راه ترقی

آخرين مطالب

سفر به مدرسه عشق نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه ترقی- عشق به امام حسین (ع) او را مشتاق سرزمین کربلا کرده است؛ تپش قلبش به خاطر اباعبدالله الحسین (ع) لحظه ای کمتر نمی شود شاید صدای قلبش را هم اطرافیانش بشنوند چون عشق به کربلا این چنین او را بی قرار کرده است. دلش می خواهد به بین الحرمین برود.
سرزمین کربلا برای همه یادآور روزهای سختی است که امام حسین (ع) و یارانش در آن روزها تحمل کردند همین موضوعات دانش آموزان را برای کربلا مشتاق تر می کند؛ قلب شان برای کربلا می تپد. چون عشق آنها را راهی کربلا می کند.
راه درس آموختن از حماسه کربلا را باید از این مسیر بیاموزد دل را به دریا می زند و کوله بار عاشقی را بر دوش خود می گیرد و مسیر راهپیمایی اربعین حسینی را آغاز می کند می داند راه سختی است اما آغازش را با ذکر یا حسین و پایانش را در ضریح اباعبدالله الحسین (ع) می بیند. با پای پیاده مسیر درس عشق از حسین را آغاز می کند.
در طول مسیر هزاران نفر از عاشقان حسینی حضور دارند اما اینکه نوجوانان  و جوانانی که واقعه کربلا را  فقط در کتاب ها خواندهاند، آمده اند تا مسیر عشق را خود بپیمایند و درس هایی از فداکاری یاران امام حسین (ع) بیاموزند. درس هایی که برای هر لحظه زندگی انسان عبرت آموز است.
یک دانش آموز که تنها 16 سال دارد کوله بارش را برای پیاده روی اربعین بسته است. لحظه شماری می کند و ثانیه های ساعتش را با لحظه هایی تطبیق می دهد که قرار است کنار ضریح امام حسین (ع) باشد. دلش آنجاست، همه چیز را زیبا می بیند چون می داند که تنها چند روز تا سرزمین عشق فاصله دارد.
می گوید هر لحظه که پیاده روی زائران اربعین را از تلویزیون می بینم بیشتر مشتاق هستم تا این مسیر را بروم. قرار است فردا مسیر عشق را آغاز کنم؛ مسیری که برای همه سعادت و خوشبختی می آورد؛ عشق به امام حسین (ع) من و خانواده ام را راهی این سفر کرده است تا مانند دیگر مسلمانان جهان در روزهای متعلق به آن امام بزرگوار در کنار ضریح مطهرش باشیم.
وی ادامه می دهد: هرچند دانش آموزم  ولی راه مدرسه و درس را این بار از این مسیر آغاز خواهم کرد، راهی که شاید نصیب همه نشود اما من از این فرصت استفاده خواهم کرد تا با پای پیاده حرکت خود به سمت کربلا را آغاز کنم زیرا همگان می دانند که عشق به سیدالشهدا (ع) در وجود دوستدارانش سرشار شده است و پیمودن این مسیر برای ما که دانش آموز هستیم به نوعی کلاس درس است. درسی که امام حسین (ع) با  قیامش در کربلا به همه آموخت.
دیگر دانش آموز که همراه همکلاسی های خود قرار است مسیر کربلا تا نجف به طول 80 کیلومتر را پیاده طی کند نیز می گوید: روزهایی که متعلق به امام حسین (ع) است دل همه عاشقانش برای آن امام تنگ می شود پس بهترین راه، رفتن به این مسیر پیاده روی است چون وقتی که پا به این مسیر می گذاری دیگر دست خودت نیست دلت اجازه بازگشت نمی دهد و دوست داری این سفر طولانی شود تا در کنار مرقد مطهر امام حسین (ع) چند روزی بیشتر بمانی.
مسیر عشق مسیری زیباست که عاشقان برای بازگشت از آن احساس دلتنگی می کنند. زمانی که اولین گام پیاده در این مسیر را پیمودم؛ فقط می خواستم بدانم این مسیری که همه از آن سخن می گویند چگونه است؟ چگونه مسیری است که هر سال  مشتاقان آن اضافه می شوند. وقتی رفتم تازه متوجه شدم که عشق به امام حسین (ع) دل ها را به سوی خود می کشاند. کسانی که هنوز پای به این راه نگذاشته اند هم برای امام حسین (ع) قدم برمی دارند.
توصیفی که این دانش آموز از مسیر پیاده روی دارد، طی کردن راه عاشقی برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) است. چه دل هایی که این روزها به عشق حسین می تپد ولی توان رفتن به بین الحرمین را ندارند اما درس هایی که از این روزها می آموزند درس هایی آموزنده و معنوی است. عشق به حسین این روزها در وجود همه موج می زند.

عشق به سالار شهیدان به قدری در وجود همگان موج می زند که وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرده است غیبت دانش آموزان و معلمان در راهپیمایی اربعین مجاز می شود و شاید این تصمیم دل های مشتاقان را آسوده خاطر راهی دیار عشق می کند.
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت معلمان و دانش آموزانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را دارند به خبرنگار ایرنا گفت: دانش آموزان و معلمان علاقه مند به زیارت اباعبدالله الحسین(ع)، برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی هیچ مشکلی نخواهند داشت.
وی ادامه داد: به همین منظور آموزش و پرورش برنامه های مختلفی برای ایام اربعین دارد. زمینه سازی برای حضور دانش آموزان و همکاران و نیز تشکل های دانش آموزی موکب هایی در مسیرهای پیاده روی اربعین تدارک دیده اند.
راهپیمایی میلیونی اربعین در روزهای منتهی به 20 صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود. این پیاده ‌روی از نقاط مختلف عراق به‌ طرف کربلا و با هدف زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) انجام می‌شود. هر سال دانش آموزان بسیاری از سراسر کشور در این مراسم شرکت می کنند.
کاظمی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای استفاده دانش آموزان و معلمان از این ظرفیت همکاری و حمایت لازم را انجام می دهد، افزود: تشکل های دانش آموزی حضور پررنگی در این مراسم دارند. دانش آموزان و معلمان علاقه مند هم می توانند بدون دغدغه از این فرصت بسیار خوب استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های دانش آموزان و همکاران فرهنگی این است که هماهنگی برای حضور نیافتن در کلاس درس وجود داشته باشد که با تاکید وزیر آموزش و پرورش این موضوع را ابلاغ می کنم و در حکم بخشنامه آمده است که مدیران مدارس همکاری لازم را با دانش آموزانی که قصد زیارت و پیاده روی اربعین را دارند، انجام دهند و البته این سفر باید با اطلاع خانواده ها باشد.
وی همچنین توصیه ای به دانش آموزان داشت که معلمان در مدت یک هفته ای که دانش آموزان در کلاس درس حضور ندارند به آنان کمک کنند و دانش آموزان نیز با همت بلندی که دارند کلاس های عقب افتاده خود را جبران کنند.
کاظمی ادامه داد: دغدغه ای نیز برای همکاران فرهنگی وجود دارد که با این نگاه تدبیر لازم را انجام می دهیم. چون این مراسم یک موقعیت ارزشمند تربیتی برای هر دو گروه است و ارزش ها و آورده های تربیتی بسیار بالایی برای دانش آموزان دارد.
وی اضافه کرد: نگاه ما به حوزه تعلیم و تربیت فراتر از کلاس و مدرسه است و از مدیران توقع داریم همکاری لازم را با معلمانی که قصد سفر زیارت اربعین را دارند، داشته باشند و غیبت آنها موجه تلقی شود. همکاران ما هم قول خواهند داد که در این یک هفته عقب ماندگی موجود را جبران کنند و مدیران تدابیر لازم را برای اداره کلاس های درس خواهند داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا آماری از اعزام دانش آموزان و معلمان علاقه مند به شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سال جاری و پارسال وجود دارد، گفت: آمار جمع بندی نکرده ایم، اما حجم حضور دانش آموزی و همکاران نسبتا بالا است.
وی درباره تعداد موکب های تشکل های دانش آموزی نیز اظهار داشت: تشکل های دانش آموزی در داخل عراق موکب هایی را برپا خواهند کرد، همچنین در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه که میزبان زائران هستند، موکب هایی ایجاد می شود. علاوه بر موکب های داخل کشور، در عراق موکب های تشکل های دانش آموزی در فاصله نجف تا کربلا ایجاد شده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/83997/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

ملیکا رسولی بانوی کاراته کار مدالش را به علی دایی تقدیم کرد

آنچلوتی: نمایش‌مان مقابل سیتی؟ ندیدم هواداری ناراحت باشد!

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

وزارت دفاع: در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

پیام تبریک رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد از اهمیت بالایی برخوردار است

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

شعرخوانی دختر شیرین زبان

مسخره‌بازی

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوبی‌های محبوب زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی