راه ترقی

آخرين مطالب

«اربعینی ها» انتخاب شده اند فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه ترقی- روزنامه ایران با انتشار گزارشی با عنوان «اربعینی ها» انتخاب شده اند، آورده است:‌ بی‌تابی برای عزیمت به سرزمین کربلا حدود یک ماه است که در بین ارادتمندان حسینی آغاز شده، عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بی‌صبرانه به سوی دیار دوست می‌شتابند. شور عاشقی به اندازه‌ای است که خیلی‌ها با پای پیاده عازم می‌شوند تا با پوست و استخوان از عمق وجود تک تک لحظه‌های عزیمت را عاشقی کنند. هر ساله بسیاری از عاشقان حسینی نمی‌توانستند رهسپار دیار یار شوند اما امسال با وجود لغو روادید شاهد حضور دوبرابری زائران بودیم و هر که رسم عاشقی بلد بود از مرزهای خاکی گذر کرد و دل را به معشوق رساند. امسال تا روز اربعین حدود سه و نیم میلیون نفر حضوری عاشقانه را در این سفر تجربه خواهند کرد؛ هرچند شنیده‌ها حاکی از آن است که با رقمی بیشتر مواجه می‌شویم، تا جایی که مسئولان سازمان حج و زیارت از مردم خواسته‌اند تا سفر کوتاه کرده و دیگر عاشقان حضور نیز فرصت زیارت یار را به دست آورند.

محمد 37 سال دارد و هر سال راهی است. از 18 سالگی هر سال زائر کربلا است. هیچ سالی را هم از دست نداده. پای صحبت محمد می‌نشینم تا کمی دل در دیار یار داده و در حس و حالش سهیم باشم، محمد از مغناطیس و جاذبه حسینی می‌گوید: واقعاً این مغناطیسی که امام حسین (ع) دارد، با همه وجود قابل لمس است. مسأله عاشورا و اتفاقاتی که در کربلا افتاد و نهضت عاشورا و هدفی که امام حسین (ع) داشت باعث شده بعد از 1400 سال همچنان این تعداد میلیونی از ارادتمندان و عاشقان سالار شهیدان هر ساله به زیارت امام بروند. واقعاً وقتی وارد شهر کربلا می‌شوی کوچه‌ها و خیابان‌ها را هم در این ایام مملو از جمعیت می‌بینی. مردم عراق هم واقعاً خیلی خوب از زائران پذیرایی می‌کنند. حتی بدون هیچ منتی مردم را به خانه‌های خود دعوت می‌کنند و به خاطر همین ایام هزینه می‌کنند. با مردی عراقی که کارمند وزارت بهداشت بود، هم صحبت شده بودم، می‌گفت که همیشه مقداری از حقوقم را جدا می‌گذارم تا برای این ایام صرف زائران اربعین کنم. تعدادی از خانه‌ها هم در کربلا وجود دارد که در ایام اربعین مردها از خانه رفته و زنان آنها از زوار زن در خانه‌های خود پذیرایی می‌کنند. اتاقی را هم پر از اسباب بازی می‌کنند تا زنانی که دارای کودک هستند بتوانند به راحتی در آن محل استراحت کنند. در طول مسیرهای مختلف پیاده روی کربلا استقبال‌ و برخوردهای فوق‌العاده عرب‌ها را می‌بینی که با خوشحالی از زوار پذیرایی می‌کنند.

اصلاحات در مسیر ائتلاف با اعتدال

روزنامه آرمان ملی با درج گزارشی با عنوان اصلاحات در مسیر ائتلاف با اعتدال می نویسد: تا چندی پیش این سؤال وجود داشت که اختلاف نظر میان اصلاح‌طلبان بر سر شیوه مواجهه با مسأله انتخابات به کجا خواهد رسید و در نهایت کدام یک از شیوه‌های پیشنهادی به عنوان شیوه اصلی جریان اصلاحات در انتخابات یازدهمین دوره مجلس به کار بسته خواهد شد؛ گروهی از «مشارکت مشروط» سخن می‌گفتند و در مقابل برخی دیگر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، حضور فعال و بی‌قید و شرط این جریان سیاسی در انتخابات را نوعی تکلیف و وظیفه می‌دانستند. ایده مشارکت مشروط ایده‌ای است که با توجه به شرایط خاص انتخابات در ایران طرح شده تا به وسیله آن اصلاح‌طلبان خود را از حضور بی‌نتیجه در قدرت حفظ کنند و گزینه‌هایشان برای انتخابات به حضور موثر یا عدم حضور محدود شود. بر اساس این ایده اصلاح‌طلبان معتقدند تنها زمانی باید پا به عرصه انتخابات گذاشت که اولا امکان ورود نیروهای درجه اول جریان وجود داشته باشد و در ثانی حضور جریان اصلاحات بتواند دردی از مردم دوا کند. مبدعین این ایده معتقدند حضور بی‌نتیجه در قدرت می‌تواند مردم را از روند اصلاحات ناامید کند. از سوی دیگر برخی گروه‌ها و احزاب، اصلاح را گره خورده به انتخابات توصیف می‌کردند و هشدار می‌دادند که قهر با انتخابات در طول تاریخ همواره به ضرر جریانات اصلاح‌طلبانه تمام شده است.

نشست اخیر مجمع روحانیون مبارز و شورای عالی سیاستگذاری تکلیف این موضوع را روشن کرد و در نهایت مقرر شد که اصلاح‌طلبان بدون هیچ قید و شرطی در انتخابات حضور یابند. محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز در خصوص مباحث مطرح شده در نشست مشترک با شورای عالی گفت بر این مساله تاکید شد که اصلاح‌طلبان بدون در نظر گرفتن بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات شرکت خواهند کرد. او همچنین تأکید کرد که مقرر شده اصلاح‌طلبان تنها به معرفی نامزدهای اصلاح‌طلب اهتمام ورزند؛ چرا که عملکرد اصولگرایان لیست امید چندان مناسب نبوده و باید چاره‌ای برای این منظور اندیشیده شود. این عبارات به آن معنی بود که عملا اصلاح‌طلبان تصمیمی برای ائتلاف ندارند و هدفشان حضور غیر ائتلافی در انتخابات است؛ مسأله‌ای که با توجه به واقعیات موجود در انتخابات‌های ایران، بعید به نظر می‌رسد.

بازی روی بدنه بیمار بورس

روزنامه ابتکار با انتشار گزارشی با عنوان بازی روی بدنه بیمار بورس آورده است:‌ یک روز روند صعودی را در پیش می‌گیرد و روز بعد نزولی شدنش تیتر خبر رسانه‌ها می‌شود. بازار بورس اخیرا پس رشد چشمگیری که داشت حالا با شوک افت واحدها همراه است. اما دلایل تغییرات اخیر در این بازار چه می تواند باشد؟ روز گذشته (سه‌شنبه) شاخص کل در بازار بورس10 هزار و 892 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم 308 هزار و 978 واحد رسید که این اتفاق برای تازه‌واردان به بازار همانند یک شوک بود. در این میان بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که هیجانی عمل کردن همین تازه‌واردان به بازار یکی از اصلی‌ترین عواملی است که بر بازار اثرگذار بوده و روند کار را تغییر می‌دهد. این درحالی است که عده‌ دیگری از صاحب‌نظران معتقدند رفتار تازه‌واردان تنها یک عامل کوچک در تغییر روند بازار بوده که می‌توان با رعایت چند نکته از سوی سرمایه‌گذاران، هیجان‌های وارده را کنترل کرد. این کارشناسان تذکر می‌دهند که باید به واکنش بازار با دید جامع‌تری نگاه کرد چراکه در این‌صورت می‌توان مشکلات موجود در بازار را برطرف کرد. آنطور که به نظر می‌رسد افت و خیز بازار در روزهای اخیر سهام‌داران خود را با نگرانی روبه‌رو کرده و به دنبال چرایی تغییرات هستند. در این راستا بهنام ملکی، کارشناس اقتصادی با اشاره به عوامل موثر بر بازار سرمایه به «ابتکار» گفت: ما باید بدانیم که مجموعه‌ای از عوامل بر بازار بورس اثر می‌گذرد.

البته ممکن است که در یک مقطع زمانی یکی از عوامل تاثیر بیشتری داشته باشد. طبیعتا قیمت سهام تابعی از ارزش واقعی و همینطور بازارهای رقیبی که وجود دارد است. هنگامی که مجاری دیگری در اقتصاد بسته باشد سرمایه‌ها به سمت بورس می‌آیند و از سوی دیگر هنگامی که مجاری فعالیت‌های سوداگرایانه مسیر هموارتری داشته باشند سرمایه از بورس خارج شده و به سمت آن مجاری حرکت می‌کند. وی در ادامه افزود: شفاف‌ترین بازار در اقتصاد باید بازار بورس باشد اما خود بورس ما دارای عدم شفافیت زیادی است و بالا و پایین‌ رفتن سهام‌ها برخی اوقات حاصل یک‌سری زدوبندها است. آنطور که به نظر می‌رسد متاسفانه انحصار و فساد در بازار بورس نقش‌آفرینی بسیاری دارد و با توجه به اینکه ما قانون جریمه انحصارات و مواردی از این قبیل را به آنطور که باید و شاید نداریم اشخاص غیررسمی ممکن است تبانی‌هایی را با یکدیگر داشته باشند و روند کار در بازار را تغییر دهند.

شش گلوگاه اقتصاد سال 98

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان شش گلوگاه اقتصاد سال 98نوشت: اتفاقات سال 98 و آثار آن بر صنعت و تجارت از نگاه 80 صاحب‌نظر ارزیابی و 6 گلوگاه اقتصاد ایران شناسایی شد. به اعتقاد آنها، کاهش قدرت خرید، کاهش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی، کسری بودجه دولت، تثبیت مصنوعی قیمت‌ها، بنگاه‌داری نهادهای حاکمیتی و خصولتی و تاثیرپذیری تولیدات داخلی از قاچاق مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی امسال است. در عین حال، در نظرسنجی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، صاحب‌نظران پیش‌بینی می‌کنند اثر تحریم‌ها در سال آینده کاهش و با افزایش ثبات امکان خروج از رکود اقتصادی فراهم شود. مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران در سال 1398 از دریچه نگاه 80 فعال و صاحب‌نظر اقتصادی شناسایی شد. نظرسنجی «موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی» نشان داد اهم مشکلات اقتصادی کشور در سال جاری، کاهش قدرت خرید خانوارها و افت تقاضای داخلی؛ کاهش سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و دولتی؛ افزایش کسری بودجه دولت؛ تثبیت مصنوعی قیمت‌ها؛ نقش نهادهای حاکمیتی و خصولتی در بنگاهداری و فعالیت‌های اقتصادی؛ تاثیرپذیری تولیدات داخلی از قاچاق است. البته با وجود این چالش ها، نکته مشترک و قابل توجه دیدگاه سازمان‌های بین‌المللی و صاحب‌نظران داخلی، پیش بینی کاهش یافتن اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران در سال آینده و به ثبات رسیدن و امکان خروج از رکود اقتصادی است. برای تقویت سرمایه‌گذاری در بخش دولتی و کاهش کسری بودجه نیز پیشنهاد می‌شود با توجه به سهم پایین مانده اوراق بدهی دولتی و نهادهای مالی از کل تامین مالی در ایران، دولت در قالب چرخه‌های حراج منظمی اقدام به انتشار اوراق خزانه جهت تامین کسری بودجه کند. چرخه‌های حراج اوراق خزانه با توجه به سیاست پولی مدنظر بانک مرکزی می‌تواند تغییر کند. اگر دولت، کسری بودجه خود را با انتشار اوراق تامین کند از پولی شدن کسری بودجه جلوگیری و بانک مرکزی می‌تواند بسته به نرخ فروش و بازخرید و همچنین سررسید اوراق از رشد نقدینگی کاسته و حتی روند آن را معکوس کند؛ به عبارتی بانک مرکزی با انتشار و غلتاندن اوراق به معنای انتشار اوراق جدید برای بازپرداخت اصل و سود اوراق قبلی، نقدینگی را از بازار جمع کرده و با هزینه‌کرد آن، نقدینگی را به بازار برمی‌گرداند.

کنوانسیون پالرمو در ایستگاه آخر

روزنامه شرق با انتخاب گزارشی با عنوان کنوانسیون پالرمو در ایستگاه آخر می نویسد: لایحه پالرمو به ایستگاه پایانی خود رسیده است؛ یا باید ابلاغ شود یا کنار گذاشته شود. گزینه سکوت در تصمیم‌گیری برای لوایح FATF حداقل درباره پالرمو دیگر جوابگو نیست؛ زیرا یک سال پیش با رفع ایرادهای شورای نگهبان، پالرمو در شرف ابلاغ بود که برای همکاری و مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، راهی این مجمع شد و مجمع با تعلل یک‌ساله، دیگر امکان بررسی و اظهارنظر درباره این لایحه را ندارد؛ هرچند همان زمان هم اختیار قانونی برای رد یا تأیید آن را نداشت؛ زیرا اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس بروز نکرده بود که بخواهد ورود کند. از ‌این ‌رو، جامعه حقوقی بر این اعتقاد است که رئیس‌جمهور باید این قانون را بدون واهمه از حمله‌های مخالفان ابلاغ کند.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در چهارم بهمن 1396 به صحن علنی مجلس رفت و کلیات و جزئیات آن به تصویب رسید. به دلیل مخالفت شورای نگهبان با برخی از بندهای این لایحه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو بار به اصلاح ایرادهای شورای نگهبان پرداختند. بعد از تأیید نهایی لایحه، همه در انتظار ابلاغ لایحه از سوی رئیس مجلس به رئیس‌جمهور بودند تا رئیس‌جمهور از باب وظیفه قانونی خود، قانون پالرمو را هم‌زمان با ارسال به روزنامه رسمی، ابلاغ کند که یک سال است این روند قانونی با تأخیر مواجه شده و یکی از مهم‌ترین دلایل این تأخیر در انجام وظیفه قانونی نیز نقش پررنگ مخالفان داخلی در پیوستن به این کنوانسیون بین‌المللی است.

منتقدان، حامی حفظ کنکور هستند

روزنامه اعتماد با درج مطلبی با عنوان منتقدان، حامی حفظ کنکور هستند، ‌ نوشت:‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی همه را جمع کرد، به گروه‌های مختلف تقسیم کرد و هفته گذشته با هر کدام نشستی گذاشت تا آن سوال همیشگی، تکراری و هنوز حل ‌نشده «با کنکور چه باید کرد؟» را با آنها مطرح کند؛ گروه مدیران و معلمان، گروه روسا و معاونان دانشگاه‌ها و گروه ناشران کتاب‌های کمک آموزشی. دو گروه آخر در این جلسات تا حدی انگشت اتهام را به سمت آموزش و پرورش نشانه رفتند. «به نظر من، برای کنکور کارشناسی نمی‌توان کاری کرد چرا که نمی‌توان با سوابق تحصیلی دانش‌آموز پذیرش کرد و سوابق آموزش و پرورش قابل اتکا نیست.» در نشست با دانشگاهیان، معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی این حرف را زد. موضوع واقعی نبودن معدل‌های دوره دانش‌آموزی و قابل اعتماد نبودن آنها برای اتکای دانشگاه‌ها در صحبت‌های معاون آموزشی دانشگاه اصفهان و مدیر دفتر برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه فردوسی مشهد هم تکرار شد.

جلسه دیگر با حضور ناشران کتاب‌های کمک آموزشی شکل گرفت که از قضا در سال‌های گذشته بارها در مورد نقش آنها در ماندگار شدن کنکور و تشدید فضای تست‌زنی و رقابت ناسالم میان دانش‌آموزان صحبت شده است. اما برخی از این ناشران حالا می‌گویند که آموزش و پرورش مشکلات عدیده آموزشی‌اش را نادیده گرفته و مدام روی اضطراب دانش‌آموزان تاکید می‌کند. محمدرضا مجتهد، مدیر یکی از موسسات برگزاری آزمون‌های هماهنگ، برنامه‌ریزی تحصیلی، مشاوره تحصیلی در سخنانی گفت: متاسفانه آموزش و پرورش ما از کنکور غولی ساخته و تمام مشکلات و نارسایی‌های خود را بر گردن کنکور می‌اندازد. آموزش و پرورش به جای تمرکز بر اهداف و وظایف خود با طرح موضوعاتی چون اضطراب دانش‌آموزان به مبارزه با کنکور می‌پردازد.

با قلب خود مهربان باشیم

روزنامه اطلاعات با انتخاب تیتر با قلب خود مهربان باشیم، می نویسد:‌ بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت حاکی از این است که بیماری‌های قلبی عروقی رتبه نخست علل مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داده و بیشتر مردم دنیا هر ساله به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، بر اساس این گزارش17.5 میلیون نفر در جهان در سال 2018 بر اثر این بیماری‌ها فوت کرده‌اند که 31 درصد از کل موارد مرگ و میرها را شامل می‌شود، از این مرگ‌ها حدود 7.4میلیون به بیماری عروق کرونر قلب و 6.7 میلیون ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی بوده است، بیش از سه چهارم مرگ و میر قلبی و عروقی در کشورهای کم درآمد و با در آمد متوسط رخ می‌دهد. آمارهای رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد، روزانه 300 نفر در کشور بر اثر عوارض قلبی فوت می‌کنند و این در حالی است که شیوه زندگی و نوع تغذیه مردم، ریسک بروز این بیماری را به حداکثر رسانده است. ‌ کارشناسان معتقدند، بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی را می‌توان با اصلاح عوامل خطر مانند استعمال دخانیات، رژیم غذایی ناسالم، افزایش وزن، چاقی و همچنین انجام فعالیت جسمانی کنترل کرد.

آنان می‌گویند، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و یا کسانی که در معرض خطر قلبی و عروقی بالا (با توجه به وجود یک یا چند عامل خطر مانند فشار خون بالا، دیابت، افزایش چربی خون) هستند نیاز به تشخیص زود هنگام و استفاده از مشاوره و خدمات پزشکی مناسب جهت پیشگیری از این بیماری‌ها را دارند. محصولات لبنی پرچرب را با کم‌چرب و بی‌چربی جایگزین کنید و از بیماری‌های قلبی دور شوید. این اولین روش پیشگیری از بیماری قلبی است. وقتی پای مراقبت بهتر از قلب‌تان در میان باشد، هرقدر که میزان چربی اشباع شده مصرفی، ولو اندک، کاهش یابد، مفید است و به سلامت شما کمک می‌کند. یکی از آسان‌ترین روش‌ها جایگزینی بین شیر پرچرب با کم‌چرب یا بی‌چربی است. طعم این‌ها تقریبا یکسان است، ولی چون چربی کاهش می‌یابد، شیر بدون چربی حاوی کلسیم و پروتئین بیش‌تر از پرچرب است. ‌

قراردادهای معنی‌دار!

روزنامه توسعه ایرانی در مطلبی با عنوان قراردادهای معنی‌دار! آورد: اجاره آپارتمان‌های مبله یک روزه و یک ساعته در شهر تهران، چند سالی است که مد شده و کارشناسان و مسئولان به تأثیر رواج این مسکن‌ها در ترویج بی‌بندوباری اجتماعی همواره هشدار می‌دهند. همان‌طور که در قانون املاک استیجاری آمده است که اجاره آپارتمان‌های ساعتی و روزانه توسط بنگاه‌ها و مالکان ممنوع است و باید مدت قرار داد یک سال کمتر نباشد و در موارد توافق شده می‌توان ملکی را به مدت حداقل شش ماه اجاره داد. پیش از این نایب‌رئیس اتحادیه املاک در این باره گفته است: «وقتی سایتی عکس یک فرد به خصوصی را گذاشته که به خیابان نگاه می‌کند و زیر آن نوشته خانه ساعتی، چه قصدی از اجاره این نوع خانه‌ها دارد؟» حسام عقبایی توضیح داده است: «اجاره دادن ساعتی و روزانه واحدهای مسکونی توسط مشاوران املاک ممنوع است و آنها نمی‌توانند قرارداد واحد اجاره‌ای را برای کمتر از یکسال تنظیم و ثبت کنند.»  البته ناگفته نماند این خانه‌ها کاربردهای دیگری هم دارند؛ برخی تاجران و فعالان اقتصادی برای قرار ملاقات کاری خود که محرمانه ‌بودن جزئیات قرارداد برایشان اهمیت دارد، به‌ویژه با طرف‌های خارجی، مشتری این خانه‌ها هستند، اما اکثر این متقاضیان جوانان مرفهی‌اند که این خانه‌ها را مکان‌های مناسبی برای برگزاری مهمانی‌های شبانه خود می‌دانند که البته امکانات لازم نیز برای برگزاری چنین برنامه‌هایی در این خانه‌ها وجود دارد.

یک جامعه‌شناس درباره گسترش آپارتمان‌های ساعتی نظر متفاوتی دارد. فرهاد طهماسبی به «توسعه ایرانی» می‌گوید: «در کشور ما به دلیل اینکه فرهنگ‌سازی فردگرایی و زندگی تک نفره وجود ندارد، این نوع خانه‌ها می‌تواند باعث افزایش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود و افراد با زندگی در این خانه‌ها به نوعی دچار یک استقلال‌طلبی کاذب می‌شوند که این موضوع درجوانان بسیار خطرناک‌تر خواهد بود.» طهماسبی می‌گوید: «جوانان مجرد به دلیل برطرف شدن نیازهای جنسی به دنبال اماکن خلوت و درحقیقت پناهگاهی به دور از خانواده هستند که این نوع از خانه‌ها زمینه‌ساز تحریک جوانان است و می‌تواند به اماکن امنی برای رشد انواع بزه‌های اجتماعی تبدیل شود.»

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/84137/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

تصاویری از تجمع و حمایت از عملیات تنبیهی «وعده صادق» در صنعای یمن

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

یک اشتباه دیگر از حسین پورحمیدی

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

بایدن در آستانه شکست؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی