راه ترقی

آخرين مطالب

مسائل مربوط به حجاب سیاسی نشود سياسي

  بزرگنمايي:

راه ترقی- عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در صد و بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور با عنوان بررسی برنامه های عملیاتی و اجرایی کلیه دستگاه ها در جهت تقویت فرهنگ عفاف و حجاب افزود: نباید با اعتقادات جامعه به عنوان ابزار سیاسی و دوقطبی کردن جامعه برخورد شود. در صورتی که این اتفاق بیفتد، شورای اجتماعی در مقابل آن موضع گیری می کند.
وی افزود: در موضوعات مربوط به حجاب استفاده از مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد که شامل چندین هزار سازمان مردم نهاد می شوند و دیگر امکانات با حمایت از آنها بسیار مهم است.
رحمانی فضلی ادامه داد: در مسائلی مانند اربعین که تبدیل به یک جریان شده است، دولت به هیچ عنوان هزینه ای نمی کند بلکه خود مردم و هیئت‌ها آن را اداره می‌کنند؛ بنابراین منابع در فرهنگ سازی مسائلی مانند حجاب در جامعه بسیار مهم است.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحثی که در نشست امروز از سوی دستگاه ها عنوان شد، گفت: معرفی نوع الگو پوشش نیز بسیار مهم است و همچنین کارخانه های تولید چادر مشکی باید تقویت شوند تا به فعالیت خود ادامه دهند. تا زمانی که به واردات چادر مشکی نیاز داریم هزینه واردات آن کم یا تقریباً باید به صفر برسد؛ این موارد شامل پیشنهادهایی بود که توسط دستگاه‌ها مطرح شده است و به آن پرداخته خواهد شد.
رحمانی فضلی همچنین در زمینه تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به برگزاری جشنواره هایی در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: در این مقوله مخاطب شناسی بسیار مهم است. در جامعه ما تفاوت ها و تشابهات در سبک زندگی و علایق و سلایق مختلف در کشور را شاهد هستیم و در این زمینه باید به گونه‌ای عمل شود که برای کل کشور یک الگوی واحد نداشته باشیم.
وی به مسائلی که در خصوص مقوله حجاب توسط دستگاه‌ها مطرح می شود، مانند اینکه نسل جدید نسبت به مسائل شرعی حجاب کاملاً آگاهی ندارند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آگاهی سازی نسل جدید نسبت به شرعی بودن موضوع حجاب باید انجام و اغناسازی نیز در این زمینه انجام شود. نسل جدید اغنا نشده اند و باید سیاست های انگیزشی در این زمینه ایجاد شود که کار در این مبحث برعهده صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگی می‌شود.
وزیر کشور همچنین به فعالیت ها و برنامه های سازمان یافته توسط شبکه های خارجی در مقوله حجاب و عفاف نیز پرداخت و گفت: در این خصوص دستگاه های ذیربط باید جوسازی ها علیه حجاب در جامعه را رصد کنند.

رحمانی‌ فضلی تصریح کرد: در جلسه قبل مباحثی مطرح شد و اولویت‌ها را مشخص کردیم. رسیدگی‌ به کشف حجاب یکی از اولویت‌های مهم بود و همه روی آن اجماع داشتند که باید برخورد جدی و پیشگیرانه صورت بگیرد. اولویت دوم نیز موارد سازمان یافته بود؛ به معنای اینکه شبکه ها و جریاناتی وجود دارند که این موضوع را به صورت سازمان یافته مدیریت و هدایت می‌کنند.
وی ادامه داد: اولویت سوم، دستگاه های اجرایی بودند. به عبارت دیگر نهادهایی که در حاکمیت قانون جمهوری اسلامی نقش دارند و انجام وظیفه می‌کنند و همه دستگاه های اجرایی که هم به عنوان ارباب رجوع و هم کارکنان این موضوع در آنجا مطرح است. اولویت چهارم نیز اماکن عمومی بود به طوری که در اماکن عمومی این موضوع را به نحو احسن پیگیری کنیم.
وزیر کشور تصریح کرد: آنچه که در این جلسه بر آن تاکید شد، این است که باید شناخت مشترک و درک واحدی از این موضوع داشته باشیم. بنابراین همان اقداماتی که شورای اجتماعی به صورت مبنایی و اصولی پیگیری می کند یا مطالعات خوب صدا و سیما، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در یک جا باید جمع آوری شود. به عبارت دیگر اگر ستادی تشکیل می‌شود، ذیل آن ستاد باید کارگروه واحدی داشته باشیم که مجموعه این فعالیت های پژوهشی در آن جا جمع آوری شود و به فراتحلیل برسیم.

مباحث مربوط به حجاب مستمر پیگیری شود
رحمانی فضلی گفت: نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که این موضوع باید به صورت مستمر پیگیری و هماهنگی بین دستگاه ها ایجاد شود. ما نباید فصلی یا در شرایط خاص این موضوع را مطرح کنیم. حجاب جزو مباحث اولیه دینی اعتقادی، قانونی و اجتماعی ما است.

وی افزود: نباید اینگونه باشد که در تابستان اگر شرایط ویژه‌ای به خاطر گرمای هوا ایجاد می شود و چشم انداز این موضوع علنی تر و مشهود تر است، به این موضوع هجمه شود، احساس نگرانی ها و دغدغه ها مطرح شود و فردا در پاییز و زمستان که تجلی این موضوع کم رنگ تر است، فراموش شود؛ بلکه باید این موضوع مستمر باشد و هماهنگی بین دستگاه های مختلف صورت گیرد.
وزیر کشور اظهار داشت: بهترین کار این است که با این مقوله و موضوع اجتماعی به صورت اجتماعی برخورد کنیم، اجتماعی برخورد کردن یعنی با مشارکت عمومی مردم و جامعه باشد.
وی تاکید کرد: حجاب جزو فرهنگ عمومی است و نمی توانیم مساله فرهنگی و آن هم از جنس عمومی بودن را بدون مشارکت مردم و بدون استمرار و هماهنگی پیش ببریم. این موضوع باید جزو برنامه‌های ستاد قرار گیرد. همچنین باید روش‌هایی که می‌تواند مردم را نسبت به این موضوع مشتاق کند، پیش گرفته شود، مشوق‌هایی ارائه و انگیزه‌های لازم ایجاد شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/81462/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سیل برای دبی گران تمام شد

گلزن پرسپولیس هم مصدوم شد

گولسیانی: علت تعویضم مصدومیت نبود

توضیح امید عالیشاه در مورد شدت مصدومیتش