راه ترقی

آخرين مطالب

آرامش معنادار ویلموتس نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه ترقی - خبر ورزشی / مارک ویلموتس تیم ملی را در کمال آرامش و بدون منفجر کردن هیچ بمب و نارنجکی انتخاب می‌کند. ما با مردی طرفیم که هیاهو ندارد و از سروصدا خوشش نمی‌آید! آهسته می‌آید و آهسته کار‌های مربوط به خود را رتق و فتق می‌کند و آهسته هم مشغول نظارت می‌شود! همان‌طور که شرط عقل بود، ترکیب تیم ملی، ثابت است، همان مردانی که در تیم ملی بودند، همان بازیکنانی که در لیگ برتر، کیفی‌ترند! حالا اگر «یکی، دو» گزینش سلیقه‌ای را هم شاهدیم، باید زیرسبیلی رد کرد!
باید ندیده گرفت و مته به خشخاش بگذاشت و آب در خوابگه مورچگان باید ریخت! حتی با وجود بازی دور از انتظار تیم ملی، مقابل بحرین! با یک گل بهار نمی‌شود! پس با یک گل خورده هم باید همه چیز را از نو ساخت! تیم ملی، هم بافت خودش را دارد و هم ساخت خودش را. تیم ملی قرار نیست در هر بازی به شکلی درآید و به نوعی ظاهر شود!
هم از این روی، می‌بینیم که برای مقابله با عراق، که در اردن صاحب‌خانه نیست و صاحب‌خانگی نمی‌کند، همان تیم که بازی‌های قبلی را برگزار کرد، به میدان می‌رود! خیلی کم، با جابه‌جا کردن نفرات و از آن بیشتر، با تغییرات حرکتی! قرار نیست از یک سوراخ، دو بار گزیده شد!
همان دفاع با همان مدافعان
دفاع تیم ملی، از ثبات بیشتری برخوردار است، دست ویلموتس در این دایره هم بازتر و هم پرتر است! باید دید، با دفاعی که باید دفاعی‌تر بازی کند، یا با دفاعی که محکم‌تر دفاع کند، چگونه وارد زمین خواهیم شد! قدر مسلم اینکه، ریسک در کار نخواهد بود! قدر مسلم اینکه از خط دفاع و از مردان مدافع، رعایت اصول ریز بازی را بیشتر توقع می‌رود!
بیرانوند، که به پختگی بیشتری دست یافته، چگونه عرض زمین را و عمق دفاع را حفظ می‌کند! پوشش فضای دفاعی، انتظاری است که باید بدون یک اشتباه مراعات شود! ویلموتس، نیروی انسانی خوبی در این بخش دارد! او سه بازیکن از استقلال را برای همین مهم دعوت کرده است: سیاوش یزدانی، وریا غفوری و علی کریمی! 20 گل زده استقلال، حواس ویلموتس را پرت نکرده است! گلزن اصلی استقلال، قادر به بازی برای تیم ملی نیست! شیخ دیاباته، برای استقلال یک تمام‌کننده درجه اول است!
پرسپولیس که برفش بیشتر!
پرسپولیس 5 بازیکن از لیگ برتر را روانه تیم ملی کرده است! هنوز ویلموتس، خریدار بازی مهدی ترابی نشده است و هنوز، امید و اعتقاد ویلموتس از وحید امیری کم نشده است، بازی «وحید» ارزش به پایش نشستن و صبوری کردن هم دارد! وحید اگر خوب آماده شود و شش‌دانگ بازی کند، دیگر کسی جلودار جناح چپ تیم ملی نخواهد بود!
تراکتور هر سه بازیکن خود را در تیم ملی حفظ کرده است! سه باخت و 8 گل خورده تراکتور در این سه بازی، جای گلگی دارند، انتخاب این سه تن، طعنه تلخی است به مصطفی دنیزلی که دفاعش را هنوز، جمع و جور نکرده است! تراکتور، بازیکنان خوبی دارد که در روز‌های حساس، مثلاً نه شجاعی را به میدان می‌فرستد و نه دژاگه را که در تیم ملی جایی ندارد!
نگاه به فردا
ویلموتس، نگاهی دارد که دوربین است! برای تیم ملی، او هم جهانبخش و سعید عزت‌اللهی را ندارد و نخواسته است، هم مهرداد محمدی را نپسندیده است و هم کار‌های دیگری را در اولویت قرار داده!
یک اولویت او، نگاه از نزدیک به لژیونر‌های ایرانی شاغل در بلژیک بود! برای ویلموتس بازی‌های کاوه رضایی، که گلزن خوبی در محوطه پنالتی دروازه حریفان است و در ریباند و حمله به توپ، واکنش‌های گاه خیره‌کننده‌ای دارد، مردی است که نمی‌توان نادیده‌اش انگاشت!
و در بلژیک، یک ملی‌پوش دیگر هم می‌توان داشت که به عقیده ویلموتس، بایدش داشت: ... علی قلی‌زاده! دریبل‌زنی از جنس خلاق‌ها و بازی به‌هم‌ریزی از نوع شگفتی‌آفرین‌ها! برای بی‌شکست ماندن در راه جام جهانی 2022 و جام ملت‌های 2023، باید از تمام نیروی انسانی موجود در هر مرحله و هر دوره زمانی، کمال خوش‌سلیقگی را به خرج داد!‌
نمی‌شود تیم داشت و ایرانی‌های شاغل در لیگ‌های دیگر را نداشت! نمی‌توان تیم ملی را قوی خواست و «تک» بازیکنان مقیم در کشور‌های صاحب فوتبال منظم را نخواست! ویلموتس، انتخاب چندسونگرانه‌ای دارد! برای او، هم امروز خیلی مهم است و هم روز‌هایی که فردا و پس‌فردا، از راه می‌رسند! هم عراق را باید شکست داد در روز 23 آبان و هم باید مهیای جام جهانی 2022 در قطر شد!
مردان تیم ملی، باید عرضه چندوجهی بودن و چندوجهی بازی کردن را داشته باشند! ویلموتس با فهرست مردان تیم ملی، به همه پیام روشنی داده است! پیامی که درکش بسیار آسان و قابل فهم است!

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/86358/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی