راه ترقی

آخرين مطالب

اعلام مهم‌ترین ماموریت فرهنگی شهرداری تهران دانش

  بزرگنمايي:

راه ترقی- پیروز حناچی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ایده آل این نشست‌ها این است که بر مبنای عدل و احسان عمل کنیم و کار را به اهل آن بسپاریم، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مسئولیت پرچم داری و جهت گیری عمومی فرهنگی پایتخت و حتی کشور را بر عهده دارد.
شهردار تهران با تشکر و قدردانی از زحمات سعید اوحدی رئیس پیشین این سازمان توضیح داد: استعفای آقای اوحدی را به اصرار خودشان پذیرفتیم و هیئت امنا هم بر خلاف میل باطنی موافقت کردند. تصمیم گیری برای اینکه به فردی برسیم که هم هیئت امنا، هم شورا و هم بدنه سازمان درباره آن به اجماع برسند، راحت نبود.
آقای حناچی سابقه و تجربه کار فرهنگی، حضور در بدنه شهرداری و داشتن تجربه و دنیادیدگی را از مهم‌ترین مواری دانست که برای انتخاب رئیس سازمان فرهنگی هنری مدنظر بوده است و گفت: رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تمام این ویژگی‌ها را دارد و به همین دلیل اعضای هیئت امنا نظرشان بر انتخاب این فرد بود.
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه توصیه‌های زیادی در آیین و دین ما وجود دارد و در برخی از مواقع که این توصیه‌ها فراموش می‌شوند، مشکلاتی پیش می‌آید، توضیح داد: در دین ما توصیه شده است که از ظن و گمان و به اصطلاح سناریوپردازی پرهیز کنیم و قرآن هم تصریح می‌کند که برخی از این‌ها حکم گناه را دارند. توصیه بعدی درباره برائت است، اینکه گفته شده اصل بر برائت است مگر اینکه خلافش ثابت شود. آقای حناچی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را تلاش برای تامین سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: بدون سرمایه‌های اجتماعی، کار زیادی در شهر نمی‌توانیم انجام دهیم. دوران جنگ و انقلاب را با همین سرمایه‌ها سپری کردیم.
شهردار تهران با بیان اینکه اصلی‌ترین ماموریتمان در اردوگاه فرهنگی این است که بر اصل جذب سرمایه اجتماعی تمرکز کنیم، افزود: آقای امرودی با توجه به سابقه و تجربه‌ای که دارد حتما در این راه موفق خواهد بود.
وی با اشاره به تجربه دیگر کشور‌ها در کار‌های فرهنگی و اجتماعی توضیح داد: باید بهانه‌ای برای شاد کردن مردم و ایجاد نشاط و امید در شهرمان پیدا کنیم، به خصوص با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و وضعی که تحریم‌های ظالمانه ایجاد کرده است، باید از همه توان و سرمایه‌هایی که داریم، استفاده کنیم.
به گفته حناچی؛ کیفی سازی جریان‌های فرهنگی و هنری کاری نیست که به راحتی انجام شود؛ بنابراین انتظاری که از سازمان فرهنگی هنری می‌رود، این است که خروجی‌های فاخر و جریان ساز فراهم کند.
شهردار تهران با اشاره به کتب بوستان و گلستان سعدی گفت: بیت آخر این اشعار همگی بخشی از زندگی ماست. در دلم احسنت گفتم به کسی در قرن هفتم زندگی می‌کرده و به گونه‌ای نگارش کرده که الان هم اشعار و داستان هایش لذت بخش است و آن جملات را در زندگی به کار می‌بریم، بدون اینکه از سعدی یادی کنیم، ما هم باید اینگونه جریان سازی کنیم.
حناچی در ادامه به توصیه حضرت علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: بنابر توصیه حضرت یادمان باشد با وجود تمام اختلاف و تمایزها، همه مردم در خلقت، اخوت و برادری دینی باما برابرند؛ بنابراین گزارش شهردار تهران در حکمی میثم امرودی را به سمت ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منصوب کرده است. پیش از این سعید اوحدی رییس پیشین این سازمان بود.
 
سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خود را سرباز نظام و رهبری می‌داند
مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و اعضای هیئت امنای این سازمان برگزار شد.
شهردار تهران در حکمی میثم امرودی را به سمت رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منصوب کرد. پیش از این، سعید اوحدی ریاست این سازمان را برعهده داشت که از سمت خود استعفا کرده بود.
سعید اوحدی در ابتدای این مراسم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را سرمایه بزرگی توصیف کرد و گفت: بیش از یکسال و نیم در این سازمان فعالیت کردم که شاید این دوران یک نقطه عطف در رویکرد‌های فرهنگی و در سابقه کاری من بود.
وی با بیان اینکه باید قدر انسجام، همدلی و ظرفیت عظیمی را که در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران وجود دارد، بدانیم، افزود: این سازمان به عنوان قرارگاه فرهنگی نظام محسوب می‌شود. حضرت علی (ع) می‌فرمایند برای یک انسان همین جهل کفایت می‌کند که قدر و جایگاه خود را نداند.
به گفته اوحدی؛ ناشکری است اگر انسان بخواهد این سرمایه بزرگ انسانی و کار‌های بزرگی را که انجام شده است، نادیده بگیرد.
رئیس پیشین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این سازمان و نیرو‌های انسانی‌اش را گنجینه‌ای گرانبها خواند و گفت: هم اکنون انتخابی که برای ریاست سازمان از سوی هیئت امنا صورت گرفت، در کنار معاونان و مدیران، می‌تواند در مجموع سرمایه عظیمی باشد. آقای امرودی هم نعمت است و هم‌حضورشان موجب آرامش می‌شود.
وی تاکید کرد: ما سعی کردیم از سرمایه نیروی انسانی سازمان استفاده کنیم و به جز یک نفر که از خارج از سازمان آوردیم همگی نیرو‌های داخلی سازمان هستند که در مجموعه فعال اند.
اوحدی با بیان اینکه وزن هیئت مدیره سازمان هم وزن هیئت مدیره وزارت ارشاد است، افزود: برای نخستین بار اساسنامه سازمان با پشتیبانی دفتر مقام معظم رهبری و با امضای همه اعضای هیئت مدیره، به اصل خود بازگشت.
اوحدی با اشاره به عملکرد مالی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توضیح داد: درآمد سازمان در 6 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته 52 درصد و نسبت به سال 96 بیش از 80 درصد رشد داشته و هزینه‌ها نسبت به سال 97، 36 درصد کاهش یافته است.
میثم امرودی، رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به این گفته مرحوم امام موسی صدر که «ای کاش حکومت اسلامی شود و ما جاروکش این حکومت باشیم»، گفت: باید قدردان شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری باشیم و بدانیم، هیچ سرزمین و هیچ پایتختی این چنین منحصر به فرد نیست.
وی با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه «مسئولیت، امانت» است، اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند مسئولیت، طعمه است در صورتی که چنین نیست. ما برای هر صندلی مدیریتی در کشور 72 شهید دادیم و باید از امانت به خوبی محافظت کنیم.
آقای امرودی با بیان اینکه شهردار تهران را مردم انتخاب کردند، گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران زیرمجموعه سازمانی است که خود را سرباز نظام و رهبری می‌داند. همه ما، جان، جسم و روحمان مرهون اسلام، قرآن و ولایت است. بالای همه دست‌های ما مقام معظم رهبری است که فردی فقیه، شجاع و بی نظیر هستند و بنده بیش از 2 دهه است که شاگردی ایشان را می‌کنم.
وی درباره رئیس پیشین سازمان فرهنگی هنری شهرداری هم گفت: صداقت، صفا و مقاومت از مهم‌ترین ویژگی‌های اوست. صداقت و صفا هر دو همدیگر را پوشش می‌دهند و مقاومت او هم از حضورش در جبهه جنگ و اسارت نشات می‌گیرد. البته تا قیام قیامت مدیون شهدا و خانواده‌هایشان هستیم.
آقای امرودی در ادامه به فلسفه وجودی و دلیل راه اندازی سایر فرهنگسرا‌ها هم اشاره کرد و گفت: هر چه تاسیس کردیم باید پای آن بایستیم. اساسنامه سازمان بسیار غنی و قوی است و همه موارد در آن دیده شده است اگرچه برخی تصور می‌کنند نیاز به نوشتن جدید دارد.
وی با اشاره به ضرورت پا نهادن در گام دوم انقلاب و بیانیه رهبر معظم انقلاب در این رابطه، بر سه اصلی که ایشان درباره خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی مطرح کرده بودند، تاکید کرد. همانطور که برای تحقق عدالت، به امنیت نیاز است برای کار فرهنگی هم آرامش لازم است. باید کاری کنیم که بماند نه اینکه بمانیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/86270/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا

کریستنسن: هنوز قرارداد دارم و از بارسلونا نمی‌روم

جنجال در لهستان؛ بازیکن و هوادار به جان هم افتادند!

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تمجید امیرعبداللهیان از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی

ریوالدو: هیچکس بهتر از مورینیو برای هدایت بارسا نیست!

بند اخراج در قرارداد ناگلزمان

قرارداد عجیب ستاره رئال با نامزدش

تردید مربی ولزی برای حضور در تراکتور

احتمال حضور 10 تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی