راه ترقی

آخرين مطالب

رشد اقتصادی مثبت در حوزه فناوری انديشه

رشد اقتصادی مثبت در حوزه فناوری
  بزرگنمايي:

راه ترقی- او در خصوص برنامه‌های حضور در نمایشگاه بغداد و توسعه صادرات گفت: آنچه در برنامه تدوین شده این است که متوسط رشد سالانه ارزش افزوده 19.4 و اشتغال 9.5 درصد را در حوزه ارتباطات داشته باشیم،
با توجه به آمار شش ماه اول سال، عراق جایگاه دوم را در سهم صادرات کشور ما دارد و این به عنوان فضای بالقوه‌ای برای تمرکز ما روی این کشور همسایه است.  
هاشمی افزود: در سال گذشته با توجه به تحریم‌هایی که با آن مواجه بودیم، رشد اقتصادی منفی داشتیم اما در بخش فناوری و رشد ارزش افزوده، زیربخش فناوری اطلاعات با رشد 6.4 رو به رو شدیم که این بسیار خوشحال‌کننده است.
او در خصوص علل رشد در این حوزه گفت: در شاخص جهانی نوآوری ما رتبه 61 را داریم و ما به واسطه سرمایه انسانی وضعیت مناسبی در این حوزه داریم و می‌توان از این فضا و ظرفیت استفاده خوبی داشت، 
سیاست‌های مالیاتی، مقررات‌زدایی، اعتمادسازی، توسعه پهنای باند و زیرساخت مناسب از دلایل عمده‌ای این موفقیت ذکر می‌شود.  
معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات در خصوص دلایل تاکید بر توسعه صادرات خاطرنشان کرد: حضور در عرصه بین‌الملل و ایجاد بازارهای جدید، رشد درآمد ارزی کشور در شرایط تحریم، استفاده از حداکثر ظرفیت‌های داخلی از مشوق‌های مهم ما برای صادرات است.
بازار منطقه و نزدیک بودن به این بازار باعث می‌شود صادرات را جدی بگیریم، هر چند نقاط ضعفی مانند چالش‌های تامین مالی و مشکلات بانکی و بیمه‌ای و گمرکی، دشواری انتقال ارز و شناخت ناکافی و غیر دقیق بازار کشورهای هدف را نیز پیش رو داریم.
هاشمی درباره برنامه‌ وزارت ارتباطات برای پیشبرد صادرات به عراق گفت: اتصال اس‌ام‌ای‌ها به بازارهای منطقه‌ای، ایجاد و اجرای راهکارهای قانونی و حمایت های منسجم، شناسایی ظرفیت و کشش بازارهای خارجی از موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار دارد.
معاون وزیر ارتباطات در ادامه گفت: ساماندهی هیات‌ها، توسعه کریدور فاوا، تشکیل پایانه‌های صادراتی موفق، نهادهای کارگزاری، توسعه فضای فریلنسری، پشتیبانی‌های لازم پس از انعقاد قرارداد و رتبه‌بندی شرکت‌های صادرکننده از برنامه‌هایی است که در راستای توسعه صادرات مدنظر قرار داده‌ایم.
هاشمی در خصوص دستاوردهای نمایشگاه آی‌سی‌تی در افغانستان گفت: شهریور ماه اولین نمایشگاه آی‌سی‌تی را در کابل داشتیم که 25 شرکت ایرانی در آن حضور پیدا کردند و بازخوردهای مختلفی در خصوص افغانستان داشتند اما باور ما این بود باید در شرایطی به این بازار ورود کنیم که شرایط رقابتی وجود داشته باشد، اتفاقاتی که در نمایشگاه افغانستان شاهد آن بودیم، امضای چهار تفاهم نامه و 4 قرارداد بود و نکته حائز اهمیت این بود که بیش از 20 جلسه بی تو بی (نوعی مدل کسب‌وکاری) با همت کارگزار ما برگزار شد.  
هاشمی در خصوص برنامه‌های اجرا شده در برگزاری نمایشگاه افغانستان و تداوم آنها بیان داشت: ایجاد فضای اشتراکی برای آغاز فعالیت‌های شرکت در کابل، نشست‌ها و جلسات تجاری با شرکت‌های افغان، رفع مشکلات حقوقی، قراردادی و قانونی شرکت‌ها جهت شروع کار و برنامه‌ریزی برای مشارکت سایر شرکت‌ها در بازار افغانستان از برنامه‌هایی است که قصد داریم برای تعامل هر چه بیشتر انجام بدهیم.
او در خصوص حضور در بازار عراق نیز گفت: برگزاری جلسات هماهنگی با کارگزار، پیش‌بینی اعزام هیات تجاری، حضور 29 شرکت متقاضی حضور در نمایشگاه، شناسایی نیازها و اولویت‌های بازار عراق در بخش فاوا، اختصاص بخش ویژه آی سی تی در پاویون ایران از جمله برنامه‌هایی است که برای حضور در این نمایشگاه مدنظر قرار داده‌ایم.
معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات در خصوص تمهیدات درنظر گرفته شده برای حضور در این نمایشگاه به مواردی مانند حضور مترجم، پیش‌بینی برگزاری 50 نشست بی تو بی، مشاوره حقوقی حین و پس از رویداد، پیش‌بینی فضای نشست‌های تخصصی تاکید کرد.
به گفته هاشمی، سامانه‌های امنیت اطلاعات، گردشگری، امنیت شبکه، پرتال‌های سازمانی و اتوماسیون، آنتن‌های مخابراتی، زیرساخت‌های تجارت الکترونیک، ایجاد مراکز داده و فرآیندهای هوشمندسازی شهری، مدرسه و دانشگاه مجازی و آموزش الکترونیک از جمله اولویت‌های احصا شده در بازار عراق است که باید روی آن تمرکز کرد.
وی تصریح کرد: انتخاب نهایی استاندارد گواهینامه‌های بین‌المللی، محصول با خدمات قابل صادرات، مجوز دانش‌بنیان فناور یا خلاق، سابقه صادرات، شریک تجاری با نمایندگی بین‌المللی نیز از جمله شاخص‌های انتخاب شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه خارجی است. 

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/83451/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟