راه ترقی

آخرين مطالب

١5 لایحه در معاونت حقوقی قوه قضائیه نهایی شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در یازدهمین نشست خبری افزود: قوانین و مقررات ابزار اجرای عدالت است و برای اجرای عدالت نیازمند قانون خوب، مجری شایسته و قاضی عادل و فرهیخته هستیم.
وی ادامه داد: آیین نامه‌ها برخی به امضای رییس قوه قضائیه رسیده و ابلاغ شده همچنین برخی لوایح مهم مانند لایحه ثبت شرکت ها نهایی شده است و لایحه بهره‌برداری از آپارتمان ها نیز به دولت ارسال شده است.
اسماعیلی اضافه کرد: علاوه بر آن ١5 لایحه و دستورالعمل دیگر نیز تدوین و در مرحله نهایی تصویب قرار دارد همچنین ١٩ لایحه دیگر در این معاونت در دست اقدام است.
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: امیدواریم فرآیند دادرسی و اجرای عدالت با تدوین قوانین و اصلاح قوانین محقق شود.

اجرای قانون کاداستر نیازمند تامین اعتبار است

اسماعیلی با اشاره به قانون کاداستر، گفت: اجرای این قانون نیازمند حمایت دولت و تامین اعتبار لازم است و در این قانون پیش بینی شده بود که ظرف پنج سال همه اراضی اسناد تک برگی و کاداستر را دریافت کنند.
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: اراضی دولتی کمترین اقدام را برای دریافت اسناد کاداستری داشته اند. بسیاری از اموال دولتی چه اراضی ملی و چه اراضی که در مالکیت دولت قرار گرفته و چه اراضی که توسط دادگاه ها مصادره شده است، تنها برای بخشی از آنها ستد صادر شده است.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: نهادهای دولتی در زمینه تثبیت مالکیت تا پایان سال اقدام کنند تا زمینه سوءاستفاده به حداقل برسد.

استرداد زمین به سازمان های متولی
سخنگوی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه زمین هایی از افراد سودجو گرفته و به سازمان های زمین و مسکن برگردانده است.
وی ادامه داد: در این زمینه نهادهای مختلفی از جمله نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، سازمان بازرسی کل کشور همکاری داشته اند و در این خصوص رای قاضی تاثیرگذار بوده است.
اسماعیلی اضافه کرد: بیش از ٣5 مورد استرداد املاک به جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اوقات و شهرداری با دستور مقامات قضایی انجام شده است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: ارزش ریالی آن بالغ بر ١٠ هزار میلیارد تومان است که از زمین خواران گرفته و تحویل نهادهای متولی شد. این گزارش صرفا مربوط به استان تهران است.
وی اظهار داشت: ٨5 هزار متر با ارزش پنج هزار میلیارد تومان به دولت برگشت و اسناد آن امروز و فردا 6٠ هزار متر است و مابقی در دو هفته آینده سنددار خواهد شد؛ این پرونده تصمیم قضایی مقامات قضایی بود.
اسماعیلی گفت: در منطقه ١٨ تهران 5٠ هکتار زمین به ارزش هزار میلیارد تومان به سازمان اوقاف برگردانده شد.
سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: اراضی بوستان ولایت در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت همچنین در اراضی شمیرانات با ارزش 5٠ میلیارد تومان به اداره منابع طبیعی واگذار شد.
وی ادامه داد: در حاشیه بلوار آفریقای تهران ٣6٠٠ متر زمین با ارزش ٣6٠ میلیارد تومان به شهرداری تهران تحویل شد.

آرای جدید پرونده های جرایم اقتصادی
اسماعیلی به بیان آرای جدید صادره در پرونده‌های اخلال اقتصادی اشاره کرد و افزود: ایوب استاد کرمی به جرم مشارکت در اخلال نظام ارزی و پولی از طریق قاچاق عمده ارز به 20 سال حبس، محرومیت دائم از خدمات و مشاغل دولتی و ٨١ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.
وی ادامه داد: ولی حاکی پور به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به تحمل 8 سال حبس، محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت 5 میلیون و 100 هزار یورو در حق دولت محکوم شده است. 
اسماعیلی اضافه کرد: امیر موسایی به جرم اخلال در نظام ارزی به تحمل 6 سال حبس، محرومیت دائم از خدمات دولتی و 5 میلیون و 400 هزار یورو جزای نقدی، مهدی اشرفی به جرم مشارکت در اخلال نظام ارزی و پول به 10 سال حبس و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و 95 هزار دلار جزای نقدی، شهرام حمامی به 12 سال حبس و محرومیت از خدمات دولتی به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور و پرداخت بیش از 45 میلیارد ریال جزای نقدی به علاوه 29 هزار و 458 دلار جزای نقدی دیگر همچنین 7 میلیون و 780 هزار دلار دیگر محکوم شده است. 

اسامی جاسوس های دستگیر شده 

اسماعیلی اظهار داشت: در جلسه قبلی به محکومیت تعدادی از جواسیس که حکم‌شان قطعی نشده بود، اشاره کردیم؛ در این فاصله احکام قطعی این افراد هم صادر شده بنابراین نام آنها اعلام می‌شود.
وی افزود: علی نفریه فرزند غلامحسین به جرم جاسوسی برای سرویس سیای آمریکا به تحمل 10 سال حبس و استرداد 55 هزار دلار دریافتی از سیا محکوم شده است. 
سخنگوی قوه قضائیه گفت: محمد امیر نسب فرزند غلامعلی به جرم جاسوسی برای انگلیس به 10 سال حبس قطعی محکوم شد. همچنین محمدعلی باباپور، به اتهام جاسوسی برای آمریکا به تحمل 10 سال حبس و استرداد 55 هزار دلار حق‌الزحمه دریافتی از این سرویس محکوم شده است.
اسماعیلی اضافه کرد: فرد جاسوس دیگری در دادگاه انقلاب هفته گذشته به اعدام محکوم شده است که برای فرجام خواهی پرونده به دیوان عالی ارسال شده است و در صورت تایید نام وی اعلام خواهد شد.

سرکرده باند بزرگ قاچاق به اعدام محکوم شد 
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به حکم صادره برای یکی از سرکرده های بزرگ قاچاق مواد مخدر گفت: این فرد که به تنهایی بیش از یک تن مورفین و چهار تن تریاک حمل کرده، به مجازات اعدام محکوم شده است که بعد از قطعیت حکم نام وی اعلام خواهد شد.

پرونده دانشجویان قلابی به مراجع قضایی ارجاع نشده است
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده ٢١١ دانشجوی قلابی از وزارت بهداشت به مراجع قضایی ارجاع شده است، گفت: مسئولان وزارت بهداشت یک مرتبه اعلام کردند معرفی کردیم، بعد گفتند معرفی خواهیم کرد و بعد گفتند جلوی ورود به دانشگاه این افراد را گرفتیم؛ حرف‌های متناقض زیادی زده شده اما در این ارتباط گزارشی به مراجع قضایی واصل نشده است.
وی ادامه داد: ما اطلاع دقیقی در این زمینه نداریم و صرف گزارش کافی نیست باید با نام و جزییات به مراجع قضایی معرفی شوند تا بررسی کنیم.

تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا در دستور نیست
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره احتمال تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: بارها اعلام کرده ایم که شرط و شروط را نمی پذیریم و در شرایط برابر تصمیم می گیریم؛ اکنون موضوع خاصی در دستور نیست. 

پرونده باستی هیلز مشهد در دست بررسی است
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده باستی‌هیلز مشهد گفت: در باره زمین‌خواری در تهران و مشهد گزارشاتی واصل شده است که حمایت از سوء جریان در واگذاری و صدور پروانه دارد که در آرای قضایی تاثیرگذار است. 
وی ادامه داد: اکنون در این خصوص اظهارنظر نمی‌کنیم اما همه سوء جریانات ادعایی را بررسی می‌کنیم و چنانچه ادعا شود تصمیم بر اساس سوء جریان و رانت صادر شده است، حتما در چارچوب قوانین و مقررات رسیدگی و نسبت به ابطال آن اسناد رسیدگی می‌کنیم. 
اسماعیلی اضافه کرد: درباره باستی‌هیلز جدید دستور بررسی صادر شده است و فرایند بررسی را طی می‌کند.

گزارش وزارت اطلاعات از پیدا شدن کارتخوان در دفتر وزیر نفت ابتدایی بود
سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کشف کارتخوان در دفتر وزیر نفت و دستگیری خانمی در وزارت نفت گفت: در مورد خانمی که دستگیر شده، قرار بود کارشناسی نسبت به وضعیت طبقه‌بندی این مدارک انجام شود که کارشناسی واصل شد و رسیدگی دادگاه به اتمام رسیده و ظرف چند روز آینده رای دادگاه صادر می‌شود.
وی در مورد کارتخوان در دفتر وزیر، افزود: به رغم پیگیری‌های فراوان تا امروز گزارش کامل و جامعی از وزارت اطلاعات به مراجع قضایی واصل نشده و یک گزارش خیلی ابتدایی در پیگیری‌های اولیه ارسال کردند و منتظر گزارش کامل و دقیق وزارت اطلاعات برای مراجع قضایی هستیم.

رای پرونده قائم مقام قالیباف صادر نشده است
سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده قائم مقام قالیباف گفت: حدود یک ماه قبل برای این پرونده کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شده است. 
وی با اشاره به گستردگی و حجم پرونده ها در دادگاه افزود: در فرصت مناسب با تسریع نسبت به این پرونده رسیدگی می شود؛ رای هنوز صادر نشده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/82859/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

نماینده ویژه پاکستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

دستور کار جلسات مجلس در هفته آینده اعلام شد

نماینده مجلس: مماشاتی که با بی‌حجابی صورت گرفت، کار را برای مقابله با بی‌حیایی سخت‌تر کرد

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟

فرمانده کل ارتش: ایران هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند

واعظی: آنچه رئیسی می‌گوید با آمار‌های دو هفته قبل یا دو هفته بعد اعضای دولت فرق دارد

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

بحران در کاتالان

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه: افکار عمومی جهان بیدار شده است

جهانگیری: عزا می‌گیرم وقتی می‌بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند نه اروپا

عروس امام خمینی(ره) درگذشت

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر