راه ترقی

آخرين مطالب

از 4 خواسته مهم پایتخت نشینان تا تفاوت شورای پنجم با سایر دوره‌ها اجتماعی

از 4 خواسته مهم پایتخت نشینان تا تفاوت شورای پنجم با سایر دوره‌ها
  بزرگنمايي:

راه ترقی- دو روز پیش معاون امور مناطق شهرداری تهران اعلام کرد: 4 موضوع در صدر درخواست های شهروندان به سامانه 137 است.
شاپور رستمی ضمن اعلام 4 خواسته مهم شهروندان از شهرداری تهران گفت: نظافت و چهره شهر گویای زحمات بی شائبه شهرداران نواحی است. یکی از نگاه شهردار تهران و معاونان شهردار معطوف به عملکرد و وظایف شهرداران نواحی است.
از طرفی حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به اهمیت محله محوری در مدیریت شهری پنجم اشاره می کند و به ارتباط میان برنامه و بودجه برای توسعه محله‌محوری تاکید می نماید.
حامد مظاهریان معتقد است که اجرای برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران اهمیت زیادی برای مدیریت شهری دارد و اتصال بودجه برای اجرای برنامه بسیار مورد تاکید است.
وی با بیان اینکه محله‌محوری یکی از رویکردهای مهم برنامه سوم است، گفته است:«تهران، شهری برای همه»شعاری است که از خاستگاه ذهنی حق به شهر نشأت می‌گیرد و بر همین اساس در برنامه‌ریزی شهری، بر نقش مردم و محلات در توسعه شهر تاکید می‌شود.
به گفته مظاهریان؛ تفاوت شورای پنجم با سایر دوره‌ها همین محله محوری و ارتباط با مردم است و از تخصیص بودجه به توسعه محلات از سال آینده خبر داده است .

راهکار برون رفت از مشکلات موجود پایتخت
اما یک عضو شورای شهر تهران راهکار برون رفت از مشکلات موجود پایتخت، را جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی عنوان می کند و می گوید: شهر تهران با داشتن بیش از 10درصد از شهروندان کشور، بیش از 50درصد سپرده‌های مالی و 50درصد مالیات، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری دارد.
مجید فراهانی تصریح می کند که امروز در یک شرایط حاد ، مدیریت شهر تهران در اختیار ما است و کشور تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد، اقتصاد کشور کوچک شده است و درآمدهای شهر تهران که از شهرسازی و ارزش افزوده است، کاهش پیدا کرده است.
او در دومین اجلاس شهرداران نواحی را از مهمترین‌گردهمایی‌هایی عنوان می کند که می‌تواند برای توسعه شهر تهران مفید باشد و  تاکید می کند که باید با هم‌اندیشی راه‌حلی برای این مشکل جستجو کنیم‌ و این ستاد می‌تواند راه‌حل‌های خوبی را برای رفع شهر مشکلات پیشنهاد دهد.

  4خواسته مهم پایتخت نشینان

اما 4خواسته مهم شهروندان از شهرداری تهران چیست و شهرداری چقدر برای تحقق خواسته های مردم گام برداشته و چقدر موفق بوده است.
به گفته معاون امور مناطق شهرداری تهران گفت:نظافت شهر، لایروبی انهار، ساماندهی دستفروشان و آبیاری فضای سبز در صدر درخواست های شهروندان به سامانه 137بوده و با توجه به اینکه زحمات شهرداران نواحی بر کسی پوشیده نیست، نظافت و چهره شهر گویای زحمات بی شائبه شهرداران نواحی است؛ یکی از نگاه های شهردار تهران و معاونان شهردار معطوف به عملکرد و وظایف شهرداران نواحی است.
رستمی با درخواست از شهرداران مناطق مبنی بر حضور و گشت زنی همراه با شهرداران نواحی در سطح شهر گفته که باید در آغاز روز شهری تمیز را در اختیار شهروندان قرار دهیم و برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که هماهنگی های لازم به موقع صورت گیرد.
او معتقد است که ارتباطات مردمی به ما می گوید، درخواست های مردم در این موارد اولویت دارد و با توجه به اینکه سال گذشته بسیاری از شهرهای کشور در سیل غافلگیر شدند، باید در خصوص حوادث طبیعی و غیرطبیعی آمادگی لازم را داشته باشیم و از شهرداران نوحی و مناطق درخواست کرده که امسال هم با لایروبی به موقع انهار از به وجود آمدن چنین مشکلاتی پیشگیری شود .

ترافیك گره كور آلودگی هوای تهران


البته بر اساس گفته های شهردار تهران و کارشناسان مدیریت شهری و اکثریت شهروندان ، اولویت های اصلی مردم پایتخت توسعه حمل و نقل عمومی و رفع آلودگی هوا بوده است و موارد دیگر پس از این دو گزینه مطرح می شود که باید مدیران شهری به این نکته توجه بیشتری داشته باشند!

مزاحمت‌هایی که میلیون ها تومان درآمد دارد!/ متولی ساماندهی دستفروشان مترو کیست؟

انتقاد عضو شورا از تعلل معاون شهردار در ساماندهی دستفروشان
از سوی دیگر یک عضو شورای شهر تهران نیز از تعلل در ساماندهی دستفروشان انتقاد کرده و می گوید:شهرداری می‌تواند در کمک به رونق کسب و کار همکاری‌هایی با دولت داشته باشند.
حجت نظری عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت دستفروشان در پایتخت اعلام کرده که معاونت خدمات شهری شهرداری تهران باید برای این موضوع کمیته برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری تشکیل دهد ولی متاسفانه تعلل داشته که به نظرم کثرت کار در این حوزه و تکثر خدمات ارائه شده توسط این معاونت سبب شده در انجام برخی مسائل همچون ساماندهی دستفروشان تعلل شود.
این عضو شورا گفته که شورای شهر و شهرداری این اراده را دارد که به کمک دولت بیاید و فضاهایی را فراهم کنیم تا شهروندانی که بنیه مالی ندارند بتوانند کسب و کار کنند و فضاهای لازم برای فعالیت اقتصادی‌شان را فراهم کنیم.
نظری در مورد نحوه فعالیت دستفروشان، با تاکید بر این که بارها از معاون خدمات شهری شهردار درخواست شده است ، اظهار ‌امیدواری کرده که با توجه به وضعیت اقتصادی، شرایط مساعدی ندارد اقدامات مؤثر در مورد نحوه فعالیت دستفروشان انجام گیرد.
‌او معتقد است مدیریت شهری متولی اصلی امر اشتغال نیست ولی می‌تواند در ایجاد زیرساخت‌ها و کمک به رونق کسب و کار با دولت همکاری کند.

عدم ورود به حواشی به جای خدمت به مردم
اما رضا تقی پور سخنگوی سابق شورای شهر تهران در نقدی بر عملکرد مدیریت شهری تهران با بیان اینکه در حال حاضر اقدام تازه ای که به نفع شهر و شهروندان باشد دیده نمی شود و تغییری در برنامه ها و انتقاداتی که بعضا به اقدامات دوره های قبلی وارد می شود نیز صورت نمی گیرد، تصریح می کند که شورای شهر یک نهاد اجتماعی است و این نهاد نباید به جای ارائه خدمت به مردم به یکسری مسائل حاشیه ای بپردازد، زیرا اقدامات مدیریت شهری مستقیما با زندگی روزمره مردم در ارتباط است، باید توجه داشت که مردم در این شهر زندگی و تنفس می کنند و غیر از جسم شهر، روح شهر نیز باید به آرامش برسد و شهروندان بتوانند یک زندگی سالم را در همه ابعاد تجربه کنند، رسیدن به این هدف نیازمند همت دوستان شورای شهر می باشد که با نیت خالص برای خدمت به مردم می توانند به آن دست پیدا کنند.

لزوم استفاده بهتر از فرصتِ دولت و مجلس
به هر حال بر  اساس بیانات مقام معظم رهبری شهرداری و شورای شهر شهر تهران، به عنوان یک نهاد مهم و تاثیرگذار در پایتخت کشور محسوب می شود و هر اقدام آن الگویی برای سایر نقاط کشور است و لازم است این مجموعه به دور از حواشی و با استفاده بهتر از فرصت و ظرفیت همراهی دولت و مجلس با خود بتواند مطالبات مردم و مشکلات شهروندان را مرتفع سازد تا با افزایش میزان رضایتمندی ، اهداف عالیه نظام محقق شده و رفاه و آسایش نیز در بطن زندگی آنان به صورت ملموس مشاهده و احساس شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/83256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

موزیک ویدئوی متفاوت از قطعه وطنیِ همایون شجریان

موسیقی بی‌کلام زیبا و آرامش‌بخش «بهشت» با هنرمندی پیدر بی هلند

نماهنگ تماشایی آرون افشار بنام «شب رویایی»

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969