راه ترقی

آخرين مطالب

ادعای آمریکا: افزایش انگیزه ایران برای حمله به اسرائیل!/ چرا ترس و هشدار صهیونیستها از حمله ایران فراگیر شده است؟ سياسي

ادعای آمریکا: افزایش انگیزه ایران برای حمله به اسرائیل!/ چرا ترس و هشدار صهیونیستها از حمله ایران فراگیر شده است؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی- این مقام ارشد آمریکایی در ادامه سخنانش گفت: «یکی از دلایل افزایش انگیزه ایران برای حمله به اسرائیل و دیگر کشورها در منطقه این است که ایران می‌خواهد حلقه تحریم‌ها را شکسته و تهدیدی ایجاد کند تا این امکان بوجود آید که این تحریم‌ها برداشته شوند.»

رجزخوانی‌ها به ترس و هشدار تبدیل شد
روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی میزان آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ در جبهه‌های مختلف از جمله تقابل با ایران پرداخته و نوشت در حالی که «گادی آیزنکوت» رئیس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل با تبختر درباره توانمندی ارتش در مقابله با تهدیدات ایران حرف می‌زد اما خیلی زود این رجزخوانی‌ها به ترس و هشدار تبدیل شد.
در ابتدای این یادداشت با اشاره به گزارش سال قبل ژنرال «اسحاق بریک» بازرس ارتش رژیم صهیونیستی درباره عدم آمادگی نیروهای نظامی این رژیم برای وارد شدن به جنگ جدید در منطقه، نوشته شده است که در آن زمان آیزنکوت تمام توان خود را به کار بست تا با این انتقادات مقابله کند.
بریک در گزارش مذکور نوشته بود: « بدتر از آماده نبودن ارتش برای ورود به یک جنگ جدید، این است که سران نظامی اسرائیل این فقدان آمادگی را نادیده می‌گیرند... اگر جنگی رخ دهد، آسیبی که از نبرد یوم‌کیپور (1973) دیدیم، در مقایسه با آن بسیار کوچک خواهد بود... سران تل‌آویو، ارتش را فقط برای مقابله با دو وضعیت، لبنان و غزه، تربیت کرده‌اند اما سوری‌ها بازگشته‌اند. مهمترین تهدیدی که در نظر نگرفته‌ایم، کنار ماست. ارتش ما برای یک منطقه نصفه و نیمه ساخته شده است».
هاآرتص با بیان اینکه حتی فخرفروشی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توانایی ارتش اسرائیل در وارد کردن صدمات شدید به ایران نیز تبدیل به اظهارات همراه با نگرانی در ماه گذشته شد، می‌نویسد: «به نظر می‌رسد مقامات نظامی ارشد که تا همین روزهای اخیر بر آمادگی ارتش اسرائیل و ضعف دشمنان تاکید می‌کردند نیز راه نتانیاهو را در پیش گرفته‌اند».
این روزنامه با اشاره به ابراز نگرانی هفته قبل «آویو کوخاوی» رئیس کنونی ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی درباره وخیم‌تر شدن تهدیدات علیه تل‌آویو، افزود: «یک مقام نظامی ارشد دیگر، تصویری تاریک‌تر [از وضعیت ارتش] را ترسیم کرده و در جلسات محرمانه هشدار داده است که اگر اسرائیل فوراً روند تقویت خودش را آغاز نکند، ارتش آن برتری کیفی خود را از دست می‌دهد».
در ادامه این یادداشت آمده است: «این مقام می‌گوید حزب‌الله در حال قوی‌تر شدن است و اسرائیل و تهران نیز در درگیری مستقیم هستند، حتی اگر این درگیری در میدان جنگ نباشد. بودجه کنونی [ارتش] برای تهدیدات آتی ایران کافی نیست».
هاآرتص سپس با پرسش این سوال که آیا توانمندی ارتش اسرائیل تحلیل رفته یا غروری که از ابتدا درباره آن داشت اغراق شده بود، تاکید کرد: «تهدیداتی که سران نظامی و سیاسی [اسرائیل] درباره آن هشدار می‌دهند، واقعا وجود دارند و هیچ مقام نظامی که هاآرتص با آن مصاحبه کرده آنها را کوچک نمی‌انگارد. اینها تهدیداتی هستند که مقامات نظامی باید از پنج سال پیش برای آن آماده می‌شدند».
شبکه رادیویی ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش در گزارشی ادعا کرد تل‌آویو منتظر حمله مستقیم با استفاده از پهپادها یا موشک‌های کروز ساخت ایران در واکنش به حملات هوایی اخیر اسرائیل علیه گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه است.

تهدیدها از هر نقطه علیه ما ظاهر می‌شوند
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته گذشه از تهدیدهایی که به گفته او از هر گوشه علیه این رژیم ظاهر می‌شوند ابراز نگرانی کرد.
نتانیاهو که به نوشته روزنامه جروزالم‌پست در جمع افسران ارتش رژیم صهیونیستی حضور داشت گفت: «منطقه اطراف ما پرآشوب است و تهدیدها از هر گوشه سر برمی‌آورند: از سوریه، لبنان و نوار غزه و همین‌طور از عراق، یمن و مستقیماً ایران.»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «نیروهای ایران و طرفدار ایران در تلاش هستند خودشان را مسلح کنند. ما برای آنها آماده‌ایم و برای ضربه زدن به همه کسانی که می‌خواهند به ما ضربه بزنند تردید نخواهیم کرد.»
وی در ادامه مدعی شد ایران به دلیل عدم دریافت پاسخ از اسرائیل شجاع‌تر شده است. او گفت: «ایران به دلیل عدم دریافت پاسخ از اسرائیل شجاع‌تر شده است.

حمله موشکی ایران به اسراییل با نظارت سردار سلیمانی
چندی پیش رئیس واحد تحقیقات اداره اطلاعات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای این که داریم به مرحله جنگ نزدیک می شویم، ایران را دشمنی بسیار پیچیده توصیف و خاطرنشان کرد که ایرانی ها می توانند از عراق به "اسرائیل" موشک کروز شلیک کنند.
"درور شالوم" در گفت وگو با روزنامه "اسرائیل هیوم" با هوچیگری و بدون ارایه سندی مدعی شد: "ایران می تواند همانند موشک هایی که به سوی میادین نفتی عربستان شلیک کرد، اسرائیل را نیز هدف قرار دهد."!
به گفته او، تصور ارتش اسرائیل این است که "قاسم سلیمانی"، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کسی است که بر حمله موشکی (به اسرائیل) که می تواند از عراق شلیک شود، نظارت خواهد کرد؛ این موشک می تواند یک موشک سطح، ‌کروز یا پهپادهای دوربرد باشد؛ پهپادهای ایران می تواند 1000 تا 1200 کیلومتر پرواز کنند.
شالوم همچنین ضمن ابراز نگرانی از پیشرفت برنامه هسته ای ایران و احتمال اختصاص منابع اطلاعات جاسوسی ارتش برای رفع این مساله، گفت: "ایرانی ها دشمنی بسیار پیچیده هستند و این مرا آزار می دهد. احتمال وقوع درگیری بین اسرائیل و ایران نسبت به گذشته بیشتر شده و شرایط پیچیده تر شده است و بدتر هم می شود؛ داریم به مرحله جنگ نزدیک می شویم. "
وی خاطر نشان کرد:‌ "ایران بزرگترین تهدید برای ماست؛ وارد دور خطرناکی با ایران شده ایم و باید محکم بایستیم؛ اسرائیل جای مانور دارد، اما باید با احتیاط بسیار زیاد از آن استفاده کند."

چرا ترس و هشدار صهیونیستها از حمله ایران فراگیر شده است؟
به اذعان صهیونیستها، رجزخوانی‌های این رژیم علیه ایران اکنون به ترس و هشدار تبدیل شده است. به نظر می رسد ترامپ نتوانسته است انتظارات رژیم صهیونیستی برای جنگ افروزی علیه ایران، برآورده کند.
هفته گذشته یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی از اقدامات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه غرب آسیا ابراز نگرانی کرد و گفت که این رژیم باید به جای تکیه به ترامپ، به خود متکی باشد.
خانم «لیمور لیفنت» از وزرای سابق (وزیر ارتباطات) و عضو حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی در یادداشتی که در روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، نوشته، می‌گوید این رژیم دلایل زیادی دارد که از تحولات منطقه غرب آسیا و نبود کسی که بتوان به آن اعتماد کرد، نگران باشد؛ به ویژه آنکه ترامپ اعلام کرد که نیروهای آمریکایی باید سوریه را ترک کنند.
او گفت که ترامپ در قبال ایران مواضع جدی‌ نداشته و این مسئله باعث می‌شود که تل‌آویو در وضعیتی «نگرانی شدید و واقعی» به سر ببرد.
این وزیر صهیونیست مدعی شد که حملات پهپادی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی کار ایران بوده و ترامپ به جای پاسخ به این حمله، اعلام کرد که قصد ورود به جنگ با ایران را ندارد. او می‌نویسد با دیدن چنین مواضعی از ترامپ دوباره احساس نگرانی به او دست می‌دهد.
به گزارش روزنامه رأی الیوم به نقل از یدیعوت آحارونوت، عضو حزب لیکود رژیم صهیونیستی در پایان یادداشت خود می‌نویسد به رغم اقداماتی که ترامپ برای صهیونیست‌ها انجام داده از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم و انتقال سفارت آمریکا به این شهر فلسطینی و به رسمیت شناختن جولان اشغالی سوریه به عنوان بخشی از این رژیم، ولی رژیم اسرائیل جز خود کسی را ندارد که به آن اعتماد کند.
در همین حال نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به گروهی از وزرای خود گفته است برای مواجهه با ایران نباید روی آمریکا حساب باز کرد.
بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا به گروهی از وزرای خود گفته است آنها نباید انتظار داشته باشند آمریکا علیه ایران دستکم برای یکسال آینده اقدامی جدی انجام خواهد داد.
به نوشته تایمز اسرائیل این نخستین بار است که نتانیاهو به طور علنی نارضایتی خود از تردید واشنگتن را ابراز می‌کند.
وی در مراسم فارغ التحصیلی یک افسر ارتش اسرائیل گفته است: جسارت ایران در منطقه در حال افزایش است و حتی در سایه عدم واکنش به آن، قدرتمندتر شده است.
بر اساس اعلام شبکه 13 رژیم صهیونیستی نتانیاهو حتی به صورت خصوصی انتقادات بیشتری نیز مطرح کرده است.
بر اساس گزارش شبکه فوق، نتانیاهو چندین هفته قبل به اعضای کابینه خود در جلسه ای پشت درهای بسته گفته بود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تا انتخابات نوامبر 2020 اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهد.
نتانیاهو بر همین اساس به وزرای خود گفته است به صورت موقت اسرائیل باید خودش به موضوع ایران بپردازد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/85841/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی