راه ترقی

آخرين مطالب

جهانگیری: مرز خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است سياسي

جهانگیری: مرز خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است
  بزرگنمايي:

راه ترقی- اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جمع مردم شهر «دُرح» شهرستان مرزی سربیشه از مردم این منطقه به عنوان مرزداران غیور جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ یاد کرد و افزود: ایران به یکسری مسائل حساسیت بالا دارد که ملاحظه هیچ کسی را نمی‌کند و آن مرز است.

وی گفت: به واسطه وجود مرزداران، ایران سرافراز است و می‌بالد به این موضوع که در مرز طولانی با کشورهای متعدد همسایه، مرزداران در کنار ارتش مسلح جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها از کشور در مقابل همه مسائل حراست می کنند.

جهانگیری با تاکید براینکه امروز مرزهای ایران مرزهایی امن است، اظهار داشت: آمریکا با همه قدرت‌نمایی در دنیا به این موضوع پی نبرد لذا مجبور شد که آزمایش کند و فهمید موضوع جدی است.

وی ادامه داد: پهباد آمریکایی به مرز ایران نزدیک شد و می‌خواست حساسیت ایران را آزمایش کند که نیروهای مسلح اقتدار ایران را به صحنه کشاندند و با کمک تجهیزات ایرانی پهباد را شناسایی و ساقط کردند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: مرزداران با عزت و شرف هستند و ما به شما مرزداران در شرق و غرب و شمال و جنوب می‌بالیم.

جهانگیری با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در یک منطقه ناامن، امن است یادآور شد: به فصل الهی امنیت داریم و مسئولان که فرصت خدمت به مردم را دارند باید با تمام وجود قدر مردم را بدانند.

وی با تاکید بر حل مشکلات مردم با همه توان و قدرت گفت: آمریکایی‌ها ماه‌ها، روزها و سال‌ها سر میز مزاکره نشستند طوری که یک طرف ایران و طرف دیگر 6 کشور بزرگ دنیا بود و شورای امنیت هم تصویب کرد، ایرانی‌ها طبق دین به همه تعهدات خود عمل کردند و سازمان‌های بین‌المللی گزارش این عمل به تعهد را دادند ولی آمریکایی‌ها از تعهد خارج شدند و جنگ اقتصادی علیه کشور را شروع کردند.

جهانگیری با اشاره به هدف آمریکایی‌ها بعد از خروج برجام هم بیان کرد: مکرر گفتند از راه جنگ می‌خواهند اقتصاد ایران را از هم بپاشند تا مردم نتوانند چهلمین سالگرد انقلاب را جشن بگیرند.

وی ادامه داد: امروز ما در مرز با کشور افغانستان، با هم گفت و گو می‌کنیم لذا مردم طرح‌های آن‌ها را شکست دادند، مردم می‌خواهند برای حل مشکلات زیربنایی چاره‌اندیشی شود و همه برای حل مشکلات در میدان هستند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه هنر مدیران این است که گرد و غبار محرومیت را برطرف کنند اظهار داشت: با ابتکار معاونت توسعه روستایی همایشی که هر سال در تهران بود امسال در خراسان جنوبی که به تعبیری جزو نقاط کمتر توسعه یافته است، برگزار می‌شود.

جهانگیری افزود: بیش از 40 درصد جمعیت خراسان جنوبی روستایی است و توافقاتی که دستگاه‌های مختلف امضا کردند می‌تواند برای شهرستان‌های زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان توسعه در پی داشته باشد.

وی با اشاره به جمله معروف مقام معظم رهبری در خصوص توسعه نهبندان هم گفت: زمان انجام سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان با دولت اصلاحات مصادف بود که فرمودند به نهبندان سفر می‌کنم تا توجه مسئولان به این منطقه جلب شود و نیز من که آن زمان وزیر بودم امروز آمده‌ام این جمله را احیا کنم.

جهانگیری ادامه داد: پیام رهبر انقلاب این بود که به منطقه نهبندان و سربیشه توجه ویژه‌ای شود ما هم برای حل مشکلات مردم آمدیم و در این راستا گام بر می‌داریم.

وی که امروز از طریق بالگرد به شهر درح سربیشه سفر کرده است، گفت: شهر درح را از بالا تماشا کردم آسفالت معابر شهر خیلی کم بود در حالی که وقتی یک نقطه‌ای شهر می‌شود اولین قدم این است که خیابان‌ها و کوچه‎ها آسفالت و بازسازی شود و امکانات شهری و تفریحی به وجود بیاید.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی برخی دستگاه‌ها تفاهم نامه‌هایی با استانداران امضا کردند که کمبودها منطقه برطرف و فرصت‌های اجتماعی برای منطقه ایجاد شود که الگوی اولیه این روش در منطقه قلعه گنج جنوب استان کرمان بود که گام‌های بلندی برای توسعه برداشته شده است.

جهانگیری با اشاره به تفاهم‌نامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای توسعه در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی هم افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) متولی توسعه بخش درح سربیشه است و به عنوان نماینده دولت از این تفاهم‌نامه‌ها حمایت می‌کنم که امیدواریم در 2 سال آینده شاهد تغییراتی در این مناطق باشیم.

وی بیان کرد: بخش درح از نظر تاریخی یکی از مناطق با سابقه است و وقتی از تاریخ ایران صحبت می‌کنیم اینگونه تصور می‌کنیم که تاریخ در شهرهای بزرگ خلاصه شده و تاریخ شهر درح هم تمام آن سرافرازی و افتخار است.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: روستاهایی که در این منطقه است مثل روستای ماخونیک که در سال 98، هفت هزار گردشگر داخلی و 800 گردشگر خارجی داشته، نشان می‌دهد این منطقه جاذبه‌هایی برای توسعه در زمینه‌های مختلف دارد که باید برای آن تلاش کنیم.

جهانگیری با اشاره به درخواست‌هایی که توسط نماینده مردم، فرماندار شهرستان سربیشه و عضو شورای شهر مطرح شد گفت: این مطالب گفته شده باید محقق شود و استاندار به طور ویژه روی این نیازها تمرکز کند.

وی به توافق سازمان برنامه و بودجه با بنیاد مسکن و کمیته امداد برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی اشاره کرد و افزود: با ساخت این واحدها دغدغه‌های مسکن برطرف می‌شود.

جهانگیری اظهار داشت: برای آب آشامیدنی هم وزیر نیرو و هم معاون سازمان برنامه و بودجه در این سفر حضور دارند که مجتمع‌های آبرسانی تامین اعتبار خواهد شد تا آب آشامیدنی مردم بدون دغدغه تامین شود.

معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه برای شرکت در همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی شد.

طرح آبرسانی به بیرجند از محمدشهر نیز با حضور جهانگیری به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/83472/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی