کرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/80844/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زارع‌پور: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کارهای گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

تصویب افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول

خلجی: در سدسازی به جایی رسیدیم که برای دیگر کشورها پروژه اجرا می‌کنیم

سبقت شکلات از طلا!

افزایش 17 برابری خرید شمش طلا در حراج مرکز مبادله

هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

خبر خوب برای کارگران؛ اخراج سخت شد

گل ششم ایران به قرقیزستان توسط حسن زاده

برتری اینتر مقابل میلان به روایت انیمیشن

سلفی گرفتن آرتتا با هواداران ایتالیایی آرسنال پس از برتری

تکذیب یک شایعه عجیب علیه پرسپولیس

بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد

واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک

حدادی: امروز یک روز تاریخی برای باشگاه پرسپولیس بود

پخش یورو 2024 در بلاروس بدون مجوز یوفا!

تنها بازیکنی که در قراردادش ورود کردم، وریا غفوری بود‌

سنگ تمام ویسی برای ساسان

صعود قاطع یوزها به نیمه نهایی؛ حضور قطعی در جام جهانی

توضیحات معاون رئیس‌جمهور درباره عضویت ایران در سازمان‌های بین‌المللی

مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است

جزئیات مراسم تودیع و معارفه معاون اول قوه قضائیه/ اژه ای: ما مسئولان قضایی گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم

بیانیه مشترک تهران و اسلام‌آباد؛ مرز مشترک 2 کشور باید «مرز صلح و دوستی» باشد

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

چرا سریال «الحشاشین» جلب توجه کرد؟

تصورات غلطی که مردم درباره ژیلا صادقی دارند

تایپوگرافی جدید از آهنگ زیبای محسن چاوشی

معاون رئیس جمهور: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد

معاون رئیس جمهور: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است

وزیر کشور: فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه وظیفه ذاتی در حوزه حجاب دارد

اظهارات فرمانده سابق سپاه در مورد طرح نور، و لایحهٔ حجاب و عفاف

مخبر: مراقبت کنید تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد

ضرغامی: آمارها نشانگر رشد قابل‌توجه گردشگری است

ممنوعیت همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

زارع‌پور: به زودی ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کنیم

شاخص بورس در سطح دو میلیون و 300 هزار واحد ماند

درویش: واگذاری پرسپولیس کار غیرممکنی بود که ممکن شد

خطیر: ستاره سوم را با مالک جدید کسب می‌کنیم

در ماجرای بین مجیدی و سعادتمند، من اصلا دخالتی نکردم

مدیرعامل استقلال: اثرات این روز بزرگ در آینده مشخص خواهد شد

آلوارس: برای قهرمانی باید همه بازی‌ها را ببریم

حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!

مذاکره با اوسمار برای تمدید قرارداد پس از بازی با سپاهان

گل سوم ایران به قرقیزستان توسط سعید احمدعباسی

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است