راه ترقی

آخرين مطالب

فردا 1.2 میلیون دانش آموز تهرانی روانه مدارس می‌شوند اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- فردا اول مهر مدارس سراسر کشور به روی دانش آموزان باز می شوند و 56 هزار همکار فرهنگی در تهران در بیش از 4 هزار مدرسه و 41 هزار کلاس درس به استقبال بازگشایی مدارس خواهند رفت.

به گفته عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از پایان بهمن ماه سال گذشته اقدامات برای پروژه‌ مهر آغاز شده و در طول هفت ماهه گذشته 18 هزار نیرو، امر آماده سازی مدارس در شهر تهران را در قالب پنج  کارگروه به عهده داشتند و پنج کارگروه ساماندهی نیروی انسانی، کارگروه تعیین صلاحیت‌ها و مدیران، ارزیابی، و تبلیغ و توجیه، روند پروژه‌ی مهر را پیگیری کرده‌اند.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی با توجه به خروج 7000 نیرو به دلایلی همچون بازنشستگی از مجموعه آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این موضوع با ورود تنها 490 نیروی جدید به این مجموعه تناسبی ندارد و متاسفانه بحران نیروی انسانی تهران را تهدید می‌کند. این موضوع را اعلام کردیم و تلاش خواهیم کرد که در سطح تهران مشکلات را در این حوزه برطرف کنیم.

بهره برداری از 560  کلاس درس جدید

همچنین  علی شهری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران آماری از مدارس جدید تهران در آستانه مهر ارائه کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های آموزشی بسیاری در دست اجراست، اما تعداد 55 پروژه با 560 کلاس درس و 72 هزار مترمربع در مهر 1398 آماده تحویل به ادارات آموزش و پرورش شهرتهران و شهرستان‌های استان تهران است. از این تعداد 11 پروژه آموزشی با 112 کلاس درس و 13 هزار و 492 مترمربع مساحت توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث می‌شود.

وی با اشاره به ساخت مدارس ایمن و استاندارد و تلاش برای افزایش ایمنی مدارس موجود گفت: چندین پروژه‌ آموزشی دیگر نیز در دست احداث است که شمار آن به 168 پروژه با 1769 کلاس درس می‌رسد.

برپایی آیین ویژه بازگشایی مدارس در 268 مدرسه

 هر ساله آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه ای برای بازگشایی مدارس دارد؛ البته دستگاه‌های اجرایی مختلف آموزش و پرروش را در برپایی این جشن ملی کمک می کنند. شهرداری تهران نیز قصد دارد آیین بازگشایی مدارس را در 268 مدرسه برگزار کند.

در همین راستا مجتبی دانشور، مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از برگزاری آیین بازگشایی مدارس در 268 مدرسه خبر داد و گفت: برنامه های امسال در قالب چهار محور «آیین بازگشایی»، «آموزشی»، «حمایتی» و «گردشگری» برگزار می شوند.

 وی افزود: در آیین بازگشایی مدارس، «جشن بزرگ مهر» با حضور مسئولین منطقه ای در 122 مدرسه، «جشن بزرگ مهر» با حضور مسئولین اجتماعی و فرهنگی در 22 منطقه، آیین استقبال از سال اولی ها در 122  ناحیه و در مجموع  آیین بازگشایی مدارس در 268 مدرسه برگزار می شود. همچنین با توجه به اینکه 440 مدرسه متوسطه در سطح شهر داریم، پیشنهاد دادیم روز اول مهر دستاوردهای سال پیش توسط شهرداران مدارس اعلام شود.

فعالیت 17 تا 20 هزار سرویس مدارس در تهران

ساماندهی سرویس مدارس نیز از جمله برنامه‌هایی است که به صورت میان بخشی و با همکاری وزارت کشور، راهور، وزارت آموزش و پرورش، تاکسیرانی و بخش خصوصی دنبال می‌شود. فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همین راستا و با بیان اینکه برای سال تحصیلی 99-98 بین 17 تا 20 هزار سرویس مدارس در تهران فعالیت خواهند کرد، گفت: برای ساماندهی رانندگان سرویس مدارس سامانه‌ای به نام سپند طراحی شده که طبق آمارهای ما حدود 10 هزار و 800 نفر تاکنون در آن ثبت نام کرده‌اند اما رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس مدارس را دارند باید تا 15 مهرماه در این سامانه ثبت نام کنند؛ در غیر این صورت صدور برچسب برای آن‌ها با مشکل روبرو خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ توصیه هایی نیز برای خانواده‌ها و مدیران مدارس داشت و ضمن هشدار نسبت به استفاده برخی مدارس از سرویس‌های غیرمجاز و فاقد برچسب گفت: تأکید پلیس بر این است که این سرویس‌ها غیرمجاز بوده و در همین راستا نیز بدنبال ساماندهی سرویس‌های مدارس هستیم اما اگر خدایی ناکرده سرویسی غیرمجاز فعالیت کرده و دچار حادثه‌ای شود، نخستین مسئولیت آن بر عهده مدیران مدارس خواهد بود. قطعا اگر حادثه‌ای رخ دهد و سرویس مدرسه فاقد ایمنی لازم و برچسب باشد مدیران باید پاسخگو باشند وحتی در صورت وارد شدن صدمه، مدیران نیز مقصر هستند.

رنج همیشگی فقر فضای آموزشی در تهران

 در کنار مشکلات کوچک و بزرگ اداره مدارس در کلانشهر تهران، فقر فضای آموزشی و وجود مدارس فرسوده همواره دانش آموزان این استان را رنج داده و افزایش تراکم کلاسی به دنبال کمبود فضای آموزشی موجب افت کیفیت آموزش در تهران شده است. مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به وجود 8500 کلاس درس در تهران که باید مورد تخریب و بازسازی قرار بگیرد گفت: همچنین 14 هزار و 500 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی شوند. با تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی در استان مواجهیم؛ علیرغم آنکه تراکم میانگین در مدارس کشور 24 نفر است، این رقم در برخی مناطق دوبرابر است.

وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت دانش آموزی فعلی نیازمند 12 هزار کلاس درس جدید هستیم که اگر رشد جمعیت را نیز درنظر بگیریم در چندسال آینده به 18 هزار کلاس نیاز پیدا خواهیم کرد. تهران جزو مناطق فقیر به لحاظ سرانه آموزشی محسوب می‌شود و نیازمند توجه ویژه و تخصیص ردیف‌های اعتباری ویژه جهت احداث و بازسازی فضاهای آموزشی است.

همچنین انوشیروان محسنی‌ بندپی، استاندار تهران، فقر شدید فضای آموزشی را در برخی مناطق شهر تهران نظیر منطقه 22 مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در منطقه 22 حتی با وجود خیرین  مدرسه‌ساز باز زمینی برای احداث مدرسه پیدا نمی شود. برخی در آن مقطع حتی فضاهایی که به ساخت مدرسه اختصاص داده شده بود را فروختند و مراکز تجاری در منطقه 22 احداث شد.

بندپی به موضوع مدارس استیجاری نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید 40 سال مدارس را رایگان در اختیار آموزش و پرورش گذاشت و اجاره بهای 40 ساله را هم نمی خواهند بلکه خواستار تهاتر زمین‌های اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران یا وزارتخانه با این مدارس هستند. قرار بود کارشناسان مدارس بنیاد شهید را ارزیابی و قیمت گذاری کنند. چرا باید همیشه در ابتدای بازگشایی مدارس نگران کمبود فضای آموزشی در تهران باشیم؟ این موضوع باید به اطلاع همگان برسد تا بتوانیم مطالبه گری کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/81848/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

از چاله به چاه؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

موقعیت عالی که عیسی آل کثیر از دست داد

گل اول پرسپولیس به صنعت نفت توسط دانیال اسماعیلی فر

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت که افساید اعلام شد

راستش رو بگو، چند سالته؟مصاحبه دیدنی جود بلینگام با ریو فردیناند

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان