راه ترقی

آخرين مطالب

دیدار ذوب‌آهن و سپاهان تنها شهرآورد فوتبال بانوان کشور ورزشی

دیدار ذوب‌آهن و سپاهان تنها شهرآورد فوتبال بانوان کشور
  بزرگنمايي:

راه ترقی- تیم‌های فوتبال بانوان فولاد مبارکه سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان جمعه هفته جاری 24 ماه آبان‌ از ساعت 10 صبح در هفته ششم لیگ‌برتر فوتبال بانوان در تنها شهرآورد فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند که با وجود تلاش هر دو تیم تا پایان هفته پنجم به ترتیب با هشت و 6 امیتاز در رده‌های ششم و هفتم لیگ‌برتر فوتبال بانوان کشور قرار دارند.

در لیگ 12 تیمی فوتبال بانوان کشور تنها تیمهای سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان هستند که از یک کلانشهر تحت عنوان شهرآورد به مصاف هم می روند، تیمهای شهرداری بم و شهرداری سیرجان نیز از استان کرمان در این رقابت ها شرکت دارند ولی از یک شهر حضور ندارند و از یک استان در لیگ برتر فوتبال بانوان حضور دارند.

با این وجود می‌توان گفت، دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان تنها شهرآوردی است که در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور برگزار می‌شود که همواره با هیجان، جذابیت و نشاط همراه است و حتی می‌تواند الگویی برای سایر شهرها و استان‌های کشور باشد.

امید فوتبال دوستان سپاهانی این بود که تیم فولاد مبارکه سپاهان با تغییراتی که در فصل جدید لیگ‌برتر داشت تا پایان هفته پنجم در رده‌های بالای جدول قرار بگیرد ولی این تیم تا پایان هفته پنجم با هشت امتیاز در میانه‌های جدول لیگ 12 تیمی فوتبال بانوان قرار گرفت تا برای نتیجهگیری و صعود به بالای جدول به دیدارهای آینده چشم بدوزد.

در مورد تیم سپاهان، این تیم در هفته نخست فصل جاری لیگ برتر فوتبال بانوان را با شکست آغاز کرد و در اصفهان بازی را با نتیجه 2 بر صفر به بانوان آذرخش کردستان باخت.

سپاهانی‌ها هفته دوم در خارج از خانه با ملوان بندر انزلی یک بر یک مساوی شدند تا در 2 هفته نخست لیگ برتر فقط یک امیتاز کسب کنند.

این تیم در هفته سوم روند صعودی خود را طی کرد و توانست در اصفهان بانتیجه پرگل هفت بر صفر بر نماینده بوشهر غلبه کند، طلایی پوشان نصف جهان در هفته چهارم با نتیجه پنج بر صفر توانست بر بانوان آویسا خوزستان غلبه کند و دومین پیروزی پرگل خود دست یابد.

این تیم روز گذشته در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور، در حالی که از شهرداری سیرجان در دقایق اول بازی سه گل دریافت کرد توانست بازی باخته را در اصفهان  جبران کند و به تساوی بکشاند.

 تیم فولاد مبارکه سپاهان در حالی جمعه این هفته 24 آبانماه در شهرآورد اصفهان میهمان ذوب‌آهن است که در 5 هفته گذشته 2 پیروزی، 2 تساوی و یک باخت به دست آورد و در جایگاه ششم لیگ برتر قرار گرفت.

شاگردان بیان محمودی که فصل قبل هدایت تیم ذوب‌آهن را برعهده داشت در این دیدار حساس برای پیروزی تلاش خواهند کرد تا خود را از میانه های جدول عبوردهند و جایگاه خود را تثبیت نمایند.

دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن اصفهان  که با 2 امتیاز کمتر در یک رده پایینتر از همشهری خود  در رتبه هفتم  قرار دارد ، فصل جدید لیگ برتر را همانند طلایی پوشان با باخت آغاز کرد.

این تیم در  هفته نخست در ایلام با نتیجه پرگل پنج بر صفر از پالایش گاز این شهر شکست خورد و درهفته دوم با نتیحه یک بر صفر در اصفهان  بانوان همیاری آذربایجان غربی را شکست دادند.

سبزپوشان اصفهانی  در هفته سوم لیگ‌برتر بانوان در البرز با نتیجه 2 بر صفر بازی را به هیات فوتبال این شهر واگذار کردند تا دومین باخت خود را در هفته سوم تجربه کنند.

ذوب‌آهن در هفته چهارم در اصفهان مقابل تیم زاگرش شیراز با نتیجه پرگل پنج بر صفر پیروز میدان شد و توانست  تاپایان این هفته شش امتیاز کسب کند و در هفته پنجم نیز با باخت پنج بر صفر مقابل شهرداری بم مدافع عنوان قهرمانی به همان شش امتیاز اکتفا کند تا چشم امید این تیم برای کسب سومین پیروزی به شهرآورد اصفهان باشد تا هواداران خود را مسرور نماید.

بنا بر نظر کارشناسان رسانه ای با حمایت های باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن از فوتبال بانوان، روند نتیجه گیری طلایی پوشان و سبزپوشان در لیگ برتر فوتبال در فصل جاری رو به جلو بوده است واین دو تیم می‌توانند با ارائه راهکارهای علمی و عملی  در  فوتبال به ویژه تاکتیک پذیری بازیکنان و ظرفیت های بالای بازیکنان خود در موارد تکنیکی وفنی با تمرکز بالا به نتایج بهتری دست یافت و حتی به سوی قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشور گام برداند.

شهرآورد فوتبال بانوان اصفهان علاوه برا این که برای بازیکنان و علاقمندان می‌تواند با توجه به جایگاه هر دو تیم در میانه های میدان هیجان انگیز و جذاب باشد، می تواند یک کلاس فوتبال بانوان در سطح کشور را به نمایش بگذارد، فوتبالی که از بانوان سپاهان و ذوب‌آهن ارائه می شود می‌تواند به جایگاه فوتبال بانوان در استان و حتی کشور کمک شایانی کند و تبلوری از فوتبال نصف جهان را به زیبایی برای بانوان تمامی ایران ارائه نمایند.

تیم‌های فولادمبارکه سپاهان و ذوب‌آهن 2 نماینده اصفهان در لیگ برتر فوتبال بانوان فصل گذشته  این رقابت‌ها به ترتیب سوم و  پنجم شدند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/86259/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

واژگونی پراید حادثه آفرید

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان