راه ترقی

آخرين مطالب

حمایت افکارعمومی آمریکا از استیضاح ترامپ سياسي

  بزرگنمايي:

راه ترقی- تارنمای خبری آمریکایی "هیل" (TheHill) روز یکشنبه با رصد کردن نتایج چندین نظرسنجی نوشت: نتایج برخی نظرسنجی ها حاکی است که نیمی از   افکار عمومی در آمریکا به دنبال  انتشار خبر  فشار ترامپ بر رئیس جمهوری اوکراین  مبنی بر تحقیق از رقیب سیاسی خود جو بایدن،  از انجام تحقیقات از رئیس جمهوری آمریکا و مساله استیضاح او حمایت کرده اند.

بنابراین گزاش آخرین نظرسنجی های به عمل آمده توسط "رادیو عمومی ملی"  (NPR) و شبکه رادیویی "پی.بی.اس" (PBS)  نشان می دهد که 49 درصد پرسش شوندگان از استیضاح رئیس جمهوری آمریکا حمایت کرده و 46 درصد نیز مخالف این موضوع هستند.

نتایج این نظرسنجی حاکی است که حمایت افکار عمومی آمریکا درباره استیضاح از شخص رئیس جمهوری در مقایسه با ماه آوریل گذشته که گزارش بازپرس ویژه رابرت مولر  درباره مداخله روسیه درانتخاباتی 2016 آمریکا انتشار یافت،  10 درصد افزایش نشان می دهد.

هیل نوشت: نتایج بررسی مشترک "پلتیکو" و شرکت پژوهشی "مورنینگ کانسالت" (Politico-Morning Consult) نیز که در یک دوره کوتاه به عمل آمده ، آمار نسبتا مشابهی را به دست آورده که درقیاس به ماه آوریل حمایت از استیضاح ترامپ 7 درصد نزد افکار عمومی آمریکا افزایش داشته است.

نتایج نظرسنجی مشترک "هیل" و " هریس ایکس" (Hill-HarrisX)   که روز پنجشنبه گذشته و  اندکی پیش از افشای اقدام ترامپ بر رئیس جمهوری اوکراین  انتشار یافت، 47 درصد پرسش شوندگان از استیضاح ترامپ حمایت کرده و 42 درصد نیز مخالف آن بوده که این موضوع نشان از افزایش 12درصدی حمایت از استیضاح رئیس جمهوری آمریکا نزد افکار عمومی دراین کشو راست.

"مارک پن" (Mark Penn)  مدیر بخش تحقیقات "هاروارد کپس/هریس" (Harvard CAPS/Harris)  درباره نتایج این نظرسنجی های  به تارنمای خبری هیل گفت: نظرسنجی ها نشان میدهد  که عامه مردم آمریکا درباره اقدامات ترامپ به شدت نگران هستند؛ شمار نتایج این نظرسنجی بالاتر از نتایج نظرسنجی ها صورت گرفته در زمان تحقیقات رابرت مولر است.

هیل در ادامه نوشت: هم اکنون دموکرات ها روی  آرای شهروندان آمریکایی که در مناطق حومه ای شهرها ساکن هستند جهت کسب کرسی های بیشتر در کنگره آمریکا امید بسته اند  چرا که این عده در نظرسنجی های به دو دسته برابر در استیضاح ترامپ قرار گرفته اند، 48 درصد موافق استیضاح و 49 درصد مخالف این موضوع هستند.

"کریس ویلسون" (Chris Wilson) جمهوریخواه کهنه  کار و مدیر "دبلیو.پی.ای اینتلیجنس" (WPA Intelligence)  در تحلیلی پیرامون نظرسنجی های اخیر گفت :  چرخش زیادی در حمایت از رئیس جمهوری آمریکا در این نظرسنجی ها می بینیم که بیشتر درمیان دموکرات ها به چشم می خورد.

 ویلسون در ادامه تصریح کرد: تا پیش از این از هر پنج دموکرات یک دموکرات مخالف استیضاح ترامپ بود  چراکه تصور می رفت این مساله از لحاظ سیاسی خوب  نیست اما اکنون همه آنها در پشت سر یکدیگر (در موافقت از استیضاح ترامپ) قرار گرفته اند.

دموکرات ها تاکنون از به راه انداختن روند استیضاح ترامپ واهمه  داشتند چراکه نگران زور آزمایی کاخ سفید و  پیامدهای آرای الکتورال (ایالتی) که تنها 13 ماه تا انتخابات زمان باقی است، بودند.

ویلسون (جمهوریخواه  کهنه کار و مدیر WPA Intelligence)  گفت: دموکرات ها حق دارند که نگران  پیامدهای سیاسی استیضاح ترامپ باشند، حتی اگر آنها (موفق) به استیضاح وی شوند، از هم اکنون  کاملا واضح است که سنا وی را برکنار نخواهد کرد، درنتیجه خطری که دموکرات ها دراین باره مرتکب می شوند از دید رای دهندگان آمریکایی پنهان نخواهد ماند و آنرا اقدامی غیر موثر خواهند یافت .

رسانه های آمریکایی روز چهارشنبه گذشته سوم مهر ماه خبر از انتشار متن کامل مکالمه دونالد ترامپ با ولودیمیر زیلنسکی (Volodymyr Zelensky) رئیس جمهوری اوکراین را دادند که این متن در پنج صفحه و مربوط به مکالمه مورخ 25 جولای (سوم امرداد ماه) بود.

ترامپ بنابر متن این مکالمه از زیلنسکی خواسته تا تحقیقاتی درباره "هانتر بایدن" پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دمکرات خود که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز "بوریسما" در اوکراین بود، به عمل آورد.

ترامپ پیش از این مانع پرداخت 400 میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین شده بود.

با افشای محتوای این مکالمه تلفنی، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز که تاکنون در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، رسماً خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.

تا روز جمعه گذشته پنجم مهر ماه،   219 نفر از اعضای 435 نفره  مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آغاز فرآیند استیضاح ترامپ شده‌اند. بیش از 300 نفر از مقام‌های سابق سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود از استیضاح ترامپ را اعلام کرده‌اند.

«الیوت انگل»، «آدام شیف» و «الیجاه کامینگز» رؤسای کمیته‌های امور خارجی، اطلاعات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، با صدور  احضاریه هایی «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور را در رابطه با تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهوری و مشخصاً ارائه  اسنادی در ارتباط با دولت اوکراین به کنگره فرا خواندند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/82634/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟