راه ترقی

آخرين مطالب

گام جدی سازمان منطقه آزاد کیش در حمایت از صادرات منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

راه ترقی - موافقت نامه سه جانبه، میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه صنعتی امیر کبیر با محوریت " تاسیس شتاب دهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان "در جزیره کیش" به امضا رسید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد رضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امضاء تفاهم نامه حضور مرکز شتاب دهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان در جزیره کیش را فراهم کردند.
دکتر مظفری در آیین امضاء موافقت نامه که چهارشنبه نهم مهر در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با اشاره به این که راه اندازی مرکز نوآوری اولویت نخست سازمان منطقه آزاد کیش است گفت: اعتقاد داریم حضور شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها می تواند در تمامی عرصه ها تاثیر گذار بوده و فعالیت های ما در راستای رشد و توسعه کیش را شتاب بخشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: باتوجه به زیرساخت هایی که در کیش شکل گرفته است باید دست در دست یکدیگر باری از دوش کشور برداریم و تاسیس شتاب دهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان می تواند نقطه آغاز و شروع خوبی برای این مهم باشد.
وی از استقبال جوانان ایرانی مقیم خارج از کشور برای حضور در مرکز نوآوری خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوبی که شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده ها از مرکز فن آوری کیش داشته اند شاهد منشا اتفاقات خوب در کیش خواهیم بود.
همچنین محمد رضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تشکر از تلاش ها و حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس پردیس کیش دانشگاه امیر کبیر برای به سرانجام رسیدن این تفاهم نامه گفت: یکی از اهدافی که در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و سازمان های مناطق آزاد دنبال می شود توسعه برند و بازار مناطق آزاد است.
رستمی افزود: یکی از مهم ترین شاخص های و فاکتورهای اثرگذار برای توسعه برند و بازار مناطق آزاد، توسعه صادرات کالا و خدمات تولیدی از این است تا امکان حضور و رقابت کالاها و خدمات در بازارهای جهانی وجود داشته باشد.
وی گفت: بازارهای منطقه ای یکی از اهداف صادراتی مناطق آزاد کشور محسوب می شود تا نام ایران را با محصولات قابل دفاع و با کیفیت بلند آوازه کند و تمدن علمی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی کشور و انقلاب اسلامی با ابزارهای صادراتی به جهان عرضه شود.
معاون فرهنگی،گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه برند و بازار در مناطق آزاد را رفتن به سمت توسعه و راه اندازی شتاب دهنده های صادراتی صنایع خلاق عنوان کرد و تصریح کرد: امروزه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در تامین منابع، عرضه، ترویج و تبلیغ کالاها و ورود به بازارهای کشورهای مختلف از تجربه و قابلیت های لازم و کافی برخوردار نیستند و شتابدهنده های صادراتی صنایع خلاق با جذب مجموعه ای از شرکت های استارتاپی و نوآور در حوزه های مختلف به این موضوع کمک خواهند کرد.
رستمی با تاکید بر این نکته که جزیره کیش و برج فناوری کیش می توانند خدمات شتابدهنده های صادراتی را به کلیه مناطق آزاد ارائه کنند گفت: قطعا این قابلیت و ظرفیت در کیش وجود دارد. در راستای تفاهم نامه منعقد شده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه امیرکبیر برای مدل شکل گیری شتابدهنده ها به یک مدل واقع بینانه دست پیدا می کنند. حضور گروه های خلاق در کیش نیازمند مدل سازی جدید است و در گذر زمان به این مدل مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.
دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که در حال حاضر نیازمند دانشگاه های نسل 2 و 3 هستیم که مبتنی بر پژوهش و فعالیت‌های تحقیقاتی و نیز کارآفرینی و تولید ثروت است اظهار داشت: برای رسیدن به این نسل از دانشگاه ها سه محور افزایش قراردادهای صنعتی و غیر صنعتی، نوآوری و مهارت افزایی را در دستور کار خود داریم.
وی از افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان از 14 شرکت به 160 شرکت در مرکز نوآوری کیش ابراز خرسندی کرد و با بیان این که جوانان ما در کشورهای منطقه نقش تاثیر گذار در این عرصه دارند و باید زمینه حضور و جذب آنان را فراهم کنیم؛ گفت: قصد داریم سرمایه های قابل توجهی به کیش هدایت کنیم و در این میان تاکنون سه بانک که در زمینه استارتاپ ها فعالیت می کنند در مرکز نوآوری شروع به کار کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه، مردم شاهد تغییر و تحولات حاصل از فعالیت این مرکز در کیش باشند و از مسوولان نیز خواست با شروع به کار این مرکز، گزارش عملکرد شش ماه آن را در دسترس مردم قرار دهند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/83014/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

موقعیت عالی که عیسی آل کثیر از دست داد

گل اول پرسپولیس به صنعت نفت توسط دانیال اسماعیلی فر

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت که افساید اعلام شد

راستش رو بگو، چند سالته؟مصاحبه دیدنی جود بلینگام با ریو فردیناند

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

ایرانی‌ترین غیرایرانی

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

درآمد عجیب از زباله گردی

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن